Постанова
від 20.10.2010 по справі 33-379/2010
АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 33-379. Головуючий у 1 інстанції Воронцова С.В.

Категорія:ст.5 ч.3 п.”г”- коруп ція.

ПОСТАНОВА

ІМ”ЯМ У КРАЇНИ

20 жовтня 2010 року Апеляційни й суд Чернігівської області у складі:

головуючого - судді Рудомьо тової С.Г.

з участю прокурора - Шахов а А.В.

особи, яку притягнуто до адм іністративної відповідальн ості - ОСОБА_1,

розглянувши матері али справи про адміністратив не правопорушення за ст.5 ч.3 п. ”г” Закону України „Про боро тьбу з корупцією” щодо

ОСОБА_1,ІНФОРМАЦІ Я_1, громадянина України, уро дженця і мешканця АДРЕСА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_3, неодружено го, працюючого старшим подат ковим інспектором сектору по даткового аудиту платників о кремих податків відділу орга нізації перевірок ризикових операцій управління контрол ю юридичних осіб ДПІ у м. Черні гові ДПА в Чернігівській обл асті,

В С Т А Н О В И В :

Постановою Деснянсько го районного суду м. Чернігов а від 24 вересня 2010 року провадж ення у справі про адміністра тивне правопорушення щодо ОСОБА_1 за ч. 3 п. „г” ст. 5 Закону України „Про боротьбу з кору пцією” закрито за відсутніст ю в його діях складу та події а дміністративного правопору шення, та за збігом строків пр итягнення особи до адміністр ативної відповідальності.

В даній постанові суду вказано, що відповідно до про токолу, складеного старшим у повноваженим відділу по боро тьбі з корупцією і організов аною злочинністю Управління СБУ України в Чернігівській області про адміністративне правопорушення, ОСОБА_1, п еребуваючи на посаді старшог о державного податкового інс пектора сектору податкового аудиту платників окремих по датків відділу організації п еревірок ризикових операцій управління контролю юридичн их осіб ДПІ у м. Чернігові ДПА в Чернігівській області, як о соба, уповноважена на викона ння функцій держави та як дер жавний службовець, вчинив ад міністративне правопорушен ня, пов' язане з корупцією, пе редбачене п.”г” ч.3 ст. 5 Закону У країни „Про боротьбу з коруп цією” - надав незаконну перев агу посадовим особам ТОВ „УГ МК - Чернігів”, ТОВ „ДП „Заво д Рапід” під час перевірки фі нансово-господарської діяль ності шляхом несвоєчасного н аправлення матеріалів про ви явлене адміністративне прав опорушення стосовно них до с уду, за наступних обставин:

На підставі направлен ня №58 від 20.01.2010 року, виданого ДПІ у м. Чернігові, п.1 ч.1 ст.11, ст. 11-1 За кону України №509-ХІІ від 04.12.1990 рок у „Про державну податкову сл ужбу України” із змінами та д оповненнями, п.п. 7.7.5; 7.7. ст. 7 Закон у України № 168/97 - ВР від 03.04.1997 рок у та наказу ДПІ у м. Чернігові № 139 від 20.01.2010 року, ОСОБА_1 про водив позапланову виїзну пер евірку фінансово-господарсь кої діяльності ТОВ „УГМК- Чер нігів” з питань достовірност і нарахування суми відшкодув ання податку на додану варті сть, яка виникла за рахунок ві д' ємного значення з ПДВ, що д екларувалось підприємством .

За результатами провед еної документальної перевір ки ОСОБА_1 було складено а кт № 46/23/34258827 від 29.01.2010 року, відповід но до висновків якого було ви явлено порушення вимог та по рядку п.п. 7.7.1, 7.7.2, 7.7.3, 7.7.4, п. 7.7 ст. 7 за № 168/ 97-ВР від 03.04.1997 року із змінами та доповненнями в частині недот римання встановленого Закон ом порядку ведення податково го обліку, чим посадовими осо бами ТОВ „УГМК - Чернігів” с коєно адміністративне право порушення, передбачене ст. 163-1 ч .1 КУпАП.

В подальшому на підста ві направлення № 254 від 01.03.2010 року , виданого ДПІ у м. Чернігові, п .1ч.1 ст. 11, ст.11-1 Закону України № 509- ХІІ від 04.12.1990 року „Про державну податкову службу України”, і з змінами та доповненнями, п.п . 7.7.5; 7.7 ст. 7 Закону України № 168/97 - ВР від03.04.1997 року та наказу ДПІ у м. Чернігові №445 від 01.03.2010 року ОСОБА_1 проводив позапланов у виїзну перевірку фінансово -господарської діяльності ТО В „ДП „Завод Рапід” з питань д остовірності нарахування су ми відшкодування податку на додану вартість, яка виникла за рахунок від' ємного знач ення з ПДВ, що декларувалось п ідприємством.

За результатами провед еної документальної перевір ки ОСОБА_1 було складено а кт №160//23/35779941 від 11.03.2010 р., відповідно до висновків якого було вияв лено порушення вимог та поря дку п.п.7.7.1; 7.7.2; 7.7.3; 7.7.4; п. 7.7 ст. 7 за № 168/97-ВР від 03.04.1997 року зі змінами та доп овненнями в частині недотрим ання встановленого Законом п орядку ведення податкового о бліку, чим посадовою особою Т ОВ „Завод Рапід” скоєно адмі ністративне правопорушення , передбачене ст. 163-1 ч. 1 КУпАП.

Згідно вимог Інструкці ї з оформлення органами держ авної податкової служби мате ріалів про адміністративне п равопорушення за № 585 від 28.10.2009 ро ку та наказу ДПА України № 355 ві д 27.05.2008 року „Про затвердження М етодичних рекомендацій щодо порядку взаємодії між підро зділами органів державної по даткової служби України при організації та проведенні пе ревірок платників податків” , під час виявлення адміністр ативного правопорушення, а с аме факту недотримання встан овленого Законом порядку вед ення податкового обліку, ОС ОБА_1 12.03.2010 року склав протокол КН № 446049 про адміністративне п равопорушення на директора Т ОВ „УГМК- Чернігів” ОСОБА_2 , та протокол КН №446050 на головн ого бухгалтера ОСОБА_3, а т акож 11.03.2010 року було складено пр отокол КН №446198 про адміністрат ивне правопорушення на дирек тора ТОВ „ДП „Завод Рапід” ОСОБА_4

При цьому вказані адмі ністративні матеріали погод жені в юридичному відділі ДП І у м. Чернігові та направлені ним до Новозаводського райс уду м. Чернігова з порушенням 3-місячного строку /14.06.2010 р. стосо вно посадових осіб ТОВ „УГМК - Чернігів” та 21.06.2010 р. стосовно д иректора ТОВ „ДП „Завод Рапі д”/ для прийняття рішення по с уті та притягнення виновних осіб до відповідальності суд ом, що стало підставою для зак риття справ про адміністрати вне провадження на підставі ст. 38, 247 п. 7 КУпАП, в результаті чо го ОСОБА_2, ОСОБА_3 та ОСОБА_4 уникли адміністрати вної відповідальності.

При цьому за аналогічн і порушення чинного законода вства України ОСОБА_1 своє часно направляв матеріали до суду щодо ПП „Шибумі” /код 30380646/ , ПП „Гепард ХХІ” /код 34453225/, ПП „Бу ліс” /код 33111194/ ВАТ „Чернігівськ е Хімволокно” /код 00204048/.

Таким чином, ОСОБА_1 надав незаконну перевагу по садовим особам ТОВ „УГМК- Чер нігів”, ТОВ „ДП „Завод Рапід” шляхом несвоєчасного направ лення матеріалів про адмініс тративне правопорушення сто совно ОСОБА_2, ОСОБА_3 т а ОСОБА_4 до суду, чим вчини в правопорушення, передбачен е ст. 5 ч. 3 п.”г” Закону України „ Про боротьбу з корупцією”.

Закриваючи провадженн я у адміністративній справі, суд вказав, що факт умисного н е направлення ОСОБА_1 мате ріалів про притягнення до ад міністративної відповідаль ності певних посадових осіб до суду в строки, передбачені „Методичними рекомендаціям и”, не доведений. Наявний факт неналежного виконання особо ю своїх посадових обов' язкі в, який сам по собі не містить ознак корупції; окрім того, ос танній /ОСОБА_1/ був притяг нутий за вказані дії до дисци плінарної відповідальності .

Матеріалами справи не спростовані заперечення О СОБА_1 стосовно відсутності суб' єктивної сторони склад у даного правопорушення, жод на посадова особа ТОВ „ УГМК - Чернігів”, ТОВ „ ДП „Завод Рап ід” з приводу викладених в пр отоколі обставин опитана не була.

Відсутні дані про те, щ о ОСОБА_1 є посадовою особ ою, уповноваженою приймати т акі рішення, які передбачені вимогами ст. 5 ч. 3 п. „г” Закону У країни „Про боротьбу з коруп цією” - надавати незаконні переваги фізичним або юридич ним особам під час підготовк и і прийняття нормативно-пра вових актів чи рішень.

Тобто, ОСОБА_1 як дер жавний службовець, не є спеці альним суб' єктом відповіда льності за цим законом, бо док азів того, що він є посадовою о собою, уповноваженою приймат и зазначені рішення або норм ативно-правові акти, в матері алах справи немає; відсутні т акож посилання на такі обста вини і у протоколі.

В протоколі не зазначе но, в чому полягає суть надани х ОСОБА_1 переваг та яким ч ином це погіршило становище інших фізичних чи юридичних осіб, що передбачає ст. 1 загал ьних положень Закону України „Про боротьбу з корупцією”, д е під поняттям „корупція” ро зуміється діяльність осіб, у повноважених на виконання фу нкцій держави, спрямована на протиправне використання на даних їм повноважень для оде ржання матеріальних благ, по слуг, пільг або інших переваг .

Крім того, відповідно д о Закону України „Про внесен ня змін до Закону України „Пр о боротьбу з корупцією” від 01. 10.2002 року, - адміністративне стя гнення за корупційні діяння або інші правопорушення, пов ' язані з корупцією, може бут и накладено не пізніше як чер ез шість місяців з дня його вч инення.

В протоколі відсутня д ата скоєння правопорушення, однак, виходячи з дат складан ня протоколів про адміністра тивне правопорушення та стр оків їх направлення до суду н а розгляд, вбачається, що з тог о дня пройшло більше шести мі сяців. Тобто, також і закінчил ися строки притягнення особи до адміністративної відпові дальності згідно ст. 38 та 247 п.7 КУ пАП, що перешкоджає подальшо му провадженню по справі, том у дана справа підлягає закри ттю і з таких підстав.

В протесті заступника прокурора Чернігівської обл асті Грищенка В.М. ставиться п итання про скасування постан ови суду як необґрунтованої, з прийняттям нової постанов и, із визнанням виновним ОС ОБА_1 у порушенні вимог ст. 5 ч .3 п. „г” ЗУ „Про боротьбу з кору пцією”, з призначенням відпо відного стягнення, з посилан ням на те, що суд неповно, необ ' єктивно розглянув справу, не з' ясував всі обставини с прави, а також дав невірну оці нку наявним доказам по справ і, тому прийняв невірне рішен ня.

Зокрема, прокурор вваж ає, що ОСОБА_1 як старший де ржавний податковий інспекто р сектору податкового аудиту платників окремих податків відділу організації перевір ок ризикових операцій управл іння контролю юридичних осіб ДПІ у м. Чернігові ДПА в Черні гівській області, займає пос аду, віднесену до 7 категорії п осад держслужбовців, відпові дно до ст. 255 ч. 1 КУпАП, п. 2.1 Інстру кції з оформлення органами д ержавної податкової служби м атеріалів про адміністратив ні правопорушення, затвердже ну наказом ДПА України № 585 від 28.10.2009 року, його функціональних обов' язків, є посадовою осо бою органу ДПС, уповноважено ю складати протоколи про пра вопорушення, передбачені ст. 163-1 КУпАП.

Відповідно до ст. 257 КУпА П, протокол надсилається орг анові /посадовій особі/, уповн оваженій розглядати справу п ро адміністративне правопор ушення, не пізніше наступног о дня повинен бути зареєстро ваний, надсилається органу, у повноваженому розглядати сп раву, протягом трьох календа рних днів з дня підписання/ві дмови/протоколу та реєстраці ї / п.п. 2.12, 28 Інструкції/.

Відповідно до п. 1.29 „Мет одичних рекомендацій...”, прац івник підрозділу, який перев іряв та виявив адміністратив не правопорушення, у визначе ний термін КУпАП складає про токол, готує матеріали для ви рішення питання про притягне ння платника податків до від повідальності, та у випадку, якщо прийняття рішення за ре зультатом розгляду справи не належить до компетенції орг анів ДПС, готує і надає юридич ному підрозділу органу ДПС, н а обліку в якому перебуває пл атник податків, відповідний супровідний лист і матеріали справи/ для перевірки та візу вання/, та у термін не пізніше 5 робочих днів з дня складання протоколу направляє зазначе ний завізований протокол зі всіма необхідними матеріала ми супровідним листом під ро зпис у канцелярію суду / надси лає рекомендованим листом/ д ля прийняття судом відповідн ого рішення.

Якщо матеріали перевір ки відповідно до п. 1.31 Рекоменд ацій підлягають передачі до відповідного підрозділу под аткової міліції для прийнятт я рішення у відповідності до вимог КПК України, протокол п ро адміністративне правопор ушення складається та зберіг ається у структурному підро зділі, що здійснив перевірку , до прийняття підрозділом по даткової міліції у визначені КПК України строки відповід ного рішення.

Заслухавши прокурора , який повністю підтримав про тест і просив прийняти нову п останову у відповідності із вимогами ст. 8 ЗУ „Про корупцію ” та ст. 33 КУпАП, пояснення ОС ОБА_1, який заперечує проти п ротесту та згоден з рішенням суду, перевіривши матеріали справи про адміністративне правопорушення, апеляційний суд вважає, що протест задово ленню не підлягає.

Як вбачається з матері алів справи, 06 вересня 2010 року с таршим оперуповноваженим ві дділу по боротьбі з корупціє ю і організованою злочинніст ю Управління СБ України в Чер нігівській області Захарч енком А.Г. складено протоко л № 50 про порушення ОСОБА_1 ст.5 ч.3 п.”г” Закону України „П ро боротьбу з корупцією”, де, з окрема, сказано, що він, як ста рший державний податковий ін спектор сектору податкового аудиту платників окремих по датків відділу організації п еревірок ризикових операцій управління контролю юридичн их осіб ДПІ у м. Чернігові ДПА в Чернігівській області, осо ба, уповноважена на виконанн я функцій держави та як держа вний службовець, допустив ад міністративне правопорушен ня, пов' язане з корупцією, пе редбачене ст.5 ч. 3 п.”г” ЗУ „Про боротьбу з корупцією”, а саме :

під час проведення поз апланової виїзної перевірки фінансово-господарської дія льності ТОВ „Українська гірн ичо-металургійна компанія - Чернігів” у січні 2010 року та Т ОВ „ДП „Завод Рапід” у березн і 2010 року, виявивши порушення п одаткового законодавства по садовими особами цих підприє мств, склав акти про вчинення ними адміністративних право порушень, передбачених ст. 163-1 К УпАП, матеріали узгодив в юри дичному відділі ДПІ у м. Черні гові та направив їх до Новоза водського райсуду м. Черніго ва відповідно 14.06.2010 року та 21.06.2010 р оку для прийняття рішення по суті справ - для притягненн я їх до відповідальності. Ріш енням Новозаводського райсу ду м. Чернігова щодо посадови х осіб ТОВ „УГМК- Україна” та Т ОВ „ДП „Завод Рапід” ОСОБА_ 2, ОСОБА_3 та ОСОБА_4 пр овадження по справі про адмі ністративне правопорушення було закрито за сплином терм іну накладення стягнення - ст. 247 п. 7, ст. 38 КУпАП.

За аналогічні правопор ушення, виявлені ОСОБА_1 п ри перевірці ПП „Шибумі”, ПП „ Гепард ХХІ”, ПП „Буліс”, ВАТ „Ч ернігівське Хімволокно”, суд ом постановлені рішення про притягнення їх посадових осі б до адміністративної відпов ідальності.

Такі дії ОСОБА_1 були кваліфіковані як порушення ним ст. 5 ч.3 п.”г” ЗУ „Про бороть бу з корупцією”, тобто, він над ав незаконні переваги посадо вим особам ТОВ „УГМК - Черні гів” та ТОВ „ДП „ Завод Рапід” шляхом несвоєчасного направ лення матеріалів про адміні стративне правопорушення ОСОБА_2, ОСОБА_3 та ОСОБ А_4 до суду, чим порушив спеці альні обмеження, встановлені щодо державних службовців т а інших осіб, уповноважених н а виконання функцій держави, спрямованих на попередження корупції, його дії суперечат ь етиці поведінки держслужбо вця.

Разом з тим, відповідно до ст.1 ч.2 п.”а” Закону України „Про боротьбу з корупцією”, к орупційним діянням є: незако нне одержання особою, уповно важеною на виконання функцій держави, у зв' язку з виконан ням таких функцій матеріальн их благ, послуг, пільг або інши х переваг...

Відповідно до ст. 5 ч.3 п.” г” ЗУ „Про боротьбу з корупці єю” вбачається, що державний службовець, який є посадовою особою, не має права надавати незаконні переваги фізичним або юридичним особам під час підготовки і прийняття норм ативно-правових актів чи ріш ень.

Відповідальність за ч. 3 ст. 5 ЗУ „Про боротьбу з корупц ією” можуть нести лише спеці альні суб' єкти, а саме, держа вні службовці, які є посадови ми особами /Постанова Пленум у ВС України № 13 від 25.05.1989 року „П ро практику розгляду судами справ про корупційні діяння та інші правопорушення, пов' язані з корупцією”/.

В матеріалах адміністр ативної справи відсутні будь -які дані про те, що ОСОБА_1 є посадовою особою, уповнова женою приймати зазначені ріш ення або нормативно - право ві акти.

Також у протоколі про а дміністративне правопоруше ння не вказано, в чому полягає суть наданих переваг ОСОБА _1 та яким чином це погіршило становище інших фізичних чи юридичних осіб. Також не вста новлено умисного не направле ння ним матеріалів про адмін істративне правопорушення д о суду в строки, передбачені „ Методичними рекомендаціями ”.

З вищенаведеного вбача ється, що місцевий суд повно і всебічно дослідив обставини справи, наявні докази по спра ві, вірно встановив, що у діях ОСОБА_1 відсутні і подія і склад адміністративного пра вопорушення, передбаченого с т. 5 ч.3 п.”г” Закону України „Про боротьбу з корупцією”.

Місцевим судом також ці лком вірно визначено терміни сплину строків притягнення особи до адміністративної ві дповідальності - 6 місяців /з січня, березня 2010 року/, про що о бґрунтовано вказано у постан ові.

Керуючись ст. 294 КУпАП, 38, 247 КУпАП, Законом України „Про б оротьбу з корупцією”, апеляц ійний суд, -

П О С Т А Н О В И В :

Апеляцію заступника пр окурора Чернігівської облас ті залишити без задоволення, а постанову Деснянського ра йонного суду м. Чернігова від 24 вересня 2010 року, якою провадж ення у справі про адміністра тивне правопорушення щодо ОСОБА_1 за ст. 5 ч.3 п.”г” Закону України „Про боротьбу з кору пцією” закрито за відсутніст ю події і складу адміністрат ивного правопорушення, та за кінчення строків накладення адміністративного стягненн я, - без змін.

Постанова остаточна, о скарженню не підлягає, набир ає законної сили негайно.

Суддя С.Г. Ру домьотова

СудАпеляційний суд Чернігівської області
Дата ухвалення рішення20.10.2010
Оприлюднено28.10.2010
Номер документу11836489
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —33-379/2010

Постанова від 30.11.2010

Адмінправопорушення

Апеляційний суд Івано-Франківської області

Кукурудз Б.І. Б. І.

Постанова від 23.12.2010

Адмінправопорушення

Апеляційний суд Івано-Франківської області

Кукурудз Богдан Іванович

Постанова від 04.10.2010

Адмінправопорушення

Апеляційний суд Миколаївської області

Пісной Ігор Миколайович

Постанова від 30.11.2010

Адмінправопорушення

Апеляційний суд Івано-Франківської області

Кукурудз Богдан Іванович

Постанова від 20.10.2010

Адміністративне

Апеляційний суд Чернігівської області

Рудомьотова Світлана Георгіївна

Постанова від 27.07.2010

Адміністративне

Апеляційний суд Вінницької області

Федчук Віталій Володимирович

Постанова від 01.07.2010

Адмінправопорушення

Апеляційний суд Запорізької області

Літвіна Валентина Василівна

Постанова від 26.03.2010

Адмінправопорушення

Апеляційний суд Дніпропетровської області

Москалець Петро Петрович

Постанова від 16.03.2010

Адмінправопорушення

Апеляційний суд Автономної Республіки Крим

Бондарев Володимир Костянтинович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні