Рішення
від 24.05.2007 по справі 30/173
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м

 

   ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД 

міста КИЄВА 01030,

м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б    

тел.230-31-34

 

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

№ 

30/173

 

24.05.07

 

За позовом          

Товариства з обмеженою відповідальністю «Каштанове

місто»

До                        1) Київської міської

ради (надалі відповідач-1)

                            2) Головного

управління земельних ресурсів виконавчого

                                органу Київради

(Київської міської державної адміністрації) (надалі відповідач-2)

Про                         визнання укладеним договору оренди земельної

ділянки

 

     Суддя Ващенко

Т.М. Представники сторін:

Від

позивача        Михайлова Н.Д.

-представник за довіреністю № б/н від

                             22.02.07.

Від

відповідача-1 Яроцька  Е.М. -представник

за довіреністю № 225-КР-419 від 03.04.07.

Від

відповідача-2 Яроцька  Е.М.  -представник за довіреністю № 06-34/31594 від

03.11.06.

 

ОБСТАВИНИ

СПРАВИ:

 

На розгляд Господарського суду

міста Києва передані позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю

«Каштанове місто»до Київської міської ради та Головного управління земельних

ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної

адміністрації) про:

визнання укладеним договору оренди земельної ділянки на вул.

Фрунзе, 23-25 у Подільському районі м. Києва площею 0,26 га для будівництва

житлово-офісного будинку з вбудовано-прибудованими нежитловими приміщеннями

громадського призначення та підземним паркінгом між Товариством з обмеженою

відповідальністю „Каштанове місто” та Київською міською радою, в редакції,

запропонованій позивачем, яка відповідає Закону України „Про оренду землі”,

Типовому договору оренди землі, що затверджений постановою Кабінету Міністрів

України від 03.03.2004 № 220;

- зобов'язання Головне управління

земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної

адміністрації) зареєструвати договір оренди земельної ділянки з усіма

додатками, що є його невід'ємними частинами, між Орендодавцем -Київською

міською радою та Орендарем - Товариством з обмеженою відповідальною „Каштанове

місто», у встановленому порядку.

Ухвалою Господарського суду міста

Києва від 24.04.07. порушено провадження у справі № 30/173, розгляд справи було

призначено на 24.05.07. о 11-15.

В судовому засіданні 24.05.07.

представник позивача підтримав свої позовні вимоги та просить суд позов

задовольнити.

Представник відповідачів в судовому

засіданні 24.05.07. надав суду відзиви на позов, у відповідності до яких

Київська міська рада та Головне управління земельних ресурсів виконавчого

органу Київради (Київської міської державної адміністрації) проти позову

заперечують, та просять суд відмовити позивачу в задоволенні його позовних

вимог.  Київська міська рада зазначає, що

на даний момент договір оренди спірної земельної ділянки не підписаний,

оскільки відсутнє волевиявлення однієї із сторін.

Головне управління земельних

ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної

адміністрації) зазначає, що воно не порушувало законні права та інтереси  позивача, оскільки до Головного управління

земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної

адміністрації) представник позивача з належним чином оформленою довіреністю та

з підписаним обома сторонами договором оренди спірної земельної ділянки  з приводу державної реєстрації зазначеного

договору не звертався.

Відповідно до ст. 85 Господарського

процесуального кодексу України, в судовому засіданні за згодою представників

сторін було оголошено тільки вступну та резолютивну частини рішення.

 

Розглянувши матеріали справи,

заслухавши пояснення представників сторін, Господарський суд міста Києва, -

 

ВСТАНОВИВ:

 

 

Відповідно до ст. 60 Закону України „Про місцеве

самоврядування в Україні” територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у

містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи

місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи

та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні

фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади

культури, освіти, спорту, охорони здоров'я, науки, соціального обслуговування

та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об'єкти, визначені відповідно

до закону як об'єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від

їх відчуження.

Статтею 13 Конституції України

визначено, що земля є об'єктом права власності Українського народу, від імені

якого права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого

самоврядування в межах, визначених Конституцію України.

Статтею 9, з врахуванням п. 12

Перехідних положень Земельного кодексу України передбачено, що до розмежування

земель державної і комунальної власності повноваження щодо розпорядження

землями в межах населених пунктів, крім земель, переданих у приватну власність,

та земель, на яких розташовані державні, в тому числі казенні, підприємства,

господарські товариства, у статутних фондах яких державі належать частки

(акції, паї), об'єкти незавершеного будівництва та законсервовані об'єкти,

здійснюють відповідні сільські, селищні, міські ради.

07.07.05. Київська міська рада

прийняла рішення № 604/3180 „Про передачу земельних ділянок товариству з

обмеженою відповідальністю „Каштанове місто” для будівництва житлово-офісного

будинку з вбудовано-прибудованими нежитловими приміщеннями громадського

призначення та підземним паркінгом на вул. Фрунзе, 23 - 25 у Подільському

районі м. Києва”, відповідно до якого Товариству з обмеженою відповідальністю

„Каштанове місто” було передано в короткострокову оренду на 1 рік земельні

ділянки загальною площею 0,26 га для будівництва житлово-офісного будинку з

вбудовано-прибудованими нежитловими приміщеннями громадського призначення та

підземним паркінгом на вул.Фрунзе, 23 - 25 у Подільському районі м. Києва за

рахунок міських земель, не наданих у власність чи користування, з них:

- ділянка №1 площею 0,25 га;

- ділянка №2 площею 0,01 га.

Відповідно до п. 3.6 зазначеного

вище рішення Товариство з обмеженою відповідальністю „Каштанове місто” було

зобов'язано у місячний термін звернутися до Головного управління земельних

ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної

адміністрації) із клопотанням щодо організації робіт по винесенню меж земельної

ділянки в натуру (на місцевість) та виготовленню документа, що посвідчує право

користування земельними ділянками.

На виконання зазначеної вимоги

позивач своїм листом від 30.08.05. №314 звернувся до Головного управління

земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської

державної адміністрації) щодо укладання договору оренди земельної ділянки та

перенесення меж земельної ділянки в натуру (на місцевість) та доручив виконання

даних робіт ТОВ „Транспроект-1”.

Головне управління земельних

ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної

адміністрації) видало технічне завдання № 1627 від 23.09.05. на розробку

технічної документації зі складання договору оренди землі.

ТОВ „Транспроект-1” була

підготовлена технічна документація зі складання договору оренди земельної

ділянки Товариству з обмеженою відповідальністю „Каштанове місто” для

будівництва житлово-офісного будинку з вбудовано-прибудованими нежитловими

приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом на вул. Фрунзе, 23

- 25 у Подільському районі м. Києва.

Як встановлено судом, технічна

документація була перевірена та прийнята до бази даних Головного управління

земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської

державної адміністрації), про що свідчать штампи на сторінці 1 цієї Технічної

документації.

Відповідно до ст. 16 Закону України

„Про оренду землі” та ст. 125 Земельного кодексу України сторонами, Київською

міською радою та товариством з обмеженою відповідальністю „Каштанове місто”

забезпечено підготовку всіх необхідних документів для укладання договору оренди

земельної ділянки.

Після підписання позивачем договору

оренди земляної ділянки в трьох примірниках вони були передані через Головне

управління земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради

(Київської міської державної адміністрації) на підписання Київському міському

голові. Окрім того, позивачем сплачено державне мито за нотаріальне посвідчення

вказаного договору.

Однак, договір оренди земельної

ділянки, яка розташована на вул. Фрунзе, 23 - 25 у Подільському районі м. Києва

не був підписаний Київським міським головою, та не був повернутий на адресу

позивача.

Оцінюючи подані позивачем докази за

своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтуються на всебічному, повному і

об'єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх

сукупності, суд вважає, що вимоги позивача підлягають задоволенню з наступних

підстав.

Згідно ст. 32 Господарського

процесуального кодексу України доказами у справі є будь-які фактичні дані, на

підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює

наявність чи відсутність обставин, які мають значення для правильного вирішення

господарського спору.

Відповідно до ст. 33 Господарського

процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які

вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Ст. 1 Закону України „Про оренду

землі” та ст. 93 Земельного кодексу України встановлює, що право оренди

земельної ділянки - це засноване на договорі строкове платне володіння і

користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження

підприємницької та іншої діяльності.

Відповідно до ст. 6 Закону України

„Про оренду землі” орендарі набувають права оренди земельної ділянки на

підставах і в порядку, передбачених Земельним кодексом України, Цивільним

кодексом України, Господарським кодексом України, цим та іншими законами

України і договором оренди землі.

Відповідно до ст. 638 Цивільного

кодексу України договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли

згоди з усіх істотних умов договору.

Ст. 641 Цивільного кодексу України

встановлює, що пропозицію укласти договір (оферту) може зробити кожна із сторін

майбутнього договору. Пропозиція укласти договір має містити істотні умови

договору і виражати намір особи, яка її зробила, вважати себе зобов'язаною у

разі її прийняття. Відповідь особи, відповідно до статті 642 Цивільного кодексу

України, якій адресована пропозиція укласти договір, про її прийняття (акцепт)

повинна бути повною і безумовною.

Ст. 16  Закону України „Про оренду землі” визначає,

що особа, яка бажає отримати земельну ділянку в оренду із земель державної або

комунальної власності, подає до відповідного органу виконавчої влади чи органу

місцевого самоврядування за місцем розташування Земельної ділянки заяву

(клопотання).

У разі згоди орендодавця передати

земельну ділянку в оренду сторони укладають договір оренди землі відповідно до

вимог Закону України „Про оренду землі”, тобто підставою для укладення договору

оренди і набуття права на оренду земельної ділянки є  рішення орендодавця -рішення Київради від

07.07.05. № 604/3180, відповідно до якого, Товариству з обмеженою

відповідальністю „Каштанове місто” передано в 

короткострокову оренду на 1 рік земельну ділянку для будівництва житлово-офісного

будинку з вбудовано-прибудованими нежитловими приміщеннями громадського

призначення та підземним паркінгом на вул. Фрунзе, 23-25 у Подільському районі

м. Києва.

Договір оренди землі - це договір,

за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві Земельну ділянку

у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний

використовувати Земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог

земельного законодавства.

Судом встановлено, що у Товариства

з обмеженою відповідальністю „Каштанове місто” право на отримання в оренду

земельної ділянки існує, однак його реалізація неможлива через те, що право на

оренду земельної ділянки виникає після укладення договору оренди та його

державної реєстрації.

Ст. 125 Земельного кодексу України

забороняє особам приступати до використання Земельної ділянки до встановлення

її меж у натурі (на місцевості), одержання документа, що посвідчує право на

неї, та державної реєстрації.

Ст. 181 Господарського кодексу

України визначено загальний порядок укладення господарських договорів, відповідно

до якого господарський договір за загальним правилом викладається у формі

єдиного документа, підписаного сторонами та скріпленого печатками. Проект

договору може бути запропонований будь-якою з сторін. У разі якщо проект

договору викладено як єдиний документ, він надається другій стороні у двох

примірниках.

За наявності заперечень щодо

окремих умов договору сторона, яка одержала проект договору, складає протокол

розбіжностей, про що робиться застереження у договорі, та у двадцятиденний

строк надсилає другій стороні два примірники протоколу розбіжностей разом з

підписаним договором.

Ч. 3 ст. 181 Господарського кодексу

України передбачено, що сторона, яка одержала проект договору, у разі згоди з

його умовами оформляє договір відповідно до вимог частини першої цієї статті і

повертає один примірник договору другій стороні.

Таким чином, на виконання ст. 181

Господарського кодексу України договір оренди земельної ділянки на вул. Фрунзе,

23-25 у Подільському районі м. Києва, був підписаний позивачем та направлений

на підписання до Київської міської ради, яка у двадцятиденний термін

зобов'язана була забезпечити його підписання або надати позивачу два примірники

протоколу розбіжностей разом з підписаним договором.

Відповідач 1 -Київська міська рада

на сьогоднішній день не надала жодних зауважень до договору оренди землі.

Відповідно до ст. 42 Закону України

„Про місцеве самоврядування в Україні” міський голова укладає договори від

імені територіальної громади та на підставі рішень Київради.

Зважаючи на викладене, Київський

міський голова зобов'язаний був підписати договір оренди земельної ділянки для

будівництва житлово-офісного будинку з вбудовано-прибудованими нежитловими

приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом на вул. Фрунзе,

23-25 у Подільському районі м. Києва, яка на підставі рішення Київської міської

ради від 07.07.05. № 604/3180 передана товариству з обмеженою відповідальністю

„Каштанове місто”.

Ст. 144 Конституції України

встановлено, що органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених

законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній

території.

Ч. 3 ст. 73 Закону України „Про

місцеве самоврядування в Україні” передбачено, що підприємства, установи та

організації, а також громадяни, несуть встановлену законом відповідальність

перед органами місцевого самоврядування за заподіяну місцевому самоврядуванню

шкоду їх діями або бездіяльністю, а також у результаті невиконання рішень

органів та посадових осіб місцевого самоврядування, прийнятих у межах наданих

їм повноважень.

Із вищезазначених норм вбачається,

що якщо Київська міська рада прийняла рішення про передачу земельної ділянки, в

межах повноважень, визначених законом та відповідно до вимог чинного

законодавства, то у міського голови немає законних підстав ухилятись від

підписання договору оренди землі, який в свою чергу відповідає

законодавству. 

Відповідно до ч. 1 ст. 187

Господарського кодексу України спори, що виникають при укладанні господарських

договорів за державним замовленням, або договорів, укладення яких є

обов'язковим на підставі закону та в інших випадках, встановлених законом,

розглядаються судом. В даному випадку укладання договору оренди землі є

обов'язковим відповідно до ст. 125 Земельного кодексу України та закону України

„Про оренду землі”.

Судом не приймаються до уваги

заперечення Київської міської ради про те, що сторонами не було узгоджено усі

істотні умови договору оренди земельної ділянки, з огляду на те, що процедура

узгодження умов договору має відбуватись шляхом направлення протоколу

розбіжностей до договору. Ні протоколу розбіжностей до договору, ні заперечень

щодо редакції договору, яка була надана позивачем до суду, Київською міською

радою надано не було. На сьогоднішній день з боку Київської міської ради не

надано жодних зауважень до договору оренди земельної ділянки.

Щодо позовних вимог до Головного

управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської

державної адміністрації), слід зазначити, що відповідно до ст. 33 Закону

України „Про місцеве самоврядування в Україні” до відання виконавчих органів

сільських, селищних, міських рад належать реєстрація суб'єктів права власності

на землю; реєстрація права користування землею і договорів на оренду землі;

видача документів, що посвідчують право власності і право користування землею.

Відповідно до Положення про Головне

управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської

державної адміністрації) затверджене рішенням Київської міської ради від

19.12.02.           № 182/342, дане управління

організовує видачу державних актів на право власності на землю і право

користування землею, оформлення та видачу договорів оренди земельних ділянок та

здійснює їх реєстрацію.

Відповідно до  п. 6 рішення Київської міської ради від

29.05.03. №433/593 „Про забезпечення ефективного землекористування в місті

Києві” Головному управлінню земельних ресурсів виконавчого органу Київради

(Київської міської державної адміністрації) доручено у повному обсязі

здійснювати підготовку документів, що посвідчують право власності та право

користування, відповідно до пункту „з” статті 9 та пункту „є” ст. 184

Земельного кодексу України.

Відповідно до ч. 1 ст. 20 Закону

України „Про оренду землі” укладений договір оренди землі підлягає державній

реєстрації.

Згідно статті 18 „Про оренду землі”

договір оренди землі набирає чинності після його державної реєстрації.

З огляду на вищевикладене та

приймаючи до уваги те, що відповідачами не були наведені заперечення щодо

істотних умов запропонованого позивачем договору оренди земельної ділянки,

позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю „Каштанове місто” є

обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі.

Відповідно до ст. 49 Господарського

процесуального кодексу України на відповідачів покладаються витрати по сплаті

державного мита та витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового

процесу порівну.

На підставі викладеного та

керуючись ст.ст. 32, 33, 44, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу

України, Господарський суд м.    Києва, -

 

ВИРІШИВ:

 

1.          Позовні вимоги Товариства з обмеженою

відповідальністю „ Каштанове місто ” задовольнити повністю.

   

2. Вважати укладеним договір оренди земельної ділянки для будівництва

житлово-офісного будинку з вбудовано-прибудованими нежитловими приміщеннями

громадського призначення та підземним паркінгом на вул. Фрунзе, 23-25 у

Подільському районі м. Києва між Товариством з обмеженою відповідальністю

„Каштанове місто” (01103, м. Київ, вул. Січневого повстання, 11, код ЄДРПОУ

31242154) та Київською міською радою (01044, м. Київ, вул. Хрещатик, 36, код

ЄДРПОУ 22883141) в редакції, яка підписана Товариством з обмеженою

відповідальністю „Каштанове місто” та відповідає вимогам Закону України „Про

оренду землі” та Типового договору оренди землі, що затверджений Постановою

Кабінету Міністрів України від 03.03.04. № 220, а земельну ділянку переданою з

моменту набрання чинності судового рішення на умовах визначених договором:

 

ДОГОВІР

оренди

земельних ділянок

Київська міська рада

(м. Київ, вул. Хрещатик, 36) -далі у тексті -„Орендодавець”, в особі

Київського міського голови Черновецького Леоніда Михайловича, який діє

на підставі ст. 42 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” -з

однієї сторони та товариство з обмеженою відповідальною „Каштанове місто”

(м. Київ, вул. Січневого повстання, 11, зареєстроване Печерською районною

державною адміністрацією м.Києва 13.12.2000 за №27842) -далі у тексті -„Орендар”,

в особі голови правління Москаля Дениса Денисовича, що діє на підставі

Статуту, - з другої сторони, уклали договір оренди земельної ділянки (далі у

тексті -Договір) про нижченаведене:

 

1. Предмет

Договору

1.1. Орендодавець, на підставі

рішення Київської міської ради від 07.07.2005 №604/3180 передає, а Орендар

приймає  в оренду (строкове платне

користування) земельну ділянку (далі -об'єкт оренди або Земельна

ділянка), визначену цим Договором.

 

2. Об'єкт

оренди

2.1. Об'єктом оренди відповідно до

цього Договору є Земельна ділянка з наступними характеристиками:

-           місце розташування - вул. Фрунзе,

23-25 у Подільському районі м. Києва;

-          розмір -2532 (дві тисячі

п'ятсот тридцять два) кв.м. та 149 (сто сорок дев'ять) кв.м.

-          цільове призначення -для

будівництва житлово-офісного будинку з вбудовано-прибудованими

нежитловими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом;

-          кадастрові номери - 8000000000:85:312:0031,

8000000000:85:312:0032.

2.2. Відповідно до витягів з

технічної документації №Ю-42640/2007 та №Ю-42641/2007 Головного управління

земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної

адміністрації) від 12.03.2007 за №137, №138 нормативна грошова оцінка Земельних

ділянок становить відповідно 3972764 (три мільйони дев'ятсот сімдесят дві

тисячі сімсот шістдесят чотири) гривні та 92 копійки; 229108 (двісті двадцять

дев'ять тисяч сто вісім) гривень та 66 копійок. 

2.3. Земельні ділянки, які

передається в оренду, не мають недоліків, що можуть перешкоджати їх ефективному

використанню.

3. Строк дії

Договору

3.1. Договір укладено на 1 (один)

рік.

4. Орендна

плата

4.1. Визначена цим Договором

орендна плата за Земельні ділянки становить платіж, який Орендар самостійно

розраховує та вносить Орендодавцеві за користування Земельними ділянками у

грошовій формі.

4.2. Річна орендна плата за

Земельні ділянки встановлюється у розмірі 2,5 (двох цілих п'яти десятих)

відсотка від їх нормативної грошової оцінки. Обчислення розміру орендної плати

за земельну ділянку здійснюється з урахуванням цільового призначення та

коефіцієнтів індексації, визначених законодавством.

4.3. Розмір орендної плати може

змінюватись за згодою сторін шляхом прийняття відповідного рішення Київською

міською радою та внесення змін до цього Договору.

4.4. Зміна нормативної грошової

оцінки Земельних ділянок та її індексація проводиться без внесення змін та

доповнень до цього Договору у порядку та у випадках, передбачених

законодавством України.

4.5. Орендна плата вноситься

Орендарем рівними частинами за базовий податковий (звітний) період, який

дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом тридцяти календарних днів,

наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця на

рахунок 33218812700008, КЕКД 13050200 у ГУ ДКУ у м. Києві, МФО 820019.

Отримувач: УДК у Подільському р-ні м. Києва, ідентифікаційний код 26077939.

Питання сплати податку на додану вартість та інших податкових платежів, що

пов'язані з виконанням Договору. Вирішуються Орендарем в установленому

законодавством України порядку.

4.6. Зміна отримувача орендної

плати та його банківських реквізитів може здійснюватися Орендодавцем в

односторонньому порядку і не потребує внесення змін до цього Договору. Орендар

зобов'язується уточнювати банківські реквізити і назву отримувача орендної

плати.

4.7. Розмір орендної плати може

переглядатись у випадках, передбачених законом, за згодою сторін, але не

частіше, ніж один раз у рік.

4.8. За несвоєчасне внесення

орендної плати справляється пеня в розмірі 120 (ста двадцяти) відсотків річних

облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого

боргу або на день його (його частини) погашення, при цьому для розрахунку

використовується більша із зазначених ставок. Розрахунок пені здійснюється на

дату погашення суми боргу (частини боргу) за кожний календарний день

прострочення платежу, включаючи день такого погашення.

4.9. Контроль за правильністю

обчислення і справляння орендної плати, нарахування пені за несвоєчасну сплату

орендної плати та її стягнення здійснює районний податковий орган за місцем

розташування Земельних ділянок.

 

5. Умови

використання та обмеження (обтяження) щодо використання Земельних ділянок

5.1. Умови збереження стану об'єкта

оренди:

- на Земельних ділянках не

дозволяється діяльність, не пов'язана з цільовим призначенням Земельних

ділянок. Зміна цільового призначення Земельних ділянок можлива лише в разі

прийняття Київською міською радою рішення про затвердження проекту землеустрою

щодо відведення Земельних ділянок у зв'язку зі зміною цільового призначення

Земельних ділянок та внесення відповідних змін до Договору. Роботи по розробці

проекту землеустрою щодо відведення сплачує Орендар;

5.2. Обмеження та сервітути щодо

Земельних ділянок на день підписання цього Договору відсутні.  

 

6. Умови і

строки передачі Земельних ділянок в оренду

6.1. Земельні ділянки є передані з

моменту державної реєстрації цього Договору.

6.2. Право на оренду Земельних

ділянок виникає після державної реєстрації цього Договору.

 

7. Умови

повернення Земельних ділянок

7.1. Після припинення дії договору

Орендар повертає Орендодавцеві Земельні ділянки у стані, не гіршому порівняно з

тим, у якому він одержав її в оренду .

Орендодавець у разі погіршення

корисних властивостей орендованих Земельних ділянок, пов'язаних із зміною її

стану, має право на відшкодування збитків у розмірі, визначеному сторонами.

Якщо сторонами не досягнуто згоди про розмір відшкодування збитків, спір

розв'язується у судовому порядку.

 

8. Права та

обов'язки Сторін

8.1. Орендодавець має право

вимагати від Орендаря:

- використання Земельних ділянок за

цільовим призначенням згідно з цим Договором;

- дотримання місцевих правил

забудови;

- своєчасного внесення орендної

плати;

- дострокового розірвання цього

Договору;

- відшкодування понесених збитків,

в тому числі неотриманих доходів, відповідно до чинного законодавства у разі

розірвання цього Договору.

8.2. Орендодавець зобов'язаний:

- повідомити в письмовій формі

Орендаря про намір продати Земельні ділянки третій особі із зазначенням її ціни

та інших умов, на яких вона продається;

- не вчиняти дій, які б

перешкоджали Орендарю користуватися Земельними ділянками;

- передати в користування Земельні

ділянки у стані, що відповідає умовам цього Договору.

8.3. Орендар має право:

- самостійно господарювати на землі

з дотриманням вимог чинного законодавства України та умов цього Договору;

- за письмовою згодою Орендодавця

зводити в установленому законодавством порядку жилі, виробничі,

культурно-побутові та інші будівлі і споруди;

- у разі розірвання цього Договору,

за погодженням сторін, має право вимагати відшкодування нанесених збитків

відповідно до чинного законодавства;

- після закінчення строку, на який

було укладено цей Договір, при умові належного виконання обов'язків відповідно

до умов цього Договору, Орендар має за інших рівних умов переважне право на

поновлення Договору;

- переважне право на купівлю

Земельних ділянок у разі її продажу.

8.4. Орендар зобов'язаний:

- приступати до використання

Земельними ділянками в строк, встановлений цим Договором, та після підписання

цього Договору і Акту приймання-передачі Земельних ділянок та державної

реєстрації Договору;

- завершити забудову Земельних

ділянок в строки, встановлені проектною документацією на будівництво,

затвердженою в установленому порядку;

- використовувати Земельні ділянки

відповідно до її цільового призначення;

- своєчасно вносити орендну плату;

- при зміні функціонального

використання об'єкта нерухомості, що розташований на Земельних ділянках і, у

десятиденний термін в письмовій формі замовити у Головному управлінні земельних

ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної

адміністрації) витяг з технічної документації про нову нормативну грошову

оцінку Земельних ділянок або її частини з урахуванням зазначених змін та після

одержання цього витягу передати його до податкового органу за місцем  розташування Земельних ділянок;

- письмово повідомити Орендодавця

про відчуження об'єктів (їх частин), що розташовані на Земельних ділянках і

належать Орендарю, протягом десяти днів з моменту вчинення відповідного

правочину, а також повідомити про наміри подальшого використання Земельних

ділянок. У випадку, якщо Орендар має намір припинити право користування

Земельних ділянок (її частиною), цей Договір розривається за згодою сторін,

або  до цього Договору вносяться

відповідні зміни, з моменту укладання договору оренди Земельних ділянок з новим

власником об'єктів, які були відчужені;

- забезпечити вільний доступ до

Земельних ділянок представнику контролюючих органів;

- повернути Земельні ділянки

Орендодавцю у стані, придатному для її подальшого використання після припинення

дії цього Договору;

- у строки, встановлені чинним

законодавством, звітувати перед податковими органами району за місцем

розташування Земельних ділянок про сплату орендної плати;

- забезпечити вільний доступ для

прокладання нових, ремонту та експлуатації існуючих інженерних мереж і споруд,

що знаходяться в межах Земельних ділянок;

- виконати вимоги, викладені в

листах Головного управління містобудування, архітектури та дизайну міського

середовища від 06.12.2004  №19-12147,

головного державного санітарного лікаря м.Києва від 02.08.2004 №5634,

Державного управління екології та природних ресурсів в м.Києві від 13.10.2004

№08-8-20/4579 та Головного управління культури, мистецтв та охорони культурної

спадщини від 29.10.2004 №001-09/5428;

- передати Головному управлінню

житлового забезпечення виконавчого органу Київради (Київської міської державної

адміністрації) 10% загальної площі будинку (крім службової) на підставі п. 68

рішення Київської міської ради від 28.12.2004 №1050/2460 „Про бюджет міста

Києва на 2005 рік”;

- сплатити до цільового

спеціального фонду міського бюджету міста Києва у термін не пізніше одного

місяця з моменту здачі в експлуатацію збудованої житлової площі кошти в розмірі

5 % витрат на будівництво загальної площі цього будинку, виходячи з опосередкованої

вартості спорудження житла, встановленої Державним комітетом України з

будівництва та архітектури для міста Києва станом на 1 січня 2005 року;

- питання пайової участі вирішити

до початку будівництва відповідно до рішення Київради від 27.02.2003 N 271/431

"Про пайову участь (внески) інвесторів (забудовників) у створенні

соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури м. Києва" (із змінами

та доповненнями, внесеними рішеннями Київської міської ради від 12.02.2004 N

14/1223 та від 28.12.2004 N 1051/2461);

- проектом будівництва житлового

будинку передбачити місця постійного зберігання автотранспорту (крім відкритих

автостоянок) у кількості, не меншій за кількість квартир у цьому будинку;

- проектом будівництва передбачити

місця постійного зберігання автотранспорту (крім відкритих автостоянок) із

кількістю машиномісць відповідно до державних будівельних норм;

- об'єкт розмітити поза межами

охоронних зон інженерних комунікацій;

- у п'ятиденний строк після

державної реєстрації договору оренди земельних ділянок надати копію цього

Договору до районного податкового органу за місцем розташування Земельних

ділянок.

8.5. Сторони також мають інші права

і несуть інші обов'язки, визначені законодавством України.

 

9. Ризик

випадкового знищення або пошкодження об'єкта оренди чи його частини

Ризик випадкового знищення або

пошкодження об'єкта оренди чи його частини несе Орендар.

 

10.

Страхування об'єкта оренди

Сторони домовилися про те, що

Орендар має право застрахувати об'єкт оренди.

 

11. Зміна

умов Договору та припинення і поновлення Договору

11.1.Всі зміни та/або доповнення до

цього Договору вносяться за згодою сторін. Згодою або запереченням Орендодавця

на зміни та/або доповнення до цього Договору, є його рішення, прийняте в

установленому законодавством порядку.

11.2. Витрати, пов'язані з

внесенням зміни та/або доповнення до цього Договору, сплачує Орендар.

11.3.Договір оренди припиняється в

разі:

- закінчення строку, на який його

було укладено;

- викупу Земельних ділянок для

суспільних потреб та примусового відчуження Земельних ділянок з мотивів

суспільної необхідності в порядку, встановленому законодавством України;

- поєднання в одній особі власника

Земельних ділянок та Орендаря;

- ліквідації юридичної особи

-Орендаря.

Договір припиняється також в інших

випадках, передбачених законом.

11.4. Припинення Договору шляхом

розірвання.

Договір може бути розірваний:

- за взаємною згодою сторін;

- за рішенням суду, в порядку,

встановленому законом;

- в односторонньому порядку за

ініціативою Орендодавця, із звільненням Орендодавця від відповідальності,

згідно з Господарським кодексом України, в разі, коли Орендар використовує

Земельні ділянки способами, які суперечать екологічним вимогам, не за цільовим

призначенням, систематично (протягом півроку),  не сплачує орендну плату, порушення

строків завершення забудови Земельних ділянок, встановлених п.8.4 Договору,

здійснення без згоди Орендодавця передачі або відчуження права користування

Земельними ділянками третім особам;

11.5. Договір може бути достроково

розірваний у разі невиконання або неналежного виконання Орендарем обов'язків,

визначених у пунктах 5.1 та 8.4 цього Договору.

11.6. Розірвання цього Договору не

потребує укладення додаткової угоди. Договір вважається розірваним з моменту

прийняття Орендодавцем відповідного рішення, якщо інше не встановлено  рішенням.

11.7. Поновлення Договору:

- Після закінчення строку, на який

було укладено цей Договір, Орендар, за умови належного виконання своїх

обов'язків, має за інших рівних умов переважне право на поновлення Договору. У

цьому разі Орендар повинен не пізніше, ніж за 3 (три) місяці до закінчення

строку дії Договору повідомити письмово Орендодавця про намір продовжити його

дію.

- У разі поновлення Договору на

новий строк його умови можуть бути змінені за згодою сторін.

11.8. У разі припинення або

розірвання цього Договору Орендар зобов'язаний повернути Орендодавцеві Земельні

ділянки на умовах, визначених цим Договором. У разі невиконання Орендарем

обов'язку щодо умов повернення Орендодавцеві Земельних ділянок Орендар зобов'язаний

відшкодувати Орендодавцеві завдані збитки.

11.9.Перехід права власності на

орендовані Земельні ділянки до третьої особи, а також реорганізація юридичної

особи-Орендаря не є підставою для зміни умов або розірвання Договору.

 

12.

Відповідальність сторін за невиконання або неналежне виконання Договору та

вирішення спорів

12.1. У разі невиконання своїх

зобов'язань за цим Договором Сторони несуть відповідальність, визначену цим

Договором та законодавством.

12.2. У разі невиконання Орендарем

умов цього Договору та обов'язків, передбачених законодавством України, Договір

може бути достроково розірваний.

12.3. Сторона, яка порушила

зобов'язання, звільняється від відповідальності, якщо вона доведе, що це

порушення сталося не з її вини.

12.4. Усі спори, що пов'язані із

виконанням умов цього Договору, 

вирішуються судами України при неможливості досудового врегулювання

спорів, що виникають при виконанні умов цього Договору.

 

13. Суборенда

Земельних ділянок

13.1. Орендар має право передати

Земельні ділянки або її частину у суборенду 

виключно за письмовою згодою Орендодавця.

13.2. Орендодавець надає свою згоду

чи заперечення щодо передачі Земельних ділянок або її частини у суборенду

шляхом прийняття в установленому законодавством порядку відповідного

рішення. 

13.3.Умови договору суборенди

Земельних ділянок повинні обмежуватися умовами даного Договору і не суперечити

йому.

 

14.

Прикінцеві положення

14.1. Цей Договір складений у трьох

примірниках. Один примірник -для зберігання у Орендаря, один -для Орендодавця

(знаходиться на зберіганні у Головному управлінні земельних ресурсів

виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації), один

-для зберігання у Київському міському нотаріальному архіві.

14.3. Невід'ємною частиною цього

Договору є:

- план Земельних ділянок;

- кадастровий план Земельних

ділянок;

- акт визначення меж Земельних

ділянок в натурі (на місцевості);

- акт приймання-передачі Земельних

ділянок.

 

3. Зобов'язати Головне управління

земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної

адміністрації) (м. Київ, вул. Хрещатик, 32-а, код ЄДРПОУ 261990097)

зареєструвати договір оренди земельної ділянки з усіма додатками, що є його

невід'ємними частинами, між Орендодавцем -Київською міською радою та Орендарем

- Товариством з обмеженою відповідальною „Каштанове місто», у встановленому

порядку.

4. Стягнути з Київської міської

ради (м. Київ, вул. Хрещатик, 36, код 22883141) на користь Товариства з

обмеженою відповідальною „Каштанове місто” (01103, м. Київ, вул. Січневого повстання,

11, код ЄДРПОУ 31242154) 85  грн. 00 коп.

- державного мита та 59  грн. 00 коп. -

витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

5. Стягнути з Головного управління

земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної

адміністрації) (м. Київ, вул. Хрещатик, 32-а, код ЄДРПОУ 26199097) на користь

Товариства з обмеженою відповідальною „Каштанове місто” (01103, м. Київ, вул.

Січневого повстання, 11, код ЄДРПОУ 31242154) 85  грн. 00 коп. - державного мита та 59  грн. 00 коп. - витрат на

інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

6.          Після вступу рішення в закону силу

видати накази.

7.          Рішення вступає в закону силу після

десятиденного терміну з дня його прийняття, оформленого у відповідності до ст.

84 ГПК України.

Суддя                                                                                                 

Т.М. Ващенко

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення24.05.2007
Оприлюднено23.08.2007
Номер документу726232
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —30/173

Ухвала від 12.09.2016

Господарське

Господарський суд Одеської області

Рога Н. В.

Постанова від 13.12.2011

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Журавльов О.О.

Ухвала від 29.11.2011

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Журавльов О.О.

Ухвала від 14.11.2011

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Журавльов О.О.

Ухвала від 14.11.2011

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Журавльов О.О.

Постанова від 01.11.2011

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Журавльов О.О.

Ухвала від 04.11.2011

Господарське

Господарський суд Одеської області

Рога Н. В.

Ухвала від 27.10.2011

Господарське

Господарський суд Одеської області

Рога Н. В.

Ухвала від 20.10.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Ващенко Т.М.

Ухвала від 25.10.2011

Господарське

Господарський суд Одеської області

Рога Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні