Ухвала
від 05.03.2018 по справі 404/2855/17
КІРОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.КІРОВОГРАДА

Справа № 404/2855/17

Номер провадження 1-кс/404/377/18

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 березня 2018 року слідчий суддя Кіровського районного суду міста Кіровограда ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участю прокурора ОСОБА_3 , розглянувши матеріали клопотання прокурора Кіровоградської місцевої прокуратури ОСОБА_3 про призначення позапланової документальної перевірки у кримінальному провадженні № 42017121010000013 від 07.02.2017 року з попередньою кваліфікацією за ч. 2 ст. 364 КК України,-

ВСТАНОВИВ :

Прокурор Кіровоградської місцевої прокуратури звернувся до слідчого судді Кіровського районного суду міста Кіровограда з клопотанням, про призначення у кримінальному провадженні №42017121010000013 позапланової документальної перевірки ПП «Транссервіс-Люкс» (ЄДРПОУ 34361889) з питань дотримання податкового та митного законодавства України за період з 01.11.2012 року по 31.12.2013 року, проведення якої доручити Головному управлінню ДФС у Кіровоградській області.

Перед початком розгляду клопотання по суті, прокурором заявлено клопотання про залучення до розгляду в якості спеціаліста головного державного ревізора-інспектора ГУ ДФС у Кіровоградській області ОСОБА_4 .

Необхідність заявлених ним вимог, прокурор обгрунтовує тим, що для забезпечення повноти й об`єктивності досудового розслідування необхідні спеціальні знання, не пов`язані з вирішенням правових питань, оскільки в ході досудового розслідування встановлено, що Приватним підприємством «Транссервіс-Люкс» на територію України ввезені товари з території Республіки Польща, однак згідно інформації отриманої від митних органів Республіки Польщі, ці товари направлялись транзитом через територію Польщі з території Королівства Бельгії, Королівства Данії, Республіки Австрії, Республіки Італії та інших країн. Відповідно до листів компетентних органів цих країн, товари направлялись на адресу іншого суб`єкта господарювання, а саме: «LLC Goodwyn Plus» та вартість зазначених товарів значно вища ніж було задекларовано ПП «Транссервіс-Люкс», що призвело до недоплати передбачених законом митних платежів. У зв`язку з цим службовими особами Кіровоградської митниці складені відповідні протоколи про порушення митних правил, однак процесуальних дій у справі про порушення митних правил не вчиняли, стягнення сум недоплачених платежів не забезпечили, притягнення винних осіб до відповідальності унеможливили, у зв`язку із закінченням строків притягнення до адміністративної відповідальності за порушення митних правил. На даний час ПП «Транссервіс-люкс» фінансово-господарську діяльність не здійснює, документи та відомості, які необхідні для проведення перевірки перебувають у володіння органу досудового розслідування, тому перевірка може бути невиїзною.

Головний державний ревізор-інспектор ГУ ДФС у Кіровоградській області ОСОБА_4 пояснив, що правовою підставою для проведення зазначених перевірок є положення Податкового кодексу України та Митного кодексу України, яким передбачена перевірка системи обліку та звітності товарів, що переміщуються через митний кордон України, а також своєчасність, достовірність і повнота нарахування та сплати податків та зборів саме на етапі після закінчення операцій митного контролю та митного оформлення. Зазначив, що такі перевірки здійснює структурний підрозділ Головного управління ДФС у Кіровоградській області, а також те, що тих документів, які перебувають в наявності у органу досудового розслідування та відомостей з баз даних ДФС України буде достатньо для проведення перевірки, щодо якої клопоче прокурор.

Заслухавши пояснення прокурора, спеціаліста представника ГУ ДФС у Кіровоградській області, дослідивши письмові матеріали клопотання, обґрунтовано вважаю про можливість задоволення клопотання, з наступних підстав.

Згідно витягу з Єдиного реєстру досудових розслідувань убачається, що ініціатор клопотання здійснює процесуальне керівництво у кримінальному провадженні №42017121010000013 з попередньою кваліфікацією за ч.2 ст.364 КК України, досудове розслідування якого здійснює слідчий Кропивницького ВП ГУ НП в Кіровоградській області. Відповідно до змісту матеріалів клопотання убачається наявність правовідносин в наслідок яких завдані збитки державі у вигляді недоплати митних платежів.

Згідно роз`яснення комітету ВРУ з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності № 0420/10-1989 від 08.09.2014 року наданого відповідно до ст. 21 ЗУ «Про комітети Верховної Ради України» обставити, щодо несплати податків, зборів і інших обов`язкових платежів можуть бути встановлені, як правило, у порядку, передбаченому законодавством, яке регламентує порядок сплати податків, зборів і інших обов`язкових платежів.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулює Податковий кодекс України, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства. Цим Кодексом визначаються функції та правові основи діяльності контролюючих органів, визначених пунктом 41.1 статті 41 цього Кодексу.

Відповідно до п.41.1 ст.41 Податкового кодексу України визначено, що контролюючими органами є органи державної фіскальної служби - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування єдиної державної податкової, державної митної політики в частині адміністрування податків і зборів, митних платежів та реалізує державну податкову, державну митну політику, забезпечує формування та реалізацію державної політики з адміністрування єдиного внеску, забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями при застосуванні податкового та митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску (далі - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику), його територіальні органи.

Оскільки контроль за додержанням спірних правовідносини виконує спеціальний державний орган, слушними є твердження прокурора про доцільність проведення такої профільної перевірки співробітниками Головного управління ДФС у Кіровоградській області, з питань дотримання вимог митного законодавства ПП «Транссервіс-Люкс» під час ввезення на митну територію України товарів за період з 01.11.2012 року по 31.12.2013 року та визначення сум недоплати митних платежів.

Положення ст.ст. 36, 91, 92, 93 КПК України визначають обставини, які підлягають доказуванню у кримінальному провадженні, обов`язок доказування та порядок збирання доказів.

Статтею 91 КПК України передбачено, що у кримінальному провадженні підлягають доказуванню обставини, у тому числі: подія кримінального правопорушення (час, місце, спосіб та інші обставини вчинення кримінального правопорушення), вид та розмір шкоди, завданої кримінальним правопорушенням.

Відповідно до п.1 ч. 1-2 ст.91 КПК України, подія кримінального правопорушення (час, місце, спосіб та інші обставини вчинення кримінального правопорушення) підлягають доказуванню у кримінальному провадженні. Доказування полягає у збиранні, перевірці та оцінці доказів з метою встановлення обставин, що мають значення для кримінального провадження. Обов`язок доказуванню обставин у кримінальному провадженні покладається на слідчого і прокурора.

Згідно з ч.4 ст.38 КПК України, орган досудового розслідування зобов`язаний застосовувати всі передбачені законом заходи для забезпечення ефективності досудового розслідування.

У відповідності до положень ст.ст.84, 99 КПК України, висновки ревізій та акти перевірок відносяться до документів як процесуальних джерел доказів.

На виконання покладеного на прокурора обов`язку щодо доказування обставин вчинення кримінального правопорушення, останній обрав правильний вид доказування та обґрунтовано зазначив у клопотанні, про необхідність призначення перевірки, та результати такої перевірки мають важливе доказове значення для встановлення визначальних обставин по даному кримінальному провадженню.

Таким чином, сторона кримінального провадження (прокурор) довів наявність достатніх підстав для одержання ним дозволу на проведення перевірки, що узгоджується у тому числі з загальними правилами застосування заходів забезпечення кримінального провадження, зокрема (п. 2 ч. 3 ст. 132 КПК України) що потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи особи, про який йдеться в клопотанні слідчого, прокурора.

Відповідно до ч.6 ст.9 КПК України, у випадках коли положення цього Кодексу не регулюють питання кримінального провадження, застосовуються загальні засади кримінального провадження, визначені частиною першою статті 7 цього Кодексу.

Відповідно до п.75.1 ст.75 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Підпунктом 75.1.2. ст.75 Податкового кодексу України визначено, що документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов`язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

Відповідно до вимог п.п. 78.1.11 ст. 78 Податкового кодексу України, однією з підстав здійснення документальної позапланової перевірки є отримання судового рішення (слідчого судді) про призначення перевірки, винесену відповідно до закону.

Згідно з ч.3 ст.3 Закону України «Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 07.12.2017 року № 2246 VIII до 31 грудня 2018 року позапланові заходи державного нагляду (контролю) здійснюються органами державного нагляду (контролю) за рішенням суду.

Відповідно до ст.11 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», позапланова виїзна ревізія може здійснюватися лише за наявності підстав для її проведення на підставі рішення суду. Позапланові виїзні ревізії суб`єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені цим Законом до підконтрольних установ, проводяться органами державного фінансового контролю за судовим рішенням, ухваленим у кримінальному провадженні.

За таких умов переконаний в обґрунтованості та доведеності вимог прокурора щодо призначення проведення позапланової документальної невиїзної перевірки з питань дотримання вимог митного законодавства ПП «Транссервіс-Люкс» під час ввезення на митну територію України товарів за період з 01.11.2012 року по 31.12.2013 року.

Оскільки ПП «Транссервіс-Люкс» зареєстроване за адресою 25006, Кіровоградська обл.., місто Кіровоград, вулиця Велика Перспективна, 31/36, а відповідно до положень Податкового кодексу України функцію контрольно-перевірочної роботи закріплено виключно за контролюючими органами обласного та центрального рівнів, доцільно проведення перевірки доручити спеціалістам Головного управління ДФС у Кіровоградській області (25006, м. Кропивницький, вул. Велика Перспективна, 55).

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 1-3, 7-29, 71, 93, 107, 108, 110, 309 КПК України, ст.78 Податкового Кодексу України, ст. 11 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», ст. 3 Закону України «Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» постановою Кабінету Міністрів України від 13.08.2014 № 408 «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами», -

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання прокурора задовольнити.

Призначити у кримінальному провадженні №42017121010000013 від 07.02.2017 року позапланову документальну перевірку ПП «Транссервіс-Люкс» (код ЄДРПОУ 34361889) з питань дотримання вимог митного законодавства ПП «Транссервіс-Люкс» під час ввезення на митну територію України товарів за період з 01.11.2012 року по 31.12.2013 року.

Проведення документальної позапланової перевірки доручити співробітникам Головного управління ДФС у Кіровоградській області.

Позапланову перевірку провести протягом 15 робочих днів: в період з 12.03.2018 року по 30.03.2018 року.

Ухвала оскарженню не підлягає, заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді (ч. 3 ст. 309 КПК України).

Суддя Кіровського

районного суду

м.Кіровограда ОСОБА_1

СудКіровський районний суд м.Кіровограда
Дата ухвалення рішення05.03.2018
Оприлюднено28.02.2023
Номер документу72631252
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —404/2855/17

Ухвала від 05.07.2018

Кримінальне

Кіровський районний суд м.Кіровограда

Галаган О. В.

Ухвала від 05.07.2018

Кримінальне

Кіровський районний суд м.Кіровограда

Галаган О. В.

Ухвала від 05.07.2018

Кримінальне

Кіровський районний суд м.Кіровограда

Галаган О. В.

Ухвала від 30.05.2018

Кримінальне

Кіровський районний суд м.Кіровограда

Завгородній Є. В.

Ухвала від 07.05.2018

Кримінальне

Кіровський районний суд м.Кіровограда

Завгородній Є. В.

Ухвала від 27.04.2018

Кримінальне

Кіровський районний суд м.Кіровограда

Завгородній Є. В.

Ухвала від 05.04.2018

Кримінальне

Кіровський районний суд м.Кіровограда

Завгородній Є. В.

Ухвала від 05.04.2018

Кримінальне

Кіровський районний суд м.Кіровограда

Завгородній Є. В.

Ухвала від 28.03.2018

Кримінальне

Кіровський районний суд м.Кіровограда

Завгородній Є. В.

Ухвала від 28.03.2018

Кримінальне

Кіровський районний суд м.Кіровограда

Завгородній Є. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні