Постанова
від 10.06.2010 по справі 2а-2776/10
ВОРОШИЛОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ДОНЕЦЬКА

№ 2а-2776/10

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 червня 2010 року Ворошилов ський районний суд м. Донецьк а в складі:

головуючого - судді Орєхо ва О.І.,

при секретарі - Щукіній О.В .,

за участю представника поз ивача - ОСОБА_1,

розглянувши у відкритом у судовому засіданні в залі с уду в м. Донецьку адміністрат ивну справу за позовом товар иства з обмеженою відповідал ьністю “Султана” до державно го реєстратора виконавчого к омітету Донецької міської ра ди Гончарової Т.В. про виз нання протиправним та недійс ним рішення суб' єкту владни х повноважень, про визнання п ротиправними дій суб' єкту в ладних повноважень, про зобо в' язання вчинити певні дії, суд -

ВСТАНОВИВ:

Позивач ТОВ “Султана” з вернувся до Ворошиловського районного суду м. Донецька з а дміністративним позовом до д ержавного реєстратора викон авчого комітету Донецької мі ської ради Гончарової Т.В. про визнання протиправним т а недійсним рішення суб' єкт у владних повноважень, про ви знання протиправними дій суб ' єкту владних повноважень, про зобов' язання вчинити пе вні дії, посилаючись на насту пні обставини.

11.02.2010 р. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖ ЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «СУЛТ АНА» (далі - Позивач) подало Де ржавному реєстратору Викона вчого комітету Донецької міс ької ради Гончаровій Тетян і Валеріївні (далі-Відповід ач) документи для проведення державної реєстрації змін д о Статуту, змін складу учасни ків, змін часток учасників По зивача відповідно до Закон у України «Про державну реє страції юридичних осіб та фі зичних осіб - підприємців», а с аме:

1. 1. Статут, зареєстрован ий 29.07.2009 року номер запису 12661020000033641 - оригінал в 1 примірник у;

2. 2. Статут, зареєстровани й 22.09.2009 року номер запису 12661050001033641 - о ригінал в 1 примірнику;

3. 3. Статут в новій редакці ї, затверджений рішенням заг альних зборів учасників (про токол № 4 від 08.02.2010 р.) - оригінал в 2 примірниках;

4. 4. Протокол загальних зб орів учасників № 4 від 08.02.2010 р. - ор игінал в 1

примірнику;

5. 5. Договір про відступле ння частки у статутному фонд і (капіталі) ТОВАРИСТВА З ОБМЕ ЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «СУЛ ТАНА» від 08.02.2010 p., посвідченого ОСОБА_4, приватним нотаріус ом Донецького міського нотар іального округу, в реєстрі за № 816 - нотаріально посвідчена к опія в 1 примірнику;

6. 6. Договір про відступле ння частки у статутному фонд і (капіталі) ТОВАРИСТВА З ОБМЕ ЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «СУЛ ТАНА» від 08.02.2010 p., посвідченого ОСОБА_4, приватним нотаріус ом Донецького міського нотар іального округу, в реєстрі за № 817 - нотаріально посвідчена к опія в 1 примірнику;

7. 7. Довіреність на предст авника № 05-Д від 08.02.2010 р. - оригінал в 1 примірнику;

8. 8. Реєстраційна картка з а формою № 3, заповнена друкова ним засобом - оригінал

в 1 примірнику;

1. 9. Квитанція № ПН53351 від 11.02.201 0 року про сплату платежу у роз мірі 51 грн. за публікацію у спе ціалізованому друкованому в иданні оголошення про зменше ння статутного капіталу - ори гінал в 1 примірнику;

2. 10. Квитанція № 81258 від 08.02.2010 ро ку про сплату платежу у розмі рі 51 грн. за проведення держав ної реєстрації змін - оригіна л в 1 примірнику.

Документи були подані в повному обсязі, про що був в иданий опис Відповідачем.

Проте Відповідач не про вела державну реєстрацію змі н до установчих документів, з алишила документи Позивача б ез розгляду, про що видала пов ідомлення від 11.02.2010 р. № 1206 із поси ланням на підставу, що докуме нти не відповідають вимогам частини 5 статті 8 Закону У країни (Про державну реєстра ції юридичних осіб та фізичн их осіб - підприємців».

Усно Відповідач пояснил а, що статут підписаний не нал ежною особою всупереч вимога м законодавства, вимагала по дання нотаріально посвідчен их довіреностей від учасникі в товариства, вимагала подан ня окремих рішень загальних зборів учасників щодо зменше ння Статутного капіталу, змі н у складі та частках учасник ів Товариства. Цей факт усног о вимагання підтверджується особистими спостеріганнями представників Позивача ОС ОБА_5 та ОСОБА_1 11.02.2010 року.

Вважає, що своїми діями В ідповідач порушив норми діюч ого законодавства України та припустився помилки; вважає , що дії Відповідача з видачі П овідомлення № 1206 від 11.02.2010 р. про з алишення документів без розг ляду є протиправними, а Повід омлення № 1206 від 11.02.2010 р винесено безпідставно та є незаконни ми з наступних підстав:

Позивач є юридичною осо бою, зареєстрований в Єдином у державному реєстрі юридичн их осіб та фізичних осіб-підп риємців за кодом 36615819.

Учасниками Позивача є ф ізичні особи - резиденти Укра їни.

Відповідно до ст. ст. 10, 23, 58 , 60 Закону України “Про гос подарські товариства, ст. ст. 9 8, 145 Цивільного Кодексу Україн и, ст. ст. 65, 88, 89 Господарського ко дексу України учасники товар иства з обмеженою відповідал ьністю входять до складу вищ ого органу управління та кон тролю товариства, управляють справами товариства та реал ізують свої права та інтерес и через рішення загальних зб орів учасників, які оформлюю ться протоколом.

Відповідно до ст. ст. 41, 59 Закону України «Про господ арські товариства» до компет енції загальних зборів учасн иків відносяться серед іншог о такі питання:

1. 1) затвердження змін до Статуту;

2. 2) зменшення статутного капіталу;

3. 3) прийняття рішення про обрання уповноваженої особи учасників.

08.02.2010 року учасники Пози вача провели загальні збори учасників Товариства та прий няли рішення за наступним по рядком денним:

1. Про зменшення Статутного капіталу ТОВ «СУЛТАНА».

2. Про перерозподіл часток у часників ТОВ «СУЛТАНА» за на слідками купівлі-продажу час ток між учасниками. Про зміну складу учасників ТОВ «СУЛТА НА».

3. Про затвердження Статуту Товариства у новій редакції.

4. Про обрання уповноваженої особи щодо підписання Стату ту Товариства в новій редакц ії, щодо проведення всіх необ хідних дій з реєстрації вказ аного документа.

5. Про прийняття рішення з ук ладання договору управління майном.

Відповідно до приписів частини 2 ст. 60 Закону Укра їни “Про господарські товари ства” участь учасників Позив ача була зареєстрована, що зн айшло своє відображення у пр отоколі. На загальні збори уч асників з' явились особисто всі учасники Позивача, прису тність учасників Позивача ск лала 100 %, кворум для прийняття р ішень був додержаний. Таким ч ином, відповідно до частини 1 с т. 60 Закону України “Про го сподарські товариства” збор и були повноважними.

Відповідно до приписів частини 5 ст. 58, частин 2, 5 ст. 60 За кону України «Про господар ські товариства» на зборах б уло обрано Голову та секрета ря зборів. Рішення за всіма пи таннями порядку денного бул и прийняті одноголосно, то бто рішення були прийняті 100% голосів учасників, прису тніх на зборах. Голова та секр етар зборів підписали проток ол. Протокол був оформлений у вигляді єдиного письмового документу, прошитий, пронуме рований, засвідчений підписа ми голови та секретаря зборі в, скріплений печаткою товар иства.

Серед інших питань, на зб орах було прийнято рішення п ро внесення змін до статуту у зв'язку із зміною складу учас ників, перерозподілом їхніх часток внаслідок купівлі-про дажу та зменшенням статутног о капіталу. На зборах було обр ано за одноголосною згодою в сіх учасників уповноваженою особою учасників - Генеральн ого директора Позивача ОСО БА_6, із наданням йому повнов ажень на підписання Статуту у новій редакції, організува ння та забезпечення проведен ня дії, пов'язаних із реєстрац ією Статуту Товариства у нов ій редакції.

Генеральний директор По зивача є виконавчим органом, посадовою особою та учасник ом Позивача та відповідно до приписів частини 3 ст. 62 Зако ну України «Про господарсь кі товариства» має виконуват и рішення загальних зборів у часників. Норма Закону Ук раїни «Про господарські това риства» (частина 6 ст. 62) щодо не можливості Генерального дир ектору бути одночасно голово ю зборів була додержана - його було призначено секретарем зборів.

Генеральний директор По зивача підписав Статут Позив ача, його підпис був засвідче ний нотаріально 08.02.2011 року ОС ОБА_4, приватним нотаріусом Донецького міського нотаріа льного округу, в реєстрі за № 8 23.

Генеральний директор По зивача забезпечив та організ ував подання документів держ авному реєстратору на провед ення реєстраційних дій, у том у числі видав довіреність № 5-Д від 08.02.2010 року представнику О СОБА_1 на подання документі в державному реєстратору. Пр едставник з'явилася особисто до Відповідача та надала на п ідтвердження своїх представ ницький функцій оригінал дов іреності та паспорт.

Частиною 5 ст. 8 Закону України «Про державну реєст рацію юридичних осіб та фізи чних осіб - підприємців» пере дбачено, що установчі докуме нти юридичної особи, а також з міни до них викладаються пис ьмово, прошиваються, пронуме ровуються та підписуються за сновниками (учасниками) або у повноваженими особами, якщо законом не встановлений інши й порядок їх затвердження.

Частиною 3 ст. 237 Цивільног о кодексу України передбачен о, що представництво виникає на підставі договору, закону , акта органу юридичної особи .

Тобто, протокол загальн их зборів учасників Товарист ва є актом юридичної особи, на підставі якого Генерального директора уповноважили підп исати Статут.

Відповідно до законодав ства Учасник товариства само стійно не має права уповнова жувати будь-яких осіб здійсн ювати дії, що відносяться до к омпетенції загальних зборів , він реалізовує свої права че рез рішення зборів учасників Товариства, (ст. ст. 97, 98 Цивільно го кодексу України, ст. 58 Зак ону України «Про господарс ькі товариства»).

Більш того, Державний ко мітет України з питань регул яторної політики та підприєм ництва своїм листом від 30.05.2007 р. № 3875 роз'яснив, що установчі до кументи можуть бути підписан і особою, уповноваженою на це протоколом загальних зборів учасників.

У чинному законодавству відсутня норма щодо обов'язк овості підпису установчих до кументів тільки засновникам и (учасниками) Товариства або всіма учасниками Товариства . Доречно звернутися тут до ча стини 5 ст. 57 Господарського ко дексу України, в якій чітко за значено, що Статут затверджу ється власником (засновником ) суб'єкта господарювання. Сам е обов'язок затвердження, а не підписання Статуту є виключ ною компетенцією загальних з борів учасників.

Згідно ст. 4 Закону Ук раїни «Про державну реєстрац ію юридичних осіб та фізични х осіб-підприємців» до поряд ку проведення державної реєс трації належить:

- перевірка комплектнос ті документів, які подаються державно реєстратору, та

повноти відомостей , що вказані в реєстраційній к артці;

- перевірку документів, н а відсутність підстав для ві дмови у проведенні державної реєстрації та інше.

Але державному реєстра тору не надано повноважень щ одо перевірки підпису на уст ановчих документах та проток олів учасників. Тобто Відпов ідач здійснює лише державну реєстрацію, перевіряє докуме нти на відсутність підстав д ля відмови, проте Відповідач не має права втручатися в ріш ення загальних зборів учасни ків та оцінювати їх на свій вл асний розсуд, як йому заманет ься. Відповідальність за від повідність положень Статуту нормам чинного законодавств а несуть учасники Товариства (частина 3 ст.8 Закону Украї ни «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних о сіб-підприємців»).

Ст. 6 Закону України « Про державну реєстрацію юрид ичних осіб та фізичних осіб-п ідприємців» передбачено, що державний реєстратор провод ить державну реєстрацію змін до установчих документів.

Відповідно до норм част ин 1, 2, 3 ст. 29 Закону України « Про державну реєстрацію юрид ичних осіб та фізичних осіб - п ідприємців» Відповідачеві б ули подані всі належні докум енти в повному обсязі та офор млені належним чином. До речі , ст. 29 Закону України «Про державну реєстрацію юридичн их осіб та фізичних осіб - підп риємців» містить вичерпний п ерелік документів необхідни й для державної реєстрації з мін до установчих документів .

Відповідно до частини 7 с т. 29 Закону України «Про де ржавну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підпри ємців» державному реєстрато ру забороняється вимагати до кументи для проведення держа вної реєстрації змін до уста новчих документів юридичної особи, якщо вони не передбаче ні частинами першою-шостою с т. 29 вказаного Закону.

Крім того частиною 5 ст. 19 Закону України «Про держ авну реєстрацію юридичних ос іб та фізичних осіб - підприєм ців» зазначений вичерпний пе релік підстав залишення без розгляду реєстраційної карт ки про внесення змін до відом остей про юридичну особу. Нап олягає, що підстав для залише ння документів без розгляду, як й підстав для відмови в про веденні державної реєстраці ї, не було.

Звертає увагу суду, що не законними діями Відповідача порушуються законні права т а інтереси як Позивача, так й й ого учасників. Відповідно до ст. 23 Закону України «Про г осподарські товариства», ст. 88 Господарського кодексу Укр аїни, ст. 97 Цивільного кодексу України - управління діяльні стю товариством здійснюють й ого органи. Органами управлі ння товариством є загальні з бори його учасників і викона вчий орган.

В разі не проведення реє страції змін до установчих д окументів його управління не може здійснюватися Вищим ор ганом управління Товариства - загальними зборами учасник ів. Зміни у складі учасників п ідлягають державній реєстра ції. Новий склад учасників за значається в Статуті. Оскіль ки державна реєстрація Стату ту не проводиться через зали шення документів без розгляд у, учасники не мають можливос ті реалізовувати свої корпор ативні права, здійснювати уп равлінням Товариством, прийм ати участь в його управлінні , виконувати свої обов'язки пе ред Товариством, брати участ і у розподілі прибутку та оде ржувати його частку та інше. А до компетенції загальних зб орів віднесені питання щодо основних напрямів діяльност і товариства і затвердження його планів, звітів про їх вик онання; затвердження річних результатів діяльності Това риства та інше.

До того ж, зовсім не є зро зумілим, що саме в документах , що були подані на реєстрацію , не відповідає частині 5 ст. 8 «П ро державну реєстрацію юриди чних осіб та фізичних осіб-пі дприємців».

Звертає увагу суду на су перечливі дії Відповідача, я кі полягають в наступному: вс і редакції Статутів Позивача були зареєстровані саме Від повідачем. Попередню редакці ю Статуту, затверджену рішен ням загальних зборів учасник ів (протокол № 2 від 21.09.2009 року), пі дписав також Генеральний дир ектор Позивача, який був обра ний уповноваженою особою уча сників Товариства. Жодних пи тань у Відповідача станом на 22.09.2009 року (на дату проведення д ержавної реєстрації зазначе ного Статуту) при реєстрації не виникло. Таким чином, виявл яються ознаки зловживання Ві дповідачем своїми владними п овноваженнями, що є неприпус тимим.

Відповідно до п. 1 ст. 3 Коде ксу адміністративного судоч инства відповідач є посадово ю особою органу місцевого са моврядування, а отже суб'єкто м владних повноважень, дії як ого можуть бути оскаржені. Ві дповідно до п. 1 ст. 17 Кодексу ад міністративного судочинств а компетенція адміністратив них судів поширюється на спо ри юридичних осіб із суб'єкто м владних повноважень щодо о скарження його рішень, дій чи бездіяльності. Відповідно д о п.2. ст.18 Кодексу адміністрати вного судочинства спори з ор ганами державної влади підсу дні окружним адміністративн им судам.

Просить суд визнати так ими, що є протиправними дії ві дповідача у видачі повідомле ння від 11.02.2010 р. № 1206 про залишення документів без розгляду. Виз нати протиправним та недійсн им повідомлення відповідача від 11.02.2010 року № 1206 про залишення документів без розгляду. Зоб ов' язати відповідача прове сти державну реєстрацію змін Статутного капіталу ТОВАРИС ТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬН ІСТЮ “СУЛТАНА”, складу, долі т а відомостей про учасників Т ОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВ ІДАЛЬНІСТЮ “СУЛТАНА” відпов ідно до рішення загальних зб орів учасників ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ “СУЛТАНА”, що оформлене прот околом загальних зборів учас ників № 4 від 08.02.2010 р. шляхом внесе ння відповідних записів до р еєстраційної картки та Єдино го державного реєстру. Зобов ' язати відповідача здійсни ти та провести державну реєс трацію змін до установчих до кументів шляхом реєстрації С татуту у новій редакції, затв ердженій рішенням загальних зборів учасників ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТ Ю “СУЛТАНА”, що оформлене про токолом загальних зборів уча сників № 4 від 08.02.2010 р. Судові витр ати покласти на відповідача.

В судовому засіданні пр едставник позивача ОСОБА_1 підтримала позовні вимоги , надала пояснення, аналогічн і викладених в адміністратив ному позові, просила суд позо в задовольнити в повному обс язі.

Відповідач державний ре єстратор виконавчого коміте ту Донецької міської ради Г ончарова Т.В. в судове засід ання не з' явилась по невідо мій суду причині, була повідо млена про час та місце слухан ня справи належним чином, про що свідчить розписка в матер іалах справи (а.с. 137).

Суд, вислухавши пояснен ня представника позивача, до слідивши матеріали справи, в важає, що позов підлягає задо воленню з наступних підстав.

ТОВ “СУЛТАНА” 29.07.2009 року за реєстровано виконавчим комі тетом Донецької міської ради як юридична особа, ідентифік аційний код 36615819, що підтверджу ється свідоцтвом про державн у реєстрацію юридичної особи серії НОМЕР_3 (а.с. 9).

11.02.2010 року ТОВ “СУЛТАНА” бу ло подано до державного реєс тратора виконавчого комітет у Донецької міської ради Го нчаровій Т.В. документи для проведення державної реєстр ації змін до Статуту, змін скл аду юридичних осіб та фізичн их осіб-підприємців, а саме: Ст атут, зареєстрований 29.07.2009 року номер запису 12661020000033641 - ори гінал в 1 примірнику; Статут, з ареєстрований 22.09.2009 року номер запису 12661050001033641 - оригінал в 1 прим ірнику; Статут в новій редакц ії, затверджений рішенням за гальних зборів учасників (пр отокол № 4 від 08.02.2010 р.) - оригінал в 2 примірниках; Протокол загал ьних зборів учасників № 4 від 0 8.02.2010 р. - оригінал в 1 примірнику; Договір про відступлення час тки у статутному фонді (капіт алі) ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ В ІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «СУЛТАНА» в ід 08.02.2010 p., посвідченого ОСОБА _4, приватним нотаріусом Дон ецького міського нотаріальн ого округу, в реєстрі за № 816 - но таріально посвідчена копія в 1 примірнику; Договір про відс туплення частки у статутному фонді (капіталі) ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «СУЛТАНА» від 08.02.2010 p., посвідчен ого ОСОБА_4, приватним нот аріусом Донецького міського нотаріального округу, в реєс трі за № 817 - нотаріально посвід чена копія в 1 примірнику; Дові реність на представника № 05-Д від 08.02.2010 р. - оригінал в 1 примірн ику; Реєстраційна картка за ф ормою № 3, заповнена друковани м засобом - оригінал в 1 примі рнику; Квитанція № ПН53351 від 11.02.201 0 року про сплату платежу у роз мірі 51 грн. за публікацію у спе ціалізованому друкованому в иданні оголошення про зменше ння статутного капіталу - ори гінал в 1 примірнику; Квитанці я № 81258 від 08.02.2010 року про сплату пл атежу у розмірі 51 грн. за прове дення державної реєстрації з мін - оригінал в 1 примірнику.

Відповідно до ч. 9 ст. 29 За кону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб т а фізичних осіб-підприємців” документи, які подані для про ведення державної реєстраці ї змін до установчих докумен тів юридичної особи, приймаю ться за описом, копія якого в д ень надходження документів в идається (надсилається реком ендованим листом) заявнику з відміткою про дату надходже ння документів.

11.02.2010 року державним реєст ратором виконавчого комітет у Донецької міської ради Го нчаровою Т.В. було видане по відомлення № 1206 про залишення документів без розгляду, яки м повідомлено позивача про т е, що документи для проведенн я реєстраційної дії “Державн а реєстрація змін до установ чих документів юридичної осо би” залишені без розгляду на підставі того, що вони не відп овідають вимогам ч. 5 ст. 8 Зак ону України “Про державну р еєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців” ( а.с. 109).

Проте суд з такими діями відповідача погодитись не м оже з огляду на наступне.

Відповідно до ч. 1 ст. 6 За кону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб т а фізичних осіб-підприємці в» державний реєстратор н а території відповідної а дміністративно-територіаль ної одиниці проводить дер жавну реєстрацію змін до у становчих документів юридич них осіб.

Відповідно до ст. 29 Зако ну України «Про державну ре єстрацію юридичних осіб та ф ізичних осіб-підприємців» дл я проведення державної реєст рації змін до установчих док ументів юридична особа повин на подати (надіслати рекомен дованим листом з описом вкла дення) такі документи: заповн ену реєстраційну картку на п роведення державної реєстра ції змін до установчих докум ентів юридичної особи; примі рник оригіналу або нотаріаль но засвідчену копію рішення про внесення змін до установ чих документів; оригінали ус тановчих документів юридичн ої особи з відміткою про їх де ржавну реєстрацію або докуме нт, що підтверджує внесення п лати за публікацію у спеціал ізованому друкованому засоб і масової інформації повідом лення про втрату оригіналів установчих документів; два п римірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків а бо два примірники установчих документів у новій редакції ; документ, що підтверджує вне сення реєстраційного збору з а проведення державної реєст рації змін до установчих док ументів.

Відповідно до ч. 7 ст. 29 За кону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб т а фізичних осіб-підприємців” державному реєстратору забо роняється вимагати документ и для проведення державної р еєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо вони не передбачені час тинами першою-шостою цієї ст атті.

Частиною 5 ст. 19 Закону України “Про державну реєст рацію юридичних осіб та фізи чних осіб-підприємців” держа вний реєстратор має право за лишити без розгляду реєстрац ійну картку про внесення змі н до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдином у державному реєстрі, якщо ре єстраційна картка оформлена з порушенням вимог, які встан овлені частинами першою та д ругою статті 8 цього Закону , або якщо до реєстраційної картки не додано документи, п ередбачені частиною першою ц ієї статті, або якщо до держав ного реєстратора надійшло рі шення суду щодо заборони у пр оведенні реєстраційних дій.

Як вбачається з довідки Єдиного державного реєстру підприємств та організацій У країни (ЄДРПОУ) серії АА № 051490 ке рівником ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕ НОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ “СУЛТА НА” є ОСОБА_6 (а.с. 10).

Відповідно до ст. 4 Статут у ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІД ПОВІДАЛЬНІСТЮ “СУЛТАНА”, зат вердженого загальними збора ми засновників ТОВ “СУЛТАНА” , учасниками товариства є фіз ичні особи, громадяни Україн и: ОСОБА_7, ОСОБА_6, ОСО БА_8, ОСОБА_9.

Відповідно до п. 4.3 ст. 4 заз наченого Статуту ОСОБА_7 в олодіє 50 % від статутного капі талу, ОСОБА_6 - 25 % від стату тного капіталу, ОСОБА_8 - 15 % від статутного капіталу, ОСОБА_9 - 10 % від статутного к апталу.

08 лютого 2010 року учасникам и ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІД ПОВІДАЛЬНІСТЮ “СУЛТАНА” бул и проведені загальні збори у часників ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕ НОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ “СУЛТА НА” (позачергові), що підтвер джується протоколом загальн их зборів учасників від 08.02.2010 ро ку (а.с. 96-100). З протоколу загальн их зборів вбачається, що реєс трацію учасників зборів пров одив генеральний директор то вариства ОСОБА_6, за резул ьтатами чого на позачергових зборах були присутні учасни ки товариства: ОСОБА_7, О СОБА_6, ОСОБА_8, ОСОБА_10 , яка 23.12.2009 року змінила прізвищ е з ОСОБА_10 на ОСОБА_10, щ о підтверджується свідоцтво м про зміну імені серії НОМ ЕР_1, виданий Донецьким місь ким відділом реєстрації акті в цивільного стану Головного управління юстиції Донецько ї області 23.12.2009 р., та копією пасп орту НОМЕР_2, виданий Воро шиловським РВ ДМУ ГУМВС Укра їни в Донецькій області в м. Д онецьку 25.12.2009 р., про що вона пові домила генерального директо ра товариства.

Відповідно до Закону України “Про господарські т овариства” цей Закон визнача є поняття і види господарськ их товариств, правила їх ство рення, діяльності, а також пра ва і обов' язки їх учасників та засновників.

Відповідно до ч. 1 ст. 60 За кону України “Про господар ські товариства” загальні зб ори учасників вважаються пов новажними, якщо на них присут ні учасники (представники уч асників), що володіють у сукуп ності більш як 60 відсотками го лосів.

Відповідно до ч. 2 ст. 60 З акону України “Про господа рські товариства” учасники з борів, які беруть участь у збо рах, реєструються з зазначен ням кількості голосів, яку ма є кожний учасник. Цей перелік підписується головою та сек ретарем зборів.

Також з зазначеного вищ е протоколу вбачається, що уч асниками ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕ НОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ “СУЛТА НА” за наслідками проведення загальних зборів прийняті р ішення за наступним порядком денним:

1. про зменшення Статутного капіталу ТОВ “СУЛТАНА”;

2. про перерозподіл часток у часників ТОВ “СУЛТАНА” за на слідками купівлі-продажу час ток між учасниками, про зміну складу учасників ТОВ “СУЛТА НА”;

3. про затвердження Статуту Товариства у новій редакції ;

4. про обрання уповноважено ї особи щодо підписання Стат уту Товариства в новій редак ції, щодо проведення всіх нео бхідних дій з реєстрації вка заного документа;

5. про прийняття рішення з у кладання договору управлінн я майном.

Також загальними зборам и було обрано генерального д иректора ОСОБА_6 із наданн ям йому повноважень на підпи сання статуту у новій редакц ії, організування та забезпе чення проведення дій, що пов' язані із реєстрацією статуту ТОВ “СУЛТАНА” у новій редакц ії та долучено реєстрацію ст атуту у новій редакції шляхо м подання реєстраційної карт ки та всіх необхідних докуме нтів державному реєстратору .

Крім того, протокол зага льних зборів був оформлений у вигляді єдиного документа, прошитий, пронумерований, за свідчений підписами голови з борів та секретарем, та скріп лений печаткою ТОВ “СУЛТАНА” .

Відповідно до ст. 58 Зако ну України “Про господарсь кі товариства” вищим органом товариства з обмеженою відп овідальністю є загальні збор и учасників. Вони складаютьс я з учасників товариства або призначених ними представни ків.

Представники учасників можуть бути постійними або п ризначеними на певний строк. Учасник вправі в будь-який ча с замінити свого представник а у загальних зборах учасник ів, сповістивши про це інших у часників.

Учасник товариства з об меженою відповідальністю вп раві передати свої повноваже ння на зборах іншому учасник у або представникові іншого учасника товариства. Учасник и мають кількість голосів, пр опорційну розміру їх часток у статутному (складеному) кап італі.

Загальні збори учасникі в товариства обирають голову товариства.

Відповідно до ст. ст. 41, 59 Закону України “Про господ арські товариства” до компет енції зборів товариства з об меженою відповідальністю, зо крема, відноситься внесення змін до статуту товариства, у тому числі зміна розміру йог о статутного капіталу; прийн яття рішення про обрання упо вноваженої особи акціонерів для представлення інтересів акціонерів у випадках, перед бачених законом.

Відповідно до ч. 3 ст. 62 За кону України “Про господар ські товариства” дирекція (д иректор) підзвітна загальним зборам учасників і організу є виконання їх рішення. Дирек ція (директор) не вправі прийм ати рішення, обов' язкові дл я учасників товариства.

На виконання зазначеної норми Закону генеральни м директором ТОВ “СУЛТАНА” ОСОБА_6 був підписаний 08.02.2010 р . статут товариства у новій ре дакції і, крім того, даний стат ут був прошитий, скріплений п ечаткою ТОВ “СУЛТАНА” та зас відчений приватним нотаріус ом Донецького міського нотар іального округу ОСОБА_4, з ареєстрований в реєстрі за № 823 (а.с. 70-95).

Суд, проаналізувавши ви кладене, вважає, що генеральн ий директор ТОВ “СУЛТАНА” О СОБА_6 при здійсненні забез печення та організації подан ня відповідачу документів, н еобхідних для проведення реє страційних дій, діяв в межах н аданих йому повноважень та в ідповідно до вимог чинного з аконодавства України.

Крім того, суд вважає за н еобхідне зазначити наступне .

Відповідно до ч. З ст. 237 Ци вільного кодексу України пре дставництво виникає на підст аві договору, закону, акта орг ану юридичної особи та з інши х підстав, встановлених акта ми цивільного законодавства .

Відповідно до ч. 2 ст. 97 Цив ільного кодексу України орга нами управління товариством є загальні збори його учасни ків і виконавчий орган, якщо і нше не встановлено законом.

Відповідно до ч. 1 ст. 98 Цив ільного кодексу України зага льні збори учасників товарис тва мають право приймати ріш ення з усіх питань діяльност і товариства, у тому числі і з тих, що передані загальними з борами до компетенції викона вчого органу. До того ж, листом Державного комітету України з питань регуляторної політ ики та підприємництва від 30.05.20 07 року № 3875 було роз'яснено, що ус тановчі документи можуть бут и підписані особою, уповнова женою на це протоколом загал ьних зборів учасників.

Таким чином, суд вважає, щ о протокол загальних зборів учасників ТОВ “СУЛТАНА” є ак том юридичної сили, яким упов новажено генерального дирек тора ТОВ “СУЛТАНА” ОСОБА_6 підписати статут товариств а у новій редакції.

Суд проаналізувавши вищ евикладене, дійшов до виснов ку щодо необґрунтованого пос илання відповідача при прийн ятті повідомлення від 11.02.2010 рок у № 1206 на ч. 5 ст. 8 Закону Украї ни «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних о сіб-підприємців», якою перед бачено, що установчі докумен ти юридичної особи, а також зм іни до них, викладаються пись мово, прошиваються, пронумер овуються та підписуються зас новниками (учасниками) або уп овноваженими особами, якщо з аконом не встановлено інший порядок їх затвердження. Спр авжність підписів засновник ів (учасників) або уповноваже них осіб на установчих докум ентах повинні бути нотаріаль но засвідчені, а засновницьк і договори - нотаріально посв ідчені. У випадках, які передб ачені законом, установчі док ументи повинні бути погоджен і з відповідними органами де ржавної влади; внесення змін до установчих документів юр идичної особи оформляється о кремим додатком або викладен ням установчих документів у новій редакції, оскільки від повідно до ст. 19 Закону Укр аїни «Про державну реєстраці ю юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» зазначени й вичерпний перелік підстав залишення без розгляду реєст раційної картки про внесення змін до відомостей про юриди чну особу і крім того, як встан овлено судом подані позиваче м документи для проведення р еєстраційної дії були надані у повному обсязі та оформлен і у відповідності із вимогам и чинного законодавства Укра їни. Згідно зі ст. 2 Кодексу адм іністративного судочинства України завданням адміністр ативного судочинства є захис т прав, свобод та інтересів фі зичних осіб, прав та інтересі в юридичних осіб у сфері публ ічно-правових відносин від п орушень з боку органів держа вної влади, органів місцевог о самоврядування, їхніх поса дових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ним и владних управлінських функ цій на основі законодавства, в тому числі на виконання дел егованих повноважень. Згідно з ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністрати вного судочинства України у справах щодо оскарження ріше нь, дій чи бездіяльності суб'є ктів владних повноважень адм іністративні суди перевіряю ть, чи прийняті (вчинені) вони, зокрема, на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що пе редбачені Конституцією та за конами України; з використан ням повноваження з метою, з як ою це повноваження надано; об ґрунтовано, тобто з урахуван ням усіх обставин, що мають зн ачення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо ( неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням пр инципу рівності перед законо м, запобігаючи несправедливі й дискримінації; пропорційно , зокрема з дотриманням необх ідного балансу між будь-яким и несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (д ія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийнятт я рішення; своєчасно, тобто пр отягом розумного строку.

У відповідності зі ст. 124 К онституції України, юрисдикц ія судів поширюється на всі п равовідносини, що виникають у державі, водночас ч. 2 ст. 19 Кон ституції України визначено, що органи державної влади (до яких належать органи держав ної податкової служби) та орг ани місцевого самоврядуванн я, їх посадові особи зобов'яза ні діяти лише на підставі, в ме жах повноважень та у спосіб, щ о передбачені Конституцією т а законами України.

Відповідно до п. п. 2, 3, 4 ч. 2 ст . 129 Конституції України, основ ними засадами судочинства є рівність усіх учасників судо вого процесу перед законом т а судом, забезпечення доведе ності вини, змагальність сто рін та свобода в наданні ними суду своїх доказів і у доведе нні перед судом їх переконли вості.

Відповідно до ч. 1 ст. 11 Код ексу адміністративного судо чинства України розгляд і ви рішення справ в адміністрати вних судах здійснюються на з асадах змагальності сторін т а свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні п еред судом їх переконливості .

Відповідно до положень ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністратив ного судочинства України в а дміністративних справах про протиправність рішень, дій ч и бездіяльності суб'єкта вла дних повноважень обов'язок щ одо доказування правомірнос ті свого рішення, дій чи безді яльності покладається на від повідача, якщо він заперечує проти адміністративного поз ову.

Відповідачем не доведен а суду правомірність вчинени х дій щодо надання позивачу п овідомлення про залишення до кументів без розгляду.

Отже, суд приходить до ви сновку, що позовні вимоги тов ариства з обмеженою відповід альністю “Султана” до держав ного реєстратора виконавчог о комітету Донецької міської ради Гончарової Т.В. про в изнання протиправним та неді йсним рішення суб' єкту влад них повноважень, про визнанн я протиправними дій суб' єкт у владних повноважень, про зо бов' язання вчинити певні ді ї підлягають задоволенню.

Відповідно до ч. 1 ст. 94 Код ексу адміністративного судо чинства України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб' єктом в ладних повноважень, суд прис уджує всі здійснені нею доку ментально підтверджені судо ві витрати з Державного бюдж ету України (або відповідног о місцевого бюджету, якщо інш ою стороною був орган місцев ого самоврядування, його пос адова чи службова особа).

На підставі Закону У країни “Про державну реєстра цію юридичних осіб та фізичн их осіб-підприємців”, Закон у України “Про господарськ і товариства” та керуючись с т. ст. 2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 103, 104-107, 110-111, 121, 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167, 185-186, 254 Кодек су адміністративного судочи нства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов товариства з обмежено ю відповідальністю “Султана ” до державного реєстратора виконавчого комітету Донець кої міської ради Гончарово ї Т.В. про визнання протипра вним та недійсним рішення су б' єкту владних повноважень , про визнання протиправними дій суб' єкту владних повно важень, про зобов' язання вч инити певні дії - задовольн ити.

Визнати протиправними д ії державного реєстратора ви конавчого комітету Донецько ї міської ради Гончарової Т .В. у видачі повідомлення ві д 11.02.2010 року № 1206 про залишення до кументів без розгляду.

Визнати недійсним повід омлення державного реєстрат ора виконавчого комітету Дон ецької міської ради Гончар ової Т.В. від 11.02.2010 року № 1206 про з алишення документів без розг ляду.

Зобов' язати державног о реєстратора виконавчого ко мітету Донецької міської рад и Гончарову Т.В. провести державну реєстрацію змін Ста тутного капіталу ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТ Ю “СУЛТАНА”, складу, долі та ві домостей про учасників ТОВАР ИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛ ЬНІСТЮ “СУЛТАНА” відповідно до рішення загальних зборів учасників ТОВАРИСТВА З ОБМЕ ЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ “СУЛ ТАНА”, що оформлене протокол ом загальних зборів учасникі в № 4 від 08.02.2010 року шляхом внесен ня відповідних записів до ре єстраційної картки до Єдиног о державного реєстру.

Зобов' язати державног о реєстратора виконавчого ко мітету Донецької міської рад и Гончарову Т.В. здійснити та провести державну реєстр ацію змін до установчих доку ментів шляхом реєстрації Ста туту у новій редакції, затвер дженій рішенням загальних зб орів учасників ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ “СУЛТАНА”, що оформлене прот околом загальних зборів учас ників № 4 від 08.02.2010 року.

Стягнути з Державного б юджету України на користь ТО ВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІ ДАЛЬНІСТЮ “СУЛТАНА” (83111, м. Дон ецьк, вул. Стаханова, 1/9, ЄДРПОУ 36615819) витрати по сплаті судовог о збору у розмірі 03 (три) гривні 40 копійок.

Заяву про апеляційне ос карження постанови суду до а пеляційного суду може бути п одано протягом десяти днів з дня складення постанови в по вному обсязі, з подальшою под ачею протягом двадцяти дні а пеляційної скарги через місц евий суд.

Суддя Ворошиловськог о районного

суду м. Донецька О.І. Орєхов

СудВорошиловський районний суд м. Донецька
Дата ухвалення рішення10.06.2010
Оприлюднено16.03.2011
Номер документу10125270
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2776/10

Постанова від 10.11.2010

Адміністративне

Дніпровський районний суд м.Херсона

Рябова О. Д.

Постанова від 11.06.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Файдюк В.В.

Ухвала від 28.11.2012

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Судова-Хомюк Н.М.

Ухвала від 25.09.2012

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Ніколін В.В.

Ухвала від 29.11.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Сапіга В.П.

Ухвала від 11.11.2011

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Денісов А.О.

Ухвала від 23.09.2011

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Шостак О.О.

Ухвала від 07.07.2011

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Желтобрюх І.Л.

Ухвала від 05.04.2011

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мацедонська В.Е.

Постанова від 22.12.2010

Адміністративне

Димитровський міський суд Донецької області

Петунін Ігор Владиславович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні