3/302
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б тел.230-31-34
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
№ 3/302
21.08.08
За позовом Заступника прокурора Подільського району міста Києва в інтересах
держави в особі Київської міської ради
До Товариства з обмеженою відповідальністю «Баклан»
Про звільнення самовільно зайнятої земельної ділянки
Суддя Сівакова В.В.
Представники:
Від прокуратури Самардак А.В. –старший помічник прокурора
Від позивача не з'явились
Від відповідача не з'явились
У засіданні брали участь
СУТЬ СПОРУ :
На розгляд Господарського суду міста Києва передані вимоги Заступника прокурора Подільського району міста Києва в інтересах держави в особі Київської міської ради про зобов'язання Товариства з обмеженою відповідальністю «Баклан»звільнити земельну ділянку площею 700 кв. м. на розі вул. Іллінської та вул. Почайнинської у Подільському районі м. Києва та передати вказану земельну ділянку Київській міській раді; про зобов'язання Товариства з обмеженою відповідальністю «Баклан»привести зазначену земельну ділянку у придатний для використання стан шляхом знесення самовільно збудованих споруд.
Позивач в судове засідання не з'явився, вимог суду викладених в ухвалі про порушення провадження у справі від 04.08.2008 та ухвалі від 14.08.2008 не виконав.
Відповідач в судове засідання не з'явився, письмовий відзив на позов не подав, вимог суду викладених в ухвалі про порушення провадження у справі від 04.08.2008 та ухвалі від 14.08.2008 не виконав.
Відповідач належним чином повідомлений про призначення справи до розгляду в засіданні господарського суду, про час і місце його проведення.
Особи, які беруть участь у справі, вважаються повідомленими про час і місце її розгляду судом, якщо ухвалу про порушення провадження у справі надіслано за поштовою адресою, зазначеною в позовній заяві. (роз'яснення Президії Вищого Арбітражного суду України від 18.09.97 № 02 - 5/289 із змінами «Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України»).
Зазначена в позовній заяві адреса відповідача (м. Київ, вул. Іллінська, 18) є адресою його місцезнаходження згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців виданого станом на 13.08.2008.
Про поважні причини неявки в судове засідання повноважного представника відповідача суд не повідомлений. Клопотань про відкладення розгляду справи від відповідача не надходило.
Відповідно до ст. 75 Господарського процесуального кодексу України справа розглядається за наявними в ній матеріалами.
Розглянувши матеріали справи та заслухавши пояснення представників прокуратури, Господарський суд міста Києва
ВСТАНОВИВ:
Пунктом 12 Перехідних положень Земельного кодексу України визначено, що до розмежування земель державної і комунальної власності повноваження щодо розпорядження землями в межах населених пунктів, крім земель, переданих у приватну власність, здійснюють відповідні сільські, селищні, міські ради, а за межами населених пунктів - відповідні органи виконавчої влади.
Відповідно до ст. 116 Земельного кодексу України юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування та державних органів приватизації щодо земельних ділянок, на яких розташовані об'єкти, які підлягають приватизації, в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом.
Статтею 9 Земельного кодексу України встановлено, що розпорядження землями територіальної громади міста, передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб, надання земельних ділянок у користування відноситься до повноважень Київської міської ради.
Відповідно до ст. 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров'я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об'єкти, визначені відповідно до закону як об'єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження.
Згідно п. 5 ст. 16 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»від імені та в інтересах територіальних громад права суб'єкта комунальної власності здійснюють відповідні ради.
Відповідно до статті 187 Земельного кодексу України контроль за використанням та охороною земель полягає в забезпеченні додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями і громадянами земельного законодавства України.
Згідно з статтею 2 Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель», серед основних завдань державного контролю за використанням та охороною земель є забезпечення додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, фізичними та юридичними особами земельного законодавства України.
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель»державний контроль за використанням та охороною земель здійснює спеціально уповноважений орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів.
До повноважень державного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель Закон України «Про державний контроль за використанням та охороною земель»(ст. 10) відносить, зокрема, можливість безперешкодно обстежувати в установленому законодавством порядку земельні ділянки, що перебувають у власності та користуванні юридичних і фізичних осіб, перевіряти документи щодо використання та охорони земель, складати акти перевірок.
Порядок проведення перевірок з питань використання земель та складання відповідних актів перевірок встановлюється Порядком планування та проведення перевірок з питань здійснення державного контролю за використанням та охороною земель, затвердженим наказом Державного комітету України по земельних ресурсах від 12.12.03 № 312.
Відповідно до п. 4.2. цього Порядку при проведенні перевірки державний інспектор: установлює особу, яка є власником земельної ділянки чи землекористувачем; при встановленні факту зміни власника чи користувача об'єкта нерухомості уживає заходів для з'ясування особи фактичного власника чи користувача; установлює правомірність використання земельних ділянок іншими землекористувачами, яким вони не надані у власність чи користування; перевіряє наявність документів, що посвідчують право власності чи право користування земельною ділянкою; перевіряє дотримання режиму використання земельної ділянки відповідно до цільового призначення; уточнює відповідність місця розташування та меж земельної ділянки, мір ліній, визначених у документах, які посвідчують право користування земельною ділянкою, фактичним мірам ліній на місцевості.
Відповідно до п. 4.3. цього Порядку при виявленні порушення земельного законодавства державний інспектор: з'ясовує обставини та суть скоєного порушення земельного законодавства; установлює особу, яка здійснила порушення земельного законодавства; установлює, чи є в діях чи бездіяльності особи, яка вчинила порушення земельного законодавства, ознаки адміністративного правопорушення або склад злочину; обстежує земельну ділянку і встановлює, чи завдана юридичними чи фізичними особами шкода земельним ресурсам унаслідок їхньої господарської та іншої діяльності.
Згідно п. 5.6 Порядку в акті наводиться план-схема місця розташування земельної ділянки (схематичний абрис чи викопіювання з картографічних матеріалів планів земельної ділянки з прив'язкою до місцевості та зазначенням суміжних землекористувачів). На плані-схемі вказується загальна площа земельної ділянки та площа, на якій виявлено порушення (забруднення, самовільне зайняття тощо).
03.06.2008 Головним управлінням земельних ресурсів КМДА проведено перевірку дотримання вимог земельного законодавства, про що складений акт № 660/07, відповідно до якого встановлено, що земельна ділянка на розі вул. Іллінської та вул. Почайнинської у Подільському районі м. Києва огороджена і займає площу близько 800 кв. м.. з яких 100 кв. м. на підставі рішень Подільської районної у м. Києві ради від 07.02.2006 № 457 «Про передачу в оренду земельних ділянок» та від 02.11.2006 № 105 «Про внесення змін до рішень Подільської районної у м. Києві ради від 07.02.2006 № 456 та від 14.09.2006 № 74»надана ТОВ «Баклан»в оренду для розміщення торгівельного кіоску з сезонним майданчиком по наданню послуг громадського харчування. Право користування оформлено договором оренди, що зареєстрований у книзі записів реєстрації договорів від 09.10.2007 № 0014/2007. Решта площі орієнтовано 700 кв. м. використовується ТОВ «Баклан»самовільно без правовстановлюючих документів передбачених ст. ст. 125, 126 Земельного кодексу України.
Таким чином, матеріалами справи підтверджується, що земельну ділянку площею 700 кв. м. на розі вул. Іллінської та вул. Почайнинської у Подільському районі м. Києва відповідач замає без відповідних документів.
Самовільним зайняттям земельної ділянки –є (стаття 1 Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель») будь-які дії, які свідчать про фактичне використання земельної ділянки за відсутності відповідного рішення органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування про її передачу у власність або надання у користування (оренду) або за відсутності вчиненого правочину щодо такої земельної ділянки, за винятком дій, які відповідно до закону є правомірними.
Відповідно до ст. 124 Земельного кодексу України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу місцевого самоврядування шляхом укладення договору оренди земельної ділянки.
Відповідно до ст. 125 Земельного кодексу України право власності та право постійного користування на земельну ділянку або право оренди земельної ділянки виникає: після одержання її власником або користувачем документа, що посвідчує право власності чи право постійного користування земельною ділянкою, та його державної реєстрації; після укладення договору оренди і його державної реєстрації.
Приступати до використання земельної ділянки до встановлення її меж у натурі (на місцевості), одержання документа, що посвідчує право на неї, та державної реєстрації забороняється.
Згідно зі статтею 126 Земельного кодексу України, вказане право посвідчується державним актом встановленої форми або договором, який реєструється відповідно до закону.
Згідно ст. 13 Конституції України визначено земля є об'єктом права власності Українського народу, від імені якого права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених Конституцією України.
Статтею 212 Земельного кодексу України встановлено, що самовільно зайнята земельна ділянка підлягає поверненню власнику землі або землекористувачу, без відшкодування затрат понесених за час незаконного користування ними.
Згідно ст. 124 Конституції України правосуддя в Україні здійснюється виключно судами. Делегування функцій судів, а також привласнення цих функцій іншими органами чи посадовими особами не допускаються. Юрисдикція судів поширюється на всі правовідносини, що виникають у державі.
Відповідно до ч. 3 ст. 212 Земельного кодексу України повернення самовільно зайнятих земельних ділянок провадиться за рішенням суду.
Таким чином, відповідачі, не набувши у встановленому Земельним кодексом України порядку права користування земельною ділянкою площею 700 кв. м. безпідставно та неправомірно користуються вказаною земельною ділянкою.
Позовні вимоги Прокуратури Подільського району міста Києва в інтересах держави в особі Київської міської ради обґрунтовані та підлягають задоволенню повністю.
Витрати по сплаті державного мита та витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу, відповідно до ст. 49 Господарського процесуального кодексу України, підлягають стягненню з відповідачів в доход Державного бюджету України порівну.
Керуючись ст. ст. 49, 82-85 ГПК України,-
В И Р І Ш И В:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Зобов'язати Товариство з обмеженою відповідальністю «Баклан» (м. Київ, вул. Еллінська, 18, код 25634131) звільнити зайняту земельну ділянку площею 700 кв. м. на розі вул. Іллінської та вул. Почайнинської у Подільському районі м. Києва повернувши її Київській міській раді (м. Київ, вул. Хрещатик, 36, код ЄДРПОУ 22883143) привівши вказану земельну ділянку у придатний для використання стан шляхом знесення самовільно збудованих споруд.
3. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Баклан»(м. Київ, вул. Іллінська, 18, код 25634131) в доход Державного бюджету України 85 (вісімдесят п'ять) грн. державного мита.
4. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Баклан»(м. Київ, вул. Іллінська, 18, код 25634131) 118 (сто вісімнадцять) грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу до спеціального фонду Державного бюджету України по КЕКД 22050000 «Оплата витрат з інформаційно-технічного забезпечення розгляду справ у судах».
СуддяВ.В. Сівакова
Рішення підписано 26.08.2008
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 21.08.2008 |
Оприлюднено | 26.11.2008 |
Номер документу | 2367325 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні