30/311
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б тел. 284-18-98
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 30/311
04.09.09
За первісним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Олдбук»
До 1) Управління з питань комунального майна, приватизації та підприємництва Шевченківської районної у м. Києві ради (далі –відповідач-1)
2) Шевченківської районної у м. Києві ради (далі –відповідач-2)
Про спонукання до проведення аукціону
За зустрічним позовом Шевченківської районної у м. Києві ради
До Товариства з обмеженою відповідальністю «Олдбук»
Про визнання права власності
Суддя Ващенко Т.М.
Представники сторін:
Від позивача за первісним позовом Киселевич Ю.А. –представник за довіреністю № б/н від 27.07.09.;
Сидорченко М. О. –представник за довіреністю № б/н від 27.07.09.
Від відповідача-1 Марусиченко В.В. –представник за довіреністю № 6/1-161-001/58 від 10.06.09.
Від відповідача-2 Куценко О.О. –представник за довіреністю № 2794 від 18.12.07.
Від позивача за зустрічним позовом Куценко О.О. –представник за довіреністю № 2794 від 18.12.07.
Від відповідача Киселевич Ю.А. –представник за довіреністю № б/н від 27.07.09.;
Сидорченко М. О. –представник за довіреністю № б/н від 27.07.09.
Рішення прийнято 04.09.09. на підставі ст. 77 Господарського процесуального кодексу України, в зв'язку з оголошеною в судовому засіданні перервою з 03.09.09. по 04.09.09.
Обставини справи:
На розгляд Господарського суду міста Києва передані позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «Олдбук»до Управління з питань комунального майна, приватизації та підприємництва Шевченківської районної у м. Києві ради та до Шевченківської районної у м. Києві ради про:
- зобов'язання відповідачів виконати рішення Шевченківської районної у м. Києві ради від 02.10.08. № 500 (п. 50 додатку № 2) шляхом проведення приватизації через продаж на аукціоні нежилого будинку загальною площею 522,2 кв. м, що розташоване у м. Києві по вул. Б. Хмельницького, 62.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідно до рішення про приватизацію об'єктів комунальної власності Шевченківського району міста Києва № 500, прийнятого Шевченківською районною у місті Києві радою 02.10.08., спірне нежитлове приміщення підлягає приватизації шляхом продажу його на аукціоні, але до цього часу відповідачем-1 за первісним позовом не виконано рішення відповідача-2 - Шевченківської районної у м. Києві ради про приватизацію та не проведено аукціон з продажу спірного нерухомого майна.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 26.08.09. порушено провадження у справі № 30/311, розгляд справи було призначено на 03.09.09. о 17-00.
02.09.09. через канцелярію Господарського суду міста Києва Шевченківська районна у м. Києві рада подала зустрічну позовну заяву з вимогою про визнання за територіальною громадою Шевченківського району міста Києва в особі Шевченківської районної у м. Києві ради право комунальної власності в цілому на нежилий будинок № 62 літ. А, по вул. Б. Хмельницького, в м. Києві, загальною площею 522,2 кв. м.
Зустрічний позов мотивований тим, що відповідно до рішення Київради від 27.12.01. № 208/1642 "Про формування комунальної власності територіальних громад районів міста Києва", а також рішення Шевченківської районної у місті Києві ради від 18.06.02. № 40 "Про формування комунальної власності територіальної громади Шевченківського району м. Києва" спірне нерухоме майно є комунальною власністю Шевченківського району м. Києва.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 02.09.09. судом на підставі ст.ст. 60, 61 Господарського процесуального кодексу України прийнято зустрічний позов Шевченківської районної у м. Києві ради до розгляду з первісним позовом.
В судовому засіданні 03.09.09. представник відповідача за зустрічним позовом подано суду письмовий відзив на зустрічну позовну заяву, відповідно дно до якого Товариство з обмеженою відповідальністю «Олдбук»проти позову Шевченківської районної у м. Києві ради не заперечує, оскільки позивач за первісним позовом фактично вимагає виконання виконати рішення власника нерухомого майна, а саме Шевченківської районної у м. Києві ради від 02.10.08. № 500 (п.50 додатку № 2), шляхом проведення приватизації через продаж: на аукціоні нежилого будинку, загальною площею 522,2 кв. м, що розташований у м. Києві по вул. Б. Хмельницького, 62, а тому його вимоги є по суті похідними від визнання права власності на вищезазначені приміщення за Шевченківською районною у м. Києві радою та державною реєстрацією нежитлового будинку в Київському міському бюро технічної інвентаризації та реєстрації права власності на об 'єкти нерухомого майна.
В судовому засіданні 03.09.09. судом на підставі ч. 3 ст. 77 Господарського процесуального кодексу України оголошено перерву до 04.09.09. о 14-40.
Представник позивача в судовому засіданні 04.09.09. підтримав свої вимоги та просить суд первісний позов задовольнити.
Представник позивача за зустрічним позовом в судовому засіданні 04.09.09. підтримав свої вимоги та просить суд їх задовольнити.
04.09.09. представником відповідача-1 за первісним позовом через канцелярію суду подано письмові пояснення по справі, відповідно до яких Управління з питань комунального майна, приватизації та підприємництва Шевченківської районної у м. Києві ради зазначає, що оскільки станом на дату розгляду даної справи належним чином оформлене свідоцтво на право власності на нежилий будинок площею 522,20 кв. м в будинку № 62 (літ.А) по вул. Б.Хмельницького в м. Києві відсутнє, укладання договору купівлі-продажу у випадку проведення аукціону, а також саме проведення біржових торгів на зазначений будинок у відповідності до вимог чинного законодавства неможливе.
Представник відповідача-2 за первісним позовом - Шевченківської районної у м. Києві ради проти позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Олдбук»заперечує.
Відповідно до ст. 85 Господарського процесуального кодексу України, в судовому засіданні 04.09.09. за згодою представників сторін було оголошено тільки вступну та резолютивну частини рішення.
Розглянувши подані матеріали справи, та заслухавши пояснення представників сторін, Господарський суд міста Києва, -
ВСТАНОВИВ:
Згідно з п. 30 ч. 1 ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", питання про прийняття рішень щодо відчуження відповідно до закону комунального майна, затвердження місцевих програм приватизації, а також переліку об'єктів комунальної власності, які не підлягають приватизації; визначення доцільності, порядку та умов приватизації об'єктів права комунальної власності належать до виключної компетенції міської ради, що вирішуються на її пленарних засіданнях.
В залежності від об'єкта, приватизаційний процес регулюється нормами Закону України "Про приватизацію державного майна" та Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)". Під дію Закону України "Про приватизацію державного майна" підпадає, зокрема, продаж цілісних майнових комплексів підприємств, а під дію Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)" - продаж окремого індивідуально визначеного майна.
Приватизація об'єктів малої приватизації згідно з положеннями ст. 3 Закону України "Про приватизацію майна невеликих державних підприємств (малу приватизацію)" здійснюється шляхом викупу; продажу на аукціоні, за конкурсом.
Згідно зі ст. 4 Закону України "Про приватизацію майна невеликих державних підприємств (малу приватизацію)" продавцями об'єктів малої приватизації, що перебувають у комунальній власності, є органи приватизації, створені місцевими Радами.
Рішенням Шевченківської районної у м. Києві ради від 25.11.03. № 263 "Про реорганізацію Фонду приватизації комунального майна Шевченківського району у м. Києві" реорганізовано з 01.12.03. Фонд приватизації комунального майна Шевченківського району у м. Києві в Управління з питань комунального майна, приватизації та підприємництва зі статусом юридичної особи, яке є виконавчим органом Шевченківської районної у м. Києві ради та правонаступником КП УЖГ Шевченківського району в частині орендних відносин.
Положенням про Управління з питань комунального майна, приватизації та підприємництва, затвердженим вищевказаним рішенням, передбачено, що Управління, серед іншого, виконує продаж об'єктів приватизації, в т.ч. на аукціоні та за конкурсом; здійснює повноваження власника щодо майна, яке приватизується відповідно до прийнятих рішень; через комісії по приватизації формує цінову політику з питань приватизації, здійснює оцінку комунального майна та укладає договори на проведення робіт по експертній оцінці об'єктів комунальної власності району, що підлягає приватизації (п. 3.1.17, п. 3.1. 18, п. 3.1.26).
Рішенням Шевченківської районної у місті Києві ради № 500 від 02.10.08. затверджено Перелік об'єктів комунальної власності територіальної громади Шевченківського району міста Києва, що підлягають приватизації шляхом продажу на аукціоні.
Відповідно до пункту 50 затвердженого Шевченківською районною у місті Києві радою Переліку (додаток № 2 до рішення № 500 від 02.10.08.), спірне нежитлове приміщення, площею 643 кв.м. по вул. Б.Хмельницького, 62, в м. Києві, підлягає приватизації шляхом його продажу на аукціоні.
Отже, позивач у встановленому законодавством порядку одержав право на участь у аукціоні та на придбання спірного нерухомого майна відповідно до ст.5 Закону України „Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)”.
Відповідно до рішення від 15.02.07. № 167 "Про приватизацію об'єктів комунальної власності Шевченківського району м. Києва" у разі виникнення розбіжностей між площами з різницею не більше 20 кв. м., зазначеними в додатках до цього рішення, та площами, зазначеними у технічній документації, виготовленій БТІ, остаточною вважається площа, зазначена в документах БТІ.
Згідно з поточною інвентаризацією БТІ та виготовленим технічним паспортом, виготовленим БТІ, площа нежилого приміщення по вул. Б.Хмельницького, 62 в місті Києві складає 522,2 кв.м..
Як встановлено судом, 11.08.08. позивач звернувся з листом № 11/055 до відповідача-1 з вимогою про проведення аукціону в строк та у спосіб, що передбачений чинним законодавством.
Листом від 17.08.09. № 7/9-229-015/58 вВідповідач-1 повідомив, що відсутні правовстановлюючі документи необхідні для проведення аукціону, а також те, що рішенням Шевченківської районної у м. Києві ради від 25.06.09. № 683 було внесено зміни в п.50 додатку 2 рішення Шевченківської районної у м. Києві ради № 500 від 02.10.08., а саме –в частині площі викласти 522,2, в частині примітка - нежилий будинок.
Відповідно до ч. 2 ст. 8 Закону України "Про приватизацію майна невеликих державних підприємств (малу приватизацію)" з моменту прийняття рішення про приватизацію підприємства здійснюється його підготовка до приватизації. Строк підготовки не повинен перевищувати двох місяців з дня прийняття рішення про включення його до відповідного переліку об'єктів приватизації.
Підготовка об'єкту до продажу включає в себе визначення ціни продажу об'єкта, підготовку та опублікування інформації про об'єкту у відповідних інформаційних бюлетенях та місцевій пресі, інших друкованих виданнях, визначених органами приватизації; проведення у разі необхідності реорганізації або ліквідації державного підприємства, замовлення у разі потреби екологічного аудиту.
Відповідно до ч. 1 ст. 12 Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)" ціна продажу об'єкта, що підлягає приватизації шляхом продажу на аукціону, визначається шляхом проведення незалежної оцінки.
Згідно з ч. 1 ст. 4 Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)", Положення про Управління з питань комунального майна, приватизації та підприємництва Шевченківської районної у м. Києві ради, затвердженого рішенням ради від 25.11.03. № 263, продавцем об'єктів малої приватизації (органом приватизації), що належать на праві власності територіальній громаді Шевченківського району м. Києва, є Управління з питань комунального майна, приватизації та підприємництва Шевченківської районної у м. Києві ради.
У даному випадку, з врахуванням рішення відповідача-2 № 500 від 02.10.08., відповідач-1 був зобов'язаний в строк до 03.12.08. здійснити приватизаційну підготовку та розпочати проведення аукціону щодо продажу спірного майна відповідно до статей 15-17 Закону України „Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію).
Однак, на момент розгляду спору підготовка об'єкта приватизації шляхом продажу на аукціоні не проведена, зокрема, не здійснено оцінки об'єкта з метою визначення ціни його продажу.
Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
В порушення вимог частин 1 і 2 ст. 8 Закону України „Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію) в двомісячний термін підготовка до приватизації для проведення аукціону щодо спірного майна не відбулася, та аукціон не розпочався. Крім того, суду не було надано доказів від відповідача-1 про те, що інформація щодо продажу на аукціону спірного майна була розміщена у відповідних бюлетенях та місцевій пресі, що є порушенням вимог ч.1 ст.8 наведеного вище Закону.
За таких обставин суд вбачає, що відповідач-1, в порушення ст. 4 Закону України „Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію), Положення Про управління з питань комунального майна, приватизації та підприємництва Шевченківської районної у м. Києві ради, безпідставно не виконало рішення Шевченківської районної у м. Києві ради № 500 від 02.10.08. про приватизацію майна шляхом продажу на аукціоні.
Частиною 1 ст. 23 Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)" встановлено, що право власності на державне майно підтверджується договором купівлі-продажу, який укладається між покупцем та уповноваженим представником відповідного органу приватизації, а також актом приймання-передачі зазначеного майна. Договір купівлі-продажу державного майна підлягає нотаріальному посвідченню та у випадках, передбачених законом, державній реєстрації.
Закон України «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)» не визначає будь-яких правових підстав для продовження визначеного Законом України про малу приватизацію двомісячного терміну для підготовки об'єкта до приватизації.
Відповідно до ст. 33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.
Оскільки відповідачем-2 прийнято рішення щодо приватизації спірного об'єкта шляхом його продажу на аукціоні та уповноважено відповідача-1 здійснити оцінку даного майна, а також провести аукціон щодо спірного майна та укласти договори купівлі-продажу щодо нього, суд погоджується з твердженням позивача про неправомірність відмови відповідача-1 в проведенні об'єкта приватизації шляхом продажу на аукціоні.
Бездіяльність відповідача-1 порушує права позивача як можливого учасника аукціону щодо продажу об'єкту приватизації та реального покупця об'єкта приватизації.
Таким чином, суд приходить до висновку про часткове задоволення первісного позову з огляду на те, що відповідач-2 виконав дії, покладені на нього законом, а саме: 02.10.08. прийняв рішення про приватизацію об'єктів комунальної власності Шевченківського району м. Києва, відповідно до якого нежитлове приміщення за адресою м. Київ, вул. Б.Хмельницького, 62, загальною площею 522,2 кв.м., підлягає приватизації шляхом продажу на аукціоні, а органом, який уповноважений проводити підготовку до приватизації та провести аукціон щодо продажу спірного майна та укладати договори купівлі-продажу майна, що перебуває у комунальній власності, є відповідач-1.
Таким чином, відповідачем-2 не порушено права та охоронювані законом інтереси щодо приватизації майна, яке перебуває у комунальній власності, а отже, відсутні підстави для зобов'язання відповідача-2 проводити приватизацію.
Враховуючи вищевикладене, первісний позов підлягає задоволенню частково, по відношенню до відповідача-1.
У відповідності до усного клопотання позивача за первісним позовом, судові витрати за первісним позовом покладаються на позивача - Товариство з обмеженою відповідальністю «Олдбук».
Щодо зустрічних позовних вимог суд становив наступне.
Згідно ст. 392 Цивільного кодекс України, власник майна може пред'явити позов про визнання його права власності, якщо це право оспорюється або не визнається іншою особою, а також у разі втрати ним документа, який засвідчує його право власності.
Згідно зі ст. 5 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", від імені та в інтересах територіальних громад права суб'єкта комунальної власності здійснюють відповідні ради.
Статтею 6 Закону України "Про столицю України –місто-герой Київ" визначено, що місцеве самоврядування у місті Києві здійснюється територіальною громадою міста, як безпосередньо, так і через Київську міську раду, районні в місті ради та їх виконавчі органи.
Шевченківська районна у місті Києві рада є органом місцевого самоврядування, що представляє інтереси територіальної громади Шевченківського району м. Києва, і виступає суб‘єктом права власності комунального майна, що перебуває у власності територіальної громади Шевченківського району міста Києва.
Відповідно до положень ст. 143 Конституції України та ст. 60 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", територіальним громадам районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежилі приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров‘я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об'єкти, визначені відповідно до закону, як об'єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження.
Підставою для набуття права комунальної власності є передача майна територіальним громадам безоплатно державою та іншими суб'єктами права власності в порядку, встановленому законом.
Згідно з ч. 2 ст. 11 Закону України "Про столицю України –місто герой Київ", Київська міська рада може передавати районним у містах радам у власність або в управління об'єкти комунальної власності міста Києва в порядку, передбаченому законами України.
Судом встановлено, що Київська міська рада своїм рішенням від 27.12.01. № 208/1642 "Про формування комунальної власності територіальних громад районів міста Києва" (додаток 11) передала спірне нерухоме майно по вул. Б.Хмельницького, 62 в м. Києві, до комунальної власності Шевченківської районної у місті Києві ради, а остання своїм рішенням від 18.06.02. № 40 "Про формування комунальної власності територіальної громади Шевченківського району м. Києва" прийняла зазначене вище нерухоме майно до комунальної власності Шевченківського району міста Києва.
Жодних інших рішень, які б визначали правовий статус вказаного нерухомого майна, не приймалося.
Як встановлено судом, на підставі вищенаведених норм діючого законодавства України, Шевченківська районна у м .Києві рада прийняла рішення № 500 від 02.10.08. „Про приватизацію об'єктів комунальної власності Шевченківського району м. Києва”, відповідно до якого нежилий будинок, загальною площею 643 кв. м, що розташований по вул. Б.Хмельницького, 62 в м. Києві, включено до переліку об'єктів, які підлягають продажу на аукціоні.
Відповідно до технічного паспорта, виготовленого БТІ м. Києва, станом на 22.12.08., площа нежилого будинку по вул. Б.Хмельницького, 62, літ. А, складає 522,2 кв. м.
На підставі вказаного технічного паспорта, Шевченківська районна у м. Києві рада прийняла рішення № 683 від 25.06.09. „Про внесення змін до деяких рішень Шевченківської районної у м. Києві ради з питань приватизації об'єктів комунальної власності”, пунктом 1.5.5. якого внесено зміни до п.50 додатку 2 рішення № 500 від 02.20.08., а саме –в частині площі викладено-522,2 кв. м; в частині примітка-нежилий будинок.
За таких обставин, власником спірного нерухомого майна, розташованого за адресою: м. Київ, вул. Б.Хмельницького, № 62, є територіальна громада Шевченківського району м. Києва в особі Шевченківської районної у місті Києві ради, яка є суб'єктом права комунальної власності і має право на власний розсуд володіти, користуватись та розпоряджатись зазначеним приміщенням, у зв'язку з чим вимоги зустрічного позову визнаються судом обґрунтованими, та такими, що підлягають задоволенню.
Відповідно до ст. 49 Господарського процесуального кодексу України, судові витрати за зустрічним позовом покладаються на відповідача - Товариство з обмеженою відповідальністю «Олдбук».
В зв'язку з тим, що позивачем за зустрічним позовом при подачі позовної заяви було сплачено державне мито в більшому розмірі, ніж передбачено законодавством України, а саме, сплачено 102,00 грн., зайвосплачена сума в розмірі 17,00 грн., відповідно до ст. 8 Декрету кабінету Міністрів України «Про державне мито», підлягає поверненню Шевченківській районній у м. Києві раді.
На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 32, 33, 44, 49, 77, 82 –85 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд міста Києва, –
В И Р І Ш И В:
1. Первісний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Олдбук»задовольнити частково.
2. Зобов'язати Управління з питань комунального майна, приватизації та підприємництва Шевченківської районної у м. Києві Ради (01030, м. Київ, бульвар Тараса Шевченка, 26/4, код ЄДРПОУ 21532540) виконати рішення Шевченківської районної у м. Києві Ради № 500 від 02.10.08. (п. 50 додатку № 2) шляхом проведення приватизації через продаж на аукціоні нежилого будинку, загальною площею 522,2 кв. м, який знаходяться за адресою: м. Київ, вул. Б.Хмельницького, 62.
3. В іншій частині позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Олдбук»відмовити.
4. Зустрічний позов Шевченківської районної у м. Києві ради задовольнити повністю.
5. Визнати за територіальною громадою Шевченківського району міста
Києва в особі Шевченківської районної у м. Києві ради (01030, м. Київ, вул. Богдана Хмельницького, 24, код ЄДРПОУ 26077632) право комунальної власності в цілому на нежилий будинок № 62 (літ. А), загальною площею 522,2 кв.м, який знаходиться по вулиці Б.Хмельницького в м. Києві
6. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Олдбук»(01010, м. Київ, вул. І. Мазепи, 26, код ЄДРПОУ 35850746) на користь Шевченківської районної у м. Києві ради (01030, м. Київ, вул. Богдана Хмельницького, 24, код ЄДРПОУ 26077632) 85 (вісімдесят п'ять) грн. 00 коп. –державного мита та 236 (двісті тридцять шість) грн. 00 коп. –витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.
7. На підставі даного рішення - повернути з Державного бюджету України на користь Шевченківської районної у м. Києві ради (01030, м. Київ, вул. Богдана Хмельницького, 24, код ЄДРПОУ 26077632) зайвосплачене державне мито в сумі 17 (сімнадцять) грн. 00 коп. на підставі платіжного доручення № 888 від 01.09.09., яке залишається в матеріалах справи № 30/311.
8. Після вступу рішення в законну силу видати накази.
9. Рішення набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня підписання рішення, оформленого відповідно до ст. 84 ГПК України.
Суддя Т.М. Ващенко
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 04.09.2009 |
Оприлюднено | 08.10.2009 |
Номер документу | 4865938 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні