cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ
УХВАЛА
28 січня 2013 року справа № 5020-1489/2011 Господарський суд міста Севастополя у складі судді Головко В.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні суду заяву ліквідатора Приватного підприємства „Цеоліт" арбітражного керуючого Кириліна Михайла Володимировича про припинення податкової застави та вилучення запису з Державного реєстру обтяжень рухомого майна про податкові застави,
у справі:
за заявою Приватного підприємства „Цеоліт",
ідентифікаційний код 30825495
(99002, м. Севастополь, Мекензеві гори, „Севастопольське РТП")
про банкрутство боржника, що ліквідується власником,
Представники учасників судового процесу:
банкрут (Приватне підприємство „Цеоліт") - явку уповноваженого представника у судове засідання не забезпечив;
ліквідатор (арбітражний керуючий Кирилін М.В.) - Кирилін М.В. - ліквідатор, паспорт серії АР № 268952, виданий Ленінським РВ УМВС України в м. Севастополі 04.05.2001;
кредитор (ПАТ „Київстар") - явку уповноваженого представника у судове засідання не забезпечив;
кредитор (ПАТ „ВТБ Банк") - Гуляєв В.В. - представник, довіреність № 452/11.5.2 від 05.09.2012;
кредитор (Міністерство оборони Російської Федерації) - явку уповноваженого представника у судове засідання не забезпечив.
ВСТАНОВИВ:
У провадженні господарського суду міста Севастополя (далі - суд) перебуває справа за заявою Приватного підприємства „Цеоліт" про банкрутство боржника, що ліквідується власником у порядку, передбаченому статтею 51 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Постановою суду від 20.10.2011 Приватне підприємство „Цеоліт" визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру стосовно боржника, ліквідатором банкрута призначено арбітражного керуючого Кириліна М.В. /том 1, арк. с. 122-125/.
Ухвалою від 23.08.2012 строк ліквідаційної процедури та повноваження ліквідатора продовжені на 6 місяців - до 25.02.2013 /том 5, арк. с. 14-15/.
28.11.2012 до суду від ліквідатора Приватного підприємства „Цеоліт" арбітражного керуючого Кириліна М.В. надійшла заява про припинення податкової застави, яка накладена на активи платника податків відповідно до акта опису № 5/24-052 від 15.09.2011 (запис № 11621744 від 19.09.2011 14:44:45 у Державному реєстрі обтяжень рухомого майна про податкові застави); зобов'язання Державної податкової інспекції у Нахімовському районі міста Севастополя Державної податкової служби України подати до Державного підприємства „Інформаційний центр" Міністерства юстиції України заяву про припинення обтяження та виключення вказаного запису з Державного реєстру обтяжень рухомого майна про податкові застави; зобов'язання Державного підприємства „Інформаційний центр" Міністерства юстиції України внести до Державного реєстру обтяжень рухомого майна про податкові застави запис про зняття обмежень щодо розпорядження майном Приватного підприємства „Цеоліт" /том 5, арк. с. 39-40/.
Заяву обґрунтовано тим, що не зважаючи на винесення господарським судом міста Севастополя постанови про визнання Приватного підприємства „Цеоліт" банкрутом, відкриття відносно нього ліквідаційної процедури і скасування арештів, накладених на майно боржника, визнаного банкрутом, та інших обмежень щодо розпорядження майном ПП „Цеоліт", Державною податковою інспекцією у Нахімовському районі м. Севастополя Державної податкової служби України не вжито відповідних заходів щодо припинення податкової застави.
В свою чергу, наявність обтяжень стосовно майна боржника-банкрута перешкоджає ліквідатору виконувати покладені на нього Законом України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" обов'язки та призводить до необґрунтованого затягування строків ліквідаційної процедури.
Ухвалою суду від 17.01.2013 заяву ліквідатора призначено до розгляду в судовому засіданні на 28.01.2013 /том 5, арк. с. 116/.
До початку судового засідання від кредитора Приватного підприємства „Цеоліт" Публічного акціонерного товариства „ВТБ Банк" надійшло клопотання про відкладення розгляду заяви ліквідатора про припинення податкової застави та вилучення з Державного реєстру обтяжень рухомого майна про податкові застави відповідного запису про обтяження до отримання від ліквідатора звіту щодо проведення аукціону з продажу майна ПП „Цеоліт". В обґрунтування заявленого клопотання кредитор посилається на той факт, що йому стало відомо про проведення аукціону з продажу майна Приватного підприємства „Цеоліт" - двох земельних ділянок, які перебувають у заставі Банку. Утім, Публічне акціонерне товариство „ВТБ Банк" не отримувало жодного повідомлення ані про початкову вартість майна, ані про порядок його продажу тощо, що, на думку кредитора, порушує його права та є підставою для звернення до суду із відповідним позовом про визнання цього аукціону недійсним /том 5, арк. с. 139-140/.
У судовому засіданні 28.01.2013 представник кредитора (ПАТ „ВТБ Банк") підтримав подане клопотання, просив його задовольнити та відкласти розгляд заяви ліквідатора Приватного підприємства „Цеоліт" про припинення податкової застави та вилучення запису з Державного реєстру обтяжень рухомого майна про податкові застави.
Ліквідатор заперечував проти задоволення судом вказаного клопотання, посилаючись на його необґрунтованість; підтримав власну заяву про припинення податкової застави, вилучення з Державного реєстру обтяжень рухомого майна про податкові застави відповідного запису про обтяження та зобов'язання Державного підприємства „Інформаційний центр" Міністерства юстиції України внести до вказаного реєстру запис про зняття обмежень щодо розпорядження майном Приватного підприємства „Цеоліт" і просив суд задовольнити заяву в повному обсязі.
Оскільки у заяві ліквідатора йдеться про припинення податкової застави, яка стосується рухомого майна Приватного підприємства „Цеоліт", а заперечення кредитора (ПАТ „ВТБ Банк") зводяться до незгоди із результатами проведеного аукціону з продажу нерухомого майна - земельних ділянок, суд вважає відсутніми підстави для задоволення клопотання кредитора та відкладення розгляду зазначеної заяви, тим більше, що строк ліквідаційної процедури обмежений законом, а звіт ліквідатора про результати аукціонів є в матеріалах справи і кредитор не позбавлений можливості ознайомитись із ним у будь-який час.
Обговоривши доводи ліквідатора і кредитора (ПАТ „ВТБ Банк"), дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку про необхідність задоволення заяви про припинення податкової застави та вилучення з Державного реєстру обтяжень рухомого майна про податкові застави відповідного запису, виходячи з наступного.
Згідно зі статтею 4 1 Господарського процесуального кодексу України провадження у справах про банкрутство здійснюється на підставі норм господарського процесуального кодексу з урахуванням особливостей, передбачених Законом України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом". За змістом вказаних нормативних актів господарський суд приймає судові рішення (ухвали, постанови) в межах провадження у справі про банкрутство у випадках та порядку, передбачених Законом.
Законом України № 4212-VI від 22.12.2011 Закон України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" викладено у новій редакції.
Абзацом третім пункту 1 1 Прикінцевих та перехідних положень Закону встановлено, що його положення, які регулюють ліквідаційну процедуру, застосовуються господарськими судами під час розгляду справ про банкрутство, провадження у яких порушено до набрання чинності цим Законом, якщо на момент набрання ним чинності господарським судом не було прийнято постанову про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.
Оскільки постанову про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури у даній справі було прийнято 20.10.2011, тобто до набрання чинності вказаним Законом, на правовідносини у даній справі розповсюджується дія Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" у редакції, яка діяла до набрання чинності Законом України № 4212-VI від 22.12.2011.
Відповідно до положень статті 1 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" ліквідація - це припинення діяльності суб'єкта підприємницької діяльності, визнаного господарським судом банкрутом, з метою здійснення заходів щодо задоволення визнаних судом вимог кредиторів шляхом продажу його майна.
Статтею 25 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" визначені повноваження ліквідатора, до яких, зокрема, відносяться функції з управління і розпорядження майном банкрута, а також щодо реалізації майна банкрута для задоволення вимог кредиторів.
Враховуючи завдання та мету ліквідаційної процедури, одним із головних повноважень (функцій) ліквідатора є формування ліквідаційної маси банкрута.
Відповідно до вимог статті 26 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" усі види майнових активів (майно та майнові права) банкрута, які належать йому на праві власності або повного господарського відання на дату відкриття ліквідаційної процедури та виявлені в ході ліквідаційної процедури, включаються до складу ліквідаційної маси, за винятком об'єктів житлового фонду, зокрема гуртожитків, дитячих дошкільних закладів та об'єктів комунальної інфраструктури, які у разі банкрутства підприємства передаються в порядку, встановленому законодавством, до комунальної власності відповідних територіальних громад без додаткових умов і фінансуються в установленому порядку.
Як убачається із матеріалів справи, 20.10.2011 Приватне підприємство „Цеоліт" визнано банкрутом, про що винесено відповідну постанову /том 1, арк. с. 122-125/.
Частиною першою статті 23 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" унормовано, що з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури скасовується арешт, накладений на майно боржника, визнаного банкрутом, чи інші обмеження щодо розпорядження майном такого боржника. Накладення нових арештів або інших обмежень щодо розпорядження майном банкрута не допускається.
Отже, з моменту відкриття щодо боржника ліквідаційної процедури всі без винятку обтяження його активів підлягають скасуванню. Це пов'язано з тим, що у процедурі ліквідації задоволення вимог кредиторів відбувається за рахунок коштів, отриманих від здійсненої у встановленому порядку реалізації майна банкрута. Тому для здійснення розрахунків з кредиторами активи боржника повинні бути вільними від будь-яких обмежень. При цьому, зняття заборон та арештів із майна боржника в порядку статті 23 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" є безумовним, стосується будь-яких органів і посадових осіб та не потребує сплати ніяких коштів.
Безумовному звільненню від обтяження у зв'язку з визнанням боржника банкрутом не підлягає лише майно, яке перебуває у податковій заставі та під адміністративним арештом, оскільки пунктами 93.1, 94.19 Податкового кодексу України передбачено обов'язкове ухвалення судом в межах провадження у справі про банкрутство судового рішення про звільнення з податкової застави та припинення адміністративного арешту майна платника податків.
Зазначений висновок збігається із правовою позицією Вищого господарського суду України, викладеною у постанові від 14.11.2012 у справі № 44/440-б /том 5, арк. с. 42/.
Відповідно до абзацу другого пункту 5 Порядку ведення Державного реєстру обтяжень рухомого майна", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 05.07.2004 № 8 (далі - Порядок), реєстрація податкової застави проводиться державним підприємством „Інформаційний центр" Мін'юсту та його філіями.
Відомості про припинення обтяження реєструються на підставі заяви обтяжувача чи уповноваженої ним особи. Обтяжувач чи уповноважена ним особа має право в будь-який час подати заяву про припинення обтяження і виключення запису з Реєстру. Після припинення обтяження обтяжувач самостійно, на письмову вимогу боржника чи особи, права якої порушено внаслідок наявності запису про обтяження, протягом п'яти днів зобов'язаний подати реєстратору заяву про припинення обтяження і виключення його з Реєстру. Відомості про припинення публічного обтяження підлягають державній реєстрації протягом п'яти днів після його припинення. Проведення реєстрації відомостей про припинення публічного обтяження покладається на уповноважений орган чи на уповноважену ним особу (пункт 24 Порядку), тобто на Державне підприємство „Інформаційний центр".
Як убачається з матеріалів справи, 19.09.2011 14:44:45 реєстратором Кримською філією державного підприємства „Інформаційний центр" Міністерства юстиції України за зверненням ДПІ у Нахімовському районі м. Севастополя до Державного реєстру обтяжень рухомого майна про податкові застави внесено запис № 11621744 щодо накладення податкової застави на активи ПП „Цеоліт" відповідно до акта опису № 5/24-052 від 15.09.2011 /том 5, арк. с. 41/.
Статтею 43 Закону України „Про забезпечення вимог кредиторів та реєстрацію обтяжень" передбачено, що відомості про припинення обтяження реєструються держателем або реєстратором Реєстру на підставі рішення суду або відповідної заяви обтяжувача (в даному випадку - Державної податкової інспекції у Нахімовському районі міста Севастополя), в якій зазначаються реєстраційний номер запису, найменування боржника, ідентифікаційний код боржника в Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України чи індивідуальний ідентифікаційний номер боржника в Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів та інформація про припинення обтяження.
Оскільки Державне підприємство „Інформаційний центр" Міністерства юстиції України є реєстратором Державного реєстру обтяжень рухомого майна про застави, а боржник визнаний банкрутом та відносно нього відкрито ліквідаційну процедуру, то всі обтяження, накладені на майно боржника, підлягають припиненню шляхом вилучення Реєстратором відповідних записів із Реєстру.
За викладених обставин суд вважає за можливе задовольнити заяву ліквідатора Приватного підприємства „Цеоліт" - арбітражного керуючого Кириліна Михайла Володимировича щодо припинення податкової застави та вилучення відповідного запису з Державного реєстру обтяжень рухомого майна про податкові застави із зобов'язанням Державної податкової інспекції у Нахімовському районі м. Севастополя Державної податкової служби України у 5-денний строк подати до Державного підприємства „Інформаційний центр" Міністерства юстиції України заяву про припинення обтяження та виключення запису № 11621744 19.09.2011 14:44:45 з реєстру, а Державного підприємства „Інформаційний центр" Міністерства юстиції України - внести відповідний запис щодо припинення обтяжень стосовно розпорядження майном Приватного підприємства „Цеоліт".
Керуючись статтями 5, 23, 24 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", статями 4 1 , 86 Господарського процесуального кодексу України суд -
УХВАЛИВ:
1. Заяву ліквідатора Приватного підприємства „Цеоліт" арбітражного керуючого Кириліна Михайла Володимировича про припинення податкової застави та вилучення відповідного запису з Державного реєстру обтяжень рухомого майна - задовольнити.
2. Припинити податкову заставу, яка накладена на активи платника податків Приватного підприємства „Цеоліт" (ідентифікаційний код 30825495; „Севастопольське РТП", Мекензеві гори, місто Севастополь, 99002) згідно з Актом опису № 5/24-052 від 15.09.2011 (запис № 11621744 19.09.2011 14:44:45 у Державному реєстрі обтяжень рухомого майна про податкові застави).
3. Зобов'язати Державну податкову інспекцію у Нахімовському районі м. Севастополя Державної податкової служби України (ідентифікаційний код 24691463; вул. Героїв Севастополя, 74, місто Севастополь, 99001) у 5-денний строк подати до Державного підприємства „Інформаційний центр" Міністерства юстиції України (ідентифікаційний код 25287988; вул. Мельникова, 81-А, місто Київ, 04050) заяву про припинення обтяження та виключення запису № 11621744 19.09.2011 14:44:45 з Державного реєстру обтяжень рухомого майна про податкові застави.
4. Зобов'язати Державне підприємство „Інформаційний центр" Міністерства юстиції України (ідентифікаційний код 25287988; вул. Мельникова, 81-А, місто Київ, 04050) внести до Державного реєстру обтяжень рухомого майна запис про припинення обтяжень (податкової застави) щодо розпорядження майном Приватного підприємства „Цеоліт" (ідентифікаційний код 30825495; „Севастопольське РТП", Мекензеві гори, місто Севастополь, 99002).
Суддя підпис В.О. Головко
Суд | Господарський суд м. Севастополя |
Дата ухвалення рішення | 28.01.2013 |
Оприлюднено | 06.02.2013 |
Номер документу | 29088589 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Севастопольський апеляційний господарський суд
Проценко Олександра Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні