Ухвала
від 14.02.2013 по справі 6/230
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"14" лютого 2013 р. м. Київ К-37968/10

№ К-37968/10

Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів:

головуючого судді-доповідача: Усенко Є.А.,

суддів: Костенка М.І., Маринчак Н.Є.,

при секретарі Луцак А.В.,

розглянувши у судовому засіданні

касаційну скаргу Спеціалізованої державної податкової інспекції у м. Києві по роботі з великими платниками податків

на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 07.04.2009

та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 02.11.2010

у справі № 6/230 Окружного адміністративного суду м. Києва

за позовом Відкритого акціонерного товариства «Укртранснафта»

до Спеціалізованої державної податкової інспекції у м. Києві по роботі з великими платниками податків (СДПІ у м. Києві)

про визнання нечинним податкового повідомлення-рішення,

ВСТАНОВИВ:

Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 07.04.2009, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 02.11.2010, адміністративний позов задоволено: скасовано податкове повідомлення-рішення СДПІ у м. Києві від 26.04.2007 № 0001294120/0 з підстав неправомірного донарахування позивачу суми частини прибутку, яка підлягає перерахуванню до Державного бюджету України за результатами фінансово-господарської діяльності за ІІ-ІУ квартали 2005 року та 2006 рік з огляду на виключення Кабінетом Міністрів України позивача з переліку осіб, які зобов'язані сплачувати такий платіж до Державного бюджету України.

У касаційній скарзі СДПІ у м. Києві просить скасувати ухвалені у справі судові рішення та постановити нове рішення про відмову в позові, посилаючись на порушення судами першої та апеляційної інстанцій норм ст. 67 Закону України «Про державний бюджет України на 2006 рік»(Закон № 3235-IV), ст. 63 Закону України «Про Державний бюджет України на 2007 рік»(Закон № 489-V), пунктів 2 та 3 Порядку і нормативів відрахування господарськими організаціями до загального фонду державного бюджету частини прибутку (доходу) за результатами фінансово-господарської діяльності у 2005 році та щоквартальної фінансово-господарської діяльності у 2006 році, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 17.05.2006 № 678 (далі -Порядок № 678).

Заперечуючи проти касаційної скарги, позивач просить залишити її без задоволення як безпідставну.

Перевіривши правильність застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, юридичної оцінки обставин справи, колегія суддів Вищого адміністративного суду України приходить до висновку, що касаційна скарга не підлягає задоволенню.

Підставою для донарахування позивачу частини прибутку, як такої, що підлягає перерахуванню до Державного бюджету України, у загальній сумі 53127000,00 грн. (в тому числі: за ІІ, ІІІ, ІV квартали 2005 року - 27509000,00 грн. та за 2006 рік -25618000,00 грн.) та застосування штрафних (фінансових) санкцій у сумі 21629000,00 грн. згідно з податковим повідомленням-рішенням від 26.04.2007 № 0001294120/0, з приводу правомірності якого виник спір, стали висновки контролюючого органу, викладені в акті перевірки від 16.04.2007 № 372/4120/31570412, про порушення товариством норм ст. 67 Закону № 3235-IV, пунктів 2 та 3 Порядку № 678, ст. 63 Закону № 489-V.

В судовому процесі встановлено, що відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України «Про утворення ВАТ «Укртранснафта»»від 23.06.2001 № 256-р та рішення Спостережної ради НАК «Нафтогаз України»від 28.07.2001 засновником та єдиним акціонером позивача є НАК «Нафтогаз України»; 100 відсотків акцій позивача знаходяться у державній власності та передані до статутного фонду НАК «Нафтогаз України».

Статтею 63 Закону України «Про Державний бюджет України на 2005 рік»(Закон № 2285-IV), статтею 67 Закону № 3235-IV та статтею 63 Закону № 489-V встановлювався обов`язок господарських організацій, зокрема, акціонерних, холдингових компаній, у статутному фонді яких державі належать частки (акції, паї), та їх дочірніх підприємств, сплачувати до Державного бюджету України частину прибутку (доходу).

При цьому, вказаними статтями визначалось, що порядок і норматив відрахування частини прибутку (доходу), визначених цими статтями, встановлюється Кабінетом Міністрів України.

На виконання цих норм постановою КМ України від 15.01.2005 № 50 було затверджено Порядок і норматив відрахування господарськими організаціями до загального фонду Державного бюджету України частини прибутку (доходу) за результатами фінансово-господарської діяльності у 2004 році та щоквартальної фінансово-господарської діяльності у 2005 році (Порядок № 50); постановою КМ України від 17.05.2006 № 678 - Порядок і нормативи відрахування господарськими організаціями до загального фонду державного бюджету частини прибутку (доходу) за результатами фінансово-господарської діяльності у 2005 році та щоквартальної фінансово-господарської діяльності у 2006 році (Порядок № 678), а постановою КМ України від 29.01.2007 № 68 - Порядок відрахування господарськими організаціями до державного бюджету частини чистого прибутку (доходу) (Порядок № 68), якими врегульований порядок здійснення відрахування до загального фонду державного бюджету частини прибутку (доходу) за результатами фінансово-господарської діяльності за 2005, 2006 та 2007 роки відповідно.

Пунктом 1 Порядку № 50 встановлено, що відповідно до цих Порядку і нормативу господарські організації (крім підприємств установ кримінально-виконавчої системи) провадять відрахування до загального фонду Державного бюджету України частини прибутку (доходу) за результатами фінансово-господарської діяльності у 2004 році (крім результатів фінансово-господарської діяльності у 2004 році, з яких сплачено частину прибутку (доходу) відповідно до статті 72 Закону України "Про Державний бюджет України на 2004 рік") та наростаючим підсумком щоквартальної фінансово-господарської діяльності у 2005 році.

Постановою КМ України «Про схвалення основних показників зведеного фінансового плану Національної акціонерної компанії "Нафтогаз України" на 2005 рік»від 14.05.2005 № 350 до пункту 1 Порядку № 50 було внесено зміни, якими НАК «Нафтогаз України», її дочірні підприємства і господарські товариства, пакети акцій яких передано до статутного фонду Компанії було виключено з переліку осіб, які здійснюють відрахування частини прибутку до Державного бюджету України.

При цьому, пунктом 3 Постанови від 14.05.2005 № 350 установлено, що НАК «Нафтогаз України», її дочірні підприємства і господарські товариства, пакети акцій яких передано до статутного фонду Компанії, перераховують до державного бюджету у поточному році частину прибутку (доходу) у сумі, що визначена їх фінансовими планами, відповідно до узгодженого з Міністерством фінансів щомісячного графіка.

Відповідно до абзацу 4 пункту 2 Порядку № 678 відрахування частини прибутку (доходу) здійснюється: суб'єктами природних монополій, підприємствами, обсяг чистого прибутку (доходу) яких перевищує 50 млн. гривень, та суб'єктами господарювання, засновником яких є Кабінет Міністрів України, відповідно до їх фінансових планів, затверджених Кабінетом Міністрів України. Розмір частини прибутку (доходу), що відраховується до загального фонду державного бюджету за відповідний період, визначається виходячи з обсягу чистого прибутку (доходу), розрахованого згідно з положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку, та коефіцієнта, розрахованого як співвідношення сум частини прибутку (доходу), що відраховується до загального фонду державного бюджету, та чистого прибутку (доходу), що передбачені у фінансовому плані на цей період.

Постановою КМ України від 24.06.2006 № 874 «Про затвердження консолідованого фінансового плану Національної акціонерної компанії "Нафтогаз України" та основних показників зведеного руху коштів Компанії на 2006 рік»до пункту 2 Порядку № 678 були внесені зміни, згідно з якими абзац 4 був викладений у наступній редакції: «Відрахування частини прибутку (доходу) здійснюється суб'єктами природних монополій, підприємствами, обсяг чистого прибутку (доходу) яких перевищує 50 млн. гривень, крім НАК "Нафтогаз України", її дочірніх компаній та підприємств, а також державних і відкритих акціонерних товариств, господарських товариств з газопостачання та газифікації, контрольні пакети акцій яких передані до статутного фонду НАК "Нафтогаз України" і показники діяльності яких враховані у консолідованому фінансовому плані Компанії, та суб'єктами господарювання, засновником яких є Кабінет Міністрів України, відповідно до їх фінансових планів, затверджених Кабінетом Міністрів України. Розмір частини прибутку (доходу), що відраховується до загального фонду державного бюджету за відповідний період, визначається виходячи з обсягу чистого прибутку (доходу), розрахованого згідно з положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку, та коефіцієнта, розрахованого як співвідношення сум частини прибутку (доходу), що відраховується до загального фонду державного бюджету, та чистого прибутку (доходу), що передбачені у фінансовому плані на цей період».

При цьому, пунктом 3 постанови КМ України від 24.06.2006 № 874 установлено, що Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України" як окрема юридична особа, її дочірні компанії та підприємства, державні і відкриті акціонерні товариства, господарські товариства з газопостачання та газифікації, контрольні пакети акцій яких передані до статутного фонду Компанії і показники діяльності яких враховані у консолідованому фінансовому плані Національної акціонерної компанії "Нафтогаз України", перераховують до державного бюджету частину прибутку (доходу) у сумі, що визначена їх фінансовими планами на 2006 рік.

В судовому процесі на підставі дослідженого консолідованого фінансового плану НАК «Нафтогаз України»на 2006 рік, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження консолідованого фінансового плану Національної акціонерної компанії «Нафтогаз України»та основних показників зведеного руху коштів Компанії на 2006 рік»від 24.06.2006 № 874, та фінансового плану ВАТ «Укртранснафта», затвердженого Міністерством палива і енергетики України, встановлено, що ВАТ «Урктранснафта»на 2006 рік зобов'язання з відрахування частини прибутку (доходу) встановлені на рівні 0 (рядок 222 розділу 4 фінансового плану).

Враховуючи делегування нормами статті 63 Закону № 2285-IV, статті 67 Закону № 3235-IV Кабінету Міністрів України повноважень щодо визначення порядку і нормативів відрахування частини прибутку (доходу) за 2005 та 2006 роки, суди попередніх інстанцій, застосовуючи вищенаведені правові норми, зробили правильний висновок про відсутність обов`язку у позивача щодо відрахування частини прибутку за ІІ, ІІІ, ІV квартали 2005 року та за 2006 рік до Державного бюджету України.

Доводи касаційної скарги не спростовують правильність висновків судів попередніх інстанцій щодо наявності підстав для задоволення позову.

Відповідно до статті 224 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо визнає, що суди першої та апеляційної інстанції не допустили порушень норм матеріального і процесуального права при ухваленні судових рішень чи вчиненні процесуальних дій.

Керуючись ст.ст. 220, 221, 223, 224, 230, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, Вищий адміністративний суд України

УХВАЛИВ:

Касаційну скаргу Спеціалізованої державної податкової інспекції у м. Києві по роботі з великими платниками податків залишити без задоволення.

Постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 07.04.2009 та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 02.11.2010 - без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення, але може бути переглянута Верховним Судом України з підстав та в порядку, передбачених статтями 236-239 1 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддя:Є.А. Усенко Судді: М.І. Костенко Н.Є. Маринчак

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення14.02.2013
Оприлюднено01.03.2013
Номер документу29644486
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —6/230

Ухвала від 04.10.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрянська Я.І.

Ухвала від 14.02.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Усенко Є.А.

Постанова від 01.06.2011

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Зубченко І.В.

Ухвала від 17.05.2011

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Зубченко І.В.

Постанова від 21.07.2011

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Швець Віктор Володимирович

Ухвала від 23.06.2011

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Коваленко Олександр Олексійович

Ухвала від 16.06.2011

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Коваленко Олександр Олексійович

Рішення від 12.05.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Ковтун С.А.

Ухвала від 18.04.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Ковтун С.А.

Ухвала від 04.04.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Ковтун С.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні