Постанова
від 28.08.2017 по справі 806/669/17
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 серпня 2017 року м.Житомир справа № 806/669/17

категорія 6.3

Житомирський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Романченка Є.Ю.,

секретар судового засідання Ткачук А.В.,

за участю: представника позивача - ОСОБА_1,

представника третіх осіб - ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Приватного підприємства "ВВ ОСОБА_2" до Управління соціально-економічного розвитку Хорошівської районної державної адміністрації Житомирської області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача: Товариство з обмеженою відповідальністю "Полісся - Інвест", Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю "Урожай", ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6 про визнання протиправними та скасування рішень про державну реєстрацію іншого речового права,

встановив:

Позивач звернувся до суду з позовом, у якому, з урахуванням ухвали суду від 08.06.2017, просив визнати протиправними та скасувати рішення державних реєстраторів Володарсько - Волинського районного управління юстиції про державну реєстрацію прав та їх обтяжень:

- індексний номер: 26531514 від 27.11.2015 щодо державної реєстрації іншого речового права (права оренди землі) на земельну ділянку за кадастровим номером 1821186500:06:001:0287, площею 3,5602 га на підставі договору оренди землі, серія та номер 0715-23 від 01.07.2015, укладеного між сторонами: орендодавець - ОСОБА_4, орендар - Товариство з обмеженою відповідальністю "ПОЛІССЯ-ІНВЕСТ" (номер запису про інше речове право № 12249956 від 23.11.2015);

- індексний номер: 24196763 від 07.09.2015 щодо державної реєстрації іншого речового права (права оренди землі) на земельну ділянку за кадастровим номером 1821186500:06:002:0114, площею 3,8930 га на підставі договору оренди землі, серія та номер 0712-05 від 03.07.2012, укладеного між сторонами: орендодавець - ОСОБА_5, орендар - Товариство з обмеженою відповідальністю "ПОЛІССЯ-ІНВЕСТ" (номер запису про інше речове право № 11061918 від 24.03.2014);

- індексний номер: 24198038 від 07.09.2015 щодо державної реєстрації іншого речового права (права суборенди землі) на земельну ділянку за кадастровим номером 1821186500:06:002:0114, площею 3,8930 га на підставі договору суборенди землі, серія та номер 0415-23 від 31.08.2015, укладеного між сторонами: орендар - Товариство з обмеженою відповідальністю "ПОЛІССЯ-ІНВЕСТ", суборендар - Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю "УРОЖАЙ" (номер запису про інше речове право № 11062218 від 01.09.2015);

- індексний номер: 23385020 від 04.08.2015 щодо державної реєстрації іншого речового права (права оренди землі) на земельну ділянку за кадастровим номером 1821186500:06:002:0115, площею 4,0777 га на підставі договору оренди землі, серія та номер 0712-39 від 03.07.2012, укладеного між сторонами: орендодавець - ОСОБА_7, орендар - Товариство з обмеженою відповідальністю "ПОЛІССЯ-ІНВЕСТ" (номер запису про інше речове право № 10666116 від 21.03.2014);

- індексний номер: 23385488 від 04.08.2015 щодо державної реєстрації іншого речового права (права суборенди землі) на земельну ділянку за кадастровим номером 1821186500:06:002:0115, площею 4,0777 га на підставі договору суборенди землі, серія та номер 0415-15 від 25.05.2015, укладеного між сторонами: орендар - Товариство з обмеженою відповідальністю "ПОЛІССЯ-ІНВЕСТ", суборендар - Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю "УРОЖАЙ" (номер запису про інше речове право № 10666300 від 31.07.2015);

- індексний номер: 23507594 від 07.08.2015 щодо державної реєстрації іншого речового права (права оренди землі) на земельну ділянку за кадастровим номером 1821186500:06:002:0116, площею 3,8952 га на підставі договору оренди землі, серія та номер 0712-60 від 01.07.2015, укладеного між сторонами: орендодавець - ОСОБА_3, орендар - Товариство з обмеженою відповідальністю "ПОЛІССЯ-ІНВЕСТ" (номер запису про інше речове право № 10725130 від 24.03.2014);

- індексний номер: 23507854 від 07.08.2015 щодо державної реєстрації іншого речового права (права суборенди землі) на земельну ділянку за кадастровим номером 1821186500:06:002:0116, площею 3,8952 га на підставі договору суборенди землі, серія та номер 0415-44 від 25.05.2015, укладеного між сторонами: орендар - Товариство з обмеженою відповідальністю "ПОЛІССЯ-ІНВЕСТ", суборендар - Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю "УРОЖАЙ" (номер запису про інше речове право № 10725253 від 03.08.2015).

В обґрунтування заявлених позовних вимог Приватне підприємство "ВВ ОСОБА_2" вказувало, що є законним користувачем земельних ділянок з цільовим призначенням для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, що знаходяться на території Фасівської сільської ради, Володарсько-Волинського району Житомирської області на підставі договорів оренди, які були укладені між позивачем та фізичними особами - власниками земельних ділянок у травні-вересні 2008 року. Проте, в серпні 2016 року під час перевірки наявності в державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та державному реєстрі прав власності на нерухоме майно записів щодо реєстрації вищевказаних договорів оренди від 2008 року було встановлено, що належні позивачу на праві користування земельні ділянки передані в користування іншому орендарю - Товариству з обмеженою відповідальністю «ПОЛІССЯ-ІНВЕСТ» , а останнім суборендарю - Сільськогосподарському товариству з обмеженою відповідальністю «УРОЖАЙ» і до державного реєстру речових прав на нерухоме майно внесено відповідні записи про виникнення іншого речового права. Позивач вважає, що державна реєстрація іншого речового права (права оренди та права суборенди землі) щодо земельних ділянок, у період чинності укладених договорів оренди землі з позивачем, є повторно зареєстрованим правом оренди на одні і ті ж самі земельні ділянки, що суперечить вимогам нормам чинного законодавства України. Відтак, оскаржувані рішення державних реєстраторів є протиправними та підлягають скасуванню. При цьому ПП ВВ ОСОБА_2 наголошувало, що договори оренди землі, укладені позивачем з власниками земельних ділянок на момент вчинення реєстраційних дій є чинними, ніким не скасовані. Сторонами достроково не розривалися, а їх реальність підтверджується витягом з Книги записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорами оренди землі на території Фасівської сільської ради. За наведених обставин, на думку позивача, у реєстраторів не було жодних підстав для здійснення повторної реєстрації права оренди.

Представник позивача в судовому засіданні позов підтримала в повному обсязі та просила задовольнити, з підстав викладених у позові.

Представник відповідача до суду не прибув, про час та місце судового розгляду справи був повідомлений належним чином. У матеріалах справи наявна заява Управління соціально-економічного розвитку Хорошівської районної державної адміністрації Житомирської області про розгляд справи без їх участі. При цьому в заяві вказано, що відповідач проти позову не заперечує.

Представник третьої особи - ТОВ "Полісся - Інвест" у судовому засіданні проти позову заперечував і просив відмовити в задоволенні позовних вимог, з мотивів наведених у письмових поясненнях. Указував, що державна реєстрація прав на нерухоме майно за ТОВ Полісся - Інвест проведена державним реєстратором у межах повноважень та у спосіб, що передбачені чинним законодавством України. Прийняті рішення є правомірними.

Представник третьої особи - ОСОБА_5 у судовому засіданні проти позову заперечував.

Треті особи - СТОВ "Урожай", ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_6 до суду не прибули, про час і місце судового розгляду справи були повідомлені належним чином. Від ОСОБА_6 надійшла заява про розгляд справи без її участі. Інші треті особи про причини неявки до суду не повідомили.

Заслухавши пояснення осіб, які беруть участь у справі та присутні в судовому засіданні, дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку про часткове задоволення позовних вимог, з таких підстав.

Судом установлено, що впродовж 2008 року Приватним підприємством ВВ ОСОБА_2 укладено ряд договір оренди землі.

Так, 26 березня 2008 року між Орендарем - Приватним підприємством ВВ ОСОБА_2 та Орендодавцями, зокрема ОСОБА_5, ОСОБА_7, ОСОБА_8, укладено договори оренди землі. За умовами цих договорів Орендодавець надає, а Орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку сільськогосподарського призначення, яка знаходиться в адмінмежах Фасівської сільської ради Володарсько - Волинського району Житомирської області.

Відповідно до п. п. 8, 41 договорів оренди землі від 26.03.2008, договори укладено на 10 (десять) років та набирають чинності після підписання сторонами та його державної реєстрації.

Договори зареєстровані в Володарсько - Волинському реєстраційному відділі Житомирської регіональної філії ДП Центр ДЗК , про що у Державному реєстрі земель вчинено записи від 15 травня 2008 р. за № 040820600012 щодо договору з ОСОБА_5; за № 040820600019 щодо договору з ОСОБА_7; за № 040820600018 щодо договору з ОСОБА_8.

17 квітня 2008 року між Орендодавцем - ОСОБА_4 та Орендарем - Приватним підприємством ВВ ОСОБА_2 укладено договір оренди землі.

За умовами цього договору Орендодавець надає, а Орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку сільськогосподарського призначення, яка знаходиться в адмінмежах Фасівської сільської ради Володарсько - Волинського району Житомирської області.

Відповідно до п. п. 8, 41 договору оренди землі від 17.04.2008, договір укладено на 10 (десять) років та набирає чинності після підписання сторонами та його державної реєстрації.

Договір зареєстрований в Володарсько - Волинському реєстраційному відділі Житомирської регіональної філії ДП Центр ДЗК , про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 15 травня 2008 р. за № 040820600036.

На виконання договорів Орендодавцями та Орендарем складені та підписані акти приймання - передачі земельних ділянок.

Земельні ділянки на підставі державних актів на право приватної власності на землю належали Орендодавцям, а саме: ОСОБА_5 згідно державного акту серії ЯА № 425631, кадастровий номер ділянки 1821186500:06:002:0114; ОСОБА_7 згідно державного акту серії ЯА № 425632, кадастровий номер ділянки 1821186500:06:002:0115; ОСОБА_8 згідно державного акту серії ЯА № 425633, кадастровий номер ділянки 1821186500:06:002:0116; ОСОБА_4 згідно державного акту серії ЯА № 425091, кадастровий номер ділянки 1821186500:06:001:0287.

Разом з цим, судом з'ясовано, що у 2014 - 2015 роках щодо земельних ділянок за кадастровими номерами 1821186500:06:002:0114; 1821186500:06:002:0115; 1821186500:06:002:0116; 1821186500:06:001:0287 проведено державну реєстрацію прав та їх обтяжень. Зокрема, відповідно до рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень від 27.11.2015 № 26531514 проведено державну реєстрацію іншого речового права право оренди земельної ділянки на земельну ділянку за кадастровим номером 1821186500:06:001:0287, площею 3,5602 га, за ТОВ Полісся - Інвест . Підставою виникнення іншого речового права був договір оренди землі, серія та номер 0715-23 від 01.07.2015, укладений між сторонами: орендодавець - ОСОБА_4, орендар - Товариство з обмеженою відповідальністю ПОЛІССЯ-ІНВЕСТ , строком дії 7 років. Номер запису про інше речове право: 12249956 від 23.11.2015.

Рішеннями державного реєстратора прав на нерухоме майно Реєстраційної служби Володарсько - Волинського районного управління юстиції Житомирської області від 07 серпня 2015 року № 23507594 проведено державну реєстрацію права приватної власності на земельну ділянку за кадастровим номером 1821186500:06:002:0116 за ОСОБА_3 (спадкоємцем ОСОБА_8К.), а також рішенням про державну реєстрацію прав та їх обтяжень № 23507854 від 07.08.15 здійснено державну реєстрацію іншого речового права (суборенда землі) на земельну ділянку, кадастровий номер 1821186500:06:002:0116 за Сільськогосподарським товариством з обмеженою відповідальністю Урожай , площею 3,8952 га, на підставі договору суборенди землі, серія та номер 0415-44 від 25.05.2015, укладеного між сторонами: орендар - Товариство з обмеженою відповідальністю ПОЛІССЯ-ІНВЕСТ , суборендар - Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю УРОЖАЙ , строком дії до 21.03.2019. Номер запису про інше речове право № 10725253 від 03.08.2015.

Рішеннями державного реєстратора прав на нерухоме майно Реєстраційної служби Володарсько - Волинського районного управління юстиції Житомирської області від 04 серпня 2015 року № 23385020 проведено державну реєстрацію права приватної власності на земельну ділянку за кадастровим номером 1821186500:06:002:0115 за ОСОБА_7, а рішенням № 23385488 - державну реєстрацію іншого речового права, суборенди землі, на земельну ділянку, кадастровий номер 1821186500:06:002:0115 за Сільськогосподарським товариством з обмеженою відповідальністю Урожай . Підставою виникнення іншого речового права був договір суборенди землі, серія та номер 0415-15 від 25.05.2015, укладений між сторонами: орендар - Товариство з обмеженою відповідальністю ПОЛІССЯ-ІНВЕСТ та суборендар - Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю УРОЖАЙ , строком дії до 21.03.2019. Номер запису про інше речове право: 10666300.

Згідно зі рішенням державного реєстратора прав на нерухоме майно Реєстраційної служби Володарсько - Волинського районного управління юстиції Житомирської області від 07 вересня 2015 року № 24196763 проведено державну реєстрацію права приватної власності на земельну ділянку за кадастровим номером 1821186500:06:002:0114 за ОСОБА_5.

Рішенням № 24198038 від 07.09.15 про державну реєстрацію прав та їх обтяжень державним реєстратором прав на нерухоме майно Реєстраційної служби Володарсько - Волинського районного управління юстиції Житомирської області проведено державну реєстрацію іншого речового права, суборенди землі, на земельну ділянку, кадастровий номер 1821186500:06:002:0114 за Сільськогосподарським товариством з обмеженою відповідальністю Урожай . Підставою виникнення іншого речового права був договір суборенди землі, серія та номер 0415-23 від 31.08.2015, укладений між сторонами: орендар - Товариство з обмеженою відповідальністю ПОЛІССЯ-ІНВЕСТ , суборендар - Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю УРОЖАЙ , строком дії до 21.03.2019. Номер запису про інше речове право: 11062218.

Дані обставини підтверджені матеріалами реєстраційних справ щодо вказаних земельних ділянок.

Позивач вважаючи, що зазначені рішення державних реєстраторів прав на нерухоме майно Реєстраційної служби Володарсько - Волинського районного управління юстиції Житомирської області є такими, що порушують його права як дійсного орендаря звернулося до суду з даним позовом.

Визначаючись щодо заявлених позовних вимог, суд виходив з наступного.

Державна реєстрація речових прав на нерухоме майно (далі - державна реєстрація прав), згідно зі ст. 2 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" від 01.07.2004 № 1952-IV (у редакції, чинній на момент винесення оспорюваних рішень, далі - Закон № 1952-IV), - офіційне визнання і підтвердження державою фактів виникнення, переходу або припинення прав на нерухоме майно, обтяження таких прав шляхом внесення відповідного запису до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

За змістом частини першої статті 4 Закону № 1952-IV, обов'язковій державній реєстрації підлягають речові права та обтяження на нерухоме майно, розміщене на території України, що належить фізичним та юридичним особам, державі в особі органів, уповноважених управляти державним майном, іноземцям та особам без громадянства, іноземним юридичним особам, міжнародним організаціям, іноземним державам, а також територіальним громадам в особі органів місцевого самоврядування, а саме: право власності на нерухоме майно; право володіння; право користування (сервітут); право користування земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб (емфітевзис); право забудови земельної ділянки (суперфіцій); право господарського відання; право оперативного управління; право постійного користування та право оренди земельної ділянки; право користування (найму, оренди) будівлею або іншими капітальними спорудами, їх окремими частинами; іпотека; довірче управління майном; інші речові права відповідно до закону.

Відповідно до ч. 1 ст. 15 Закону № 1952-IV, державна реєстрація прав та їх обтяжень проводиться в такому порядку:

1) прийняття і перевірка документів, що подаються для державної реєстрації прав та їх обтяжень, реєстрація заяви;

2) встановлення факту відсутності підстав для відмови в державній реєстрації прав та їх обтяжень, зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та/або їх обтяжень;

3) прийняття рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, відмову в ній або зупинення державної реєстрації;

4) внесення записів до Державного реєстру прав;

5) видача свідоцтва про право власності на нерухоме майно у випадках, встановлених статтею 18 цього Закону;

6) надання витягів з Державного реєстру прав про зареєстровані права та/або їх обтяження.

Частиною четвертою вказаної статті Закону № 1952-IV визначено, що державній реєстрації підлягають виключно заявлені права та їх обтяження за умови їх відповідності законодавству і поданим документам.

Згідно зі ч. 1 ст. 19 Закону № 1952-IV, державна реєстрація прав проводиться на підставі:

1) договорів, укладених у порядку, встановленому законом;

2) свідоцтв про право власності на нерухоме майно, виданих відповідно до вимог цього Закону;

3) свідоцтв про право власності, виданих органами приватизації наймачам житлових приміщень у державному та комунальному житловому фонді;

4) державних актів на право власності або постійного користування на земельну ділянку у випадках, встановлених законом;

5) рішень судів, що набрали законної сили;

6) інших документів, що підтверджують виникнення, перехід, припинення прав на нерухоме майно, поданих органу державної реєстрації прав разом із заявою.

Приписами частини другої статті 9 Закону № 1952-IV визначено, що державний реєстратор: встановлює відповідність заявлених прав і поданих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями, зокрема: відповідність відомостей про нерухоме майно, наявних у Державному реєстрі прав та поданих документах; наявність обтяжень прав на нерухоме майно, зареєстрованих відповідно до вимог цього Закону; наявність факту виконання умов правочину, з якими закон та/або договір (угода) пов'язує можливість проведення державної реєстрації виникнення, переходу, припинення прав на нерухоме майно або обтяження таких прав; у разі потреби вимагає подання передбачених законодавством додаткових документів, необхідних для державної реєстрації прав та їх обтяжень; під час проведення державної реєстрації прав, які виникли та оформлені в установленому порядку до 1 січня 2013 року, запитує від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, які відповідно до чинного на момент оформлення права законодавства проводили таке оформлення, інформацію (довідки, копії документів тощо), необхідну для реєстрації прав та їх обтяжень, якщо такі документи не були подані заявником або якщо документи, подані заявником, не містять передбачених цим Законом відомостей про правонабувача або про нерухоме майно. Органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації, до яких надійшов запит, зобов'язані безоплатно в установленому законодавством порядку протягом трьох робочих днів надати державному реєстратору відповідну інформацію, зокрема щодо оформлених речових прав на нерухоме майно, у тому числі земельні ділянки.

Статтею 28-1 Закону № 1952-IV регламентовано взаємодію органу державної реєстрації прав та органу, що здійснює ведення Державного земельного кадастру.

Відповідно до частини 2 згаданої статті Закону № 1952-IV, орган, що здійснює ведення Державного земельного кадастру, надає органу державної реєстрації прав інформацію про: державну реєстрацію земельної ділянки (дату державної реєстрації, орган, що здійснив таку реєстрацію); кадастровий номер, площу, місце розташування земельної ділянки; кадастровий план зареєстрованої земельної ділянки в електронній (цифровій) формі. Інформація, одержана від органу, що здійснює ведення Державного земельного кадастру, вноситься державним реєстратором під час здійснення державної реєстрації прав на відповідний об'єкт до розділу Державного реєстру прав, який містить відомості про нерухоме майно.

Аналіз наведених норм дає підстави вважати, що державний реєстратор під час проведення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно зобов'язаний перевірити інформацію про наявність або відсутність вже зареєстрованих речових прав з метою недопущення одночасного існування їх подвійної державної реєстрації.

Подібного висновку дійшла колегія суддів Судової палати в адміністративних справах Верховного Суду України в постанові від 29.09.2015 в справі № 21-760а15 (№802/37191).

У свою чергу, Державна реєстраційна служба України в листі від 06.08.2013 N 2951/05-15-13 "Щодо запобігання випадкам подвійної реєстрації прав оренди на земельну ділянку за різними правонабувачами" роз'яснила, що, з метою недопущення одночасного існування державної реєстрації декількох прав оренди на одну земельну ділянку, у випадку проведення державної реєстрації права оренди на земельну ділянку, сформовану у результаті виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв), державному реєстратору слід запитувати інформацію про наявність або відсутність зареєстрованих договорів у органів, що здійснювали таку реєстрацію до 01.01.2013, зокрема виконавчих комітетів сільської, селищної, міської ради за місцем розташування земельної частки (паю).

При цьому суд ураховує, що однією із засад державної реєстрації прав, установлених ст. 3 Закону № 1952-IV, є те, що держава гарантує достовірність зареєстрованих прав на нерухоме майно та їх обтяжень.

Відповідно до частини 4 цієї ж статті Закону № 1952-IV, права на нерухоме майно та їх обтяження, що виникли до набрання чинності цим Законом, визнаються дійсними у разі відсутності їх державної реєстрації, передбаченої цим Законом, за таких умов: якщо реєстрація прав та їх обтяжень була проведена відповідно до законодавства, що діяло на момент їх виникнення, або якщо на момент виникнення прав та їх обтяжень діяло законодавство, що не передбачало обов'язкової реєстрації таких прав та їх обтяжень.

У контексті наведеного суд ураховує, що відносини із реєстрації договорів оренди землі, на час укладення позивачем договорів оренди земельних ділянок з ОСОБА_5, ОСОБА_7, ОСОБА_8 та ОСОБА_4, регулювалися, зокрема, Цивільним кодексом України, Земельним кодексом України, Законом України "Про оренду землі" від 06.10.1998 № 161-XIV, Порядком державної реєстрації договорів оренди землі, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.1998 № 2073, Тимчасовим порядком ведення державного реєстру земель, затвердженим наказом Державного комітету України по земельних ресурсах від 2 липня 2003 р. N 174 та зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 25 липня 2003 р. за N 641/7962, Інструкцією про порядок складання, видачі, реєстрації і зберігання державних актів на право власності на земельну ділянку і право постійного користування земельною ділянкою та договорів оренди землі, затвердженою наказом Державного комітету України по земельних ресурсах від 4 травня 1999 р. N 43 та зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 4 червня 1999 р. за N 354/3647.

У відповідності до ч. 1 ст. 210 Цивільного кодексу України (зі змінами та доповненнями), правочин підлягає державній реєстрації лише у випадках, встановлених законом. Такий правочин є вчиненим з моменту його державної реєстрації.

Згідно зі статтею 18 Закону України "Про оренду землі" від 06.10.1998 № 161-XIV (у редакції, чинній на момент укладення договорів оренди землі позивачем), договір оренди землі набирає чинності після його державної реєстрації.

Частиною 2 статті 125 Земельного кодексу України (у редакції, чинній на момент укладення договорів оренди землі позивачем) визначено, що право на оренду земельної ділянки виникає після укладення договору оренди і його державної реєстрації.

Укладений договір оренди землі підлягає державній реєстрації. Державна реєстрація договорів оренди землі проводиться у порядку, встановленому законом (ст. 20 Закону України "Про оренду землі" від 06.10.1998 № 161-XIV (у редакції, чинній на момент укладення договорів оренди землі позивачем)).

За змістом статті 202 Земельного кодексу України (у редакції, чинній на момент укладення договорів оренди землі позивачем), державна реєстрація земельних ділянок здійснюється у складі державного реєстру земель. Державний реєстр земель складається з двох частин: а) книги записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі із зазначенням кадастрових номерів земельних ділянок; б) Поземельної книги, яка містить відомості про земельну ділянку.

Єдині умови реєстрації договорів оренди та договорів суборенди земельних ділянок (далі - договори оренди), на час укладення договорів оренди землі позивачем, були визначені Порядком державної реєстрації договорів оренди землі, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.1998 № 2073.

Відповідно до п. 2 Порядку державної реєстрації договорів оренди землі, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.1998 № 2073 (у редакції, чинній на час укладення договорів оренди землі позивачем, надалі - Порядок № 2073), державна реєстрація договорів оренди є офіційним визнанням і підтвердженням державою факту виникнення або припинення права оренди земельних ділянок.

У пункті 5 Порядку № 2073 визначено, що для державної реєстрації договорів оренди юридична або фізична особа (заявник) подає особисто або надсилає поштою до відповідного державного органу земельних ресурсів: заяву про державну реєстрацію договору оренди; договір оренди (у трьох примірниках); план (схему) земельної ділянки, яка надається в оренду (у трьох примірниках); рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування про надання в оренду земельної ділянки, що перебуває у державній або комунальній власності; результати конкурсу чи аукціону - у разі набуття права на оренду земельної ділянки на конкурентних засадах; копію державного акта на право власності на землю, що перебуває у власності фізичних або юридичних осіб.

Державний орган земельних ресурсів у 20-денний термін перевіряє подані документи на відповідність чинному законодавству та за результатами перевірки готує висновок про державну реєстрацію або обгрунтований висновок про відмову у такій реєстрації і передає реєстраційну справу відповідно виконавчому комітету сільської, селищної та міської ради, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям за місцем розташування земельної ділянки для засвідчення факту державної реєстрації або відмови у такій реєстрації (п. 11 Порядку № 2073).

Згідно зі п.п. 12, 13, 14 Порядку № 2073, факт державної реєстрації засвідчується у 10-денний термін гербовою печаткою та підписом голови відповідної ради, Київської, Севастопольської міської державної адміністрації або уповноваженої ними посадової особи. Печатка та підпис ставляться на всіх примірниках договору оренди (суборенди). Після засвідчення факту державної реєстрації договір оренди реєструється у Книзі записів державної реєстрації договорів оренди землі, яка ведеться державним органом земельних ресурсів за формою згідно з додатком. Книга записів державної реєстрації договорів оренди землі ведеться окремо в розрізі кожної сільської, селищної, міської ради, а також у розрізі Київської, Севастопольської міської державної адміністрації. Книга прошнуровується, засвідчується підписами сільського, селищного, міського голови та начальника районного відділу, міського управління (відділу) земельних ресурсів і скріплюється печатками. Датою реєстрації договору оренди у Книзі записів є дата засвідчення факту державної реєстрації.

У розумінні п. 1.2 Тимчасового порядку ведення державного реєстру земель, затвердженого наказом Державного комітету України по земельних ресурсах від 2 липня 2003 р. N 174 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 25 липня 2003 р. за N 641/7962 (чинного на момент укладення договорів оренди землі позивачем) книга записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі (далі - книга реєстрації) - це документ суворого обліку, який є складовою частиною державного реєстру земель та містить відомості про зареєстровані державні акти на право власності на земельну ділянку, на право постійного користування земельною ділянкою та договори оренди (суборенди) землі із зазначенням кадастрових номерів земельних ділянок.

Оператори державного реєстру земель (далі - оператори) - структурні підрозділи Центру ДЗК, що проводять приймання, перевірку та систематизацію реєстраційних карток земельних ділянок, здійснюють видачу та реєстрацію державних актів на право власності на земельну ділянку та на право постійного користування земельною ділянкою, договорів оренди (суборенди) землі, ведуть книгу реєстрації, формують Поземельну книгу та не мають прямого доступу до бази даних АС ДЗК.

Реєстратори державного реєстру земель (далі - реєстратори) - структурні підрозділи Центру ДЗК, які мають доступ та вносять відомості до бази даних АС ДЗК, ведуть Поземельну книгу, здійснюють видачу та реєстрацію державних актів на право власності на земельну ділянку та на право постійного користування земельною ділянкою, договорів оренди (суборенди) землі, а також ведуть книгу реєстрації.

Порядок взаємодії при веденні державного реєстру земель наведено у пункті 2 Тимчасового порядку ведення державного реєстру земель, затвердженого наказом Державного комітету України по земельних ресурсах від 2 липня 2003 р. N 174 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 25 липня 2003 р. за N 641/7962 (чинного на момент укладення договорів оренди землі позивачем).

Відповідно до пункту 4.2 Тимчасового порядку ведення державного реєстру земель, затвердженого наказом Державного комітету України по земельних ресурсах від 2 липня 2003 р. N 174 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 25 липня 2003 р. за N 641/7962 (чинного на момент укладення договорів оренди землі позивачем), державна реєстрація державного акта на право власності на земельну ділянку, державного акта на право постійного користування земельною ділянкою, договору оренди землі здійснюється шляхом внесення записів реєстрації до книги реєстрації.

У книзі реєстрації, згідно зі п. 4.3 згаданого Тимчасового порядку, реєструються:

- державні акти на право власності на земельну ділянку;

- державні акти на право постійного користування земельною ділянкою;

- договори оренди землі.

Державну реєстрацію державного акта на право власності на земельну ділянку, державного акта на право постійного користування земельною ділянкою, договору оренди землі у книзі реєстрації здійснює оператор (реєстратор), у межах повноважень якого є земельна ділянка (п. 4.5 Тимчасового порядку ведення державного реєстру земель, затвердженого наказом Державного комітету України по земельних ресурсах від 2 липня 2003 р. N 174 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 25 липня 2003 р. за N 641/7962 (чинного на момент укладення договорів оренди землі позивачем)).

В силу приписів п. 3.2 Інструкції про порядок складання, видачі, реєстрації і зберігання державних актів на право власності на земельну ділянку і право постійного користування земельною ділянкою та договорів оренди землі, затвердженої наказом Державного комітету України по земельних ресурсах від 4 травня 1999 р. N 43 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 4 червня 1999 р. за N 354/3647 (у редакції, чинній на момент укладення договорів оренди землі позивачем) державна реєстрація державних актів на право власності на земельну ділянку, на право постійного користування земельною ділянкою, договорів оренди землі здійснюється структурними підрозділами Центру державного земельного кадастру при Держкомземі України.

Аналіз наведених правових норм свідчить на користь висновку, що державна реєстрація договорів оренди землі, відповідно до законодавства, яке діяло на момент укладення позивачем договорів оренди земельних ділянок, здійснювалась шляхом відповідного запису у Книзі записів державної реєстрації договорів оренди землі структурними підрозділами Центру державного земельного кадастру при Держкомземі України.

У світлі розглядуваних правовідносин слід указати, що під час огляду в судовому засіданні Книги записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі, а саме розділу 4 "Записи державної реєстрації договорів оренди землі" (розділ книги 4АА001737), відкритого 01.02.2006 по Фасівській сільській раді Володарсько - Волинського району, встановлено, що 15 травня 2008 року до вказаного розділу Книги реєстратором Володарсько - Волинського районного відділу Житомирської регіональної філії Центру ДЗК внесено ряд записів щодо державної реєстрації договорів оренди землі Орендарем за якими є ПП ВВ ОСОБА_2 .

Так, запис під № 19 підтверджує реєстрацію за реєстраційним № 040820600012 договору оренди земельної ділянки за кадастровим номером 1821186500:06:002:0114, терміном на 10 років.

Запис № 25 свідчить про реєстрацію за реєстраційним № 040820600018 договору оренди земельної ділянки за кадастровим номером 1821186500:06:001:0116, терміном на 10 років.

Під № запису 26 здійснено реєстрацію за реєстраційним № 040820600019 договору оренди земельної ділянки за кадастровим номером 1821186500:06:001:0115, терміном на 10 років.

Запис під № 43 свідчить про реєстрацію за реєстраційним № 040820600036 договору оренди земельної ділянки за кадастровим номером 1821186500:06:001:0287, терміном на 10 років.

Відсутність реєстраційних справ, реєстраційних карток, відсутність відомостей в базі даних АС ДЗК та у Поземельній книзі не свідчить про незавершеність чи відсутність державної реєстрації як такої та не може ставитись за вину позивачу, оскільки обов'язок щодо внесення відомостей у Поземельну книгу покладався на реєстратора державного реєстру земель та оператора (реєстратора).

Доказів припинення договорів оренди землі чи дострокового розірвання договорів, укладених між Орендодавцями - ОСОБА_5, ОСОБА_7 (спадкоємцем якої на даний час є ОСОБА_6А.), ОСОБА_8 (спадкоємцем якої на даний час є ОСОБА_3Л.) та ОСОБА_4 та Орендарем - ПП ВВ ОСОБА_2 матеріали справи не містять.

Відмітки про зняття або заборони по договорам, реєстрацію яких здійснено 15.05.2008, в Книзі відсутні.

За наведених обставин, суд дійшов висновку, що державна реєстрація договорів оренди землі між позивачем і власниками земельних ділянок за кадастровими номерами 1821186500:06:002:0114, 1821186500:06:001:0116, 1821186500:06:001:0115, 1821186500:06:001:0287 є здійсненою.

Таким чином, договори оренди землі від 26 березня та 17 квітня 2008 року, терміном дії на 10 років, набрали чинності з моменту їх реєстрації - 15 травня 2008 року, та, відповідно, на даний час строк їх дії ще не закінчився.

Однак, як установлено під час судового розгляду справи, державними реєстраторами прав на нерухоме майно Реєстраційної служби Володарсько - Волинського районного управління юстиції Житомирської області під час прийняття рішення про державну реєстрацію іншого речового права, а саме права оренди земельної ділянки за ТОВ "Полісся - Інвест", від 27 листопада 2015 року № 26531514, а також рішень про державну реєстрацію іншого речового права, а саме права суборенди землі за СТОВ "Урожай", від 04 серпня 2015 року № 23385488, від 07 серпня 2015 року № 23507854, від 07 вересня 2015 року № 24198038, інформацію про наявність або відсутність зареєстрованих договорів у органів, що здійснювали таку реєстрацію до 01 січня 2013 року витребувано не було.

Жодних запитів та/або листів - відповідей у матеріалах реєстраційних справ, оглянутих у судовому засіданні, немає.

Отже, державними реєстраторами, з метою недопущення одночасного існування державної реєстрації декількох прав оренди на одну земельну ділянку, належним чином не перевірено чи вже зареєстроване право оренди на вказані земельні ділянки чи ні.

Також суд звертає увагу на те, що ані Книга записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі, а саме розділ 4 "Записи державної реєстрації договорів оренди землі" (розділ книги 4АА001737), відкритий 01.02.2006 по Фасівській сільській раді Володарсько - Волинського району, ані матеріали справи не містять жодних доказів укладення позивачем договорів суборенди з іншими юридичними особами.

Разом з цим, суд наголошує на тому, що реєстрація договорів оренди землі за новим орендарем і суборендарем можлива лише після реєстрації угод про розірвання договорів оренди землі з попереднім орендарем.

Державна реєстрація припинення іншого речового права ПП "ВВ ОСОБА_2" на земельні ділянки з кадастровими номерами 1821186500:06:002:0114, 1821186500:06:001:0116, 1821186500:06:001:0115, 1821186500:06:001:0287 на підставі договорів оренди землі від 26.03.2008 та від 17.04.2008 не здійснювалась, укладені позивачем з Орендодавцями договори оренди земельних ділянок не визнані недійсними, а здійснена 15 травня 2008 року Володарсько - Волинським районним відділом Житомирської регіональної філії "Центр державного земельного кадастру" державна реєстрація - не скасована та є чинною.

Відповідно до ч. 1 ст. 24 Закону № 1952-IV, у державній реєстрації прав та їх обтяжень може бути відмовлено у разі, якщо:

1) заявлене право, обтяження не підлягає державній реєстрації відповідно до цього Закону;

2) об'єкт нерухомого майна розміщений на території іншого органу державної реєстрації прав;

3) із заявою про державну реєстрацію прав та їх обтяжень звернулася неналежна особа;

4) подані документи не відповідають вимогам, встановленим цим Законом, або не дають змоги встановити відповідність заявлених прав документам, що їх посвідчують;

5) заяву про державну реєстрацію прав, пов'язаних з відчуженням нерухомого майна, подано після державної реєстрації обтяжень, встановлених щодо цього майна, крім випадків, встановлених частиною дев'ятою статті 15 цього Закону;

5-1) заяву про державну реєстрацію обтяжень речових прав на нерухоме майно щодо попереднього правонабувача подано після державної реєстрації права власності на таке майно за новим правонабувачем;

5-2) заяву про державну реєстрацію речових прав, похідних від права власності, подано за відсутності державної реєстрації права власності, крім випадків, установлених статтею 4-2 та частиною дев'ятою статті 15 цього Закону;

5-3) під час подання заяви про державну реєстрацію права власності на підприємство як єдиний майновий комплекс, житловий будинок, будівлю, споруду (їх окремі частини), що виникло на підставі документа, за яким правонабувач набуває також право власності на земельну ділянку, не подано заяву про державну реєстрацію права власності на земельну ділянку;

5-4) після завершення п'ятиденного строку з дня отримання заявником письмового повідомлення про зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав не усунено обставин, що були підставою для прийняття такого рішення;

5-5) заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень під час вчинення нотаріальної дії з нерухомим майном, об'єктом незавершеного будівництва подано не до нотаріуса, який вчинив таку дію;

5-6) заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень в електронній формі подано особою, яка не є державним кадастровим реєстратором або державним виконавцем;

6) заявником подано ті самі документи, на підставі яких заявлене право та обтяження такого права вже зареєстровано у Державному реєстрі прав.

З огляду на викладене, а також ураховуючи обставини даної справи, суд дійшов висновку, що невиконання державними реєстраторами Володарсько - Волинського районного управління юстиції під час прийняття рішень про державну реєстрацію прав та їх обтяжень від 27.11.2015 індексний номер 26531514; від 07.09.2015 індексний номер 24198038; від 04.08.2015 індексний номер 23385488; від 07.08.2015 індексний номер 23507854 обов'язків щодо перевірки чи вже зареєстроване право оренди на земельні ділянки, обумовило повторну реєстрацію права оренди одних і тих самих земельних ділянок за різними орендарями і суборендарем, що є недопустимим.

За наведених обставин, суд вважає, що внаслідок прийняття рішень про державну реєстрацію прав та їх обтяжень від 27.11.2015 індексний номер 26531514; від 07.09.2015 індексний номер 24198038; від 04.08.2015 індексний номер 23385488; від 07.08.2015 індексний номер 23507854 істотно порушено законні права та інтереси позивача як правомірного орендаря земельних ділянок, тому вказані рішення державних реєстраторів Володарсько - Волинського районного управління юстиції необхідно скасувати як протиправні, а позов ПП "ВВ ОСОБА_2" задовольнити у відповідній частині.

Щодо решти позовних вимог, то суд зазначає слідуюче.

Завданням адміністративного судочинства, згідно зі ч. 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

У пункті 8 частини 1 статті 3 КАС України визначено, що позивач - особа, на захист прав, свобод та інтересів якої подано адміністративний позов до адміністративного суду, а також суб'єкт владних повноважень, на виконання повноважень якого подана позовна заява до адміністративного суду.

Зміст наведених правових норм свідчить на користь висновку, що адміністративне судочинство спрямоване на захист саме порушених прав осіб у сфері публічно-правових відносин, тобто для задоволення позову адміністративний суд повинен установити, що в зв'язку з прийняттям рішенням чи вчиненням дій (допущення бездіяльності) суб'єктом владних повноважень порушуються права, свободи чи охоронювані законом інтереси позивача.

З огляду на зазначене, вирішуючи спір, суд повинен пересвідчитись у належності особі, яка звернулась за судовим захистом, відповідного права або охоронюваного законом інтересу (чи є така особа належним позивачем у справі - наявність права на позов у матеріальному розумінні), а також встановити, чи є відповідне право або інтерес порушеним (встановити факт порушення). Тобто порушення або оспорювання прав та інтересів особи, яка звертається до суду за їх захистом, є обов'язковими.

Отже, підставами для визнання протиправними дій чи скасування рішення суб'єкта владних повноважень є невідповідність його вимогам чинного законодавства та/або визначеній законом компетенції органу, який вчинив ці дії чи прийняв рішення. При цьому обов'язковою умовою оскарження дій, рішень є також наявність факту порушення прав чи охоронюваних законом інтересів позивача у справі.

Відсутність порушеного права чи невідповідність обраного позивачем способу його захисту способам, визначеним законодавством, встановлюється при розгляді справи по суті, і є підставою для прийняття судом рішення про відмову в позові.

Відтак, при зверненні до суду позивачу необхідно обирати такий спосіб захисту, який міг би відновити його становище та захистити порушене, на його думку, право.

Застосування конкретного способу захисту права залежить як від змісту суб'єктивного права, за захистом якого звернулася особа, так і від характеру його порушення.

Указаний висновок відповідає такому принципу права як правосуддя, який за своєю суттю визнається таким лише за умови, що воно відповідає вимогам справедливості і забезпечує ефективне поновлення в правах (абзац 10 пункту 9 Рішення Конституційного Суду України від 30 січня 2003 року № 3-рп/2003).

Статтею 13 "Право на ефективний засіб юридичного захисту" Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод установлено, що кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.

При цьому під ефективним засобом (способом) слід розуміти такий, що призводить до потрібних результатів, наслідків, дає найбільший ефект.

Таким чином, ефективний спосіб захисту повинен забезпечити поновлення порушеного права, бути адекватним наявним обставинам.

З'ясовуючи при вирішенні даної справи характер порушеного права позивача та можливість його захисту в обраний ним спосіб, а саме шляхом визнання протиправними рішень державних реєстраторів про реєстрацію права та їх обтяжень № 24196763 від 07.09.2015, № 23385020 від 04.08.2015 та № 23507594 від 07.08.2015, судом установлено, що вказаними рішеннями проведено державну реєстрацію права власності на земельні ділянки, а не права оренди як це зазначає ПП "ВВ ОСОБА_2" у позові.

Матеріали реєстраційних справ свідчать, що рішення про реєстрацію права оренди та/або суборенди на вищезазначені земельні ділянки за № 24196763 від 07.09.2015, № 23385020 від 04.08.2015 та № 23507594 від 07.08.2015 державними реєстраторами Володарсько - Волинського районного управління юстиції не приймалися.

Натомість рішеннями державних реєстраторів за вказаними реквізитами проведено державну реєстрацію права власності на земельну ділянку, право власності на які виникло та оформлено до 1 січня 2013 року, а саме:

- кадастровий номер 1821186500:06:002:0114 за ОСОБА_5 (рішення № 24196763 від 07.09.2015);

- кадастровий номер 1821186500:06:001:0115 за ОСОБА_7 (рішення № 23385020 від 04.08.2015);

- кадастровий номер 1821186500:06:001:0116 за ОСОБА_3, яка є спадкоємцем майна ОСОБА_8 (рішення № 23507594 від 07.08.2015).

У свою чергу, ПП "ВВ ОСОБА_2" жодних обґрунтувань того, як саме задоволення позову в цій частині зможе поновити порушене, внаслідок повторної реєстрації договорів оренди одних і тих самих земельних ділянок, їх право оренди в позові наведене не було.

Між тим, суд зважає на те, що положеннями статті 32 Закону України "Про оренду землі" від 06.10.1998 № 161-XIV, яким відповідає пункт 38 договорів оренди землі, укладених позивачем із власниками земельних ділянок за кадастровими номерами 1821186500:06:002:0114, 1821186500:06:001:0116, 1821186500:06:001:0115, установлено, що перехід права власності на орендовану земельну ділянку до іншої особи (у тому числі в порядку спадкування), реорганізація юридичної особи - орендаря не є підставою для зміни умов або припинення договору, якщо інше не передбачено договором оренди землі.

Беручи до уваги наведене, суд вважає, що реєстрація права власності на вказані земельні ділянки за тим ж особами, або іншими як власниками земельними ділянками в даному випадку не порушує прав позивача як орендаря цих земельних ділянок.

Отже, обраний позивачем у цій частині спосіб захисту порушених прав не забезпечує реального захисту прав Підприємства, за захистом яких воно звернуло до суду з даним позовом.

З урахуванням зазначеного, суд дійшов висновку про необґрунтованість позовних вимог Приватного підприємства "ВВ ОСОБА_2" про визнання протиправними та скасування рішень державних реєстраторів Володарсько - Волиснького районного управління юстиції про державну реєстрацію прав та їх обтяжень № 24196763 від 07.09.2015, № 23385020 від 04.08.2015 та № 23507594 від 07.08.2015 і відсутність підстав для їх задоволення.

Таким чином, позовні вимоги Приватного підприємства "ВВ ОСОБА_2" необхідно задовольнити частково.

Керуючись статтями 86, 158 - 163, 167, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України,

постановив:

Позов задовольнити частково.

Визнати протиправними та скасувати рішення державних реєстраторів Володарсько - Волинського районного управління юстиції про державну реєстрацію прав та їх обтяжень:

- індексний номер: 26531514 від 27.11.2015 щодо державної реєстрації іншого речового права (права оренди землі) на земельну ділянку за кадастровим номером 1821186500:06:001:0287, площею 3,5602 га на підставі договору оренди землі, серія та номер 0715-23 від 01.07.2015, укладеного між сторонами: орендодавець - ОСОБА_4, орендар - Товариство з обмеженою відповідальністю "ПОЛІССЯ-ІНВЕСТ";

- індексний номер: 24198038 від 07.09.2015 щодо державної реєстрації іншого речового права (права суборенди землі) на земельну ділянку за кадастровим номером 1821186500:06:002:0114, площею 3,8930 га на підставі договору суборенди землі, серія та номер 0415-23 від 31.08.2015, укладеного між сторонами: орендар - Товариство з обмеженою відповідальністю "ПОЛІССЯ-ІНВЕСТ", суборендар - Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю "УРОЖАЙ" ;

- індексний номер: 23385488 від 04.08.2015 щодо державної реєстрації іншого речового права (права суборенди землі) на земельну ділянку за кадастровим номером 1821186500:06:002:0115, площею 4,0777 га на підставі договору суборенди землі, серія та номер 0415-15 від 25.05.2015, укладеного між сторонами: орендар - Товариство з обмеженою відповідальністю "ПОЛІССЯ-ІНВЕСТ", суборендар - Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю "УРОЖАЙ";

- індексний номер: 23507854 від 07.08.2015 щодо державної реєстрації іншого речового права (права суборенди землі) на земельну ділянку за кадастровим номером 1821186500:06:002:0116, площею 3,8952 га на підставі договору суборенди землі, серія та номер 0415-44 від 25.05.2015, укладеного між сторонами: орендар - Товариство з обмеженою відповідальністю "ПОЛІССЯ-ІНВЕСТ", суборендар - Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю "УРОЖАЙ".

У задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Постанова набирає законної сили у строк та у порядку, що визначені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України, і може бути оскаржена до Житомирського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції у порядку, визначеному статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Є.Ю. Романченко

Повний текст постанови виготовлено: 04 вересня 2017 р.

СудЖитомирський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.08.2017
Оприлюднено05.09.2017
Номер документу68620002
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —806/669/17

Постанова від 28.08.2017

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Романченко Євген Юрійович

Ухвала від 28.08.2017

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Романченко Євген Юрійович

Ухвала від 10.07.2017

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Романченко Євген Юрійович

Ухвала від 08.06.2017

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Романченко Євген Юрійович

Ухвала від 08.06.2017

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Романченко Євген Юрійович

Ухвала від 19.04.2017

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Романченко Євген Юрійович

Ухвала від 19.04.2017

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Романченко Євген Юрійович

Ухвала від 20.03.2017

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Романченко Євген Юрійович

Ухвала від 28.02.2017

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Романченко Євген Юрійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні