Постанова
від 22.12.2010 по справі 2а-1185
СТАНИЧНО-ЛУГАНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 2а-1185/2010 р.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 грудня 2010 року смт. Станиця Луганська

Суддя Станично-Луганськог о районного суду Луганської області Дьоміна О.П., розгляну вши в письмовому провадженні адміністративну справу за а дміністративним позовом ОСОБА_1 до Управління Пенс ійного фонду України в Стани чно-Луганському районі, трет я особа - Головне управлінн я Державного казначейства у Луганській області про визна ння протиправною бездіяльні сть щодо невиплати підвищенн я до пенсії згідно ЗУ «Про соц іальний захист дітей війни» протягом з 01.01.2006 року по теперіш ній час, зобов' язання прове сти перерахунок та виплату п енсії відповідно до ЗУ «Про с оціальний захист дітей війни » з 01.01.2006 року по теперішній час , зобов' язання й надалі випл ачувати підвищену пенсію, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся з цим адм іністративним позовом до суд у до Управління Пенсійного ф онду України в Станично-Луга нському районі, в якому проси в: визнати протиправною безд іяльність УПФУ в Станично-Лу ганському районі щодо невипл ати йому з 01.01.06 р. по теперішній час підвищення до пенсії згі дно Закону України «Про соці альний захист дітей війни»; з обов' язати відповідача про вести перерахунок та виплати ти їй підвищення до пенсії як дитині війни за період з 01.01.06 р. по теперішній час; зобов' яз ати відповідача надалі випла чувати йому підвищену пенсію відповідно до Закону Україн и «Про соціальний захист діт ей війни».

В обґрунтування позову поз ивач зазначив, що він відпові дно до ст. 1 ЗУ «Про соціальний захист дітей війни» належит ь до соціальної групи «Діти в ійни», що підтверджується йо го пенсійним посвідченням. П озивач посилається на вимоги ст. 6 ЗУ «Про соціальний захис т дітей війни», де вказано, що дітям війни пенсія підвищуєт ься на 30 % мінімального розмір у пенсії за віком. Вказана нор ма вступила в дію з 01.01.06 р. Дія вк азаної статті зупинялася ЗУ «Про державний бюджет Україн и» на 2006 та на 2007 роки, але рішенн ям Конституційного суду Укра їни визнана неконституційни м. Також позивач вказує на те, що для підвищення пенсії діт ям війни повинна застосовува тися мінімальна пенсія за ві ком, яка встановлена на рівні прожиткового мінімуму для о сіб, які втратили працездатн ість.

Представник відповідач а, управління Пенсійного фон ду України в Станично-Луганс ькому районі Луганської обла сті, Дюбіна Т.О. позовні ви моги не визнала, надала суду п исьмові заперечення.

Представник третьої особи , Головного управління Держа вного казначейства України в Луганській області, Машляк Д.В., позовні вимоги не визна в, надав суду письмові запере чення.

До початку судового засіда ння від сторін надійшли заяв и про розгляд справи без їхнь ої участі, 22.12.2010 року постановле но ухвалу про розгляд справи в порядку письмового провад ження.

Ухвалою від 22.11.2010 року заява п озивача щодо поновлення стро ку на звернення до суду з дійс ним позовом була задоволена, причини пропуску строку на з вернення до суду з цими вимог ами визнані поважними та стр ок на звернення до суду з цим п озовом поновлено.

Вивчивши матеріали справи , суд вважає, що позов підлягає частковому задоволенню за н аступними обставинами: судом встановлено, що позивач нале жить до соціальної групи «ді ти війни», що підтверджуєтьс я посвідченням НОМЕР_1та к ористується правами і пільга ми, встановленими Законом Ук раїни «Про соціальний захист дітей війни». 30.08.2010 р. позивач зв ертався до управління Пенсій ного фонду України з заявою п ро перерахунок доплати до пе нсії як дитині війни, 30.08.2010 року відповідач відмовив у перер ахунку та виплаті доплати до пенсії у розмірі 30 відсотків мінімальної пенсії за віком як дитині війни.

2

Згідно із ст. 28 Закону Украї ни «Про загальнообов' язков е державне пенсійне страхува ння» мінімальний розмір пенс ії за віком за наявності у чол овіків 25, а у жінок - 20 років

страхового стажу встановл юється у розмірі прожитковог о мінімуму для осіб, які втрат или працездатність, визначен ого законом.

Відповідно до ст. 6 Закону Ук раїни «Про соціальний захист дітей війни», дітям війни пе нсії або щомісячне довічне г рошове утримання чи державна соціальна допомога, що випла чується замість пенсії, підв ищуються на 30 відсотків мінім альної пенсії за віком.

Статтею 110 Закону України „П ро державний бюджет на 2006 рік” встановлено, що пільги дітям війни, передбачені статтею 6 З акону України “Про соціальни й захист дітей війни” - у 2006 р оці запроваджуються поетапн о, за результатами виконання бюджету у першому півріччі, у порядку, визначеному Кабіне том Міністрів України за пог одженням з Комітетом Верховн ої Ради України з питань бюдж ету.

Проте у 2006 році, в порядку виз наченому Законом України „Пр о державний бюджет на 2006 рік”, Кабінетом Міністрів України не впроваджувався порядок н адання пільг, передбачений с таттею 6 Закону України «Про с оціальний захист дітей війни », тому підвищення пенсії не п ровадилося.

Статею 71 Закону України «Пр о державний бюджет на 2007 рік» д ія ст. 6 Закону України «Про со ціальний захист дітей війни» була зупинена.

Рішенням Конституційного Суду України від 09 липня 2007 рок у № 6-рп/2007 положення статті 71 За кону України «Про державний бюджет на 2007 рік», якими була з упинена дія статті 6 Закону У країни «Про соціальний захис т дітей війни» визнанні таки ми, що не відповідають Консти туції України.

Законом України «Про Держа вний бюджет України на 2008 рік т а про внесення змін до деяких законодавчих актів України» від 28.12.07 р. внесено зміни до Зак ону України «Про соціальний захист дітей війни», зокрема статтею 6 вказаного Закону пі сля внесення змін передбачал ось, що дітям війни до пенсії а бо щомісячного довічного гро шового утримання чи державно ї соціальної допомоги, що вип лачується замість пенсії, ви плачується підвищення у розм ірі надбавки, встановленої д ля учасників війни.

Однак, рішенням Конституці йного Суду України № 10-рп/2008 від 22.05.08 р. положення пункту 28 розді лу ІІ «Внесення змін до деяки х законодавчих актів України » Закону України «Про Держав ний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких з аконодавчих актів України» в ід 28.12.07 р. щодо внесення змін до Закону України «Про соціальн ий захист дітей війни» визна ні такими, що не відповідають Конституції України.

На час розгляду цієї справи судом розмір мінімальної пе нсії за віком визначений лиш е ст. 28 ЗУ «Про загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування» і згідно цієї норм и мінімальна пенсія за віком дорівнює прожитковому мінім уму встановлених для осіб, що втратили працездатність.

Відповідно до ст. 2 ч. 2 ЗУ «Про прожитковий мінімум» від 15.07.19 99 року, прожитковий мінімум за стосовується для встановлен ня розмірів мінімальної заро бітної плати та мінімальної пенсії за віком.

Статтею 147 Конституції Укра їни передбачено, що єдиним ор ганом конституційної юрисди кції в Україні є Конституцій ний Суд України. Лише він вирі шує питання про відповідніст ь законів та інших правових а ктів Конституції України і д ає офіційне тлумачення Конст итуції України та законів Ук раїни.

Статтею 152 Конституції Укра їни передбачено, що закони, ін ші правові акти або їх окремі положення, що визнані неконс титуційними, втрачають чинні сть з дня ухвалення Конститу ційним Судом України рішення про їх неконституційність.

Згідно зі ст. 19 Конституції У країни органи державної влад и та органи місцевого самовр ядування, їх посадові особи з обов'язані діяти лише на підс таві, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конст итуцією України.

Наведене свідчить, що відпо відач повинен був здійснюват и нарахування та виплату поз ивачу підвищення до пенсії п ісля винесення Конституційн им Судом України рішень від 09. 07.07 року за № 6-рп/2007 р. та від 22.05.08 рок у за № 10-рп/2008 р.

Дію ст.6 Закону України «Про соціальний захист дітей вій ни» станом на 2009 та 2010 роки не ск асовано та не зупинено.

3

За таких обставин, суд вваж ає, що відповідач був зобов'яз аний нарахувати та виплатити позивачу доплату до пенсії у розмірі 30% мінімальної пенсії за віком як дитині війни з 09.07.200 7 року по 31.12.2007 рік з урахуванням підвищення прожиткового мін імуму на одну особу та перера хувати і виплатити позивачу підвищення до пенсії як дити ні війни з 22.05.08 року по теперішн ій час з урахуванням прожитк ового мінімуму на одну особу , встановленого ст. 58 ЗУ «Про де ржавний бюджет України на 2008 р ік та про внесення змін до дея ких законодавчих актів Украї ни», ст. 54 Закону України «Про д ержавний бюджет України на 2009 рік та ст. 52 Закону України «Пр о Державний бюджет України н а 2010 рік».

З матеріалів справи вбачає ться, що позивач звертався до відповідача з заявою щодо пе рерахунку надбавки до пенсії в розмірі 30 % від мінімальної п енсії з 01.01.06 р., однак йому в цьом у було відмовлено, у зв' язку з чим питання залишилося не в регульованим (відповідь УПФУ від 30.08.10 р.). З цієї відповіді вба чається, що позивачу виплачу ється підвищення до пенсії в розмірі 10% від прожиткового м інімуму, починаючи з 01.01.08 р.

Таким чином, враховуючи нав едене, суд вважає обгрунтова ною вимогу позивача щодо виз ання неправомірною бездіяль ності відповідача стосовно н енарахування йому підвищенн я пенсії як дитині війни з 09.07.07. р. по 31.12.07 р. та з 22.05.08 р. по теперішн ій час, у зв' зку з чим слід зо бов`язати УПФУ в Станично-Луг анському районі зробити нара хування та виплату позивачу підвищення до пенсії у розмі рі 30 % мінімальної пенсії за ві ком, як дитині війни з 09.07.2007 року по 31.12.2007 року, а також перерахув ати та виплатити з 22.05.2008 року по теперішній час надбавки до п енсії виходячи з 30% мінімально ї пенсії за віком.

Виходячи з вимог ст. 6 Коде ксу адміністративного судоч инства України не підлягають задоволенню вимоги позивача щодо зобов'язання відповіда ча в подальшому сплачувати й ому підвищення до пенсії від повідно до вимог ст. 6 ЗУ «Про с оціальний захист дітей війни », оскільки суд захищає поруш ені рішенням, дією чи бездіял ьністю суб'єкта владних повн оважень права, свободи або ін тереси особи і не може їх захи щати в майбутньому, тому що ці права, свободи та інтереси ще не було порушено.

Згідно частини 1 ст. 94 КАС Укр аїни, якщо судове рішення ухв алено на користь сторони, яка не є суб' єктом владних повн оважень, суд присуджує всі зд ійснені нею документально пі дтверджені судові витрати з Державного бюджету України ( або відповідного місцевого б юджету, якщо іншою стороною б ув орган місцевого самовряду вання, його посадова чи служб ова особа).

За ст. 10 ЗУ “Про пенсійне забе зпечення” №1788 - XII від 05.11.1991 року у редакції ЗУ від 17.01.2002 року №2981-Ш Ш пенсійне забезпечення відп овідно до цього закону здійс нюється органами Пенсійного фонду України. Згідно п. 1 Поло ження про Пенсійний фонд Укр аїни, затвердженого Указом П резидента України, від 01.03.2001 рок у №121/2001 Пенсійний фонд України є центральним органом викон авчої влади, що здійснює кері вництво та управління соліда рною системою загальнообов' язкового державного пенсійн ого страхування, провадить з бирання, акумуляцію та облік страхових внесків, признача є пенсії та готує документи д ля їх виплати, забезпечує сво єчасне і в повному обсязі фін ансування та виплату пенсій, допомоги на поховання, інших соціальних виплат, які згідн о із законодавством здійснюю ться за рахунок коштів Пенсі йного фонду України, здійсню є контроль за цільовим викор истанням коштів Пенсійного ф онду України. Діяльність Пен сійного фонду України спрямо вується та координується Каб інетом Міністрів України.

Оскільки відповідачі у спр аві є структурними підрозділ ами Пенсійного фонду України , які не є органами місцевого с амоврядування, відтак сума с удових витрат сплачена позив ачем, а саме судового збору п ідлягає стягненню на користь позивача за рахунок коштів Д ержавного бюджету України.

Відповідно до ч.3 ст. 94 КАС Укр аїни, якщо адміністративний позов задоволено частково, с удові витрати, здійснені поз ивачем, присуджуються йому в ідповідно до задоволених вим ог, а відповідачу - відповід но до тієї частини вимог, у зад оволенні яких позивачеві від мовлено.

4

Керуючись ЗУ «Про соціаль ний захист дітей війни», ЗУ «П ро Державний бюджет України на 2006-2010 роки», рішеннями Конст итуційного Суду України за № 6-рп/2007 р. від 09.07.2007 р. та за № 10-рп/2008 р. в ід 22.05.2008 року, ст. ст. 2, 17, 18, 87, 94, 122, 158-163 Ко дексу адміністративного суд очинства України суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги ОСОБА_1 з адовольнити частково.

Визнати неправомірною без діяльність Управління Пенсі йного фонду України в Станич но-Луганському районі щодо н евиплати ОСОБА_1 у пер іод часу з 09.07.2007 року по 31.12.2007 року та з 22.05.2008 року по 22.12.2010 року підвищ ення до пенсії відповідно до вимог ст. 6 Закону України «Пр о соціальний захист дітей ві йни».

Зобов' язати Управління П енсійного фонду України в Ст анично-Луганському районі зд ійснити нарахування та випла ту на користь ОСОБА_1 п ідвищення до пенсії у розмір і 30 % мінімальної пенсії за вік ом, як дитині війни з 09.07.2007 року п о 31.12.2007 року, а також здійснити й ому перерахунок та виплату п ідвищення до пенсії з урахув анням 30% мінімальної пенсії за віком з 22.05.2008 року по 22.12.2010 рік та з урахуванням здійснених випл ат.

Стягнути з Державного бюдж ету України на користь ОСОБ А_1 судові витрати в розмірі 1 грн. 70 коп.

В іншій частині вимог відмо вити за необгрунтованністю.

Постанова може бути оскарж ена до Донецького апеляційно го адміністративного суду ч ерез Станично-Луганський рай онний суд Луганської області протягом десяти днів з дня її отримання усіма особами.

Суддя О.П.Дь оміна

СудСтанично-Луганський районний суд Луганської області
Дата ухвалення рішення22.12.2010
Оприлюднено04.01.2011
Номер документу13003174
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1185

Ухвала від 20.12.2012

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Желтобрюх І.Л.

Постанова від 14.12.2010

Адміністративне

Ленінський районний суд Автономної Республіки Крим

Красіков Сергій Іванович

Постанова від 23.11.2010

Адміністративне

Миронівський районний суд Київської області

Капшук Любов Олексіївна

Ухвала від 08.12.2010

Адміністративне

Христинівський районний суд Черкаської області

Орендарчук Михайло Петрович

Постанова від 28.10.2010

Адміністративне

Оріхівський районний суд Запорізької області

Плечищева Оксана Валентинівна

Постанова від 29.11.2010

Адміністративне

Дебальцевський міський суд Донецької області

Кардашенко Олексій Анатолійович

Постанова від 08.12.2010

Адміністративне

Галицький районний суд Івано-Франківської області

Мула Олег Дмитрович

Постанова від 22.12.2010

Адміністративне

Станично-Луганський районний суд Луганської області

Дьоміна Олена Петрівна

Ухвала від 17.12.2010

Адміністративне

Святошинський районний суд міста Києва

Кирилюк Галина Миколаївна

Постанова від 06.12.2010

Адміністративне

Новосанжарський районний суд Полтавської області

Стрельченко Тетяна Григорівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні