Постанова
від 23.09.2024 по справі 420/28869/23
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

23 вересня 2024 р.м. ОдесаСправа № 420/28869/23

Головуючий першої інстанції Левчук О.А.

Час та місце ухвалення судового рішення «--:--», м. Одеса

Повний текст судового рішення складений 29.12.2023р.

П`ятий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Крусяна А.В.,

суддів Єщенка О.В., Яковлєва О.В.,

розглянувши у порядку письмового провадження апеляційну скаргу об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Скісна-78Б» на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 29 грудня 2023 року у справі за адміністративним позовом Департаменту надання адміністративних послуг Одеської міської ради до об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Скісна-78Б» про зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

23.10.2023р. Департамент надання адміністративних послуг Одеської міської ради звернувся до суду з позовом до об`єднання співвласників багатоквартирного будинку (надалі - ОСББ) «Скісна-78Б» про зобов`язання передати департаменту картотеку з питань реєстрації фізичних осіб за адресою: вул.Скісна, буд.78Б, м. Одеса.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що станом на день подання позову відповідачем не виконано вимоги пункту 3 розділу II Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг» та не передано картотеку з питань реєстрації фізичних осіб до Департаменту надання адміністративних послуг Одеської міської ради, чим порушено публічний порядок управління.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 29.12.2023р. позов задоволено, оскільки об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Скісна 78Б здійснює управління житловим будинком за адресою: вул. Скісна, буд. 78 Б, м. Одеса, та відповідач повинен відповідно до вимог чинного законодавства мати картотеку з питань реєстрації фізичних осіб. В той же час, відсутні дані щодо передачі об`єднанням співвласників будинку до Департаменту картотеки з питань реєстрації фізичних осіб за адресою: вул. Скісна, буд. 78 Б, м. Одеса, та будь-які належні та допустимі докази відсутності у відповідача картотеки або неможливості її передачі у відповідності до вимог законодавства.

Не погоджуючись з ухваленим у справі судовим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій посилається на неповне з`ясування судом першої інстанції обставин справи та порушення норм матеріального, процесуального права, просить рішення суду скасувати та ухвалити нове про відмову у задоволенні позовних вимог.

Апелянт вказує, що жодним нормативним актом не встановлено обов`язок об`єднання забезпечувати ведення картотек з питань реєстрації фізичних осіб і склад картотек, за якою мав вестись такий облік, тому судом першої інстанції безпідставно покладено на відповідача неіснуючий обов`язок передачі картотеки.

Заслухавши суддю-доповідача, розглянувши матеріали справи та перевіривши доводи апеляційної скарги, законність та обґрунтованість судового рішення в межах апеляційної скарги, судова колегія вважає, що вона не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено, що згідно відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, 04.02.2010 року проведено державну реєстрацію об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Скісна 78Б (код ЄДРПОУ 36921147).

Листом від 08.06.2023 року № 01-38/1510 Департамент надання адміністративних послуг Одеської міської ради повідомив об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Скісна 78Б про необхідність передачі картотеки з питань реєстрації фізичних осіб за адресою: АДРЕСА_1 .

Листом від 07.07.2023 року № 01-38/1800 Департамент надання адміністративних послуг Одеської міської ради повторно повідомив об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Скісна 78Б про необхідність передачі картотеки з питань реєстрації фізичних осіб за адресою: вул. Скісна, буд. 78 Б, м. Одеса.

Зважаючи на обставини, які унеможливлюють опрацювання запитів (звернень) адвокатів, нотаріусів, органів державної виконавчої служби, прокуратури, органів національної поліції, військкоматів, судів при виконанні ними повноважень, Департамент надання адміністративних послуг Одеської міської ради звернувся до суду з даним позовом.

Перевіривши матеріали справи, судова колегія приходить до наступних висновків.

Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Так, 29.12.2015р. набув чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг» від 10.12.2015р. №888-VIII (надалі Закон України №888-VIII), яким внесено зміни до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997р. №280/97-ВР (надалі - Закон України №280/97-ВР), а саме доповнено статтею 37-1 «Повноваження у сфері реєстрації місця проживання фізичних осіб», відповідно до якої до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать делеговані повноваження, зокрема формування та ведення реєстру територіальної громади відповідно до закону.

Також, Законом України №888-VIII внесено зміни до Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні» від 11.12.2015р. №1382-IV (надалі - Закон України №1382-IV), а саме абз.7 ст.3 викладено в такій редакції: «Орган реєстрації - виконавчий орган сільської, селищної або міської ради, сільський голова (у разі якщо відповідно до закону виконавчий орган сільської ради не утворено), що здійснює реєстрацію, зняття з реєстрації місця проживання особи на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, на яку поширюються повноваження відповідної сільської, селищної або міської ради».

Статтею 11 Закону України №1382-IV (в редакції Закону України №888-VIII) розмежовано повноваження органів реєстрації та державних органів у сфері реєстрації фізичних осіб, з урахуванням яких орган реєстрації здійснює: формування та ведення Реєстру територіальних громад; реєстрацію та зняття з реєстрації місця проживання/перебування осіб у межах відповідної адміністративно-територіальної одиниці; передачу інформації та/або внесення у встановленому законом порядку відомостей про реєстрацію та зняття з реєстрації місця проживання/перебування до Єдиного державного демографічного реєстру.

Отже, із системного аналізу наведених законодавчих приписів вбачається, що органам місцевого самоврядування надано повноваження у сфері реєстрації місця проживання фізичних осіб, зокрема, щодо: формування та ведення Реєстру територіальних громад; реєстрації та зняття з реєстрації місця проживання/перебування осіб у межах відповідної адміністративно-територіальної одиниці; передачі інформації та/або внесення у встановленому законом порядку відомостей про реєстрацію та зняття з реєстрації місця проживання/перебування до Єдиного державного демографічного реєстру.

Також, відповідно до п.3 р.ІІ Прикінцевих та перехідних положень Закону України №888-VIII до 04.04.2016р. житлово-експлуатаційні організації, інші підприємства, установи та організації, що забезпечували або забезпечують ведення картотек з питань реєстрації фізичних осіб, передають їх відповідним виконавчим органам сільських, селищних, міських рад.

До 04 квітня 2016 року центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері реєстрації фізичних осіб, передає відповідним виконавчим органам сільських, селищних, міських рад картотеки з питань реєстрації фізичних осіб, наявні в його територіальних органах.

Передача картотек з питань реєстрації фізичних осіб здійснюється одночасно з передачею у комунальну власність обладнання для зберігання та обробки зазначених картотек, якщо воно перебуває у державній власності.

Рішенням Одеської міської ради від 16.03.2016р. №421-VIII визначено, що виконавчим органом Одеської міської ради, що здійснюватиме повноваження органу реєстрації, передбачені Законом України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні», на території міста Одеси є Департамент надання адміністративних послуг Одеської міської ради.

Отже, Департамент надання адміністративних послуг Одеської міської ради з 16 березня 2016 року реалізує повноваження у сфері реєстрації та зняття з реєстрації місця проживання/перебування фізичних осіб, у тому числі, уповноважена здійснювати приймання картотек з питань реєстрації фізичних осіб від житлово-експлуатаційних організацій, інших підприємств, установ та організацій, для формування, ведення і підтримання в актуальному стані Реєстру територіальної громади міста Одеси.

Суд також вважає за необхідне звернути увагу на важливість забезпечення публічного інтересу у цих адміністративно-правових відносинах, на реалізацію якого суб`єкт владних повноважень здійснює свою діяльність. Відсутність відомостей про осіб у реєстрі територіальної громади міста Одеси може створити негативні юридичні наслідки під час реалізації особами своїх прав у сфері реєстрації місця проживання/перебування, отримання адміністративних послуг, вчинення правочинів (заповітів, актів цивільного стану), нарахування соціальних пільг, тобто різного роду правовідносин, у яких необхідні відомості про місце реєстрації проживання/перебування.

Законом України №888-VIII для організацій, що забезпечували ведення картотек із питань реєстрації фізичних осіб, передбачено обов`язок передачі таких картотек до 04 квітня 2016 року.

Відповідно до п.3.10 Правил управління будинком, спорудою, житловим комплексом або комплексом будинків і споруд, затверджених наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 02.02.2009р. №13 (були чинними та розповсюджувались на відповідача до 13.09.2019р.) особа, що здійснює управління будинком, веде облік власників, співвласників (у тому числі тих, які у будинку не проживають), наймачів та орендарів житлових і нежитлових приміщень об`єкта.

Згідно спільного листа Міністерства внутрішніх справ України та Міністерства житлово-комунального господарства України від 25.01.2013р. №1224/Чм №7/20-1079 суб`єкти господарювання, що надають послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, житлово-будівельні кооперативи, об`єднання співвласників багатоквартирного будинку та молодіжнім житлові комплекси, сільські, селищні ради забезпечували видачу громадянам довідок про склад сім`ї або зареєстрованих у певному приміщенні/будинку осіб.

Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Скісна 78Б» здійснює управління житловим будинком за адресою: АДРЕСА_1 , забезпечує ведення картотеки з питань реєстрації фізичних осіб у вказаному будинку, а тому в силу імперативних норм п.3 р.ІІ Прикінцевих та перехідних положень Закону України №888-VIII зобов`язане її передати Департаменту надання адміністративних послуг Одеської міської ради, який з 16 березня 2016 року реалізує повноваження у сфері реєстрації та зняття з реєстрації місця проживання/перебування фізичних осіб.

Отже, суд першої інстанції дійшов до обґрунтованого висновку про задоволення позову суб`єкта владних повноважень.

Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції.

За правилами ст.316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст.ст.139, 311, 315, 316, 321, 322, 325 КАС України, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Скісна-78Б» залишити без задоволення, а рішення Одеського окружного адміністративного суду від 29 грудня 2023 року залишити без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня отримання судового рішення.

Суддя-доповідач А.В. КрусянСудді О.В. Єщенко О.В. Яковлєв

СудП'ятий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.09.2024
Оприлюднено26.09.2024
Номер документу121838886
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них

Судовий реєстр по справі —420/28869/23

Постанова від 23.09.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Ухвала від 17.06.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Ухвала від 05.02.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Рішення від 29.12.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О.А.

Ухвала від 29.12.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О.А.

Ухвала від 07.11.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

Ухвала від 06.11.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О.А.

Ухвала від 30.10.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О.А.

Ухвала від 30.10.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні