Ухвала
від 15.05.2007 по справі 11-1591
АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 11-1591

Справа №  11-1591

 

УХВАЛА

Іменем України

15 травня 2007

року

Апеляційний суд

Донецької області у складі:

головуючого

Галатіна О.М.

суддів           Яременка А.Ф. Єстєніної В.В.

з участю

прокурора   Красної К. О.

захисників

ОСОБА_1, ОСОБА_2

засудженого

ОСОБА_3

розглянув

у відкритому судовому засіданні в місті Донецьку справу за апеляціями прокурора

та засудженого на вирок Слов'янського міськрайсуду від 28.02. 2007 року, яким

ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_1 року народження, гр-на України, з неповною середньою

освітою, не судимого, жителя м. Слов'янська засуджено за ст. 286 ч. 2 КК

України на 5 років позбавлення волі, з позбавленням права керувати

транспортними засобами строком на 2 роки.

На підставі ст.ст. 75, 76 КК України його звільнено від відбування

покарання з іспитовим строком на 2 роки з покладанням обов'язків не виїжджати

за межі України на постійне проживання без дозволу органів

кримінально-виконавчо'! системи, повідомляти названі органи про переміну місця

проживання та періодично з'являтися на реєстрацію.

Постановлено стягнути з ОСОБА_3 на користь ОСОБА_4 967

грн. матеріальної шкоди, 10000 моральної і 700 грн. за юридичну допомогу та на

користь комунального лікувально-профілактичної установи "МЛ їм.

Леніна" 1100 грн. 11 коп. - відшкодування шкоди за лікування.

За вироком суду засудженого визнано винним в тому, що він

06.10. 2006 року в 23 години 15 хвилин керуючи автомобілем ВАЗ - 2105 держномер

НОМЕР_1,

рухаючись по дорозі з одностороннім рухом - вул К.Маркса м. Слов'янська в

напрямку центра міста на регульованому світлофорі перехресті, не впевнившись в

безпеці виконання маневру лівого повороту, змінив напрямок свого руху, виїхав

на зустрічну смугу руху, чим порушив п. 10.1 Правил дорожнього руху України

" Перед початком руху, перестроюванням та будь-якою зміною напрямку руху

водій повинен переконатися, що це буду безпечним і не створить перешкод або

небезпеки іншим учасникам руху", п. 10.4 " Перед поворотом праворуч,

ліворуч або розворотом водій має завчасно зайняти відповідне крайнє положення

на проїзній частині, призначеній для руху в цьому напрямку, крім випадків, коли

здійснюється поворот у разі виїзду на перехрестя, де організовано круговий рух,

напрямок руху визначено дорожніми знаками чи дорожньою розміткою або рух

можливий лише в одному напрямку, встановленому конфігурацією проїзної частини,

дорожніми знаками чи розміткою.

 

Водій, що

виконує поворот ліворуч або розворот поза перехрестям з відповідного крайнього

положення на проїзній частині даного напрямку, повинен дати дорогу зустрічним

транспортним засобам, а при виконанні цих маневрів не з крайнього лівого

положення на проїзній частині - і попутним транспортним засобам" не

уступив дорогу автомобілю " Фольксваген" держномер НОМЕР_2 під

керуванням ОСОБА_5, який рухався по зустрічній смузі, в результаті чого

відбулося зіткнення автомобілів і пасажиру автомобіля ВАЗ було спричинено тяжкі

тілесні ушкодження в виді тупої травми живота, перелому 7-го ребра зліва,

пориву селезінки з наступним її вилученням.

В апеляціях:

прокурор просив вирок суду скасувати та постановити новий вирок посилаючись на

м'якість призначеного покарання, в доповненні до апеляції просив вирок

скасувати, а справу направити на новий розгляд, посилаючись на неповноту

судового слідства та порушення вимог ст. 334 КПК України .

Засуджений

просив вирок суду скасувати, а справу направити на новий судовий розгляд в той

же суд посилаючись на те, що суд прийняв до уваги суперечливі висновки двох

експертиз і не призначив повторну експертизу, як про це він заявляв клопотання.

Заслухавши

доповідача, думку прокурора яка підтримала доводи додаткової апеляції,

засудженого та захисників ОСОБА_1 і ОСОБА_2, перевіривши матеріали справи та

обговоривши доводи апеляцій колегія суддів визнала апеляції такими, що

підлягають задоволенню з наступних підстав.

Суд,

обґрунтовуючи доведеність вини засудженого, дійшов висновку, що останній не

пропустив автомобіль "Фольксваген",

під керуванням ОСОБА_5, що рухався в зустрічному напрямку і допустив з ним

зіткнення. Тобто зіткнення відбулося в момент руху автомобіля засудженого. Про

такий механізм зіткнення стверджував в судовому засіданні і сам засуджений та

свідки посправі.

На досудовому

слідстві засуджений пояснював, що зіткнення транспортних засобів відбулося в

момент, коли він зупинився на перехресті. По цим даним, тобто виходячи з того ,

що в момент зіткнення автомобіль ВАЗ 2105 стояв на перехресті, і була проведене

автотехнічна експертиза, яка прийшла до висновку , що з технічної точки зору

показання ОСОБА_3 неспроможні.

В зв'язку з

зміною показань засудженим в судовому засіданні про механізм ДТП, які співпадали з

висновками суду з цього питання, суд призначив додаткову експертизу на предмет

встановлення технічної можливості запобігти зіткненню автомобілів з боку

засудженого. Експерт прийшов до висновку про технічну неспроможність тверджень

засудженого про механізм ДТП.

На цей висновок експерта суд послався в вироку, як на доказ вини засудженого.

Але з такими висновками суду не можна погодитися з

наступних причин.

Суд, призначаючи

експертизу, в постанові вказав, що засуджений в судовому засіданні показав, що

з моменту зміни ним напрямку руху до зіткнення автомобілів він проїхав відстань

в 20,1 м відповідно за ТІ =4,8 сек,

Т2=5,2сек, ТЗ = 5,0сек.

Але таких

показань згідно протоколу судового засідання засуджений не давав, це по-перше.

По-друге, зазначені в постанові суду вищеназвані дані про

час проїзду засудженим відстані в 20,1 м отримані на досудовому слідстві  експерементальним

 

шляхом за умови, що

автомобіль подолав цю відстань і момент зіткнення автомобілів уже стояв.

Засуджений же в судовому засіданні стверджував, що момент зіткнення його

автомобіль рухався і до такого висновку прийшов і суд. Тому отримані

експерементальним шляхом дані про час подолання вказаної відстані до повної

зупинки автомобіля і подолання тієї ж відстані на момент руху автомобіля будуть

різниться. А оскільки даних про час подолання названої відстані при умові руху

автомобіля в момент зіткнення експертові не було надано , то фактично і

експертиза на предмет можливості засудженим запобігти ДТП за вказаних ним

умов проведена не була. Що в свою чергу свідчить про те, що можливість

засудженим запобігти зіткненню автомобілів судом з'ясована не була.

Тому при новому судовому розгляді суду слід в порядку ст.315-1 КПК України

дати судове доручення слідчим органам про проведення відтворення обстановки та

обставин події за участю ОСОБА_3 для встановлення часу проїзду ним відстані з

моменту зміни руху наліво і до зіткнення автомобілів. За отриманими даними

призначити експертизу і в сукупності з іншими доказами вирішити питання про

доведеність чи недоведеність вини ОСОБА_3.

Враховуючи   наведене  

та   керуючись   ст.ст.  

365,   366   КПК  

України

апеляційний суд

Ухвалив:

Вирок Слв'янського міськрайонного суду від 28.02. 2007

року щодо ОСОБА_3 скасувати, а справу направити на новий судовий розгляд в той

же суд, але в іншому складі, задовольнивши апеляції прокурора та засудженого.

СудАпеляційний суд Донецької області
Дата ухвалення рішення15.05.2007
Оприлюднено20.08.2007
Номер документу815948
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —11-1591

Ухвала від 12.10.2010

Кримінальне

Апеляційний суд Автономної Республіки Крим

Радіонов Ігор Іванович

Ухвала від 12.10.2010

Кримінальне

Апеляційний суд Автономної Республіки Крим

Радіонов Ігор Іванович

Ухвала від 16.10.2008

Кримінальне

Апеляційний суд Автономної Республіки Крим

Трофімцов А.І.

Ухвала від 16.10.2008

Кримінальне

Апеляційний суд Автономної Республіки Крим

Трофімцов А.І.

Ухвала від 04.07.2008

Кримінальне

Апеляційний суд Донецької області

Брагін І.Б.

Ухвала від 15.05.2007

Кримінальне

Апеляційний суд Донецької області

Галатін О.М.

Ухвала від 12.09.2006

Кримінальне

Апеляційний суд Автономної Республіки Крим

Топчий В.Н.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні