ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна, 4/6, тел. 278-43-43
Вн. № < Внутрішній Номер справи >
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
10 серпня 2009 року 10:05 № 13/589
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Степанюка А.Г. при секретарі судового засідання Федоровій О.В. вирішив адміністративну справу
за позовом
Київського міського центру зайнятості
до
Виробничого об"єднання по видобутку бурого вугілля та його переробці "Бурвуглекомплекс"
про
стягнення штрафу в розмірі 32 319,68 грн.
На підставі ч. 3 ст. 160 КАС України в судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Виготовлення постанови у повному обсязі відкладено, про що повідомлено сторін після проголошення вступної та резолютивної частини постанови в судовому засіданні з урахуванням вимог ч. 4 ст. 167 КАС України.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Позовні вимоги Позивач обґрунтовує тим, що, відповідно до Закону України «Про зайнятість населення», у разі не подання або порушення строків подання даних про вивільнення працівників у зв’язку із змінами в організації виробництва і праці, у тому числі ліквідацією, реорганізацією або перепрофілюванням підприємств, установ, організацій, скороченням чисельності або штату працівників, стягується штраф у розмірі річної заробітної плати за кожного вивільненого працівника.
Відповідач своїм процесуальним правом не скористався, повноважного представника у засідання суду не направив. Отримання відправлених на його адресу повісток із зазначенням про дату, час та місце судового розгляду не забезпечив, а тому справа розглядається за наявними у ній доказами.
Як зазначає Позивач 30.07.09р. спеціалістами Святошинського районного центру зайнятості м. Києва було зроблено виїзд на адресу Відповідача, що вказана в паспорті підприємства комп’ютерної бази даних, з метою вручення повістки про виклик до суду. За вказаною адресою Відповідача не виявлено, про що складено акт.
Розглянувши подані позивачем документи і матеріали, оцінивши письмові заперечення відповідача, заслухавши пояснення представника позивача та відповідача, всебічно і повно з’ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об’єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд -
ВСТАНОВИВ:
Виробниче об’єднання по видобутку бурого вугілля та його переробці «Бурвуглекомплекс»зареєстроване Святошинською районною у м. Києві державною адміністрацією 03.10.2002р. та присвоєно ідентифікаційний код юридичної особи 30109795.
01.11.2007р. Наказом Міністерства вугільної промисловості України за № 483 було припинено діяльність ВО «Бурвуглекомплекс»шляхом ліквідації та призначено ліквідаційну комісію.
03.07.08 р. Позивачем проведено перевірку Відповідача та виявлено порушення п.5 ст.20 Закону України «Про зайнятість населення», яке зафіксовано в акті № 12/49-ш від 03.07.2008р. За виявлене порушення законодавства України про зайнятість, Відповідачу запропоновано у 10 денний термін внести штраф у розмірі річної заробітної плати за кожного вивільненого працівника на загальну суму 32 319,68 грн.
В ході проведеної перевірки, Позивачем було встановлено, що Відповідач, Наказом від 22.05.2008р. за №36-К, звільнив з займаних посад працівників: ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, згідно п.1 ст.40 КЗпП України, у зв’язку з ліквідацією підприємства.
03.07.2008р. Відповідач надав довідку про нараховану заробітну плату вивільненим працівникам: ОСОБА_1 –16 073,88 грн., ОСОБА_2 –9 949,14 грн., ОСОБА_3 –6 296,66 грн., за період з 05.2007р. по 04.2008р., на загальну суму 32 319,68 грн.
Працівникам ОСОБА_4 та ОСОБА_5 протягом року по день звільнення, заробітна плата не нараховувалась в зв’язку з перебуванням у відпустці без збереження заробітної плати.
На підставі наданої Відповідачем справки про нараховану заробітну плату працівникам, Позивач зробив розрахунок суми штрафу, що складає 32 319,68 грн.
Звіт про заплановане вивільнення вказаних вище працівників за формою №4-ПН (план) до Святошинського районного центру зайнятості не подавався.
Звіт про фактичне вивільнення вище вказаних працівників за формою №4-ПН (факт) подано 10.06.2008р., що порушує десятиденний строк подачі списків фактично вивільнених працівників.
З метою досудового врегулювання спору голові ліквідаційної комісії ВО «Бурвуглекомплекс»направлено претензію за № 11-5844 від 09.07.08р. з проханням в добровільному порядку сплатити штраф.
Як зазначає Позивач, на момент розгляду справи у суді, штраф у сумі 32 319,68 грн. на рахунок Позивача не надійшов.
Згідно п. 1,2,4 п.п.«ф»Положення про державну службу зайнятості та Положенням про інспекцію по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 24.06. 1991р. № 47 передбачено, що основним завданням державної служби зайнятості є контроль за дотриманням законодавства про зайнятість підприємствами, установами, організаціями усіх форм власності.
Згідно зазначеного положення, інспекція має право застосовувати економічні санкції до підприємств, установ, організацій усіх форм власності, за порушення законодавства про зайнятість населення, передбачені статтями 5 і 20 Закону України «Про зайнятість населення»і за недодержання вимог статей 8 і 18 даного Закону.
Згідно п.5 ст. 20 Закону України «Про зайнятість населення», при вивільненні працівників (у тому числі працюючих пенсіонерів та інвалідів) у зв’язку із змінами в організації виробництва і праці, у тому числі ліквідацією, реорганізацією або перепрофілюванням підприємств, установ, організацій, скороченням чисельності або штату працівників, підприємства, установи, організації, незалежно від форми власності, повідомляють про це не пізніш як за два місяці у письмовій формі державну службу зайнятості, вказуючи підстави і строки вивільнення, найменування професій, спеціальностей, кваліфікацій, розмір оплати праці, а в десятиденний строк після вивільнення –направляють списки фактично вивільнених працівників, зазначаючи в них інвалідів.
Відповідно до п.п.«л», п.8 вказаного Положення, державна служба зайнятості має право стягувати відповідно до Закону України «Про зайнятість населення»штрафи з підприємств, установ та організацій усіх форм власності, зокрема, у разі неподання або порушення строків подання державній службі зайнятості письмового повідомлення про наступне вивільнення працівників, як це передбачено п.5 ст. 20 Закону України «Про зайнятість населення».
Враховуючи викладене суд проходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог про стягнення з ВО «Бурвуглекомплекс» штрафу у розмірі 32 319,68 грн.
Відповідно до ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Керуючись ст.ст. 69, 70, 71, 158-163 КАС України, адміністративний суд –
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з Виробничого об’єднання по видобутку бурого вугілля та його переробці «Бурвуглекомплекс»(м. Київ, вул. Палладіна, 46/2, код ЄДРПОУ 30109795) на користь Київського міського центру зайнятості (м. Київ, вул. Жилянська, 47-б, р/р 37179301900001 Управління Державного казначейства м. Києва, МФО 820019, код 03491091) штраф у сумі 32 319,68 грн. (тридцять дві тисячі триста дев’ятнадцять гривень 68 коп.).
Згідно ст.ст. 185-186 КАС України сторони та інші особи, які беруть участь у справі мають право оскаржити в апеляційному порядку Постанову повністю або частково. Заява про апеляційне оскарження подається протягом 10 днів з дня проголошення, апеляційна скарга подається протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Дані заяви подаються до апеляційного суду через суд першої інстанції.
Згідно ст. 254 КАС України Постанова, якщо інше не встановлено КАС України, набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя А. Степанюк
Повний текст постанови виготовлено 29.09.2009 р.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 10.08.2009 |
Оприлюднено | 03.11.2010 |
Номер документу | 11965655 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні