Як захиститись від колекторів

НБУ та Опендатабот запустили сервіс по боротьбi з незаконними діями колекторів. Разом з нами ви можете подати скаргу в НБУ та захистити свої законні інтереси.

В головному меню натисніть «Допомога», після цього оберіть кнопку «Як захиститися від колекторів»

viberВайберtelegramТелеграм

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

У березні 2021 року був прийнятий закон, який захищає боржників при врегулюванні простроченої заборгованості. Відповідно до нового закону колектори отримали чіткий регламент щодо етичної роботи.

Зокрема, закон забороняє колекторам втручатися в особисте життя людини, погрожувати, шантажувати, вчиняти психологічний та фізичний тиск, дзвонити в неробочий час, спілкуватися з друзями та родичами тощо.

Так, якщо ви прострочили термін виплати свого боргу, банк чи МФО має право передати вашу справу колекторській службі.

Колектори можуть телефонувати, надсилати текстові, голосові та інші повідомлення. Але неетичні методи роботи, як телефонні дзвінки вночі, автодозвін більше 30 хвилин на добу, погрози та інше — під забороною, це вимога законодавства.

Ні. Колекторам заборонено використовувати погрози, шантаж, вчиняти психологічний та фізичний тиск.

Якщо з вами сталася така ситуація, зверніться зі скаргою до НБУ. Подати її можна через Опендатабот.

Колектори мають право звертатися щодо кредиту лише до споживача, який оформив кредит або його законного представника, до спадкоємця, до поручителя або майнового поручителя. При цьому колектори не мають права повідомляти третіх осіб про наявність заборгованості чи вимагати від них прийняти на себе зобов’язання щодо заборгованості, якщо вони не виступали поручителями по кредиту.

Також колектори не можуть взаємодіяти із боржником та пов’язаними особами у випадку, якщо людина перебуває у лікарні, є недієздатною або обмеженою в дієздатності особою, інвалідом 1 групи або неповнолітньою особою з моменту отримання підтверджувальних документів.

Якщо з вами сталася така ситуація, зверніться зі скаргою до НБУ. Подати її можна через Опендатабот.

Ні, колектор не може зустрічатися без повідомлення та погодження цієї зустрічі.

Також колектор не може взаємодіяти з боржником більше двох разів на добу, окрім випадків, коли ініціатива йде від боржника. Більше того, взаємодія за допомогою засобів зв’язку вважається такою, що відбулася, якщо особі передано інформацію про розмір простроченої заборгованості, порядок її погашення, розмір неустойки та інших платежів, що стягуються у разі невиконання зобов’язань за договором про кредит або відповідно до закону.

Якщо з вами сталася така ситуація, зверніться зі скаргою до НБУ. Подати її можна через Опендатабот.