ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД
79018, м. Львів, вул. Чоловсь кого, 2
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
30 травня 2011 р. № 2а-3584/11/1370
14 год. 00 хв.
Львівський окружний адмі ністративний суд в складі:
головуючий - суддя Коморн ий О.І.,
секретарі судового засіда ння Янчак П.О .,
з участю
представника позивача Валовін Ю.В.
представників відповідача Бодн ар В.І.,
розглянув у відкритому су довому засіданні адміністра тивну справу за позовом
ТзОВ "Діагностичний лікув ально-реабілітаційний курор тний комплекс "Ріксос-Прикар паття"
до Державна податкова інспе кція у м.Трускавець
про про скасування наказу ,
Обставини справи.
Позивач, товариство з обм еженою відповідальністю «Ді агностичний лікувально-реаб ілітаційний курортний компл екс «Ріксос-Прикарпаття»зве рнулось до суду з позовом про скасування наказу Державної податкової інспекції у м. Тру скавці Львівської області №7 9 від 22 березня 2011 року на провед ення документальної невиїзн ої перевірки.
Позовні вимоги мотивовані тим, що вказаний наказ винесе но відповідачем з порушенням норм Податкового кодексу Ук раїни, оскільки не минув терм ін протягом якого позивач по винен був надати витребувані документи.
У судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав повністю з підс тав викладених у позовній за яві, зазначив, що відповідач в идав оскаржуваний наказ до з акінчення строку, протягом я кого позивач повинен надати документи про які йшлося у за питі, просить позов задоволь нити.
Представник відповідача п роти позову заперечив з підс тав викладених у письмовому запереченні, пояснив, що оскі льки позивачем на неодноразо ві запити не надано витребув ані документи це стало підст авою для прийняття наказу №79 в ід 22 березня 2011 року, зазначає, щ о підстав для скасування нак азу немає оскільки на його пі дставі уже проведено перевір ку, відтак такий припинив сво ю дію у часі. Просить у задовол енні позову відмовити.
Суд заслухав поя снення представників сторін , повно всебічно та об' єктив но оцінив подані сторонами д окази у їх сукупності та
встановив:
Відповідачем, Державною податковою інспекцією у м. Тр ускавці Львівської області 2 2 березня 2011 року прийнято нака з №79 на проведення документал ьної невиїзної перевірки тов ариства з обмеженою відповід альністю «Діагностичний лік увально-реабілітаційний кур ортний комплекс «Ріксос-Прик арпаття» на три дні починаюч и з 22.03.2011 р.
Як вбачається з преамбули в казаного наказу, такий видан ий на підставі службової зап иски в. о. начальника відділу п одаткового контролю юридичн их осіб ДПІ у м. Трускавець та відповідно до п.п.75.1.2 п. 75.1 ст.75 ст.7 9 Податкового кодексу Україн и.
Завданням адміністратив ного судочинства відповідно до ч.1 ст.2 Кодексу адміністрат ивного судочинства України ( далі КАС України) є захист пра в, свобод та інтересів фізичн их осіб, прав та інтересів юри дичних осіб у сфері публічно -правових відносин від поруш ень з боку органів державної влади, органів місцевого сам оврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єк тів при здійсненні ними влад них управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегова них повноважень шляхом справ едливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміні стративних справ.
До адміністративних судів згідно з ч.2 цієї ж статті можу ть бути оскаржені будь-які рі шення, дії чи бездіяльність с уб'єктів владних повноважень , крім випадків, коли щодо таки х рішень, дій чи бездіяльност і Конституцією чи законами У країни встановлено інший пор ядок судового провадження.
Юрисдикція адміністратив них судів відповідно до ч. 1 ст . 17 КАС України поширюється на правовідносини, що виникают ь у зв'язку з здійсненням суб'є ктом владних повноважень вла дних управлінських функцій, а також у зв'язку з публічним ф ормуванням суб'єкта владних повноважень шляхом виборів а бо референдуму.
Згідно з п.1.1.ст.1 Податково го кодексу України (далі ПК Ук раїни), відносини, що виникают ь у сфері справляння податкі в і зборів, зокрема, вичерпний перелік податків та зборів, щ о справляються в Україні, та п орядок їх адміністрування, п латників податків та зборів, їх права та обов'язки, компете нцію контролюючих органів, п овноваження і обов'язки їх по садових осіб під час здійсне ння податкового контролю, а т акож відповідальність за пор ушення податкового законода вства регулюються Податкови м кодексом України.
В силу ст. 20.1.1 ст. 20 ПК України відповідачу надано право зап рошувати платників податків або їх представників для пер евірки правильності нарахув ання та своєчасності сплати податків та зборів, дотриман ня вимог іншого законодавств а, здійснення контролю за дот риманням якого покладено на органи державної податкової служби. Письмові повідомлен ня про такі запрошення надси лаються в порядку, встановле ному статтею 42 цього Кодексу, не пізніше ніж за 10 календарни х днів до дня запрошення реко мендованими листами, в яких з азначаються підстави запрош ення, дата і час, на які запрош ується платник податків (пре дставник платника податків).
Відповідно до п.20.1.23 ст. 20 ПК Укр аїни, органи державної подат кової служби мають право у ви падках виявлення порушення в имог податкового та іншого з аконодавства України, контро ль за дотриманням яких покла дено на контролюючі органи, н адсилати платникам податків письмові запити щодо наданн я засвідчених належним чином копій документів.
Згідно п.75.1 ст.75 ПК України, ор гани державної податкової сл ужби мають право проводити к амеральні, документальні (пл анові або позапланові; виїзн і або невиїзні) та фактичні пе ревірки. Камеральні та докум ентальні перевірки проводят ься органами державної подат кової служби в межах їх повно важень виключно у випадках т а у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевір ки - цим Кодексом та іншими зак онами України, контроль за до триманням яких покладено на органи державної податкової служби.
Документальною перевіркою згідно із п.п.75.1.2 п.75.1 ст.75 ПК Украї ни вважається перевірка, пре дметом якої є своєчасність, д остовірність, повнота нараху вання та сплати усіх передба чених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законод авства, контроль за дотриман ням якого покладено на контр олюючі органи, дотримання ро ботодавцем законодавства що до укладення трудового догов ору, оформлення трудових від носин з працівниками (найман ими особами) та яка проводить ся на підставі податкових де кларацій (розрахунків), фінан сової, статистичної та іншої звітності, регістрів податк ового та бухгалтерського обл іку, ведення яких передбачен о законом, первинних докумен тів, які використовуються в б ухгалтерському та податково му обліку і пов'язані з нараху ванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог інш ого законодавства, контроль за дотриманням якого покладе но на органи державної подат кової служби, а також отриман их в установленому законодав ством порядку органом держав ної податкової служби докуме нтів та податкової інформаці ї, у тому числі за результатам и перевірок інших платників податків.
Документальною невиїзною перевіркою вважається перев ірка, яка проводиться в примі щенні органу державної подат кової служби.
Згідно із ст.79 ПК України, док ументальна невиїзна перевір ка здійснюється у разі прийн яття керівником органу держа вної податкової служби рішен ня про її проведення та за ная вності обставин для проведен ня документальної перевірки , визначених статтями 77 та 78 цьо го Кодексу. Документальна не виїзна перевірка здійснюєть ся на підставі зазначених у п ідпункті 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 ц ього Кодексу документів та д аних, наданих платником пода тків у визначених цим Кодекс ом випадках, або отриманих в і нший спосіб, передбачений за коном.
Обставини, за наявності як их здійснюється документаль на позапланова виїзна переві рка передбачені п.78.1 ст. 78 ПК Укр аїни, однією з яких є та обстав ина, що за наслідками перевір ок інших платників податків або отримання податкової інф ормації виявлено факти, що св ідчать про можливі порушення платником податків податков ого, валютного та іншого зако нодавства, контроль за дотри манням якого покладено на ор гани державної податкової сл ужби, якщо платник податків н е надасть пояснення та їх док ументальні підтвердження на обов'язковий письмовий запи т органу державної податково ї служби протягом 10 робочих дн ів з дня отримання запиту.
Судом з матеріалів справи в становлено направлення відп овідачем позивачу листа №1759/10/2 3-0 від 23.02.2011 року, відповідно до я кого ДПІ у м. Трускавець, на пі дставі п. п. 73.3.1., п.73.3, п.73.5 ст.73, п.п.78.1.1. п .78.1 ст.78 ПК України зобов'язала п озивача надати пояснення та їх документальне підтвердже ння (завірені копії документ ів) у ТОВ «Рекламна Агенція Фаворит»(код ЄДРПОУ 37003028) за п еріод з 01.04.10р. по 31.12.10р., а саме: пода ткові накладні, акти виконан их робіт, бухгалтерські журн али - ордера по проведених опе раціях та інші документи отр имані від товариства «Реклам на Агенція Фаворит».
Інформацію з належним чино м завіреними копіями докумен тів позивача зобов'язано над ати у визначений законодавст вом термін за адресою м . Трускавець, пл. Чорновола 2.
У подальшому відповідачем направлено позивачу лист №2199 /10/23-0 від 09.03.2011 року, відповідно до якого ДПІ у м. Трускавець керу ючись п. п. 20.1.6 п.20.1 ст.20, п. 73.3 ст.73 ПК Ук раїни просила надати пояснен ня та їх документальне підтв ердження щодо включенню до с кладу валових витрат та пода ткового кредиту отриманих ТО В «ДЛРКК «Ріксос-Прикарпаття »робіт (товарів, послуг) від ТО В «Рекламна Агенція Фавори т»за період з 01.04.2010р. по 31.12.2010р. та надати належним чином завір ені копії наступних документ ів: договори (угоди, контракти ) з ТОВ «Рекламна Агенція Фа ворит», реєстри отриманих т а виданих податкових накладн их, податкові накладні та акт и виконаних робіт (послуг) вип исані ТОВ «Рекламна Агенці я Фаворит», виписки банку ч и інші платіжні документи, що підтверджують оплату послуг наданих ТОВ «Рекламна Аген ція Фаворит», а також журна ли-ордери та інші наявні бухг алтерські документи, що підт верджують відображення в бух галтерському та податковому обліку операції по придбанн ю робіт (товарів, послуг) у вищ евказаного суб' єкта господ арської діяльності.
Згідно змісту листа відпов ідна інформація та підтвердж уючі документи необхідні для об' єктивного вивчення прав омірності понесених витрат Т ОВ «ДЛРКК «Ріксос-Прикарпатт я»по отриманих роботах (това рах, послугах) від ТОВ «Реклам на Агенція Фаворит»в пер іод з 01.04.2010р. по 31.12.2010р., у зв' язку з тим? що від УПМ ДПА в Сумській області отримано пояснення громадянина ОСОБА_4, який відповідно до реєстраційних документів є директором та з асновником ТОВ „Рекламна А генція Фаворит", і який пові домляє, що жодного відношенн я до господарської діяльност і ТОВ «Рекламна Агенція Фав орит»не має, та більше того , ніяких договорів та бухгалт ерських документів не склада в та не підписував.
Інформацію з належним чино м завіреними копіями докумен тів позивача зобов' язано на дати у визначений законодавс твом термін за адресою: пл. Чор новола. 2 , м. Трускавець.
Як вбачається з вказаних ли стів, відповідач у першому ви падку при витребуванні докум ентів посилався на п. п. 73.3.1., п.73.3, п .73.5 ст.73 і на п.п.78.1.1. п.78.1 ст.78 ПК Украї ни, у другому випадку на п. п. 20.1.6 п.20.1 ст.20, п. 73.3 ст.73. Таким чином оби два листи містять посилання на ст. 73 Податкового кодексу У країни.
Порядок отримання податко вої інформації органами держ авної податкової служби визн ачений ст.. 73 ПК України, пункто м 73.3 якої передбачено право ор ганів державної податкової с лужби звернутися до платник ів податків та інших суб'єкті в інформаційних відносин із письмовим запитом про поданн я інформації (вичерпний пере лік та підстави надання якої встановлено законом), необхі дної для виконання покладени х на органи державної податк ової служби функцій, завдань , та її документального підтв ердження.
Такий запит підписується к ерівником (заступником керів ника) органу державної подат кової служби і повинен місти ти перелік інформації, яка за питується, та документів, що ї ї підтверджують, а також підс тави для надіслання запиту.
Письмовий запит про поданн я інформації надсилається пл атнику податків або іншим су б'єктам інформаційних віднос ин за наявності хоча б однієї з таких підстав:
1) за результатами аналізу податкової інформації, отрим аної в установленому законом порядку, виявлено факти, які с відчать про порушення платни ком податків податкового, ва лютного законодавства, закон одавства у сфері запобігання та протидії легалізації (від миванню) доходів, одержаних з лочинним шляхом, або фінансу ванню тероризму та іншого за конодавства, контроль за дот риманням якого покладено на органи державної податкової служби;
2) для визначення рівня звич айних цін на товари (роботи, по слуги) під час проведення пер евірок;
3) в інших випадках, визначен их цим Кодексом.
Платники податків та інші суб'єкти інформаційних відн осин відповідно до п. 73.3 ст. 73 ПК України зобов'язані подавати інформацію, визначену у запи ті органу державної податков ої служби, та її документальн е підтвердження протягом одн ого місяця з дня, що настає за днем надходження запиту (якщ о інше не передбачено цим Код ексом). У разі коли запит склад ено з порушенням вимог, викла дених в абзацах першому та др угому цього пункту, платник п одатків звільняється від обо в'язку надавати відповідь на такий запит.
Разом з тим, відповід но до п. 85.2 ст.85 ПК України, платн ик податків зобов'язаний над ати посадовим (службовим) осо бам органів державної податк ової служби у повному обсязі всі документи, що належать до предмета перевірки або пов'я зані з ним.
Такий обов'язок виникає у платника податків після поча тку перевірки.
Основні засади пода ткового законодавства Украї ни зазначені у ст. 4 ПК України , відповідно до п.4.1.4. якої, подат кове законодавство України ґ рунтується, серед інших, на пр инципі презумпції правомірн ості рішень платника податку в разі, якщо норма закону чи і ншого нормативно-правового а кта, виданого на підставі зак ону, або якщо норми різних зак онів чи різних нормативно-пр авових актів припускають нео днозначне (множинне) трактув ання прав та обов'язків платн иків податків або контролююч их органів, внаслідок чого є м ожливість прийняти рішення н а користь як платника податк ів, так і контролюючого орган у.
Із вказаним принципо м кореспондується норма закр іплена у п. 56.21 ст.56 ПК України, пр о те, що у разі коли норма цьог о Кодексу чи іншого норматив но-правового акта, виданого н а підставі цього Кодексу, або коли норми різних законів чи різних нормативно-правових актів припускають неоднозна чне (множинне) трактування пр ав та обов'язків платників по датків або контролюючих орга нів, внаслідок чого є можливі сть прийняти рішення на кори сть як платника податків, так і контролюючого органу, ріше ння приймається на користь п латника податків.
Як встановлено судом , обидва листа відповідача мі стили посилання на ст.. 73 ПК Укр аїни, відповідно до п. 73.3 якої, п латник податків повинен нада ти інформацію, визначену у за питі органу державної податк ової служби, та її документал ьне підтвердження протягом о дного місяця з дня, що настає з а днем надходження запиту (як що інше не передбачено цим Ко дексом). Жодних вказівок про н адання такої інформації пози вачем податковому органу у 10-д енний термін з дня отримання листів, такі не містять.
Як встановлено судом і не спростовано відповідач ем, позивачу направлявся пер ший лист №1759/10/23-0 від 23.02.2011р. та друг ий лист №2199/10/23-0 від 09.03.2011р., однак сп ірний наказ №79 видано 22.03.2011 року , тобто до закінчення встанов леного п. 73.3 ПК України місячно го строку, протягом якого поз ивач повинен надати інформац ію, визначену у запиті. Посила нь на п.п.78.1.1. п.78.1 ст.78 ПК України, я к підставу для його прийнятт я через неотримання протягом 10 днів витребуваної інформац ії на запит наказ не містить, а тому виданий відповідачем н аказ став передчасним і таки м, що прийнятий не на підставі , не у спосіб та не з підстав пе редбачених ПК України.
Закріплений у ч.1 ст.11 КАС України принцип змагальн ості сторін передбачає, що ро згляд і вирішення справ в адм іністративних судах здійсню ється на засадах змагальност і сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у до веденні перед судом їх перек онливості.
Право на звернення д о адміністративного суду з п озовом є первинним диспозити вним правом в адміністративн ому процесі, тобто правом, яки м особа розпоряджається на в ласний розсуд. Особа яка звер тається до суду, самостійно в ирішує, реалізувати їй це пра во чи добиватися захисту в ін ший, позасудовий спосіб, або ж змиритися з порушенням.
Відповідно ч. 3 ст. 11 КАС України, кожна особа, яка звер нулася за судовим захистом, р озпоряджається своїми вимог ами на свій розсуд, крім випад ків, встановлених цим Кодекс ом. Таким правом користуютьс я й особи, в інтересах яких под ано адміністративний позов, за винятком тих, які не мають а дміністративної процесуаль ної дієздатності.
Закріплений у ч.2 ст.11 КА С України принцип диспозитив ності полягає у тому, що суд ро зглядає адміністративні спр ави не інакше як за позовною з аявою, поданою відповідно до цього Кодексу, і не може виход ити за межі позовних вимог. Су д може вийти за межі позовних вимог тільки в разі, якщо це н еобхідно для повного захисту прав, свобод та інтересів сто рін чи третіх осіб, про захист яких вони просять.
Предметом доказування, ві дповідно до ч. 1 ст. 138 КАС Україн и є обставини, якими обґрунто вуються позовні вимоги чи за перечення або які мають інше значення для вирішення спра ви (причини пропущення строк у для звернення до суду тощо) т а які належить встановити пр и ухваленні судового рішення у справі.
За правилами, встановленим и ст. 71 КАС України, кожна сторо на повинна довести ті обстав ини, на яких ґрунтуються її ви моги та заперечення, крім вип адків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
З урахуванням встановлени х судом фактичних обставин с прави у співставленні із обр аним позивачем способом захи сту порушеного права, суд пог оджується з доводами відпові дача про відсутність підстав для задоволення позовних ви мог про скасування спірного наказу, оскільки на його підс таві відповідачем уже провед ено перевірку, що підтверджу ється матеріалами справи, ві дтак він припинив свою дію у ч асі.
Відповідно до ч.1 ст. 162 КАС Укр аїни, при вирішенні справи по суті суд може задовольнити а дміністративний позов повні стю або частково чи відмовит и в його задоволенні повніст ю або частково, а також згідно з ч.2 цієї ж статті суд може при йняти іншу постанову, яка б га рантувала дотримання і захис т прав, свобод інтересів люди ни і громадянина, інших суб' єктів у сфері публічно-право вих відносин від порушень з б оку суб' єктів владних повно важень.
В адміністративних справ ах про протиправність рішень , дій чи бездіяльності суб'єкт а владних повноважень обов'я зок щодо доказування правомі рності свого рішення, дії чи б ездіяльності покладається в ідповідно до ч. 2 ст. 71 КАС Украї ни на відповідача, якщо він за перечує проти адміністратив ного позову.
Оскільки у даній справі ос порюється прийнятий відпові дачем, суб' єктом владних по вноважень, наказ на проведен ня перевірки, який є актом у ро зумінні п.1 ч.2 ст. 17 КАС України, с уд відповідно до вимог ч.3 ст.2 К АС України, перевіряє чи прий нятий (вчинений) він:
1) на підставі, у межах повно важень та у спосіб, що передба чені Конституцією та законам и України;
2) з використанням повноваже ння з метою, з якою це повноваж ення надано;
3) обґрунтовано, тобто з урах уванням усіх обставин, що маю ть значення для прийняття рі шення (вчинення дії);
4) безсторонньо (неупереджен о);
5) добросовісно;
6) розсудливо;
7) з дотриманням принципу рі вності перед законом, запобі гаючи несправедливій дискри мінації;
8) пропорційно, зокрема з дот риманням необхідного баланс у між будь-якими несприятлив ими наслідками для прав, своб од та інтересів особи і цілям и, на досягнення яких спрямов ане це рішення (дія);
9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийнятт я рішення;
10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Оскільки при розгляді сп рави встановлено прийняття с пірного наказу Державної под аткової інспекції у м. Труска вці Львівської області №79 від 22 березня 2011 року на проведенн я документальної невиїзної п еревірки з порушенням вимог Податкового кодексу України , суд з урахування викладених норм законодавства та встан овлених фактичних обставин с прави дійшов висновку, що для повного захисту прав позива ча слід вийти за межі позовни х вимог, задовольнивши позов частково, та визнати наказ Де ржавної податкової інспекці ї у м. Трускавці Львівської об ласті №79 від 22 березня 2011 року на проведення документальної н евиїзної перевірки товарист ва з обмеженою відповідальні стю «Діагностичний лікуваль но-реабілітаційний курортни й комплекс «Ріксос-Прикарпат тя»протиправним.
Відповідно до ст. 94 КАС Укр аїни на користь позивача слі д стягнути з Державного бюдж ету України 1,70 грн. судового зб ору
Керуючись ст. ст. 7-14, 50, 71, 86, 143, 158, 160-163 , 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
п о с т а н о в и в :
1. Адміністративний п озов задовольнити повністю.
2. Визнати наказ Держа вної податкової інспекції у м. Трускавці Львівської обла сті №79 від 22 березня 2011 року на п роведення документальної не виїзної перевірки товариств а з обмеженою відповідальніс тю «Діагностичний лікувальн о-реабілітаційний курортний комплекс «Ріксос-Прикарпатт я»- протиправним.
3. Стягнути з Державно го бюджету України на корист ь товариства з обмеженою від повідальністю «Діагностичн ий лікувально-реабілітаційн ий курортний комплекс «Ріксо с-прикарпаття»(Львівська обл ., м. Трускавець, вул. Городище, 8 ЄДРПОУ 34358195, р/р 26008000002636 у філії АТ « Укрексімбанк», МФО325718) 1 грн. 70 ко п. судового збору.
4. У задоволенні інших позовних вимог відмовити.
Постанова набирає закон ної сили в строк та в порядку, передбаченому ст.254 Кодексу ад міністративного судочинств а України.
Постанова може бути оскарж ена в строк та в порядку, визна ченому ст.186 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и.
У судовому засіданн і оголошено вступну та резол ютивну частини постанови.
Повний текст постано ви складено та підписано 03.06.2011р . о 16:00 год.
Суддя Коморний О.І.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.05.2011 |
Оприлюднено | 16.06.2011 |
Номер документу | 16075886 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Коморний Олександр Ігорович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Коморний Олександр Ігорович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Коморний Олександр Ігорович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Коморний Олександр Ігорович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Коморний Олександр Ігорович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Коморний Олександр Ігорович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Коморний Олександр Ігорович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні