З початку року кількість «кас у смартфоні» збільшилася вдвічі

При цьому чисельнiсть звичайних касових апаратів практично не змінилася.

24 листопада 2021

Кількість програмних реєстраторiв розрахункових операцій (ПРРО) з початку року зросла в Україні вдвічі — з 67,6 тис. до 143,6 тис. При цьому чисельнiсть звичайних касових апаратів — близько 300 тис. — за той самий період практично не змінилася: +1,34%.

Відповідно до кількості «кас у смартфонах» збільшився й відсоток електронних чеків у загальній кількості транзакцій. Ще у січні таких чеків було 5%, а вже за три квартали їх доля зросла до 10%.

Динаміка росту транзакцій з ПРРО
МісяцьСерпень 2020ВересеньЖовтеньЛистопадГруденьСічень 2021ЛютийБерезеньКвітеньТравеньЧервеньЛипеньСерпеньВересеньЖовтень
Кількість чеків ПРРО, млн011.915.418.524.928.127.3932.2733.3337.7541.7646.8750.9154.5761.34

Можливість застосовувати звичайний смартфон у якостi касового апарату українські підприємці отримали у 2020 році. Насправді фіскалізація фопiв — тобто обов’язкова фіксація розрахункових операцій між підприємцем та клієнтом через реєстратор розрахункових операцій (РРО) — передбачалася ще законом 2014-го року. Але технічне втiлення розтяглося на довгий перiод, і лише тепер знайшовся спосіб вести звітність, не зобов’язуючи підприємців купувати дорогі касові апарати.

З 1 січня 2022 року фопи 2-4 груп, які працюють на єдиному податку, почнуть фіксувати свої розрахункові операції в обов’язковому порядку. Вважається, що так контролюючі органи зможуть виявити великі компанії, які діють під маскою фопів для уникнення податків. Від фіскалізації буде вигравати і держава, і споживач, який без чека не може за необхідності навіть довести факт покупки.

«Для малого та середнього бізнесу програмні реєстратори — це більш простий спосіб відповідати законодавчим вимогам. Класичні РРО — кнопкові касові апарати або фіскальні принтери — вимагають значних інвестицій. Один пристрій коштує від 4000 до 20000 грн, а обслуговування — 200-300 грн на місяць. Програмне РРО з такими ж функціями коштуватиме усього 100-200 грн на місяць.

Більше половини нефіскалізованого малого бізнесу у сфері HoReCa — включаючи маленькі кав’ярні та фастфуд на виніс — досі ведуть облік продажів у Excel або „на папірці“. Такі заклади можуть сприйняти законодавчі вимоги як можливість для апгрейду і підключити ПРРО відразу у зв’язку з системами автоматизації бізнесу. Вони допоможуть з моніторингом продажів, керуванням системою лояльності, запуском доставки та контролем крадіжок.

Частина підприємців все ще сподівається, що до закону внесуть зміни, продовжать тестовий період чи фіскалізація їх взагалі не торкнеться. Друга частина — буде, як завжди, підключатися в останній момент. Швидше за все, ми побачимо масові реєстрації програмних реєстраторів у грудні-січні. Своїм клієнтам ми рекомендуємо реєструвати торгову точку, касу та ключі ФОП вже зараз, поки наплив не такий великий», 

— коментує Родіон Єрошек, CEO та співзасновник компанії з автоматизації закладів Poster.

Отримуйте аналітику від Опендатабот в Телеграм каналі

TelegramКанал Опендатабот