Постанова
від 24.12.2009 по справі 2-а-2284/09
ЯМПІЛЬСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа 2 -а- 2284/ 2009 рік

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 грудня 2009 року Ямпільський рай онний суд

Сумської о бласті

Суддя - Філонова Ю.О.

розглянувши в порядку п исьмового провадження справ у за адміністративним позово м ОСОБА_1 до Управлінн я пенсійного фонду України в Ямпільському районі про стя гнення недоплаченої щомісяч ної соціальної допомоги як д итині війни та поновлення пр опущеного строку для звернен ня до суду, суд , -

В С Т А Н О В И В :

Позивачка, ОСОБА_1 , звернулася до суду з адмініс тративним позовом до Управлі ння Пенсійного фонду України у Ямпільському районі Сумсь кої області, в якому просила с уд зобов'язати відповідача н арахувати та виплатити їй, як дитині війни, недосплачену щ омісячну державну соціальну допомогу (або доплату до пенс ії) за 2006 - 2008 роки в сумі 3944 грн. 30 коп .

В обґрунтування своїх позо вних вимог позивачка посилал ася на те, що вона належить до соціальної категорії "Дитина війни" та відповідно до ст. 6 З акону України "Про соціальни й захист дітей війни" з 01 січня 2006 року по 31 грудня 2008 року має пр аво на отримання соціальної допомоги в розмірі 30% від міні мального розміру пенсії за в іком. Відповідачі всупереч Р ішення Конституційного Суду України № 6-рп/2007 від 09 липня 2007 ро ку, яким були визнані неконст итуційними окремі положення Закону України "Про державни й бюджет України на 2007 рік", в то му числі й щодо зупинення ст.6 Закону України "Про соціальн ий захист дітей війни", не здій снили нарахування та виплату відповідного підвищення до пенсії.

Відповідач надав заперече ння на позов , в якому просить суд в задоволенні позову від мовити. В обґрунтування свої х доводів зазначив , що рішен ня Конституційного Суду Укра їни від 09 липня 2007 року № 6-рп/2007 ст осувалось лише Закону Україн и «Про державний бюджету кра їни на 2007 рік» , рішень щодо нек онституційності Закону Укра їни «Про державний бюджет Ук раїни на 2006 рік» Конституційн им Судом не приймалось. Таким чином , на думку відповідача , рішення Конституційного Су ду України від 09 липня 2007 року з воротної дії в часі не має, а т ому на період до 09 липня 2007 не по ширюється .Щодо виплати підв ищення з 09.07.07 року по 01.01.08 року - то розмір мінімальної пенсі ї за віком встановлено ч.1 ст.28 Закону України «Про загальн ообов' язкове державне пенс ійне страхування» №1058 від 09.07.2008 р оку( далі - Закон № 1058) , відпові дно до якого за наявності дос татнього страхового стажу мі німальний розмір пенсії за в іком встановлюється у розмір і прожиткового мінімуму для осіб , які втратили працездат ність. Проте, відповідно до ст .3 тієї ж статті мінімальний ро змір пенсії за віком ,встанов лений ч.1 , застосовується викл ючно для визначення розміру пенсій , призначених згідно з цим Законом. Крім того , п.41 роз ділу 2 Закону України «Про дер жавний бюджет України на 2008 рі к та внесення змін до деяких з аконодавчих актів України» в несено зміни до ст.6 Закону Укр аїни «Про соціальний захист дітей війни», згідно якої діт ям війни ( крім тих , на яких пош ирюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни , гарантії їх соціального зах исту») , до пенсії , або щомісяч ного грошового утримання , що виплачується замість пенсії , виплачується підвищення у р озмірі надбавки , встановлен ої для учасників війни - 10 % про житкового

2

мінімуму осіб, які втрати ли працездатність. Дана допл ата позивачці в 2008 році виплач увалась в повному обсязі.

Також , відповідач вважає с вої дії щодо невиплати позив ачці доплати до пенсії , перед баченоїст.6 Закону України «П ро соціальний захист дітей в ійни» правомірними через нев изначеність на законодавчом у рівні органу , на який покла дено обов' язок здійснення т аких виплат особам , які мають статус дитини війни, за рахун ок яких коштів повинні здійс нюватись ці виплати та який р озмір мінімальної пенсії за віком необхідно застосовува ти при обчисленні таких допл ат , а також наполягає на відмо ві в задоволенні позову чере з пропущення позивачкою стро ку звернення до суду з адміні стративним позовом , визначе ного ст.99 КАС України.

В судове засідання позивач ка та представник відповідач а не з' явились , про час та мі сце слухання справи були пов ідомлені своєчасно та належн им чином , надали до суду заяви про розгляд справи без їх уча сті.

Суд вирішив можливим розгл янути справу у відсутність с торін , на підставі наявних у с праві доказів, в порядку пись мового провадження .

З матеріалів справи та наяв них в ній доказів, судом встан овлено наступне.

Позивачка має статус "Дитин и війни", що також підтверджу ється пенсійним посвідчен ням сер.НОМЕР_1 від 26.09.2005 (а .с. 8).

Враховуючи зазначений ста тус позивачки, вона відповід но до ст.6 Закону України "Про с оціальний захист дітей війни " має право на отримання держа вної соціальної підтримки, а саме підвищення до пенсії в р озмірі 30% мінімальної пенсії з а віком.

Із заперечень УПФУ в Ямпіль ському районі Сумської облас ті, встановлено, що відповіда ч не здійснює позивачці зазн ачених виплат, посилаючись н а відсутність у нього коштів та на невизначеність розрах ункової величини (мінімально ї пенсії за віком) для розраху нку підвищень до пенсії кате горії громадян, які мають ста тус дітей війни.

Виходячи із встановлених о бставин справи та досліджени х доказів у їх сукупності, суд приходить до висновку про ча сткове задоволення позовних вимог, з наступних підстав.

Відповідно до ст. 6 Закону Ук раїни "Про соціальний захист дітей війни", дітям війни пенс ії або щомісячне довічне гро шове утримання чи державна с оціальна допомога, що виплач ується замість пенсії, підви щуються на 30 відсотків мініма льної пенсії за віком.

Згідно ст. 7 Закону Украї ни "Про соціальний захист діт ей війни", фінансове забезпеч ення державних соціальних га рантій, передбачених цим Зак оном, здійснюється за рахуно к коштів Державного бюджету України.

Законом України "Про Дер жавний бюджет на 2006 рік" від 20.12.200 5 року дію ст.6 зазначеного Зак ону на 2006 рік зупинено.

Законом України "Про вне сення змін до Закону України "Про Державний бюджет на 2006 рік " від 19.01.2006 року, який набрав чинн ості 15.03.2006 року, до статті 110 Зако ну України "Про Державний бюд жет на 2006 рік" було внесено змін и, якими встановлено, що пільг и дітям війни, передбачені ст .6 Закону України "Про соціальн ий захист дітей війни" у 2006 році запроваджуються поетапно, з а результатами виконання бюд жету у першому півріччі, у пор ядку, визначеному Кабінетом Міністрів України за погодже нням з Комітетом Верховної Р ади України з питань бюджету .

Проте, у 2006 році пільги, вст ановлені ст.6 Закону України "П ро соціальний захист дітей в ійни" запроваджені не були.

Закони України "Про Держ авний бюджет на 2006 рік" від 20.12.2005 р оку та "Про внесення змін до За кону України "Про Державний б юджет на 2006 рік" від 19.01.2006 року нек онституційними не визнані та діяли протягом 2006 року.

Таким чином, відповідно до вищезазначених Законів, у ві дповідача не було підстав на раховувати та сплачувати поз ивачці доплату до пенсії, пер едбачену ст.6 Закону України

3

"Про соціальний захист діт ей війни", оскільки до 15.03.2006 року дію зазначеної норми було зу пинено, а потім передбачені н ею виплати не запроваджені.

Крім того, надаючи переваг у Законам України " Про Держав ний бюджет на 2006 рік " від 20.12.2005 рок у та " Про внесення змін до Зак ону України " Про Державний бю джет на 2006 рік " від 19.01.2006 року, суд виходить з того, що закони є а ктами єдиного органу законод авчої влади - Верховної Ради У країни. Конституція України не встановлює пріоритету в з астосуванні того чи іншого з акону, в тому числі залежно ві д предмета правового регулюв ання. Немає такого закону Укр аїни, який би регулював питан ня подолання колізії норм за конів, що мають однакову юрид ичну силу.

Конституційний Суд Україн и у п.3 мотивувальної частини р ішення від 03.10.1997 року №4-зп (справ а про набуття чинності Конст итуцією) зазначив: "Конкретна сфера суспільних відносин н е може бути водночас врегуль ована однопредметними норма тивними

правовими актами однаков ої сили, які за змістом супере чать один одному. Звичайною є практика, коли наступний у ча сі акт містить пряме застере ження щодо повного або частк ового скасування попередньо го. Загальновизнаним є те, що з прийняттям нового акта, якщо інше не передбачено самим ци м актом, автоматично скасову ється однопредметний акт, як ий діяв у часі раніше".

Виходячи із системного ан алізу наведених норм законод авства, суд не знаходить підс тав для задоволення позовних вимог позивачки, які стосуют ься виплат доплати до пенсії за 2006 рік. Відповідач по справі протягом 2006 року діяв у відпов ідності з діючим законодавст вом та не мав підстав здійсню вати позивачці щомісячні доп лати до пенсії, оскільки до 15.03. 2006 року дія ст.6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни" була зупинена, а з 15.03.2006 ро ку здійснення доплат, визнач ено у інший спосіб, тобто пост авлено в залежність від вико нання у другому півріччі 2006 ро ку Закону України "Про Держав ний бюджет на 2006 рік".

Стосовно позовних вимо г щодо здійснення позивачці доплати до пенсії за 2007 рік, суд вважає їх частково підлягаю чими задоволенню, з таких під став.

Відповідно до п. 12 ст. 71 Зак ону України "Про Державний бю джет на 2007 рік", дію статті 6 Зако ну України "Про соціальний за хист дітей війни", з урахуванн ям ст. 111 цього Закону, було зупи нено.

Рішенням Конституційного Суду України від 09.07.2007 за №6-рп\2007 року, у справі за поданням 46 на родних депутатів України щод о відповідності Конституції України (конституційності) п оложень статей 29, 36 ч. 2 ст. 56, ч. 2 ст. 62, ч. 1 ст. 66, пп. 7, 9, 12, 13,14, 23, 29, 30, 39, 41, 43, 44, 45, 46, ст. 71, ст. ст. 98, 101, 103, 111 Закону України "П ро Державний бюджет України на 2007 рік" (справа про соціальні гарантії громадян), визнано т аким, що не відповідає Консти туції України (є неконституц ійним) положення п. 12 ст. 71 Закон у України "Про Державний бюдж ет на 2007 рік", яким зупинено дію ст. 6 Закону України "Про соціа льний захист дітей війни", з ур ахуванням ст. 111 цього Закону.

Рішення Конституційного С уду України у цій справі має п реюдиціальне значення для су дів загальної юрисдикції при розгляді ними позовів у зв'яз ку з правовідносинами, які ви никли внаслідок дії положень статей зазначеного закону, щ о визнані неконституційними . Рішення Конституційного Су ду України є обов'язковим до в иконання на території Україн и, остаточним і не може бути ос каржене.

Відповідно до ч.2 ст.152 Консти туції України закони, інші пр авові акти або їх окремі поло ження, що визнані неконститу ційними, втрачають чинність з дня ухвалення Конституційн им Судом України рішення про їх неконституційність.

Виходячи з приписів ч.2 ст.152 К онституції України та дати у хвалення рішення Конституці йним Судом України УПФУ в Ямп ільському районі Сумської о бласті повинен був нараховув ати та сплачувати позивачці доплату до пенсії, передбаче ну ст.6 Закону України "Про соц іальний захист дітей війни" з 09.07.2007 року, оскільки з моменту у хвалення Конституційним Суд ом України рішення щодо неко нституційності пункту 12

4

статті 71 Закону України "Пр о Державний бюджет України", ц я норма втратила чинність та не підлягала застосуванню. О тже, відповідач з 09.07.2007 року мав діяти у відповідності з

приписами діючої норми ст.6 Закону України "Про соціальн ий захист дітей війни", нарахо вувати та здійснювати позива чці відповідні доплати, а сам е : липень(4,06+406) х 30%=410,06 х 30%= 123,02 грн, але дане підвищення необхідно с плачувати з 09.07.2007р., тому сума до виплати з 9.07. по 31.07.2007 р. становить - 91,31 грн ( 3,97 грн в день х 23 дні ); сер пень (4,06+406) х 30%=410,06 х 30%= 123,02 грн; вересен ь -(4,06+406) х 30%=410,06 х 30%= 123,02 грн; жовтень - (4,11=411) х 30% = 415,11 х 30% = 124,53 грн; листопад - (4, 11=411) х 30% = 415,11 х 30% = 124,53 грн; грудень -(4,11=411) х 30% = 415,11 х 30% = 124,53 грн, всього за рік : 710,9 4 грн.

Що стосується вимог позив ачки про зобов'язання відпов ідача виплачувати їй в 2008 році щомісячну надбавку до пенсі ї в розмірі 30 % мінімальної пен сії за віком, то суд вважає що відповідно до п.п.41 розділу 2 За кону України "Про Державний б юджет на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України" текст статті 6 Закону України "Про соціальн ий захист дітей війни" виклад ено в наступній редакції. Діт ям війни (крім тих, на яких п оширюється дія Закону Украї ни "Про статус ветеранів вій ни, гарантії їх соціального захисту") до пенсії або щомі сячного довічного грошовог о утримання чи державної с оціальної допомоги, що випл ачується замість пенсії, ви плачується підвищення у роз мірі надбавки, встановленої для учасників війни. Ветеран ам війни, які

мають право на отримання п ідвищення до пенсії або щомі сячного довічного грошового утримання чи державної соці альної допомоги, що виплачує ться замість пенсії, відпові дно до цього Закону та Закону України "Про статус ветерані в війни, гарантії їх соціальн ого захисту" дане підвищення провадиться за їх вибором зг ідно з одним із законів.

Рішенням Конституційног о суду України від 22.05.2008 року за №10-рп/2008р. , у справі за конститу ційними поданнями Верховног о суду України щодо відповід ності Конституції України (к онституційності) окремих пол ожень ст.65 розділу 1 , пунктів 61, 62,63,66 розділу 2 , пункту 3 розділу 3 закону України «Про державни й бюджет України на 2008 рік та пр о внесення змін до деяких зак онодавчих актів України» і 10 1 народних депутатів України щодо відповідності Конститу ції України (конституційност і) положень ст.67 розділу 1,п.п.1-4,6-22 ,24-100 розділу 2 Закону України «П ро державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін д о деяких законодавчих актів України» (справа щодо предме та та змісту закону про Держа вний бюджет України) ,визнано таким , що не відповідає Конст итуції України 9 є неконститу ційним) положення п.п.41 розділ у 2 закону України «Про держав ний бюджет на 2008 рік та про внес ення змін до деяких законода вчих актів».

Рішення Конституційного Суду України в цій справі має преюдиціальне значення для судів загальної юрисдикції п ри розгляді ними позовів у зв ' язку з правовідносинами , я кі виникли внаслідок дії пол ожень статей зазначеного зак ону , що визнані неконституці йними. Рішення Конституційно го Суду України є обов' язко вими до виконання на територ ії України остаточними і не м оже бути оскаржене.

Виходячи із системного ан алізу зазначених норм законо давства , рішення Конституці йного Суду України від 22.05.2008 р. т а приписів ч.2 ст.152 Конституції України , суд дійшов висновку що 22.05.2008 року УПФУ в Ямпільсько му районі Сумської області п овинен був нараховувати та с плачувати позивачці доплату до пенсії , передбачену ст.6 За кону України «Про соціальни й захист дітей війни» в редак ції , яка діяла до 01.01.2008 р., оскіль ки з моменту винесення Конст итуційним Судом України ріше ння щодо неконституційності пп..41 розділу 2 Закону України «Про державний бюджет на 2008 рі к та про внесення змін до деяк их законодавчих актів Україн и» ця норма втратила чинніст ь та не підлягала застосуван ню. Отже , відповідач з 22.05.2008 року мав діяти у відповідності з п риписами діючої норми ст.6 За кону України «Про соціальний захист дітей війни» , нарахов увати та здійснювати позивач ці доплату до пенсії у розмір і 30% мінімальної пенсії за

5

віком , а саме : травень 481 х30%=14 4,3 грн , але дане підвищення нео бхідно сплачувати з 22.05.2008 року , тому сума до сплати з 22.05. по 31.05.2008 р.становить 46,50грн(4.65 грн в

день х10 днів); червень 481х30%=144,3 гр н;липень 482х30%=144,6грн;серпень 482х30%=1 44,6грн;вересень 482х30%=144,6грн; жовте нь 498 х30%=149,4грн;листопад 498 х30%=149,4грн ; грудень 498 х30%=149,4грн, всього 1072,80 гр н.

Згідно довідки УПФ Україн и в Ямпільському районі ві д 10.12.2009 р. № 4733/03-10 ОСОБА_1 з 01.01 .2008р. по 31.12.08р. було виплачено під вищення до пенсії , як дитині в ійни в розмірі 10% прожиткового мінімуму для осіб ,які втрати ли працездатність, а саме 357,6г рн(з22травня-15,5грн,червень-48,1грн ,,липень-48,2,серпень-48,2грн,вересе нь-48,2грн,жовтень-49,8грн,листопа д-49,8 грн,грудень-49,8 грн).

Отже , позивачці в 2008 році нео бхідно доплатити підвищення до пенсії , як дитині війни (1072,80 -357,6)= 715,20грн.

Між тим, до 22.05.2008 року, тобто до ухвалення зазначеного рішен ня Конституційним Судом Укра їни, відповідач, здійснюючи п озивачці доплати, передбачен і ст.6 Закону України "Про соці альний захист дітей війни" в р едакції від 01.01.2008 року, з урахув анням п.п.41 розділу 2 Закону Ук раїни "Про Державний бюджет н а 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів У країни", діяв на підставі та у відповідності з діючою нормо ю зазначених законів, а тому п озовні вимоги щодо стягнення доплати до пенсії у розмірі 30 % мінімальної пенсії за віком з 01.01.2008 року по 21.05.2008 року задоволе нню не підлягають.

Відповідно до статті 64 Конс титуції України конституцій ні права і свободи людини і гр омадянина не можуть бути обм ежені, крім випадків, передба чених Конституцією України.

Згідно ч.ч.3 та 4 ст.8 Кодексу а дміністративного судочинст ва України звернення до адмі ністративного суду для захис ту прав і свобод людини і гром адянина безпосередньо на

підставі Конституції Укра їни гарантується. Забороняєт ься відмова в розгляді та вир ішенні адміністративної спр ави з мотивів неповноти, неяс ності, суперечливості чи від сутності законодавства, яке регулює спірні правовідноси ни.

Таким чином, доводи відпов ідача, в частині неврегульов аності на законодавчому рівн і порядку здійснення доплат особам, які мають статус діте й війни не може бути підставо ю для їх не здійснення або ві дмови в задоволенні позову.

Щодо доводів стосовн о відсутності підстав для за стосування до спірних правов ідносин ст.28 Закону України "П ро загальнообов'язкове держа вне пенсійне страхування", су д зазначає наступне.

Сторонами по справі не заперечується, що позивачка , відповідно до ст.6 Закону Укр аїни "Про соціальний захист д ітей війни" має право на отрим ання доплати до пенсії у розм ірі 30% мінімальної пенсії за в іком.

За чинним законодавст вом розмір мінімальної пенсі ї за віком визначається лише за правилами, передбаченими ст.28 Закону України "Про загал ьнообов'язкове державне пенс ійне страхування", іншого нор мативно-правового акта, який би визначав цей розмір або вс тановлював інший розмір, нем ає.

З огляду на викладене, суд вважає необґрунтованими доводи відповідача щодо зас тосування положення ч.3 ст.28 за значеного Закону, з якої випл иває, що мінімальний розмір п енсії за віком, встановлений абзацом 1 частини 1 цієї статт і, застосовується виключно д ля визначення розмірів пенсі ї, призначених згідно з цим За коном, оскільки наявність та кої норми та відсутність інш ого мінімального розміру пен сії за віком не є підставою дл я відмови в реалізації позив ачкою конституційної гарант ії, встановленої ст.46 Конститу ції України та права на отрим ання доплати до пенсії, перед баченої ст.6 Закону України "Пр о соціальний захист дітей ві йни".

6

Також, суд відхиляє доводи в ідповідача щодо не визначено сті на законодавчому рівні п итання відносно органу ,на як ий покладено обов'язок здійс нення виплат підвищення до п енсії особам, які мають стату с дитини війни.

Пенсійний фонд України діє у відповідності до Положенн я Про Пенсійний фонд України , затвердженого Указом Прези дента України від 01.03.2002 року за №121\2001 і здійснює свої повноваж ення на підставі п.15 зазначено го положення через створені в установленому порядку його територіальні управління. В ідповідно до Закону України " Про загальнообов'язкове дер жавне пенсійне страхування" рішення про призначення та п ерерахунок пенсій приймають ся районними управліннями Пе нсійного фонду України за мі сцем проживання пенсіонерів .

Таким чином, обов'язок по на рахуванню та виплаті доплати до пенсії позивачці, передба ченої ст.6 Закону України " Про соціальний захист дітей вій ни " покладено на УПФУ в Ямпіль ському районі Сумської облас ті, за місцем проживання пози вачки.

Крім того, суд вважає бе зпідставним посилання відпо відача на відсутність коштів щодо забезпечення виплат за значеної доплати до пенсії.

Статтею 22 Конституції Ук раїни визначено, що конститу ційні права і свободи гарант уються. Таким чином, держава в зяла на себе зобов'язання заб езпечити реалізацію громадя нами своїх конституційних пр ав.

За змістом ч.1 ст.46 Консти туції України громадяни мают ь право на соціальний захист , що включає право на забезпеч ення їх у старості та в інших в ипадках, передбачених законо м.

Законом України "Про со ціальний захист дітей війни" реалізовано конституційне право на соціальний захист г ромадян, які мають статус "дит ини війни", серед яких їм надан о право на отримання 30% доплат и до пенсії.

Відповідно до ч.2 ст.6 Кон ституції України органи зако нодавчої, виконавчої та судо вої влади здійснюють свої по вноваження у встановлених Ко нституцією межах і відповідн о до законів України.

Згідно абз.1 п.1 Положення пр о Пенсійний фонд України, зат вердженого Указом Президент а України від 01.03.2002 року за №121\2001 П енсійний фонд України є цент ральним органом виконавчої в лади.

Відповідно до зазначе ного Положення на Пенсійний фонд України покладено обов' язок щодо:

- щодо призначення пенсії ;

- підготовки документів д ля її виплати;

- забезпечення своєчасно го і в повному обсязі фінансу вання та виплату пенсій.

Пунктом 1.1 Положення п ро управління Пенсійного фон ду України в районах, містах і районах у містах, затверджен ого постановою правління Пен сійного фонду України від 30.04.20 02 року за №8-2 управління Пенсій ного фонду України у районах , містах і районах у містах є о рганами Пенсійного фонду Укр аїни, підвідомчими відповідн о головним управлінням цього фонду в Автономній Республі ці Крим, областях, містах Києв і та Севастополі, що разом з ци ми управліннями утворюють с истему органів Пенсійного фо нду України та мають завданн ям - забезпечення призначенн я та виплати пенсії.

Отже, обов'язок по нарах уванню та виплати доплати до пенсії, яка передбачена Зако ном України "Про соціальний з ахист дітей війни", покладено саме на органи Пенсійного фо нду України.

Враховуючи, що держава взяла на себе обов'язок щодо в иплати позивачці 30% доплати до пенсії та поклала виконання цього обов'язку на центральн ий орган виконавчої влади - Пе нсійний фонд України, який ді є через свої місцеві органи, щ о входять в систему його

7

органів, але вони не вчинили жодної дії для нарахування ц их коштів та їх виплати, суд вв ажає, що вони не виконали свої х повноважень без поважних п ричини.

Виходячи із системного аналізу приписів Конституці ї України та наведених норма тивно-правових актів, суд вва жає безпідставними посиланн я відповідача на відсутність

коштів, як на обґрунтування правомірності невиконання с воїх зобов'язань перед позив ачкою.

Крім того, відповідачем, в порушення ч.2 ст.71 КАС України н е доведено та не надано суду д оказів щодо вчинення будь-як их дій для забезпечення вико нання покладеного на нього о бов'язку щодо нарахування та виплати позивачці доплати д о пенсії у розмірі 30% від мінім альної пенсії за віком.

Отже, відсутність кошт ів у відповідача, який не вчин ив жодної дії щодо їх отриман ня для забезпечення виконанн я своїх зобов'язань або невик онання іншим органом виконав чої влади свого обов'язку щод о виділення коштів на здійсн ення позивачці виплат, гаран тованих їй Конституцією Укра їни, не є підставою для відмов и в задоволенні позову та виз нання правомірними дій або б ездіяльності відповідача.

Згідно ст.99 ч.2 КАС України д ля звернення до адміністрати вного суду за захистом прав , с вобод та інтересів особи вст ановлюється річний строк , як ий обчислюється з дня, коли ос оба дізналася або повинна бу ла дізнатися про порушення с воїх прав , свобод чи інтересі в.

Згідно ст.102 КАС України пр опущений з поважних причин п роцесуальний строк , встанов лений законом може бути поно влений , а процесуальний стро к , встановлений судом - прод овжений судом за клопотанням особи , яка бере участь у спра ві.

Позивачка в своїй позовні й заяві просить суд поновити процесуальний строки зверне ння до суду , тому суд, приймаю чи до уваги вік позивачки , її матеріальне становище , а та кож необізнаність з діючим з аконодавством , вважає за мож ливе визнати причину пропуск у строку звернення до суду по важною і поновити його.

Між тим , виходячи зі змісту позову та для повного захист у прав позивачки , за захистом яких вона звернулася до суд у , суд вважає необхідним , на п ідставі ч.2 ст.11 КАС України , ви йти за межі позовних вимог та визнати протиправною бездія льність УПФ України в Ямпіль ському районі Сумської облас ті , по невиконанню з 09.07.2007 року п риписів ст.6 Закону України « Про соціальний захист дітей війни», яка призвела до поруш ення прав позивачки на своєч асне нарахування на отриманн я доплати до пенсії.

На підставі викладен ого, керуючись ст. 64, 124, 152 Констит уції України, ст.ст. 3, 6 Закону У країни "Про соціальний захис т дітей війни", ст.ст. 6-14, 71, 159-163, 167, 186 К одексу адміністративного су дочинства України, суд , -

П О С Т А Н О В И В:

Позовні вимоги ОСО БА_1 до Управління Пенсійн ого фонду України в Ямпільсь кому районі Сумської області про поновлення пропущеного строку для звернення до адмі ністративного суду та зобов' язання здійснити нарахуванн я та виплату недоплаченої що місячної державної соціальн ої допомоги дитині війни - зад овольнити частково.

Поновити пропущений про цесуальний строк звернення д о суду.

Визнати протиправною без діяльність Управління Пенсі йного фонду України в Ямпіль ському районі Сумської облас ті .

Зобов'язати Управління П енсійного фонду України в Ям пільському районі Сумської о бласті нарахувати та сплати ти ОСОБА_1 доплату до пенсії , передбачену ст.6 Зако ну України «Про соціальний з ахист дітей війни» з 09 липня п о 31 грудня 2007 року в розмірі 710,94 г рн. та з 22 травня по 31 грудня 2008 ро ку в розмірі 715,20 грн , а всього 142 6,14 грн.

В іншій частині по зовних вимог - відмовити.

Постанова може бути оскар жена в апеляційному порядку до Харківського апеляційног о адміністративному суду чер ез Ямпільський районний суд Сумської області шляхом под ачі заяви про апеляційне оск арження протягом десяти днів з дня її проголошення, а в раз і складення постанови у повн ому обсязі відповідно до ст. 16 0 Кодексу адміністративного судочинства України - з дня ск ладення в повному обсязі, і по данням після цього протягом 20 днів апеляційної скарги, з п одачею її копії до апеляційн ої інстанції або без поперед нього подання заяви про апел яційне оскарження, якщо скар га подається у строк, встанов лений для подання заяви про а пеляційне оскарження.

Суддя Ю.О.Філон ова

СудЯмпільський районний суд Сумської області
Дата ухвалення рішення24.12.2009
Оприлюднено26.07.2010
Номер документу7345695
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-2284/09

Постанова від 02.07.2009

Адміністративне

Приморський районний суд м.Одеси

Домусчі Л.В.

Постанова від 08.12.2009

Адміністративне

Новозаводський районний суд м.Чернігова

Овсієнко Юрій Костянтинович

Постанова від 31.08.2009

Адміністративне

Микитівський районний суд м.Горлівки

Полтавець Н.З.

Постанова від 12.06.2009

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

ЛИСКА І.Г.

Ухвала від 03.02.2009

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Ніколайчук М.Є.

Постанова від 24.12.2009

Адміністративне

Ямпільський районний суд Сумської області

Філонова Юлія Олександрівна

Постанова від 19.11.2009

Адміністративне

Кролевецький районний суд Сумської області

Бєгунова О.В.

Постанова від 09.10.2009

Адміністративне

Центральний районний суд м. Сімферополя

Тимошенко К.Г.

Ухвала від 25.06.2009

Адміністративне

Деснянський районний суд м.Чернігова

Рахманкулова І.П.

Постанова від 18.09.2009

Адміністративне

Світловодський міськрайонний суд Кіровоградської області

Регеша В.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні