ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Ре спубліка Крим, Україна, 95013
УХВАЛА
Іменем України
про закриття провадження п о справі в частині позовних в имог
30 березня 2012 р. Справа № 2а-102/12/0170/26
Суддя Окружного адмініс тративного суду Автономної Р еспубліки Крим Петренко В.В ., за участю секретаря Асєєво ї Л.О., розглянувши у порядку п исьмового провадження матер іали адміністративної справ и
ОСОБА_1
до Республіканського комі тету АР Крим по транспорту та зв'язку
про скасування наказу та сп онукання до виконання певних дій,
за участю:
позивач - ОСОБА_1, паспорт серії НОМЕР_1;
від відповідача - ОСОБА_2 , довіреність № 01.2/264 від 10.06.11р., по свідчення № 10.
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 звернувся до Окр ужного адміністративного су ду Автономної Республіки Кри м з адміністративним позовом до Республіканського коміте ту АР Крим по транспорту та зв 'язку про визнання днем звіль нення позивача не 27.09.2011 року, а о станній день роботи позивача у Рескомітеті, тобто 29.09.2011 року і провести відповідний пере рахунок і виплату грошових с ум, які належить виплатити у д аному випадку, у встановлено му порядку; визнання незакон ним наказ по Республікансько му комітету АР Крим по трансп орту та зв'язку від 27.09.2011 року № 40-л та зобов'язання відповідач а скасувати його; відновленн я ОСОБА_1 на роботі на поса ді; зобов'язання відповідача виплатити позивачу заробітн у плату за весь час вимушеног о прогулу; визнання дій відпо відача з несанкціонованого з бору інформації про стан здо ров'я та методи лікування поз ивача незаконними; визнання складання і розповсюдження д овідки - об'єктивки (без дати і номера) незаконним, а інформа цію про позивача, що утримуєт ься в ній, про те, що відношенн я позивача до роботи погірши лося і придбало явно несумлі нний характер і стало направ лено на невиконання поставле них задач, визнання необ'єкти вною, а тому і недостовірною; з обов'язання відповідача спро стувати необ'єктивну і недос товірну інформацію про позив ача ОСОБА_1, що утримуєтьс я у вищевказаній довідці - об'є ктивці, засобом, передбачени м ст. 277 Цивільного кодексу Укр аїни; визнання запису № 36 в тру довій книжці позивача недійс ною і зобов'язання відповіда ча внести відповідні зміни д о трудової книжки позивача у встановленому порядку.
Адміністративний позов не відповідав нормам ст. 106 КАС Ук раїни, у зв'язку з чим ухвалою суду від 11.01.2012 року позовну зая ву було залишено без руху та надано строк для усунення не доліків, зазначених в ухвалі .
Позивач усунув недоліки за значені в ухвалі суду від 11.01.2011р . у визначений судом строк.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду АР Крим від 09 .02.2012 року відкрито провадженн я в адміністративній справі, закінчено підготовче провад ження та справу призначено д о судового розгляду.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду АР Крим від 01 .03.2012 року в задоволенні клопот ання позивача про забезпечен ня доказів відмовлено.
01.03.2012 року суду подана заява п ро зміну позовних вимог, відп овідно до якої позивач проси ть наказ по Республіканськом у комітету Автономної Респуб ліки Крим по транспорту та зв ' язку від 27.09.2011 року №40-л визна ти недійсним; відновити пози вача ОСОБА_1 на роботі на п опередній посаді головного с пеціаліста відділу розвитку авіаційного і морського тра нспорту управління розвитку авіаційного, залізничного і морського транспорту Респуб ліканського комітету АР Крим по транспорту та зв'язку; зобо в' язати відповідача виплат ити позивачу заробітну плату за весь час вимушеного прогу лу; визнати дії відповідача з несанкціонованого збору інф ормації про стан здоров'я та м етоди лікування позивача нез аконними; визнати днем звіль нення позивача не 27.09.2011 року, а о станній день роботи позивача у Рескомітеті, тобто 29.09.2011 року і провести відповідний пере рахунок і виплату грошових с ум, які належить виплатити у д аному випадку, у встановлено му порядку; визнати складанн я і розповсюдження довідки - о б'єктивки (без дати і номера) н езаконним, а інформацію про п озивача, що утримується в ній , про те, що відношення позивач а до роботи погіршилося і при дбало явно несумлінний харак тер і стало направлено на нев иконання поставлених задач, визнання необ'єктивною, а том у і недостовірною; зобов' яз ати відповідача спростувати необ'єктивну і недостовірну інформацію про позивача ОС ОБА_1, що утримується у вищев казаній довідці; визнати зап ис № 36 в трудовій книжці позив ача недійсним і зобов'язати в ідповідача внести відповідн і зміни до трудової книжки по зивача у встановленому поряд ку.
Відповідно до ч.1 ст.2 КАС Укра їни завданням адміністратив ного судочинства є захист пр ав, свобод та інтересів фізич них осіб, прав та інтересів юр идичних осіб у сфері публічн о-правових відносин від пору шень з боку органів державно ї влади, органів місцевого са моврядування, їхніх посадови х і службових осіб, інших суб'є ктів при здійсненні ними вла дних управлінських функцій н а основі законодавства, в том у числі на виконання делегов аних повноважень шляхом спра ведливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміні стративних справ.
Відповідно до частини 2 стат ті 2 КАС України до адміністра тивних судів можуть бути оск аржені будь-які рішення, дії ч и бездіяльність суб' єктів в ладних повноважень, крім вип адків, коли щодо таких рішень , дій чи бездіяльності Консти туцією або законами України встановлено інший порядок су дового провадження.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 3 КАС України справа адміністрати вної юрисдикції (далі - адміні стративна справа) - переданий на вирішення адміністративн ого суду публічно-правовий с пір, у якому хоча б однією зі с торін є орган виконавчої вла ди, орган місцевого самовряд ування, їхня посадова чи служ бова особа або інший суб'єкт, я кий здійснює владні управлін ські функції на основі закон одавства, в тому числі на вико нання делегованих повноваже нь.
Тобто, справою адміністрат ивної юрисдикції може бути п ереданий на вирішення адміні стративного суду спір, який в иник між двома (кількома) конк ретними суб'єктами суспільст ва стосовно їхніх прав та обо в'язків у конкретних правови х відносинах, у яких хоча б оди н суб'єкт законодавчо уповно важений владно керувати пове дінкою іншого (інших) суб'єкті в, а ці суб'єкти відповідно зоб ов'язані виконувати вимоги т а приписи такого владного су б'єкта.
Згідно ч.ч. 1, 2 ст. 17 КАС України юрисдикція адміністративни х судів поширюється на право відносини, що виникають у зв'я зку з здійсненням суб'єктом в ладних повноважень владних у правлінських функцій, а тако ж у зв'язку з публічним формув анням суб'єкта владних повно важень шляхом виборів або ре ферендуму.
Юрисдикція адміністративн их судів поширюється на публ ічно-правові спори, зокрема:
1) спори фізичних чи юридичн их осіб із суб'єктом владних п овноважень щодо оскарження й ого рішень (нормативно-право вих актів чи правових актів і ндивідуальної дії), дій чи без діяльності;
2) спори з приводу прийняття громадян на публічну службу , її проходження, звільнення з публічної служби;
3) спори між суб'єктами владн их повноважень з приводу реа лізації їхньої компетенції у сфері управління, у тому числ і делегованих повноважень;
4) спори, що виникають з приво ду укладання, виконання, прип инення, скасування чи визнан ня нечинними адміністративн их договорів;
5) спори за зверненням суб'єк та владних повноважень у вип адках, встановлених Конститу цією та законами України;
6) спори щодо правовідносин, пов'язаних з виборчим процес ом чи процесом референдуму.
Відповідно до ч. 2 ст. 4 КАС Укр аїни юрисдикція адміністрат ивних судів поширюється на в сі публічно-правові спори, кр ім спорів, для яких законом вс тановлений інший порядок суд ового вирішення.
Статтею 55 Конституції Украї ни кожному гарантується прав о на оскарження в суді рішень , дій чи бездіяльності органі в державної влади, органів мі сцевого самоврядування, поса дових і службових осіб.
Компетенція (юрисдикція) су дів щодо розгляду таких спра в визначається процесуальни ми законами.
Незважаючи на спільне зага льне завдання судочинства - захист прав, свобод та інтере сів особи, кожен вид судочинс тва спрямований на досягненн я властивого лише йому специ фічного завдання.
З урахуванням викладеного суд вважає, що позовну заяву ОСОБА_1 в частині позовних вимог про визнання днем звіл ьнення позивача не 27.09.2011 року, а останній день роботи позива ча у Рескомітеті, тобто 29.09.2011 ро ку, не належить розглядати в п орядку адміністративного су дочинства.
Разом з тим, суд вважає необхідним звернути увагу п озивача на те, що відповідно д о ч. 2 ст. 124 Конституції України юрисдикція судів поширюєтьс я на всі правовідносини, що ви никають у державі.
Згідно зі ст. 2 Закону Україн и “Про судоустрій і статус су ддів” суд здійснюючи правосу ддя на засадах верховенства права, забезпечує кожному пр аво на справедливий суд та по вагу до інших прав і свобод, га рантованих Конституцією і за конами України.
Нормами ч. 3 ст. 3 вказаного За кону встановлено, що судова с истема забезпечує доступніс ть до правосуддя для кожної о соби в порядку, встановленом у Конституцією та законами У країни.
Відповідно до ч. 1 ст. 7 цього ж Закону кожному гарантується захист його прав, свобод та за конних інтересів незалежним і безстороннім судом, утворе ним відповідно до закону.
Рішенням Конституційного Суду України від 09.07.2002 року заз начено, що ч. 2 ст. 124 Конституції України передбачає право на захист судом прав юридичних та фізичних осіб, встановлює юридичні гарантії його реал ізації, надаючи можливість к ожному захищати свої права б удь-яким, не забороненим зако ном способом. Кожна особа має право вільно обрати не забор онений законом спосіб захист у прав, у тому числі і судовий захист. Суб' єкти правовідно син мають право на звернення до суду для захисту своїх пра в та інтересів. Право на зверн ення до суду за вирішенням сп ору не може бути обмежене зак оном, іншими нормативно-прав овими актами.
Згідно з ч. 1 ст. 234 Цивільного п роцесуального кодексу Украї ни, окреме провадження - це вид непозовного цивільного судо чинства, в порядку якого розг лядаються цивільні справи пр о підтвердження наявності аб о відсутності юридичних факт ів, що мають значення для охор они прав та інтересів особи а бо створення умов здійснення нею особистих немайнових чи майнових прав або підтвердж ення наявності чи відсутност і неоспорюваних прав.
Частиною 2 ст. 256 Цивільного п роцесуального кодексу Украї ни передбачено, що у судовому порядку можуть бути встанов лені також інші факти, від яки х залежить виникнення, зміна або припинення особистих чи майнових прав фізичних осіб , якщо законом не визначено ін шого порядку їх встановлення .
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 157 КАС України суд закриває провад ження у справі якщо справу не належить розглядати в поряд ку адміністративного судочи нства
За таких обставин позивачу необхідно звернутись до міс цевого загального суду з поз овними вимогами щодо встанов лення факту, оформивши позов ну заяву відповідно до вимог Цивільного процесуального к одексу України, з урахування м територіальної підсудност і.
На підставі викладеного, ке руючись п. 1 ч. 1 ст. 157, ст.ст. 160, 165 КА С України
УХВАЛИВ:
Закрити провадження по ад міністративній справі № 2а-102/12/ 017/26 в частині позовних вимог пр о визнання днем звільнення п озивача не 27.09.2011 року, а останні й день роботи позивача у Реск омітеті, тобто 29.09.2011 року.
Ухвала набирає законної си ли протягом 5 днів з дня її про голошення. Якщо справу розгл януто у порядку письмового п ровадження або без виклику о соби, яка її оскаржує, ухвала н абирає законної сили через 5 д нів з дня її отримання.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної рес публіки Крим протягом 5 днів з дня її проголошення. У разі р озгляду справи у порядку пис ьмового провадження або без виклику особи, яка її оскаржу є, апеляційна скарга подаєть ся протягом 5 днів з дня отрима ння. Копія апеляційної скарг и одночасно надсилається осо бою, яка її подає, до Севастопо льського апеляційного адмін істративного суду.
Суддя підпис Петренко В.В.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 30.03.2012 |
Оприлюднено | 19.04.2012 |
Номер документу | 22628488 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Санакоєва Майя Анзорівна
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Санакоєва Майя Анзорівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Петренко В.В.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Петренко В.В.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Петренко В.В.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Петренко В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні