Постанова
від 25.01.2008 по справі 2-а-3/2008
СТАХАНОВСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 2 - а - 3

2008 р.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25.01. 2008 року Стахановський м іський суд Луганської област і

у складі головуючого судді : Попкова О. Г.

при секретарі судового зас ідання:Ненашевої Т.О.

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в м. Стахан ові справу за адміністративн им позовом ОСОБА_2 до Упра вління Пенсійного Фонду Укра їни в м. Стаханові, 3-я особа: Гол овне Управління Державного К азначейства України у Луганс ькій області про визнання не правомірними дій у зв' язку з відмовою в призначенні пен сії,

встановив:

У обгрунтовані своїх вим ог позивач вказав, що він є уча сником ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕ С 1 категорії і йому встановле на інвалідність 3-ї групи по за хворюванню, пов' язаному з р оботами по ліквідації аварії на ЧАЕС.

По цих підставах йому призн ачена пенсія, і він перебуваю на обліку в Управлінні ПФУ в м . Стаханові.

З 1 квітня 2007 року йому виплач ується пенсія в розмірі: 1860, 96гр н. і додаткова пенсія за шкоду , заподіяну здоров' ю: 8, 31грн. Р озрахунок пенсії проведений , згідно ст. 57 Закону України «П ро статус і соціальний захис т громадян, що постраждали ун аслідок Чорнобильської ката строфи» від 28 лютого 1991 року № 796 , з його заробітку за роботу в зоні відчуження в 1987 році, збіл ьшена в 2.5 разу по Ухвалі Кабін ету Міністрів України «О збі льшенні розмірів пенсій деяк им категоріям громадян, які п остраждали унаслідок Чорноб ильської катастрофи» від 27 гр удня 2005 року № 1293, з 1 січня 2006 року.

Тим часом, згідно частини 4 с т. 54 Закону України «Про стату с і соціальний захист громад ян, що постраждали унаслідок Чорнобильської катастрофи» у всіх випадках розмір пенсі ї для інвалідів, захворюванн я яких пов' язане з Чорнобил ьською катастрофою не може б ути нижче: по третій групі інв алідності - 6 мінімальних пенс ій за віком.

Аналогічні положення міст яться в порядку числення пен сій по інвалідності, що насту пила унаслідок інвалідності або захворювання, і пенсій у з в' язку з втратою годувальни ка унаслідок Чорнобильської катастрофи, затвердженому У хвалою Кабінету Міністрів Ук раїни від 30 травня 1997 року № 523.

Вказані вимоги чинного Зак онодавства України УПФУ в м. С таханові не виконувалися, і з цієї причини розмір пенсії, щ о вважається йому, не відпові дає вказаним вище вимогам.

За станом на 1 січня 2006 року йо го пенсія дорівнювала - 467 грн. З гідно частини 4 ст. 54 Закону Укр аїни № 796 від 28 лютого 1992 року - пен сія повинна була бути в розмі рі - 2100 грн. Цей розмір обчислює ться з наступного: мінімальн а пенсія за віком, встановлен а Законом України «Про держа вний бюджет України в 2006 році» , з 1 січня 2006 року - 350 грн., мінімал ьна пенсія за віком 350 х 6 - 2100 грн. Саме цей розмір пенсії не міг бути нижче для інваліда - чорн обильця 3-ї групи підлягав збі льшенню згідно ПКМУ № 1293 у 2.5 раз у.

Окрім цього, відповідач не в иконує так само вимоги ст. 50 За кону України «Про статус і со ціальний захист громадян, що постраждали унаслідок Чорно бильської катастрофи». На пі дставі цієї норми, особам, від несеним до категорії 1, призна чається щомісячна додаткова пенсія за шкоду, заподіяну зд оров' ю, в розмірі: інвалідам 3 групи - 50 % мінімальній пенсії за віком.

Статтею 67 Закону визначений порядок підвищення розміру доплат, пенсій і компенсацій , передбачених цим Законом. У ч астині 3 цих норми визначено, щ о у разі збільшення розміру п рожиткового мінімуму для осі б, що втратили працездатніст ь, визначеного Законом, підви щується розмір пенсії, встан овленої відповідно до статті 54 ці Закони, а так само розмір д одаткової пенсії за шкоду, за подіяну здоров' ю, особам, ві днесеним до категорії 1, 2, 3, 4, роз мір щомісячної компенсації с ім' ям по втраті годувальник а унаслідок Чорнобильської к атастрофи. Перерахунок пенсі ї здійснюється з дня встанов лення нового розміру прожитк ового мінімуму.

Законом України «Про держа вний бюджет України на 2007 рік» затверджений на 2007 рік прожит ковий мінімум для осіб, що втр атили працездатність: з 1 квіт ня - 406 грн.

На підставі цього, 4 червня 200 7 року він звернувся до Управл іння ПФУ в м. Стаханові з письм овою заявою про приведення р озмірів його пенсії, додатко вої пенсії, у відповідність з чинним Законодавством Украї ни.

За станом на дату його зверн ення пенсія інваліда - чорноб ильця 3-ї групи, що брав участь в ліквідації наслідків авар ії на ЧАЕС в 1987 році повинна скл адати - 6090 грн. Цей розмір склад ає: 406 грн. (прожитковий мінімум для осіб, що втратили працезд атність) х 6 (ч.4 ст. 54 ЗУ № 796) = 2436 грн. х 2.5 (Ухвала КМУ № 1293) = 6090 грн.

Розмір додаткової пенсії з а шкоду, заподіяну здоров' ю як особі, віднесеній до катег орії 1 повинен складати - 203 грн. (406 грн. - прожитковий мінімум) х 50 %.

У задоволенні цих його зако нних вимог Управління ПФУ в м . Стаханові відмовило.

У обгрунтування своєї відм ови відповідач послався на т е, що «розрахунок мінімально ї пенсії за віком відповідно до статті Закону проводитьс я виходячи з мінімальної пен сії - 19, 61 грн., що затверджене Ухв алою Кабінету Міністрів Укра їни від 03.01.2002 року № 1, а відповідн о до Ухвали Кабінету Міністр ів України від 13.07.2004 року, цей ро змір був збільшений на 12 % і скл ав 22, 30грн.

Такі підстави і виводи Пенс ійного Фонду України не відп овідають Конституції Україн и і суперечать чинному Закон одавству України.

Згідно ст. 92 Конституції Укр аїни, виключно Законами Укра їни визначаються основи соці ального захисту, форми і види пенсійного забезпечення.

Відповідно до частини 2 ст. 62 Закону України «Про державни й бюджет України на 2007 рік» від 19 грудня 2006 року № 489, розміри дер жавних гарантій на 2007 рік, які в изначаються залежно від прож иткового мінімуму, встановлю ються відповідними Законами , цим Законом і нормативно - пр авовими актами Кабінету Міні стрів України.

Одним із Законів що визнача є правові основи формування і застосування державних соц іальних стандартів і нормати вів, направлених на реалізац ію закріплених Конституцією України і Законами України о сновних соціальних гарантій є Закон України «Про державн і соціальні стандарти і держ авні соціальні гарантії» від 05.10.2000 року № 2017. Згідно ст. 17 цього З акону, в число основних держа вних соціальних гарантій, що встановлюються виключно Зак онами, включені:

• - мінімальний розмі р заробітної плати;

• - мінімальний розмір п енсії за віком.

У ст. 18 Закону прямо вказа но, що тільки Законами Україн и встановлюються соціальні г арантії відносно рівня життя населення, що постраждало ун аслідок аварії на Чорнобильс ькій АЕС.

Законом, який визначає осно вні положення відносно реалі зації Конституційного права громадян, що постраждали уна слідок Чорнобильської катас трофи, на охорону їх життя і зд оров' я, соціального захисту постраждалого населення, є З акон України «Про статус і со ціальний захист громадян, що постраждали унаслідок Чорно бильської катастрофи».

Соціальні гарантії встано влені цим Законом Управління ПФУ в м. Стаханові відмовляєт ься виконувати добровільно.

З цього виходить, що будучи суб' єктом владних повноваж ень Управління ПФУ в м. Стахан ові порушило його Конституці йне право на отримання пенсі ї у встановленому чинним Зак онодавством розмірі, що і з' явилося підставою його зверн ення до суду.

На підставі викладеного, ві н, звернувшись до суду зі змін ами до позову, просить:

• - визнати неправомі рними дії Управління Пенсійн ого Фонду України в м. Стахано ві у зв' язку з відмовою від п ризначення йому пенсії, дода тковій пенсії за шкоду, запод іяну здоров' ю, у встановлен ому чинним Законодавством ро змірі;

• - зобов' язати Управл іння ПФУ в м. Стаханові призна чити пенсію йому - ОСОБА_2, і нваліду 3-ї групи по захворюва нню пов' язаному з роботами по ліквідації наслідків авар ії на Чорнобильській АЕС, в ро змірі - 2436 грн., - з дня звернення - 04 червня 2007 року;

• - зобов' язати Управл іння ПФУ в м. Стаханові призна чити йому додаткову пенсію з а шкоду, заподіяну здоров' ю як особі, віднесеній до 1-ї кат егорії, що постраждали унасл ідок Чорнобильської катастр офи в розмірі - 203 грн., - з дня зве рнення - 04 червня 2007 року.

У судовому засіданні поз ивач та його представник під твердили змінені позовні вим оги у повному обсязі, посилаю чись на вказані норми діючог о законодавства України, які , на їх думку, порушує відповід ач.

Представник відповідача п озов не визнав та пояснив, що п ідтримує доводи викладені у запереченнях на позовну заяв у та просить суд відмовити в з адоволенні позову в повному обсязі.

Представник 3 - особи надала до суду письмовий відзив, та п росить в позовних вимогах ві дмовити.

Суд, вислухавши пояснення с торін, дослідивши матеріали справи, вважає, що позов зі змі нами обгрунтований та підляг ає повному задоволенню з нас тупних підстав.

В судовому засіданні встан овлено, що позивач належить д о першої категорії як особа, я ка потерпіла внаслідок Чорно бильської катастрофи..

Позивач звертався до відпо відача із заявою про признач ення йому пенсії у розмірі, вс тановленому ч. 4 ст. 54 Закону Укр аїни «Про статус і соціальни й захист громадян, які постра ждали внаслідок Чорнобильсь кої аварії», але йому було від мовлено.

Згідно ст. 54 Закону України « Про статус і соціальний захи ст громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської ав арії» розмір пенсії для інва лідів 3 групи не може бути менш ою, ніж 6 мінімальних пенсій за віком. Відповідно до цього За кону, повинна призначатися д одаткова пенсія за шкоду, зап одіяну здоров' ю у розмірі 75 % мінімальної пенсії за віком .

Посилання відповідача на т е, що відповідно до положення Постанови Кабінету Міністрі в України № 1 від 03.01.2002 р. базовим для обчислення розміру спірн ої пенсії по інвалідності сл ід брати суму - 19 грн. 91 коп. на ув агу не заслуговують.

Суд вважає, що ця Постанова суперечить Закону України «П ро статус і соціальний захис т громадян, які постраждали в наслідок Чорнобильської ава рії», а також раніше прийнято ї на виконання цього Закону П останові КМУ № 523 від 30 травня 1997 р. « Про затвердження нового п орядку обчислення пенсії по інвалідності, що настала вна слідок каліцтва чи захворюва ння, й пенсій у зв' язку з втра тою годувальника, внаслідок Чорнобильської катастрофи» .

Пізніше прийняті Постанов и КМУ № 1 від 03.01.2002 р. та № 1293 від 27.12.2005 р . не містять у собі вказівок пр о те, що вони скасовують полож ення Постанови КМУ № 523 від 30 тр авня 1997 р.

Оскільки Постановою КМУ № 52 3 від 30 травня 1997 р. затверджено н овий порядок обчислення спір них пенсій, то після його прий няття положення Постанови КМ У № 583 від 26 липня 1996 р. також не по винні застосовуватися, тому що вони регулювали питання о бчислення пенсій до прийнятт я нового порядку.

На даний час ніяких змін до Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Ч орнобильської аварії», ні до вказаної Постанови в цій час тині не внесено, вони є чинним и, а тому закріплені в них норм и повинні застосовуватися у такому вигляді, як вони викла дені.

Крім того, відповідно до п. 1 т а 6 ст. 92 Конституції України, с т.. 71 спеціального закону, відп овідно до якого дія його поло жень не може призупинятися і ншими законами, крім законів про внесення змін до цього За кону, а також абзацом 2 преамбу ли, ч. 3 ст. 4, п. 2 ч. 1 ст. 8 та п.п. 13, 16 Прик інцевих положень загального закону, якими передбачено, що умови, норми та порядок пенсі йного забезпечення визначаю ться виключно законами про п енсійне забезпечення. До при ведення законодавства Украї ни у відповідність із Законо м України «Про загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування» закони України та інші нормативно-правові акти застосовуються в частині, що не суперечить цьому Закону.

Згідно з рішеннями Констит уційного Суду України (№ 8-рп/2005 від 11 жовтня по справі З 1-21/2005), як ий неодноразово розглядає пр облеми, пов' язані з реаліза цією права на соціальний зах ист, неприпустимістю обмежен ня конституційного права гро мадян на достатній життєвий рівень, і сформулював правов у позицію, згідно з якою Конст итуція та закони України від окремлюють певні категорії г ромадян України, що потребую ть додаткових гарантій соціа льного захисту з боку держав и. До них зокрема, належать гро мадяни, яким пенсія признача ється за спеціальними закона ми. У рішеннях Конституційно го Суду України зазначалося, що пільги, компенсації, гаран тії є видом соціальної допом оги і необхідною складовою к онституційного права на дост атній життєвий рівень, тому з вуження змісту та обсягу цьо го права шляхом прийняття но вих законів або внесення змі н до чинних законів за статте ю 22 Конституції України не доп ускається.

На підставі викладеного, ке руючись ст. ст. 10, 11, 19, 158-163, 167 КАС Укр аїни, ст. 54 Закону України «Про статус і соціальний захист г ромадян, які постраждали вна слідок Чорнобильської аварі ї», Законом України «Про зага льнообов' язкове державне п енсійне страхування», Законо м України „Про державні соці альні стандарти та державні соціальні гарантії-", Констит уцією України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_2 до Управління Пен сійного Фонду України в м. Ста ханові, 3-я особа: Головне Упра вління Державного Казначейс тва України у Луганській обл асті про визнання неправомір ними дій у зв' язку з відмово ю в призначенні пенсії, - задов ольнити повністю.

Визнати дії Управління Пен сійного Фонду України у м. Ста ханові у зв' язку з відмовою в призначенні пенсі ОСОБА_ 2, - неправомірними.

Зобов' язати Управління П енсійного Фонду України у м. С таханові Луганської області зробити донарахування та пе рерахунок призначеної пенсі ї ОСОБА_2, встановивши осн овну щомісячну пенсію в розм ірі 6 мінімальних розмірів пе нсії за віком, що становить - 2436 грн. та додаткову пенсію - 75 % мі німальної пенсії за віком, що становить -203 грн. на місяць, - з д ня звернення - 04 червня 2007 року.

Термін подачі заяви про апе ляційне оскарження на постан ову суду протягом 10 днів з дня її проголошення, а подачі апе ляційної скарги на постанову суду протягом 20 днів з дня под ачі заяви про апеляційне оск арження до Луганського апеля ційного суду через Стахановс ький міський суд.

СудСтахановський міський суд Луганської області
Дата ухвалення рішення25.01.2008
Оприлюднено14.02.2011
Номер документу12253731
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-3/2008

Постанова від 25.01.2008

Адміністративне

Стахановський міський суд Луганської області

Попков О.Г.

Ухвала від 11.01.2008

Адміністративне

Братський районний суд Миколаївської області

Марценюк С.А.

Постанова від 03.01.2008

Адміністративне

Березанський міський суд Київської області

Роздобудько О.М.

Постанова від 26.02.2008

Адміністративне

Ставищенський районний суд Київської області

Мельничук В.П.

Ухвала від 21.05.2008

Адміністративне

Юр'ївський районний суд Дніпропетровської області

Ковальчук В. О.

Постанова від 29.01.2008

Адміністративне

Солом'янський районний суд міста Києва

Оксюта Т.Г.

Постанова від 24.03.2008

Адміністративне

Яремчанський міський суд Івано-Франківської області

Гандзюк Д.М.

Постанова від 18.02.2008

Адміністративне

Варвинський районний суд Чернігівської області

Кучерін О.Ф.

Постанова від 18.06.2008

Адміністративне

Червоноармійський районний суд Житомирської області

Баладига В.В.

Постанова від 15.04.2008

Адміністративне

Березнегуватський районний суд Миколаївської області

Молчанов О.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні