Рішення
від 04.06.2018 по справі 911/187/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Симона Петлюри, 16/108, м. Київ, 01032, тел. (044) 235-95-51, е-mail: inbox@ko.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"04" червня 2018 р. м. Київ Справа № 911/187/18

Господарський суд Київської області в складі:

головуючого судді Христенко О.О.

за участю секретаря Гарбуз Л.В.

розглянувши справу № 911/187/18

за позовом Гостомельської селищної ради Київської області, селище Гостомель

до Товариства з обмеженою відповідальністю Гломаст , м. Київ

за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: 1. ОСОБА_1, селище Гостомель,

2. ОСОБА_2, селище Гостомель,

3. ОСОБА_3, селище Гостомель,

4. ОСОБА_4, селище Гостомель,

5. ОСОБА_5, селище Гостомель,

6. ОСОБА_6, селище Гостомель,

7. ОСОБА_7, селище Гостомель,

8. ОСОБА_8, селище Гостомель,

9. ОСОБА_9 селище Гостомель

про зобов'язання передати майно

представники учасників справи:

від позивача: ОСОБА_10, довіреність № 03-02/96 від 15.01.2018;

від відповідача: ОСОБА_11, довіреність від 01.03.2018;

від третіх осіб: 1. ОСОБА_1;

2. ОСОБА_2;

3. ОСОБА_3;

4. не з'явився;

5. не з'явився;

6. ОСОБА_6;

7. ОСОБА_7;

8. ОСОБА_8;

9. не з'явився

вільний слухач: ОСОБА_12

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

До господарського суду Київської області звернулась з позовом Гостомельська селищна рада Київської області до Товариства з обмеженою відповідальністю Гломаст про зобов'язання передати до комунальної власності територіальної громади селища Гостомель гуртожитку за адресою: Київська область, селище Гостомель, вул. Свято-Покровська (раніше вул. Леніна), 137 разом з об'єктами інженерної інфраструктури, що обслуговують цей гуртожиток.

Позовні вимоги обґрунтовані нормами ОСОБА_13 України Про забезпечення реалізації житлових прав мешканців гуртожитків за якими гуртожитки підлягають передачі у власність територіальних громад.

Ухвалою господарського суду Київської області від 05.02.2018 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі № 911/187/18 (загальне позовне провадження).

27 березня 2018 року відповідач через канцелярію суду надав зустрічну позовну заяву (вх. № суду 6040/18) про усунення перешкод у користуванні майном і його утриманні, а саме щодо зобов'язання Гостомельської селищної ради розглянути клопотання ТОВ Гломаст щодо користування земельною ділянкою для утримання і обслуговування гуртожитку по вул. Свято-Покровській, 137 у селищі Гостомель Київської області.

Ухвалою суду 02.04.2018 зустрічну позовну заяву ТОВ Гломаст до Гостомельської селищної ради Київської області про усунення перешкод у користуванні майном повернуто заявнику.

Постановою Київського апеляційного господарського суду від 15.05.2018 ухвалу господарського суду Київської області від 02.04.2018 у справі № 911/187/18 залишено без змін.

21 березня 2018 року через канцелярію суду позивач надав клопотання (вх. № 5626/18) про залучення до участі у справі в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача мешканців спірного гуртожитку.

Ухвалою суду від 02.04.2018 зазначене клопотання позивача задоволено, залучено до участі у справі в якості третіх осіб, які не заявляються самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: 1. ОСОБА_1, 2. ОСОБА_2, 3. ОСОБА_3, 4. ОСОБА_4, 5. ОСОБА_5, 6. ОСОБА_6, 7. ОСОБА_7, 8. ОСОБА_8, 9. ОСОБА_9.

27 березня 2018 року через канцелярію суду від відповідача надійшов письмовий відзив на позов (вх. № 6041/18), в якому відповідач проти позову заперечує з підстав, викладених у відзиві, а саме, що спірний гуртожиток не входив до статутного капіталу КСП АК Бучанський , правонаступником якого є СТОВ Бучанське , тому норми ОСОБА_13 України Про забезпечення реалізації житлових прав мешканців гуртожитків на даний гуртожиток не розповсюджуються; позивач не розробив і не затвердив програму передачі гуртожитків у власність територіальної громади, яка була би розроблена і затверджена відповідно до норма вказаного ОСОБА_13; спірний гуртожиток знаходиться в аварійному стані, що унеможливлює передачу даного гуртожитку у власність територіальної громади селища Гостомель.

02 квітня 2018 року через канцелярію суду (вх. № 6387/18) відповідач надав письмові заперечення проти позову, в яких зазначив, що відсутні докази, що органом місцевого самоврядування був встановлений розмір компенсації за передачу гуртожитку у комунальну власність і що взагалі відповідач відмовив у передаванні спірного гуртожитку; також відповідач вважає, що житлові права мешканців спірного гуртожитку не порушені відповідачем, оскільки відповідач має намір реконструювати старий будинок (або будувати новий), пересилити мешканців шляхом надання їм нового житла у власність.

02 квітня 2018 року через канцелярію суду (вх. № 6391/18) позивач надав відповідь на відзив відповідача, в якій не погоджується з висновками відповідача, викладеними у його відзиві на позовну заяву.

16 квітня 2018 року через канцелярію суду (вх. № 7365/18) надійшли письмові пояснення третіх осіб, підписані усіма третіми особами, в яких треті особи (мешканці спірного гуртожитку) просять суд задовольнити позов в повному обсязі, оскільки відповідач 01.11.2017 звернувся до мешканців спірного гуртожитку з листом про здійснення капітального ремонту та звільнення приміщень від особистого перебування (проживання) та від належних мешканцям речей; представниками відповідача разом з ПАТ Київоблгаз було відрізано газову трубу та залишено мешканців спірного гуртожитку без газопостачання; мешканцям гуртожитку також було вимкнене світло.

Ухвалою суду від 18.04.2018 закрито підготовче провадження у справі № 911/187/18 та призначено справу до розгляду по суті.

Розгляд справи по суті відкладався.

В судових засіданнях представник позивача підтримав позовні вимоги, викладені в позовній заяві, та просив суд задовольнити позов повністю.

В судових засіданнях представник відповідача проти позову заперечував та просив суд відмовити в позові повністю з підстав, викладених у відзиві на позовні заву та у письмових запереченнях проти позову.

Треті особи, присутні в судових засіданнях, позовні вимоги позивача підтримали та просили суд задовольнити позов повністю.

У судовому засіданні 04.06.2018 проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників позивача, відповідача, третіх осіб та дослідивши докази, суд

встановив:

03 липня 1997 року між Регіональним відділенням Фонду державного майна України по Київській області і Товариством покупців радгоспу Бучанський укладено Договір безоплатної передачі державного майна № 120-ВП, відповідно до умов якого орган приватизації зобов'язується передати у власність Товариству покупців державне майно цілісного майнового комплексу радгоспу Бучанський (код ЄДРПОУ 00849333), який знаходиться за адресою: Київська область, Києво-Святошинський район, смт. Гостомель, а Товариство покупців зобов'язується прийняти майно підприємства в порядку та на умовах передбачених цим Договором.

Майно підприємства включає в себе всі його активи та пасиви, інвентар, обладнання, устаткування та інше майно згідно з актом оцінки, який є доповненням та невід'ємною частиною цього Договору.

Згідно додатку до акту прийому-передачі державного майна радгоспу Бучанський від 11.07.1997 до складу нерухомого майна КСП Бучанський належав і гуртожиток за адресою: Київська область, смт. Гостомель, вул. Леніна, 137.

11 липня 1997 року регіональним відділенням по Київській області Фонду державного майна України видано свідоцтво про власність № 19-ВП-ЗД на майно радгоспу Бучанський товариством покупців радгоспу Бучанський .

Колективне сільськогосподарське підприємство Агрокомбінат Бучанський (код ЄДРПОУ 00849333), створений на базі радгоспу Бучанський і є його правонаступником, що підтверджується Статутом КСП АК Бучанський , затвердженим рішенням загальних зборів членів товариства покупців радгоспу Бучанський (протокол № 1 від 25.07.1997).

Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю Бучанське є правонаступником КСП АК Бучанський (код ЄДРПОУ 00849333), його майнових і особистих немайнових прав та зобов'язань у розмірі пропорційному частині майна набутого товариством в результаті правонаступництва від КСП АК Бучанський , що підтверджується статутом СТОВ Бучанське , затвердженим загальними зборами учасників (протокол № 6 від 02.04.2008).

Рішенням Гостомельськї селищної ради Київської області від 01.10.2015 № 1121-59-VI, прийнятим за результатами розгляду листа директора СТОВ Бучанське з проханням прийняти у комунальну власність територіальної громади селища Гостомель житлові будинки, вирішено надати попереднє погодження щодо прийняття до комунальної власності територіальної громади селища Гостомель житлових будинків в тому числі за адресою селище Гостомель вул. Свято-Покровська (раніше вул. Леніна), 137, які на даний час перебувають на балансі СТОВ Бучанське з подальшою передачею на баланс та обслуговування КП УЖКГ Гостомель . Доказів визнання недійсним, скасування зазначеного рішення позивача до суду не надано.

У вказаному рішенні об'єкт нерухомості за адресою селище Гостомель, вул. Свято-Покровська (раніше вул. Леніна), 137 зазначений як житловий будинок. Однак, у додатку до акту прийому-передачі державного майна радгоспу Бучанський від 11.07.1997 до складу нерухомого майна входив в тому числі гуртожиток по вул. Леніна, 137 в смт. Гостомель, житлових будинків за вказаною адресою додаток до акту приймання-передачі державного майна не містить.

09 лютого 2016 року між СТОВ Бучанське , ТОВ Містоінвестпроект та ОСОБА_14 укладений договір про засновування товариства з обмеженою відповідальністю Інтербуд Дивелопмент , відповідно до умов якого СТОВ Бучанське передає до статутного капіталу ТОВ Інтербуд Дивелопмент належне йому на праві власності нерухоме майно, а саме одноповерховий будинок № 137 по вул. Леніна (Свято-Покровська) у селищі Гостомель загальною площею 418,6 кв.м., житловою площею 254,3 кв.м.

В подальшому на підставі договору купівлі-продажу від 11.07.2017 власником спірного гуртожитку став відповідач - ТОВ Гломаст , що підтверджується витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та не заперечувалось відповідачем у судових засіданнях.

На підставі норм ОСОБА_13 України Про забезпечення реалізації житлових прав мешканців гуртожитків позивач неодноразово звертався до відповідача з проханням передати спірний гуртожиток до комунальної власності територіальної громади селища Гостомель.

Оцінюючи подані сторонами докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і обєктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається, як на підставу своїх вимог і заперечень, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог виходячи з наступного.

Згідно ч.ч. 3 та 4 ст. 1 ОСОБА_13 України Про забезпечення реалізації житлових прав мешканців гуртожитків від 04.09.2008 № 500-VI, сфера дії цього ОСОБА_13 поширюється на гуртожитки, що є об'єктами права державної та комунальної власності, крім гуртожитків, що перебувають у господарському віданні чи в оперативному управлінні військових частин, закладів, установ та організацій Національної гвардії України, Служби безпеки України, Державної прикордонної служби України, Збройних Сил України та інших утворених відповідно до законів України військових формувань, Державної спеціальної служби транспорту, Міністерства внутрішніх справ України, Національної поліції України, Державної кримінально-виконавчої служби України, Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України, Державної служби України з надзвичайних ситуацій (крім тих, що знаходяться поза межами військових частин, закладів, установ, організацій), державних навчальних закладів (крім тих, яким надано статус гуртожитків сімейного типу та призначених для проживання сімей викладачів і працівників), Національної академії наук України (крім тих, яким надано статус гуртожитків сімейного типу та призначених для проживання сімей).

Дія цього ОСОБА_13 не поширюється на гуртожитки, побудовані або придбані за радянських часів (до 1 грудня 1991 року) приватними або колективними власниками за власні або залучені кошти (крім гуртожитків, що були включені до статутних капіталів організацій, створених у процесі приватизації чи корпоратизації, у тому числі тих, що у подальшому були передані до статутних капіталів інших юридичних осіб або відчужені в інший спосіб).

Відповідно до п. 2 ст. 1-1 ОСОБА_13 гуртожитки, включені до статутних капіталів, - гуртожитки, збудовані за радянських часів (до 1 грудня 1991 року) за загальнодержавні кошти (у тому числі за кошти державних і колективних підприємств та організацій), що були включені до статутних капіталів (фондів) господарських товариств та інших організацій, створених у процесі приватизації (корпоратизації) колишніх державних (комунальних) підприємств (організацій), у тому числі ті, що в подальшому були передані до статутних капіталів (фондів) інших юридичних осіб або відчужені в інший спосіб, передбачений законом;

Статтею 3 ОСОБА_13 України Про забезпечення реалізації житлових прав мешканців гуртожитків , яка визначає засади забезпечення реалізації прав на житло мешканців гуртожитків, визначено, що забезпечення реалізації конституційного права на житло мешканців гуртожитків, на яких поширюється дія цього ОСОБА_13, здійснюється з дотриманням таких підходів: 1) всі гуртожитки, на які поширюється дія цього ОСОБА_13, підлягають передачі у власність територіальних громад; 2) передача гуртожитків у власність територіальних громад відповідно до цього ОСОБА_13 має бути здійснена в строки, передбачені державною програмою передачі гуртожитків у власність територіальних громад; 3) передача гуртожитків згідно із цим ОСОБА_13 у власність територіальних громад здійснюється відповідно до порядку, передбаченого ОСОБА_13 України "Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності" та прийнятих відповідно до нього підзаконних актів, з урахуванням особливостей цього ОСОБА_13; 4) гуртожитки, що було включено до статутних капіталів товариств, створених у процесі приватизації (корпоратизації), передаються у власність територіальних громад відповідно до державної програми передачі гуртожитків у власність територіальних громад з урахуванням особливостей, визначених цим ОСОБА_13; 5) рішення про передачу гуртожитків, на які поширюється дія цього ОСОБА_13, у власність територіальних громад приймає орган, уповноважений управляти державним майном, інший орган, якому передано в користування державне майно, або суд.

Згідно ст. 14 ОСОБА_13 України Про забезпечення реалізації житлових прав мешканців гуртожитків , гуртожитки (як об'єкти нерухомого майна, житлові комплекси та/або їх частини), на які поширюється дія цього ОСОБА_13, передаються у власність відповідних територіальних громад згідно з цим ОСОБА_13 у порядку та строки, визначені затвердженою законом Загальнодержавною цільовою програмою передачі гуртожитків у власність територіальних громад.

Гуртожитки, включені до статутних капіталів товариств, передаються у власність територіальних громад відповідно до цього ОСОБА_13 в один із таких способів: 1) на безкомпенсаційній основі всі гуртожитки передаються: а) за згодою власника гуртожитку - за його рішенням; б) без згоди власника гуртожитку - за рішенням суду; 2) на частково-компенсаційній основі всі гуртожитки передаються: а) на договірних засадах з виплатою компенсації у розмірі, визначеному відповідно до частини четвертої цієї статті, - за рішенням власника гуртожитку та рішенням відповідної місцевої ради; б) відповідно до Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим ОСОБА_13, у розмірі, меншому за розмір, визначений відповідно до частини четвертої цієї статті, - за рішенням суду за позовом місцевої ради; 3) на компенсаційній основі, за умови попередньої повної компенсації в розмірі, визначеному відповідно до ч. 4 цієї статті, гуртожитки передаються: а) за згодою місцевої ради - за рішенням відповідної місцевої ради за поданням власника гуртожитку; б) без згоди місцевої ради - за рішенням суду за позовом власника гуртожитку.

Рішення про передачу гуртожитків, включених до статутних капіталів товариств, створених у процесі приватизації (корпоратизації), у власність територіальних громад приймається відповідно до цього ОСОБА_13 органами місцевого самоврядування, на території яких розташовані гуртожитки.

Відповідно до ст. 18 ОСОБА_13 органи місцевого самоврядування у житловій сфері щодо приватизації громадянами житла у гуртожитках, на які поширюється дія цього ОСОБА_13 в тому числі приймають рішення про прийняття у власність відповідної територіальної громади гуртожитків (майнових комплексів) відповідно до цього ОСОБА_13; приймають рішення про надання відповідним житловим комплексам статусу "гуртожиток" і одночасно про надання дозволу на приватизацію жилих і нежилих приміщень таких гуртожитків відповідно до цього ОСОБА_13; після передачі гуртожитків у комунальну власність відповідно до цього ОСОБА_13: приймають рішення відповідно до глави 4 "Користування гуртожитками" Житлового кодексу Української РСР про надання жилої площі в гуртожитку з укладенням договору найму жилого приміщення в гуртожитку мешканцям таких гуртожитків, на яких поширюється дія цього ОСОБА_13, та видають їм спеціальні ордери на право вселення на відповідну жилу площу в гуртожитку; приймають рішення відповідно до глави 59 "Найм (оренда) житла" Цивільного кодексу України про надання житла в гуртожитку за договором найму (оренди) житла на певний строк за плату іншим мешканцям таких гуртожитків, на яких не поширюється дія цього ОСОБА_13; 3) приймають рішення про надання відповідним незаселеним житловим комплексам статусу "житло соціального призначення"; приймають рішення про реконструкцію, капітальний ремонт чи перепрофілювання або про знесення гуртожитку (цілісного майнового комплексу) після його прийняття у власність територіальною громадою та відселення мешканців відповідно до чинного законодавства; здійснюють володіння, використання, управління, експлуатацію переданих територіальним громадам згідно з цим ОСОБА_13 гуртожитків (майнових комплексів) (безпосередньо чи через визначеного виконавчим органом ради управителя), організовують їх належне обслуговування та ремонт, упорядкування, а також забезпечують утримання та облаштування прибудинкових територій; здійснюють контроль за використанням усіх гуртожитків, що перебувають у державній та комунальній власності виключно за призначенням, визначають управителів гуртожитків, а також виконавців житлових і комунальних послуг; вживають необхідних заходів, у межах наданих повноважень, щодо забезпечення, збереження та використання житлового фонду гуртожитків незалежно від форми власності відповідно до цього ОСОБА_13; затверджують у межах своїх повноважень місцеві програми фінансування, утримання та облаштування гуртожитків, переданих територіальним громадам відповідно до цього ОСОБА_13, здійснюють контроль за їх виконанням; звертаються до суду з позовом про примусову передачу гуртожитків у належному стані у власність територіальної громади відповідно до цього ОСОБА_13 у разі відмови власника гуртожитку добровільно здійснити передачу гуртожитку згідно з п. 3 ч. 3 ст. 14 цього ОСОБА_13.

Як зазначалось вище позивачем було прийнято рішення Про попереднє погодження щодо прийняття до комунальної власності територіальної громади селища Гостомель житлових будинків , в тому числі й спірного гуртожитку, власник спірного гуртожитку на час прийняття рішення - СТОВ Бучанське , а потім й відповідач в добровільному порядку не передали у власність територіальної громади селища Гостомель спірний гуртожиток, тому відповідно до зазначених вище норма ОСОБА_13 позивач звертається до суду з позовом про передачу спірного гуртожитку у власність територіальної громади на безкомпенсаційній основі.

Відповідач стверджує, що на спірний гуртожиток не поширюється дія вказаного ОСОБА_13, оскільки він не був внесений до статутного капіталу підприємства у процесі приватизації державного майна, а перебував на балансі радгоспу Бучанський як власне майно, а в подальшому обліковувався КСП АК Бучанський як основні активи колективно-пайової власності. На підтвердження зазначеного відповідач надає лист вих. № 18 від 26.03.2018 СТОВ Бучанське , в якому зазначено, що у процесі приватизації державного майна радгоспу Бучанський державне майно було передано КСП АК Бучанський єдиним майновим комплексом на баланс КСП АК Бучанський як колективно-пайове майно.

Зазначене спростовується листом Регіонального відділення Фонду державного майна України по Київській області вих. № 50-07-0174 від 15.01.2018 (яке було стороною по Договору безоплатної передачі державного майна № 120-ВП від 03.07.1997), в якому зазначено, що спірний гуртожиток був включений до статутного капіталу КСП Бучанський .

Відповідач у своєму відзиві також посилається, що ч. 4 ст. 1 ОСОБА_13 встановлено, що дія цього ОСОБА_13 не поширюється на гуртожитки, побудовані або придбані за радянських часів (до 1 грудня 1991 року) приватними або колективними власниками за власні або залучені кошти (крім гуртожитків, що були включені до статутних капіталів організацій, створених у процесі приватизації чи корпоратизації, у тому числі тих, що у подальшому були передані до статутних капіталів інших юридичних осіб або відчужені в інший спосіб).

Однак, на підтвердження того, що спірний гуртожиток побудований або придбаний до 01.12.1991 приватними або колективними власниками за власні або залучені кошти, відповідачем до суду не надано.

Також відповідач заперечуючи проти позову посилається на те, що позивачем не надано доказів, що він діє в межах і на підставі Програми передачі гуртожитків у власність територіальної громади селища Гостомель Київської області, яка була би розроблена і затверджена у законом встановлений спосіб на підставі відповідної Регіональної програми і ОСОБА_13.

Як зазначалось вище, відповідно до ст. 3 ОСОБА_13 всі гуртожитки, на які поширюється дія цього ОСОБА_13, підлягають передачі у власність територіальних громад. ОСОБА_13 України Про забезпечення реалізації житлових прав мешканців гуртожитків є імперативними, тому відповідач набув обов'язку щодо передачі в комунальну власність спірного гуртожитку, і відсутність затвердженої Гостомельською селищною радою місцевої програми передачі гуртожитків, не є підставою для не передання відповідачем спірного гуртожитку у комунальну власність.

Згідно ОСОБА_13 України "Про Загальнодержавну цільову програму передачі гуртожитків у власність територіальних громад на 2012 - 2015 роки" від 21.06.2012 № 4995-VI відповідно до ОСОБА_13 України "Про забезпечення реалізації житлових прав мешканців гуртожитків" громадяни, які проживають у гуртожитках державної форми власності та на яких поширюється дія зазначеного ОСОБА_13, можуть приватизувати займані ними житлові приміщення після передачі гуртожитків у власність територіальних громад.

Мешканці спірного гуртожитку, які приймали участь у справі в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача, у своїх письмових поясненнях та у виступах в судових засіданнях, зазначили, що відмова відповідача в передачі у комунальну власність територіальної громади селища Гостомель спірного гуртожитку, перешкоджає ним, як мешканцям гуртожитку, реалізувати своє конституційне право на житло.

Також мешканці гуртожитку зазначають, що відповідачем було надіслано лист-оголошення від 01.11.2017 (відповідач не заперечував надіслання зазначеного листа), в якому відповідач зазначив, що враховуючи непридатність будинку № 137 по вулиці Свято-Покровська у селищі Гостомель для постійного або тимчасового проживання в ньому, з 15.01.2018 власник будинку розпочинає капітальний ремонт, у зв'язку з чим власник будинку звертається до всіх осіб, які тимчасово або постійного перебувають (проживають) у даному будинку з проханням звільнити всі приміщення до 15.01.2018 як від особистого перебування (проживання) так і від належних особам речей. Також відповідач повідомив, що особам, які є працівниками СТОВ Бучанське та ТОВ Гломаст на період проведення капітального ремонту будуть надані придатні для проживання приміщення.

Треті особи у справі - мешканці спірного гуртожитку заперечували, що їм було запропоновано придатне для проживання приміщення.

Відповідач зазначає, що відповідно до норм ОСОБА_13 примусовій передачі підлягають гуртожитки у належному стані, але спірний гуртожиток відповідно до паспорту технічного стану будівлі (споруди), складеного після обстеження будівлі спірного гуртожитку, має технічний стан будівлі в цілому 4-аварійний, експлуатація даного об'єкту має бути зупинена (технічний паспорт складений експертом ОСОБА_15О.).

Відповідно до ч.ч. 1 та 2 ст. 19 ОСОБА_13 Про забезпечення реалізації житлових прав мешканців гуртожитків забороняється виселення, переселення та відселення мешканців гуртожитків, на яких поширюється дія цього ОСОБА_13, які були на правових підставах вселені в гуртожиток і фактично проживають у гуртожитку, без попереднього надання їм (їхнім сім'ям) іншого житла, придатного для постійного проживання людей, крім випадків, передбачених частиною другою цієї статті.

Виселення, переселення чи відселення громадян з гуртожитків відповідно до цього ОСОБА_13 допускається лише у випадку визнання гуртожитку таким, що перебуває в аварійному стані або в стані, непридатному для проживання людей, на підставі рішення, прийнятого відповідно до ч. 1 ст. 20 цього ОСОБА_13.

Згідно ч.ч. 1 та 2 ст. 20 ОСОБА_13 рішення про визнання гуртожитку аварійним чи непридатним для проживання людей приймається виконавчим органом відповідної місцевої ради на підставі обстеження в установленому чинним законодавством порядку стану гуртожитку (цілісного майнового комплексу чи його відокремленої частини) з наступним затвердженням сесією цієї ради.

Усім мешканцям гуртожитку, визнаного аварійним чи непридатним для проживання людей, у порядку, зазначеному частиною першою цієї статті, терміново надається інше, придатне для тимчасового проживання людей житло тим органом місцевого самоврядування, який представляє інтереси територіальної громади, на території якої розміщено такий гуртожиток.

Відповідачем не надано жодних доказів, що у відповідності до ст. 20 ОСОБА_13 виконавчим органом Гостомельської селищної ради на підставі обстеження в установленому чинним законодавством порядку стану спірного гуртожитку прийнято рішення з наступним затвердженням сесією цієї ради про визнання гуртожитку аварійним чи непридатним. Додана до відзиву копія технічного паспорту спірного гуртожитку складена в односторонньому порядку відповідачем.

Відповідно до п. 6 ч. 1 ст. 3 ОСОБА_13 забезпечення реалізації конституційного права на житло мешканців гуртожитків, на яких поширюється дія цього ОСОБА_13, здійснюється з дотриманням в тому числі й такого підходу, як видатки, пов'язані з капітальним ремонтом гуртожитків (їх житлових комплексів та/або їх частин), що передаються у власність територіальних громад згідно з цим ОСОБА_13, здійснюються за рахунок передбачених на це відповідно до Загальнодержавної цільової програми передачі гуртожитків у власність територіальних громад коштів державного та місцевих бюджетів, а також інших не заборонених законодавством джерел. У разі погіршення стану гуртожитку, включеного до статутного капіталу, який підлягає передачі у комунальну власність, понад норми фізичного зносу за час його перебування у приватній власності місцева рада має право вимагати від власника гуртожитку провести ремонт гуртожитку або стягнути з власника в договірному чи судовому порядку вартість такого ремонту та/або відповідних відновлювальних робіт.

Як встановлено судом, спірний гуртожиток, який розташований за адресою: селище Гстомель вул. Свято-Покровська (раніше Леніна), 137, увійшов до статутного фонду КСП АК Бучанський в процесі приватизації, в подальшому увійшов до статутного фонду відповідача, та згідно з наявних в матеріалах справи доказів СТОВ Бучанське (правонаступник КСП АК Бучанський ) не заперечувало проти передачі в комунальну власність спірного гуртожитку, про що позивачем було прийнято рішення від 01.10.2015 про попереднє погодження щодо прийняття до комунальної власності територіальної громади спірного гуртожитку, відповідач - ТОВ Гломаст заперечує проти передачі у комунальну власність спірного гуртожитку, а отже, в силу вимог ОСОБА_13 України Про забезпечення реалізації житлових прав мешканців гуртожитків позивач звертається до суду щодо ухвалення судом рішення про передачу у власність територіальної громади селища Гостомель спірного гуртожитку без згоди власника гуртожитку.

Таким чином, в силу вищезазначених норм законодавства, з урахуванням наявних в матеріалах справи доказів, суд прийшов висновку про достатність правових підстав для задоволення позовних вимог в повному обсязі.

Витрати по сплаті судового збору, згідно ст. 129 Господарського процесуального кодексу України покладаються на відповідача.

Керуючись ст.ст. 129, 233, 236, 237, 238, 240 Господарського процесуального кодексу України, суд

вирішив:

1. Позовні вимоги Гостомельської селищної ради Київської області до Товариства з обмеженою відповідальністю Гломаст задовольнити повністю.

2. Зобов'язати Товариство з обмеженою відповідальністю Гломаст (04212, м. Київ, вул. Маршала Малиновського, 15, код ЄДРПОУ 40836110) передати до комунальної власності територіальної громади селища Гостомель в особі Гостомельської селищної ради (08290, Київська обл., селище Гостомель, вул. Свято-Покровська, 125, код ЄДРПОУ 04360617) по акту приймання-передачі гуртожиток за адресою: 08290, Київська обл., селище Гостомель, вул. Свято-Покровська (раніше вул. Леніна), 137 разом з об'єктами інженерної інфраструктури, що обслуговують цей об'єкт.

3. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Гломаст (04212, м. Київ, вул. Маршала Малиновського, 15, код ЄДРПОУ 40836110) на користь Гостомельської селищної ради (08290, Київська обл., селище Гостомель, вул. Свято-Покровська, 125, код ЄРПОУ 04360617) 1 762 (одну тисячу сімсот шістдесят дві) грн. 00 коп. судового збору.

Накази видати після набрання рішенням законної сили.

Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 241 Господарського процесуального кодексу України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Відповідно до ч. 1 ст. 256 Господарського процесуального кодексу України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складено 22.06.2018.

Суддя О.О. Христенко

СудГосподарський суд Київської області
Дата ухвалення рішення04.06.2018
Оприлюднено22.06.2018
Номер документу74841367
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —911/187/18

Ухвала від 17.02.2022

Господарське

Господарський суд Київської області

Конюх О.В.

Ухвала від 15.02.2022

Господарське

Господарський суд Київської області

Конюх О.В.

Ухвала від 08.02.2022

Господарське

Господарський суд Київської області

Конюх О.В.

Ухвала від 21.01.2022

Господарське

Господарський суд Київської області

Конюх О.В.

Ухвала від 23.12.2021

Господарське

Господарський суд Київської області

Конюх О.В.

Постанова від 24.12.2019

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Могил С.К.

Ухвала від 04.12.2019

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Могил С.К.

Ухвала від 03.10.2019

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Скрипка І.М.

Ухвала від 25.07.2019

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Скрипка І.М.

Ухвала від 09.07.2019

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Скрипка І.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні