Рішення
від 01.10.2008 по справі 31/156
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

31/156

 

ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД  міста КИЄВА01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б     тел.230-31-34

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

справа №  31/156

01.10.08

За позовом          Комунального підприємства “Імпульс” Пологівської районної ради,

          м. Пологи

До          Державного підприємства “Інформаційний центр” Міністерства юстиції

          України, м. Київ

Про          надання доступу до електронного реєстру прав власності на нерухоме майно

Суддя  Качан Н.І.

Представники:

Від позивача                    Богдан А.М. пред. по довір.

Від відповідача           Мартинюк А.М. пред. по довір.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Позивач звернувся до суду з позовом про спонукання до обмеження доступу Комунальному підприємству «Бюро технічної інвентаризації»Оріхівського району на території окремих сільських та селищних рад Оріхівського району Запорізької області та відновлення доступу Позивачу до електронного реєстру прав власності на нерухоме майно на території вказаних сільських та селищної ради.

Заявлені   позовні вимоги Позивач мотивував тим, що у 2002 р. між Позивачем та Відповідачем було укладено договір, яким Позивачу було організовано доступ до користування автоматизованої електронної системи реєстрації прав власності на нерухоме майно по адміністративним територіям ряду сільських та селищних рад Запорізької області, визначених на підставі відповідних рішень Запорізького облвиконкому.

У 2004 році Відповідачем було обмежено доступ Позивача до користування автоматизованої електронної системи реєстрації прав власності на нерухоме майно на підставі відповідних рішень виконавчих комітетів сільських рад, якими реєстрацію прав власності було делеговано іншому бюро технічної інвентаризації, і, фактично, припинено виконання будь-яких зобов'язань за зазначеним вище договором.

Оскільки нормами чинного законодавства України та нормами укладеного договору не передбачалося можливості односторонньої відмови від виконання зобов'язань за договором, Позивач вважав, що обмеженням доступу до користування електронною системою реєстрації прав власності на об'єкти нерухомого майна для Позивача та наданням такого доступу для іншого БТІ, Відповідач допустив порушення норм чинного законодавства.

Ухвалою суду від 25.03.2008р. порушено провадження у справі та призначено розгляд справи на 23.04.2008р.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 23.04.2008р. було зупинено провадження у справі до вирішення пов'язаної з нею справи № 26/116/06-22/101/07.

          Ухвалою Господарського суду міста Києва від 19.05.2008р. було поновлено провадження у справі та призначено судовий розгляд на 19.06.2008р.

          05.06.2008р. матеріали справи № 31/156 були скеровані до Київського апеляційного господарського суду, у зв'язку з апеляційним оскарженням ухвали від 23.04.2008р.

          Ухвалою Київського апеляційного господарського суду від 23.06.2008р. апеляційну скаргу повернуто скаржнику без розгляду.

          Ухвалою Господарського суду міста Києва від 26.08.2008р. розгляд справи було призначено на 10.09.2008р.

          В судовому засіданні 10.09.2008р. було оголошено перерву до 01.10.2008р., в порядку ст. 77 ГПК України.

01.10.2008 р. Позивачем було подано до суду уточнення позовних вимог, яким Позивач просив суд зобов'язати Відповідача обмежити доступ Комунального підприємства «Бюро технічної інвентаризації»Оріхівського району на території Новотроїцької, Яснополянської, Юрківської, Щасливської, Преображенської, Омельницької, Новотавричеської, Вільнянської, Малотокмачаноської, Микильської, Мирненської, Новоданилівської, Новоіванівської, Новопавлівської, Новоселівської сільських рад, Комишуваської селищної ради Оріхівського району Запорізької області до електронного реєстру прав власності на нерухоме майно та відновити Позивачу доступ до електронного реєстру прав власності на нерухоме майно на території Новотроїцької, Яснополянської, Юрківської, Щасливської, Преображенської, Омельницької, Новотавричеської, Вільнянської, Малотокмачаноської, Микильської, Мирненської, Новоданилівської, Новоіванівської, Новопавлівської, Новоселівської сільських рад, Комишуваської селищної ради Оріхівського району Запорізької області.

У судовому засіданні представник Позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі та просив суд позов задовольнити.

Відповідач у судовому засіданні проти позову заперечував та відповідно до ст. 59 Господарського процесуального кодексу України (надалі –«ГПК України») надав до суду відзив на позов. У своєму відзиві на позов Відповідач зазначив про те, що відповідно до Тимчасового положення про порядок державної реєстрації прав власності на нерухоме майно Відповідач є адміністратором реєстру прав власності на нерухоме майно та здійснює програмно-інформаційне забезпечення реєстру, відповідає за його функціонування, збереження даних і їх захист від руйнування, а також забезпечує БТІ на підставі відповідних договорів прямий доступ до зазначеного реєстру прав власності.

У 2002 р. між Відповідачем та Комунальним підприємством «Бюро технічної інвентаризації»Оріхівського району (надалі –«КП БТІ Оріхівського району») було укладено договір, відповідно до якого зазначене комунальне підприємство отримало доступ до електронного реєстру прав власності на нерухоме майно по Оріхівському району Запорізької області з 24.01.2003 р.

Таким чином, у зв'язку з відсутністю законодавчих обмежень та заборон на момент укладення такого договору, деякий час на території Оріхівського району Запорізької області працювало 2 підприємства –бюро технічної інвентаризації, а саме: Позивач та КП БТІ Оріхівського району.

У подальшому КП БТІ Оріхівського району було направлено Відповідачу відповідні рішення органів місцевого самоврядування Оріхівського району Запорізької області, якими було покладено виконання повноважень з державної реєстрації прав власності на об'єкти нерухомого майна на території Оріхівського району Запорізької області саме на КП БТІ Оріхівського району.

З огляду на це, Відповідачем було обмежено доступ Позивача до електронного реєстру прав власності на нерухоме майно на території Оріхівського району Запорізької області.

Надалі рішеннями судів, прийнятими у відповідних справах за позовами Позивача, частину рішень зазначених органів місцевого самоврядування по деяких сільських радах Оріхівського району Запорізької області було визнано недійсними. Постановою Київського апеляційного господарського суду від 26.04.2006 р. Позивачу було відновлено доступ до електронного реєстру прав власності на нерухоме майно по Оріхівському району Запорізької області по частині сільських рад Оріхівського району Запорізької області, а саме: на території Кіровської, Білогір'ївської, Копанівської, Новояківлівської, Димитрівської, Новоандріївської, Нестерянської сільських рад та Оріхівської міської ради.

Державну реєстрацію прав власності на об'єкти нерухомого майна на території інших сільських рад Оріхівського району Запорізької області здійснює КП БТІ Оріхівського району.

Таким чином, Відповідач вважає, що ним належним чином виконуються умови укладеного договору про організацію доступу Позивача до електронного реєстру прав власності на нерухоме майно, а тому позовні вимоги Позивача вважає безпідставними. У зв'язку з цим, Відповідач просив суд у задоволенні позову відмовити.  

Судом, у відповідності до вимог ст. 81-1 ГПК України, складалися протоколи судових засідань, які долучені до матеріалів справи.

Розглянувши подані по справі документи і матеріали,  всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, заслухавши пояснення представників сторін, Господарський суд міста Києва, -

ВСТАНОВИВ:

23 вересня 1986 р. рішенням Виконавчого комітету Запорізької обласної ради народних депутатів «Про створення Пологівського міжміського бюро технічної інвентаризації»№343 було створено з 1 вересня 1986 р. на самостійному експлуатаційному балансі Пологівське міжміське бюро технічної інвентаризації.

Додатком до рішення Виконавчого комітету Запорізької обласної ради народних депутатів від 23.09.1986 р. №343 було визначено схему обслуговування районів організаціями технічної інвентаризації області, відповідно до якого Пологівське міжміське бюро технічної інвентаризації здійснювало свою діяльність на території м. Токмак, м. Молочанська, Токмацького, Пологівського, Оріхівського, Гуляйпольського та Чернігівського районів Запорізької області.

Згідно Статуту Позивача, затвердженого рішенням 19 сесії Пологівської районної ради Запорізької області від 14.04.2005 р., Позивач є комунальним підприємством, заснованим на майні Пологівської районної ради, отриманому на підставі постанови Кабінету Міністрів України «Про розмежування державного майна України між загальнодержавною (республіканською) власністю і власністю адміністративно-територіальних одиниць (комунальною власністю)»від 05.11.1991 р. №311, рішення Запорізького облвиконкому «Про формування комунального майна Запорізької області»від 14.01.1992 р., рішення 9 сесії Пологівської районної ради «Про перелік майна комунальної власності районної ради народних депутатів»від 16.04.1992 р. №3, та є власністю територіальних громад сіл і міст, управління якими здійснює Пологівська районна рада.

15.10.2002 р. між Позивачем та Відповідачем було укладено Договір №62 про організацію доступу БТІ до користування автоматизованою електронною системою «Реєстр прав власності на нерухоме майно»(надалі –«Договір»). Пунктом 1.1. предметом зазначеного Договору було визначено організацію Відповідачем доступу Позивача до користування автоматизованою електронною системою «Реєстр прав власності на нерухоме майно»(надалі – «Реєстр») шляхом безоплатного встановлення на комп'ютери Позивача клієнтської частини автоматизованої електронної системи «Реєстр прав власності на нерухоме майно», організації каналу зв'язку, а також надання Позивачу відповідних ідентифікаторів та паролів для доступу до Реєстру з метою: реєстрації прав власності на нерухоме майно, видачі витягів та виготовлення свідоцтв про право власності на нерухоме майно, надання інших послуг з Реєстру для заявників юридичних та фізичних осіб, а також осіб, які представляють їхні інтереси.

16.11.2002 р. між Позивачем та Відповідачем було підписано Акт про підключення (копія є у матеріалах справи), відповідно до якого Позивачу було встановлено на комп'ютери клієнтську частину автоматизованої електронної системи «Реєстр прав власності на нерухоме майно», організовано канал зв'язку та забезпечено доступ Позивача до Реєстру.

23.07.2004 р. рішенням Преображенської сільської ради «Про надання повноважень бюро технічної інвентаризації щодо реєстрації прав власності на нерухоме майно»№129 було надано повноваження КП БТІ Оріхівського району на здійснення державної реєстрації прав власності на об'єкти нерухомого майна на території Преображенської сільської ради.

18.10.2003 р. рішенням Виконавчого комітету Омельницької сільської ради №54 було надано повноваження КП БТІ Оріхівського району на здійснення державної реєстрації прав власності на об'єкти нерухомого майна на території Омельницької сільської ради.

24.10.2003 р. рішенням Виконавчого комітету Новопавлівської сільської ради «Про надання повноважень бюро технічної інвентаризації щодо реєстрації прав власності на нерухоме майно»№100 було надано повноваження КП БТІ Оріхівського району на здійснення державної реєстрації прав власності на об'єкти нерухомого майна на території Новопавлівської сільської ради.

30.12.2003 р. рішенням Виконавчого комітету Щасливської сільської ради «Про делегування повноважень»№13 було надано повноваження КП БТІ Оріхівського району на здійснення державної реєстрації прав власності на об'єкти нерухомого майна на території Щасливської сільської ради.

18.06.2004 р. рішенням Микільської сільської ради «Про надання повноважень бюро технічної інвентаризації щодо реєстрації прав власності на нерухоме майно»№22 було надано повноваження КП БТІ Оріхівського району на здійснення державної реєстрації прав власності на об'єкти нерухомого майна на території Микільської сільської ради.

22.06.2004 р. рішенням Виконавчого комітету Новотавричеської сільської ради «Про облік та державну реєстрацію нерухомості на території Новотавричеської сільської ради»№74 було надано повноваження КП БТІ Оріхівського району на здійснення державної реєстрації прав власності на об'єкти нерухомого майна на території Новотавричеської сільської ради.

22.06.2004 р. рішенням Новоселівської сільської ради «Про надання повноважень бюро технічної інвентаризації щодо реєстрації прав власності на нерухоме майно»№20 було надано повноваження КП БТІ Оріхівського району на здійснення державної реєстрації прав власності на об'єкти нерухомого майна на території Новоселівської сільської ради.

30.06.2004 р. рішення Виконавчого комітету Новоіванівської сільської ради «Про облік та державну реєстрацію нерухомості на території Новоіванівської сільської ради»№39 було надано повноваження КП БТІ Оріхівського району на здійснення державної реєстрації прав власності на об'єкти нерухомого майна на території Новоіванівської сільської ради.

02.07.2004 р. рішенням Виконавчого комітету Новоданилівської сільської ради «Про надання повноважень бюро технічної інвентаризації щодо реєстрації прав власності на нерухоме майно»№37, було надано повноваження КП БТІ Оріхівського району на здійснення державної реєстрації прав власності на об'єкти нерухомого майна на території Новоданилівської сільської ради.

02.07.2004 р. рішенням Юрківської сільської ради «Про надання делегованих повноважень на облік та реєстрацію нерухомості на території Юрківської сільської ради»№3, було надано повноваження КП БТІ Оріхівського району на здійснення державної реєстрації прав власності на об'єкти нерухомого майна на території Юрківської сільської ради.

15.07.2004 р. рішенням Виконавчого комітету Мирненської сільської ради «Про надання повноважень бюро технічної інвентаризації щодо реєстрації прав власності на нерухоме майно»№65, було надано повноваження КП БТІ Оріхівського району на здійснення державної реєстрації прав власності на об'єкти нерухомого майна на території Мирненської сільської ради.

15.07.2004 р. рішенням Виконавчого комітету Малотокмачанської сільської ради «Про надання повноважень бюро технічної інвентаризації щодо реєстрації прав власності на нерухоме майно»№106, було надано повноваження КП БТІ Оріхівського району на здійснення державної реєстрації прав власності на об'єкти нерухомого майна на території Малотокмачанської сільської ради.

17.07.2004 р. рішенням Виконавчого комітету Вільнянської сільської ради «Про надання повноважень бюро технічної інвентаризації щодо реєстрації прав власності на нерухоме майно»№106, було надано повноваження КП БТІ Оріхівського району на здійснення державної реєстрації прав власності на об'єкти нерухомого майна на території Вільнянської сільської ради.

У липні 2004 р. Виконавчим комітетом Яснополянської сільської ради було прийнято рішення «Про надання повноважень бюро технічної інвентаризації щодо реєстрації прав власності на нерухоме майно»№25, яким було надано повноваження КП БТІ Оріхівського району на здійснення державної реєстрації прав власності на об'єкти нерухомого майна на території Яснополянської сільської ради.

20.10.2004 р. Відповідачем було направлено на адресу Позивача лист №1-25/1470 (копія є у матеріалах справи), яким Позивача було повідомлено про те, що з 01.11.2004 р. Позивачу буде обмежено доступ до Реєстру щодо здійснення державної реєстрації прав власності на об'єкти нерухомого майна на території вказаних вище сільських та селищних рад Оріхівського району Запорізької області.

Постановою Господарського суду Запорізької області від 21.11.2005 р. у справі №17/314-АП рішення Виконавчого комітету Малотокмачанської сільської ради «Про надання повноважень бюро технічної інвентаризації щодо реєстрації прав власності на нерухоме майно»від 15.07.2004 р. №106 було скасовано.

Постановою Господарського суду Запорізької області від 23.11.2005 р. у справі №14/279-АП рішення Виконавчого комітету Микільської сільської ради «Про надання повноважень»від 18.06.2004 р. №22 було скасовано.  

Постановою Господарського суду Запорізької області від 23.11.2005 р. у справі №14/280-АП рішення Виконавчого комітету Вільнянської сільської ради «Про надання повноважень бюро технічної інвентаризації щодо реєстрації прав власності на нерухоме майно»від 17.07.2004 р. №32 було скасовано.

Постановою Господарського суду Запорізької області від 23.11.2005 р. у справі №14/282-АП рішення Виконавчого комітету Щасливської сільської ради «Про надання повноважень»від 30.12.2003 р. №13 було скасовано.  

Постановою Господарського суду Запорізької області від 23.11.2005 р. у справі №14/278-АП рішення Виконавчого комітету Яснополянської сільської ради «Про надання повноважень бюро технічної інвентаризації щодо реєстрації прав власності на нерухоме майно» №25 було скасовано.  

Постановою Господарського суду Запорізької області від 29.11.2005 р. у справі №17/329-АП рішення Новотроїцької сільської ради «Про надання повноважень бюро технічної інвентаризації щодо реєстрації прав власності на нерухоме майно»від 02.07.2004 р. №3 було скасовано.  

Постановою Господарського суду Запорізької області від 29.11.2005 р. у справі №17/325-АП рішення Преображенської сільської ради «Про надання повноважень бюро технічної інвентаризації щодо реєстрації прав власності на нерухоме майно»від 23.07.2004 р. №129 було скасовано.  

Постановою Господарського суду Запорізької області від 29.11.2005 р. у справі №17/326-АП рішення Виконавчого комітету Новотавричеської сільської ради «Про облік та державну реєстрацію нерухомості на території Новотавричеської сільської ради»від 22.06.2004 р. №74 було скасовано.

Постановою Господарського суду Запорізької області від 29.11.2005 р. у справі №4/264-АП було скасовано рішення Новоселівської сільської ради «Про надання повноважень бюро технічної інвентаризації щодо реєстрації прав власності на нерухоме майно»від 22.06.2004 р. №20.

Постановою Господарського суду Запорізької області від 29.11.2005 р. у справі №4/265-АП було скасовано рішення Виконавчого комітету Мирненської сільської ради «Про надання повноважень бюро технічної інвентаризації щодо реєстрації прав власності на нерухоме майно»від 15.07.2004 р. №65.

Постановою Господарського суду Запорізької області від 06.12.2005 р. у справі №8/270-АП рішення Виконавчого комітету Омельницької сільської ради від 18.10.2003 р. №54 було визнано недійсним та скасовано.

Постановою Господарського суду Запорізької області від 06.12.2005 р. у справі №8/266-АП рішення Виконавчого комітету Новоіванівської сільської ради «Про облік та державну реєстрацію нерухомості на території Новоіванівської сільської ради»від 30.06.2004 р. №39 було визнано недійсним та скасовано.

Постановою Господарського суду Запорізької області від 06.12.2005 р. у справі №8/267-АП рішення Виконавчого комітету Новопавлівської сільської ради «Про надання повноважень бюро технічної інвентаризації щодо реєстрації прав власності на нерухоме майно» від 24.10.2003 р. №100 було визнано недійсним та скасовано.

Постановою Господарського суду Запорізької області від 06.12.2005 р. у справі №8/271-АП рішення Виконавчого комітету Новоданилівської сільської ради «Про надання повноважень бюро технічної інвентаризації щодо реєстрації прав власності на нерухоме майно»від 30.06.2004 р. №37 було визнано недійсним та скасовано.

Постановою Господарського суду Запорізької області від 06.12.2005 р. у справі №20/326-АП рішення Юрківської сільської ради від 02.07.2004 р. №3 було скасовано.

04.10.2006 р. виконуючим обов'язки Голови Запорізької обласної державної адміністрації було видане розпорядження «Про обслуговування районів підприємствами –бюро технічної інвентаризації»№405, пунктом 1 якого було визнано таким, що втратив чинність п. 7 рішення Виконавчого комітету Запорізької обласної ради народних депутатів «Про створення Пологівського міжміського бюро технічної інвентаризації»від 23 вересня 1986 р. №343, яким затверджувалася схема обслуговування районів області підприємствами –бюро технічної інвентаризації.

Постановою Господарського суду Запорізької області від 22.01.2007 р. у справі №27/496/06-АП, залишеною без змін ухвалою Запорізького апеляційного господарського суду від 03.04.2007 р. п. 1 зазначеного вище розпорядження Запорізької обласної державної адміністрації було видане розпорядження «Про обслуговування районів підприємствами –бюро технічної інвентаризації»від 04.10.2006 р. №405 було скасовано.

Станом на сьогоднішній день Відповідачем не надається доступу Позивачу до Реєстру на території вищезазначених сільських рад Оріхівського району Запорізької області.

Проаналізувавши матеріали справи, надані сторонами докази, пояснення представників, які брали участь у судовому засіданні, суд дійшов висновку про наступне.

Порядок здійснення державної реєстрації прав власності на об'єкти нерухомого майна станом на сьогоднішній день визначається Тимчасовим положенням про порядок реєстрації прав власності на нерухоме майно, затвердженим наказом Міністерства юстиції України від 07.02.2002 №7/5 (надалі –«Тимчасове положення»). Відповідно до п. 1.3. Тимчасового положення державну реєстрацію прав власності на нерухоме майно здійснюють підприємства бюро технічної інвентаризації у межах визначених адміністративно-територіальних одиниць. Здійснення державної реєстрації прав власності на нерухоме майно в межах одного населеного пункту кількома БТІ не допускається.

Відповідно до п. 1.4. Тимчасового положення державна реєстрація прав власності на нерухоме майно (далі - реєстрація прав) - це внесення запису до Реєстру прав власності на нерухоме майно у зв'язку з виникненням, існуванням або припиненням права власності на нерухоме майно, що здійснюється БТІ за місцезнаходженням об'єктів нерухомого майна на підставі правовстановлювальних документів коштом особи, що звернулася до БТІ.

Пунктом 1.6. Тимчасового положення визначено, що реєстрації підлягають права власності при наявності матеріалів технічної інвентаризації, підготовлених тим БТІ, яке проводить реєстрацію прав власності на ці об'єкти.

Згідно з п. 1.7. Тимчасового положення Реєстром прав власності на нерухоме майно  є інформаційна система, яка містить відомості про зареєстровані права власності, суб'єктів прав, об'єкти нерухомого майна, правовстановлювальні документи, на підставі яких здійснено реєстрацію прав власності.

Пунктом 1.9. Тимчасового положення передбачено, що держателем Реєстру прав є Мін'юст, який забезпечує функціонування Реєстру. БТІ, які уклали відповідні договори з Адміністратором Реєстру прав, мають прямий доступ до електронного Реєстру прав, вносять відповідні дані до Реєстру прав, надають витяги з Реєстру прав та виконують інші функції, передбачені цим Положенням.

Пунктом 1.3. Порядку ведення Реєстру прав власності на нерухоме майно, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 28.01.2003 р. №7/5, передбачено, що БТІ здійснює реєстрацію прав власності на об'єкти нерухомого майна, що розташовані в межах його зони обслуговування.

Зона обслуговування БТІ - це перелік населених пунктів, у межах території яких БТІ має здійснювати реєстрацію прав власності на нерухоме майно.

Розділ Реєстру прав, відкритий одним БТІ, може бути змінений, закритий лише тим БТІ, яким він був відкритий. При ліквідації БТІ або зміні зони обслуговування БТІ права на ведення відповідних розділів Реєстру прав передаються адміністратором Реєстру прав до правонаступника цих прав. Одночасно з передачею прав на розділи Реєстру прав правонаступник отримує відповідні реєстраційні справи.

Як встановлено постановою Вищого господарського суду України від 13.07.2006 р. у справі №41/660, матеріали технічної інвентаризації на об'єкти нерухомого майна, розташовані на території Оріхівського району Запорізької області, з 1944 р. знаходяться у Позивача. Зазначеною постановою також встановлено, що Позивач (ідентифікаційний код 05397611) є правонаступником Пологівського міжміського бюро технічної інвентаризації.

Згідно з ч 2 ст. 35 ГПК України факти, встановлені рішенням господарського суду (іншого органу, який вирішує господарські спори) під час розгляду однієї справи, не доводяться знову при вирішенні інших спорів, в яких беруть участь ті самі сторони.

Таким чином, оскільки у справі №41/660 брали участь ті самі сторони, що і у даній справі, а саме: Позивач та Відповідач, то Господарський суд міста Києва приймає факти, встановлені постановою Вищого господарського суду України від 13.07.2006 р. у справі №41/660 щодо знаходження матеріалів технічної інвентаризації та правонаступництва Позивача як такі, що не потребують доведення під час розгляду даної справи та враховує їх під час розгляду справи по суті та прийняття рішення.

Зону обслуговування бюро технічної інвентаризації –Позивача –визначено додатком до рішення Виконавчого комітету Запорізької обласної ради народних депутатів від 23.09.1986 р. №343, відповідно до якого зазначена зона обслуговування включає у себе, зокрема, Оріхівський район Запорізької області. Зазначене рішення Запорізького облвиконкому станом на сьогоднішній день є чинним, не визнано незаконним, не скасовано в установленому законом порядку, що встановлено та підтверджується, зокрема, постановою Господарського суду Запорізької області від 22.01.2007 р. у справі №27/496/06-АП, і будь-яких доказів зворотного сторонами у справі до суду не надавалося, і у матеріалах справи такі докази відсутні.

Ст. 509 Цивільного кодексу України (надалі –«ЦК України») визначено, що зобов'язанням є правовідношення, в якому одна сторона зобов'язана вчинити на користь другої сторони певну дію. Зобов'язання виникають з підстав, встановлених ст. 11 ЦК України, зокрема, з договорів та інших правочинів.

Ст. 526 ЦК України передбачено, що зобов'язання повинні виконуватися належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.

Відповідно до ст. 525 ЦК України одностороння відмова від зобов‘язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.

Таким чином, оскільки між Позивачем та Відповідачем було укладено Договір, який станом на сьогоднішній день не втратив свою чинність у встановленому порядку, не є нікчемним або не визнаний недійсним або розірваним у судовому порядку, то положення такого Договору підлягають виконанню сторонами відповідно до положень чинного законодавства України, яке включає в себе як закони, так і підзаконні акти органів виконавчої влади, а одностороння відмова від зобов'язань за таким Договором чи одностороння зміна умов таких зобов'язань за Договором з боку будь-якої з його сторін є недопустимою.

З огляду на це, оскільки Позивач є бюро технічної інвентаризації, зоною обслуговування якого визначено, зокрема, територію Оріхівського району Запорізької області, і між Позивачем та Відповідачем існує відповідний Договір, то, відповідно до п. 1.3. та п. 1.9. Тимчасового положення Позивач має законне право на отримання доступу до електронного Реєстру прав власності на нерухоме майно на території Оріхівського району Запорізької області у цілому, а не лише на території окремих сільрад зазначеного району, як про це зазначено у відзиві Відповідача на позовну заяву. Відповідно, будь-які інші бюро технічної інвентаризації, зокрема, КП БТІ Оріхівського району, відповідно до положень п.п. 1.3., 1.4., 1.6., 1.9. Тимчасового положення та п. 1.3. Порядку ведення Реєстру прав власності на нерухоме майно не мають право на здійснення державної реєстрації прав власності на об'єкти нерухомого майна і, у тому числі, і на доступ до Реєстру щодо об'єктів, розташованих на території Оріхівського району Запорізької області відповідно до укладеного Договору.

А тому твердження Відповідача про те, що його діями з обмеження доступу Позивача до Реєстру стосовно вищезгаданих сільських рад Оріхівського району Запорізької області, не було порушено положення Договору та норми чинного законодавства, оскільки зазначеними нормами не визначено переліку зон обслуговування, по яких Позивач має право проводити державну реєстрацію прав власності на об'єкти нерухомого майна, не приймаються судом до уваги як такі, що не ґрунтуються на  фактичних обставинах справи, суперечать нормам чинного законодавства України та спростовуються наявними у справі доказами.

Згідно зі ст. 32 та ст. 33 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Такі обставини доводяться сторонами та встановлюються судом на підставі доказів у справі, які подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу. Доказами у справі можуть бути письмові і речові докази, висновки судових експертів, а також пояснення представників сторін та інших осіб, які беруть участь в судовому процесі.

Відповідно до ст. 34 ГПК України господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

Оцінивши зібрані у справі докази у порядку, передбаченому ст. 43 ГПК України, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню, і Відповідача має бути зобов'язано обмежити доступ КП БТІ Оріхівського району на території Новотроїцької, Яснополянської, Юрківської, Щасливської, Преображенської, Омельницької, Новотавричеської, Вільнянської, Малотокмачаноської, Микильської, Мирненської, Новоданилівської, Новоіванівської, Новопавлівської, Новоселівської сільських рад, Комишуваської селищної ради Оріхівського району Запорізької області до електронного реєстру прав власності на нерухоме майно, а також зобов'язано Відповідача відновити Позивачу доступ до електронного реєстру прав власності на нерухоме майно на території Новотроїцької, Яснополянської, Юрківської, Щасливської, Преображенської, Омельницької, Новотавричеської, Вільнянської, Малотокмачаноської, Микильської, Мирненської, Новоданилівської, Новоіванівської, Новопавлівської, Новоселівської сільських рад, Комишуваської селищної ради Оріхівського району Запорізької області.

Відповідно до ст. 49 ГПК України судові витрати покладаються на позивача .

Враховуючи вищенаведене, керуючись ст.ст. 15, 16, 509, 525, 526 Цивільного кодексу України, ст.ст. 2, 5, 32, 34, 43, 49, 75, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд міста Києва, -          

В И Р І Ш И В:

1.          Позов задовольнити.

2.          Зобов'язати Державне підприємство «Інформаційний центр»Міністерства юстиції України (вул. Мельникова, 81-А, м. Київ, 04050; ідентифікаційний код 25287988) обмежити доступ Комунального підприємства «Бюро технічної інвентаризації»Оріхівського району (вул. Б. Хмельницького, смт. Комишуваха Оріхівського району Запорізької області, 70530; ідентифікаційний код 30539853) на території Новотроїцької, Яснополянської, Юрківської, Щасливської, Преображенської, Омельницької, Новотавричеської, Вільнянської, Малотокмачаноської, Микильської, Мирненської, Новоданилівської, Новоіванівської, Новопавлівської, Новоселівської сільських рад, Комишуваської селищної ради Оріхівського району Запорізької області до електронного реєстру прав власності на нерухоме майно.

3.          Зобов'язати Державне підприємство «Інформаційний центр»Міністерства юстиції України (вул. Мельникова, 81-А, м. Київ, 04050; ідентифікаційний код 25287988) відновити Комунальному підприємству «Імпульс»Пологівської районної ради (вул. Привокзальна, м. Пологи, 70600; ідентифікаційний код 05397611) доступ до електронного реєстру прав власності на нерухоме майно на території Новотроїцької, Яснополянської, Юрківської, Щасливської, Преображенської, Омельницької, Новотавричеської, Вільнянської, Малотокмачаноської, Микильської, Мирненської, Новоданилівської, Новоіванівської, Новопавлівської, Новоселівської сільських рад, Комишуваської селищної ради Оріхівського району Запорізької області.

     Судові витрати покласти на позивача.

4.          Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення 10-денного строку з дня його прийняття.

Суддя                                                                                               Н.І.Качан

Дата підписання рішення 08 жовтня 2008 року.

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення01.10.2008
Оприлюднено25.11.2008
Номер документу2364294
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —31/156

Постанова від 01.03.2012

Господарське

Вищий господарський суд України

Грек Б.М.

Ухвала від 11.10.2011

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Антонік Сергій Георгійович

Рішення від 13.05.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Качан Н.І.

Ухвала від 14.03.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Ковтун С.А.

Ухвала від 14.12.2010

Господарське

Вищий господарський суд України

Костенко Т.Ф.

Ухвала від 14.12.2010

Господарське

Вищий господарський суд України

Костенко Т.Ф.

Ухвала від 29.09.2010

Господарське

Вищий господарський суд України

Кравчук Г.А.

Рішення від 08.04.2010

Господарське

Господарський суд Одеської області

Лєсогоров В. М.

Ухвала від 10.09.2010

Господарське

Господарський суд міста Києва

Ковтун С.А.

Судовий наказ від 20.07.2010

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Єременко Анна Валеріївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні