Рішення
від 01.09.2010 по справі 2-1854-10
УМАНСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 2-1854 -10 р.

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

1 вересня 2010 року У манський міськрайонний суд Черкаської області

в складі: головуючого-судд і Маринчука М.П.

при секретарі Дехканба євій О.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті У мань справу за позовом ОСОБ А_1, ОСОБА_2 до управління Пенсійного фонду України в У манському районі Черкасько ї області про визнання проти правною бездіяльність, стягн ення недоплаченої щомісячно ї грошової надбавки до пенсі ї дітям війни, -

У С Т А Н О В И В:

Позивачі звернулись в суд з позовом до управління Пенс ійного фонду України в Уманс ькому районі Черкаської обл асті про визнання дій неправ омірними, стягнення на їх кор исть недоплаченої щомісячно ї грошової надбавки до пенсі ї, як дітям війни, за період з 9.0 7.2007 р. по 29.07.2010 р. по 4101 грн. 50 коп. кожн ому.

Позивачі в судове засіданн я не з' явились за станом здо ров' я, але на адресу суду над іслали заяву в якій зазначаю ть, що свій позов підтримують повністю та просять справу с лухати у їх відсутність.

Представник відповідача в судовому засіданні позов не визнав та просив в її задовол ені відмовити, оскільки, ЗУ «П ро соціальний захист дітей в ійни» не передбачений розмір мінімальної пенсії за віком , з якого належить обчислюват и підвищення до пенсії, дане п итання законодавчо не врегул ьоване. Виплата підвищення д о пенсії в розмірі, встановле ному ст.6 ЗУ «Про соціальний з ахист дітей війни», не провод илася через ненадходження ко штів із Державного бюджету У країни на дані виплати, питан ня визначення величини мінім альної пенсії за віком, що зас тосовується для обчислення п ідвищення пенсії особам, яки м встановлено статус «Дитина війни» не вирішено у законод авчому порядку.

При нарахування таких випл ат пенсійний фонд керується постановою КМУ № 530 від 28.05.2008 р. „Д еякі питання соціального зах исту окремих категорій грома дян”

Заслухавши в судовому пред ставника відповідача, переві ривши матеріали справи суд в важає, що позов підлягає част ковому задоволенню з наступн их підстав.

Відповідно до ст.6 ЗУ «Про со ціальний захист дітей війни» від 18.11.2004 р. № 2195 (далі - Закону № 21 95), дітям війни пенсії або щомі сячне довічне грошове утрима ння чи державна соціальна до помога, що виплачується замі сть пенсії, підвищуються на 30 % мінімальної пенсії за віком .

Як вбачається з матеріалів справи, позивачі мають право на пільги, встановлені закон одавством України для дітей війни, що підтверджується на явними в матеріалах справи к опіями посвідчень № НОМЕР_1 та № НОМЕР_2.

Пунктом 12 ст. 71 ЗУ «Про Держав ний бюджет України на 2007 рік» в ід 19.12.2006 р № 489 (далі - Закон № 489), зу пинено на 2007 рік дію положення статті 6 Закону № 2195.

Крім того ст. 111 Закону № 489, вст ановлено, що у 2007 році підвищен ня до пенсії або щомісячного довічного грошового утриман ня чи державної соціальної д опомоги, яка виплачується за мість пенсії, відповідно до с т. 6 ЗУ «Про соціальний захист дітей війни» виплачується ос обам, які є інвалідами (крім ти х, на яких поширюється дія Зак ону України «Про статус вете ранів війни, гарантії їх соці ального захисту »), у розмірі 5 0 % від розміру надбавки, встан овленої для учасників війни.

Рішенням Конституційного Суду України у справі № 1-29-2007 за конституційним поданням 46 на родних депутатів України щод о відповідності Конституції України (конституційності) п оложень ст. ст. 29, 36, ч. 2 ст. 56, ч. 2 ст. 62, ч. 1 ст. 66, п. 7,9,12,13,14,23,29,30,39,41,43,44,45,46 ст.71, ст. ст . 98, 101, 103 Закону України «Про дер жавний бюджет України на 2007» (с права про соціальні гарантії громадян) від 9.07.2007 р. № 6-рп/2007 року (далі - Рішення КСУ), визнано таким, що не відповідає Конст итуції України (є неконститу ційними) положення пункту 12 ст . 71 Закону України «Про держав ний бюджет України на 2007 рік , я ким зупинено на 2007 рік дію стат ті 6 ЗУ «Про соціальний захист дітей війни», з урахуванням с т. 111 цього Закону.

Рішенням Конституційного Суду України від 22.05.2008 року № 10-р п/2008 визнано таким, що не відпов ідають Конституції України ( є неконституційними) положен ня: підпунктів 1-6 пункту 19 розді лу II «Внесення змін до деяких законодавчих актів України» Закону України «Про державн ий бюджет України на 2008 рік та в несення змін до деяких закон одавчих актів України» від 28 г рудня 2007 року № 107 - VI; ст.. 67 розділ у I, пунктів 2-4, 6-8, 10-18, підпункту 7 пу нкту 19, пунктів 20-22, 24-34, підпункті в 1-6, 8-12 пункту 35, пунктів 36-100 (в т.ч.п . 41) розділу II «Внесення змін до деяких законодавчих актів У країни» та пункту 3 розділу III « Прикінцевих положень» Зако ну України «Про державний бю джет України на 2008 рік та внесе ння змін до деяких законодав чих актів України».

Відповідно до ст. 152 Констит уції України, закони та інші п равові акти за рішенням Конс титуційного суду України виз наються неконституційними п овністю чи в окремій частині , якщо вони не відповідають Ко нституції України або якщо б ула порушена встановлена Кон ституцією України процедура їх розгляду, ухвалення або на брання ними чинності.

Закони, інші правові акти а бо їх окремі положення, що виз нанні неконституційними, втр ачають чинність з дня ухвале ння Конституційним Судом Укр аїни рішення про їх неконсти туційність.

Крім того, Рішенням КСУ виз начено, що зупинення законом про Державний бюджет Україн и дії інших законів України щ одо надання пільг, компенсац ій і гарантій, внесення змін д о інших законів України, вста новлення іншого (додаткового ) правового регулювання відн осин, ніж передбачено закона ми України, не відповідає ста ттям 1,3, ч. 2 ст. 6, ч. 2 ст. 8, ч.2 ст. 19, ст. ст . 21, 22, п.1 ч. 2 ст.92, ч.1,2,3 ст. 95 Конституці ї України.

А відтак, Верховна Рада Укр аїни не повноважна при прийн ятті закону про Державний бю джет України включати до ньо го положення про внесення зм ін до чинних законів України , зупиняти дію окремих законі в України та/або будь-яким чин ом змінювати визначене іншим и законами України правове р егулювання суспільних відно син.

Відповідно до ч.1,ч.2 ст. 8 Коде ксу адміністративного судоч инства України, суд при виріш енні справи керується принци пом верховенства права, відп овідно до якого, зокрема, люди на, її права та свободи визнаю ться найвищими цінностями та визначають зміст і спрямова ність діяльності держави. Су д застосовує принцип верхове нства права з урахуванням пр актики Європейського суду з прав людини.

Суд вважає, що правовіднос ини, що виникають в процесі ре алізації права на отримання щомісячної державної соціал ьної допомоги дітям війни ос новані на принципі юридичної визначеності. Зазначений пр инцип не дозволяє державі по силатися на відсутність певн ого нормативного акту, який в изначає механізм реалізації прав та свобод громадян, закр іплених у конституційних та інших актах. Як свідчить пози ція Європейського Суду у спр аві Yvonne van Duym v. Home Office (Case 41\74 van Duym v. Home Office) принц ип юридичної визначеності оз начає, що зацікавлені особи п овинні мати змогу покладатис я на зобов' язання, взяті дер жавою, навіть якщо такі зобов ' язання містяться у законод авчому акті, який загалом не м ає автоматичної прямої дії. Т ака дія зазначеного принципу пов' язана з іншим принципо м - відповідальності держав и, який полягає в тому, що держ ава не може посилатися на вла сне порушення зобов' язань д ля запобігання відповідальн ості. При цьому, якщо держава ч и орган публічної влади схва лили певну концепцію, в цьому випадку це надання щорічної грошової допомоги дітям вій ни, держава чи орган вважатим уться такими, що діють протип равно, якщо вони відступлять від такої політики чи поведі нки, оскільки схвалення тако ї політики чи поведінки дало підстави для виникнення обґ рунтованих сподівань у фізич них осіб стосовно додержання державою чи органом публічн ої влади такої політики чи по ведінки.

Статтею 7 Закону № 2195 передба чено, що фінансове забезпече ння державних соціальних гар антій, передбачених цим Зако ном, здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету У країни.

Згідно додатку «Розподіл в идатків Державного бюджету У країни на 2007 рік» № 3 до Закону У країни «Про державний бюджет на 2007 рік» від 19.12.2006 № 489 передбаче но, що Пенсійному фонду Украї ни виділено дотацію у певній сумі на виплату пенсій, надба вок та підвищень до пенсій, пр изначених за різними пенсійн ими програмами.

Крім того, згідно Фінансов ого звіту про виконання бюдж ету Пенсійного фонду України , затвердженого Постановою П равління Пенсійного фонду Ук раїни від 8 квітня 2008р. 8-1, загаль на сума надходжень з Державн ого бюджету України станови ть 25618,5 млн. грн., з яких дотація н а виплату пенсій, надбавок та підвищень до пенсій, признач ених за різними пенсійними п рограмами - 14489,3 млн. грн.., що на 1355,7 млн. грн.. більше від плану і пояснюється понадплановими надходженнями спеціального фонду.

Тобто, суд дійшов висновку , що оскільки ЗУ «Про державни й бюджет на 2007 рік» від 19.12.2006 р. 3 489 п ередбаченого здійснення від повідних перерахувань бюдже тних коштів на рахунок Пенсі йного Фонду України, виплата дітям війни підвищень до пен сії повинна здійснюватись ор ганами Пенсійного фонду Укра їни на місцях, які і мають бути відповідачами.

Згідно ст.. 257 ЦК України, зага льна позовна давність встано влюється тривалістю у три ро ки, тому позовні вимоги позив ачів підлягають задоволенню у межах цього строку з дня зве рнення до суду.

Керуючись ст.ст. 8, 22, 46, 64, 124, 152 Кон ституції України, ст. ст. 257 ЦК У країни, ст. ст. 10, 58, 60, 213 - 215 ЦПК Украї ни суд -

В И Р І Ш И В:

Позовні вимоги ОСОБА_1 , ОСОБА_2 задовольнити час тково.

Визнати протиправною безд іяльність управління Пенсій ного фонду України в Уманськ ому районі Черкаської област і по нарахуванню та невиплат і соціальної допомоги, як діт ям війни.

Зобов' язати управління П енсійного фонду України в Ум анському районі Черкаської о бласті здійснити виплату О СОБА_1, ОСОБА_2 недоотрим аної 30 % доплати до пенсії за ві ком як дітям війни за період з 1 серпня 2007 р. по 31 грудня 2007 р. та з 22 травня 2008 р. по 30 липня 2010 р. вклю чно.

Апеляційна скарга на ріше ння суду може бути протягом д есяти днів з дня його проголо шення до апеляційного суду Ч еркаської області через суд першої інстанції.

Головуючий


СудУманський міськрайонний суд Черкаської області
Дата ухвалення рішення01.09.2010
Оприлюднено17.09.2010
Номер документу11096887
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —2-1854-10

Рішення від 01.09.2010

Цивільне

Уманський міськрайонний суд Черкаської області

Маринчук М. П.

Ухвала від 08.09.2010

Цивільне

Хортицький районний суд м.Запоріжжя

Бондаренко Ірина Владиславівна

Ухвала від 21.09.2010

Цивільне

Чернігівський районний суд Запорізької області

Сінєльнік Руслан Васильович

Рішення від 01.09.2010

Цивільне

Уманський міськрайонний суд Черкаської області

Маринчук Михайло Павлович

Рішення від 04.08.2010

Цивільне

Охтирський міськрайонний суд Сумської області

Білера Петро Петрович

Ухвала від 14.07.2010

Цивільне

Олександрійський міськрайонний суд Кіровоградської області

Франько Микола Якович

Рішення від 20.07.2010

Цивільне

Мар`їнський районний суд Донецької області

Клікунова Анастасія Сергіївна

Рішення від 13.05.2010

Цивільне

Заводський районний суд м.Дніпродзержинська

Ізотов Віктор Максимович

Рішення від 01.06.2010

Цивільне

Дзержинський міський суд Донецької області

Андреєв Віктор Васильович

Рішення від 27.05.2010

Цивільне

Кіровський районний суд м.Донецька

Юр'єва Тамара Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні