Ухвала
від 24.01.2011 по справі 7/119-б
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УКРАЇНА

Господарський суд

Житомирської області


10002, м. Житомир, майдан Путятинський, 3/65

УХВАЛА

Від "24" січня 2011 р. Справа № 7/119-Б

За заявою ОСОБА_1 акціонерного товариства "Будсервіс" (м.Житомир)

До боржника ОСОБА_1 акціонерного товариства "Будсервіс" (м.Житомир)

про визнання банкрутом

Суддя Машевська О.П.

Присутні:

від кредиторів: ОСОБА_2 - предст. за дов. від 14.01.11р. (присутн. в засіданні 21.01.11р. та 24.01.11р.) ОСОБА_3 - предст. за дов. від 20.01.11р. (присут. в засід. 21.01.11р.), ОСОБА_4 - предст. за дов. від 01.11.10р. (присутн. в засіданні 21.01.11р. та 24.01.11р.) , ОСОБА_5 - предст. за дов. від 30.09.10р.(присут. в засід. 21.01.11р.), ОСОБА_6 - предст. за дов. від 12.01.11р. (присут. в засіданні 21.01.11р.)

від боржника: ОСОБА_7 - ліквідатор (присут. в засід. 21.01.11р. та 24.01.11р.), ОСОБА_8 - предст. за дов. від 20.01.11р. (присут. 21.01.11р.)

В засіданні суду 21.01.11р. оголошувалась перерва до 24.01.11р. до 12:30 згідно ст. 77 ГПК України.

В провадженні господарського суду Житомирської області знаходиться справа №7/119-Б про банкрутство ЗАТ "Будсервіс" (м. Житомир) на стадії ліквідації.

14 липня 2009р. до господарського суду Житомирської області надійшла заява Державної податкової інспекції у м. Житомирі № 51296/9/20 від 10.07.2009 року з грошовими вимогами до банкрута на суму 70 992, 43 грн., в обгрунтування яких кредитор посилається на акт про несвоєчасні розрахунки з бюджетом від 07.06.2007 року № 32258/15-2, податкові повідомлення - рішення № 0002561601/0, № 0002581601/0, № 0002571601/0, податкову декларацію орендної плати за земельні ділянки державної власності за 2007 рік ( а с. 11- 26 Т. 4)

У письмовому відзиві на вимоги кредитора від 15.10.2009 року, ліквідатор боржника ОСОБА_7 останні не визнає з тих підстав, що заявником пропущено передбачений ст. 14 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" строк на звернення з вимогами до боржника, оскільки оголошення про визнання підприємства банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури було опубліковане в газеті "Голос України" № 94 ( 4344) від 20.05.2008р. ( а. с. 36 Т.4).

У додаткових поясненнях по суті заперечень на вимоги кредитора від 20.11.2009 року ліквідатор ОСОБА_7 вказує на те, що вимоги кредитора до боржника в сумі 58213,22 грн. виникли до порушення провадження у справі про банкрутство 31.08.2007 року, що документально підтверджується, однак не були заявлені останнім у встановлений законом строк з 27.09.2007 року по 27.10.2007 року відповідно до оголошення про порушення справи про банкрутство ЗАТ "Будсервіс" в газеті "Голос України" № 175 ( 4175) від 27.09.2007 року, а вимоги до боржника в сумі 12779,21 грн. - у процедурі розпорядження майном, однак не були заявлені останнім в ліквідаційній процедурі у встановлений законом строк з 20.05.2008 року по 20.06.2008 року відповідно до оголошення про визнання підприємства банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури було опубліковане в газеті "Голос України" № 94 ( 4344) від 20.05.2008р. (а с. 47 Т.4) .

У додаткових поясненнях ДПІ у м. Житомирі по суті заявлених вимог вказується, зокрема, на те, що на момент винесення постанови про визнання боржника банкрутом 22.04.2008 року податкові зобов'язання, нараховані за актом перевірки № 3258/15-2 від 07.06.2007 року, не були узгодженими, оскільки повідомлення рішення №№ 0002571601/0 та 0002561601/0 від 20.06.2007 року оскаржувались в судовому порядку. З врахуванням результатів розгляду адміністративної справи № 2-а-19856/07 вимоги кредитора є поточними, а не конкурсними. ( а с. 12-13 Т.5)

З приводу вимог до боржника по сплаті земельного податку, кредитор ДПІ у Житомирі доводить тим, що розрахунок по орендній платі за землю було подано ним 31.01.2007 року, а орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користування у поточному році. Тому вимоги кредитора є не конкурсними, а поточними, на заявлення яких присічного строку не встановлено ( а с. 170-171 Т.6).

Ухвалами господарського суду від 26.11.2009 року , від 04.03.10 року, від 08.04.10 р., від 21.04.10 року, 27.05.10р., 22.06.2010р., 26.10.2010р. розгляд вимог кредитора відкладався з метою витребування у сторін додаткових доказів та пояснень на підтвердження вимог та заперечень.

В ході розгляду вимог кредитора господарським судом було оглянуто адміністративну справу Житомирського окружного адміністративного суду № 2-а-19856/07 за участю кредитора та боржника як сторін судового процесу.

В судовому засіданні представник ДПІ у м. Житомирі заявлені до боржника вимоги підтримала у повному обсязі з підстав, викладених у заяві та на виконання вимог ухвали суду від 26.10.10р. надала оригінал податкової декларації орендної плати на земельні ділянки державної і комунальної власності за 2007р. для огляду.

Ліквідатор ОСОБА_7 проти вимог ДПІ у м. Житомирі повторно заперечив з підстав, викладених у письмовому відзиві та поясненнях до нього , просить у визнанні зазначених вимог відмовити у повному обсязі.

Господарський суд, розглянувши та дослідивши подані сторонами докази на підтвердження вимог та заперечень,

ВСТАНОВИВ:

28 серпня 2007 року із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство з метою відновлення платоспроможності в порядку п.5 ст. 7 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" ( далі - Закон № 2343) звернулось Закрите акціонерне товариство "Будсервіс" ( а с. 2-3 Т.1).

У числі поданих доказів заявником, як того вимагає ст. 7 Закону № 2343, було подано план санації боржника ( а с. 10-17 Т.1).

Ухвалою господарського суду від 31.08.2007 року порушено провадження у справі, призначено справу до розгляду у підготовчому засіданні та ухвалено ввести процедуру розпорядження майном після його проведення ( а с. 1 Т.1).

Ухвалою господарського суду від 18.09.2007 року за наслідками підготовчого засідання суду зобов’язано заявника - ЗАТ "Будсервіс" (м. Житомир) подати до офіційного друкованого органу Верховної Ради України або Кабінету Міністрів України оголошення про порушення справи про банкрутство та призначено розпорядником майна боржника - арбітражного керуючого ОСОБА_7 ( а с. 71 -72 Т.1).

Оголошення про порушення справи про банкрутство ЗАТ "Будсервіс" опубліковано в газеті "Голос України" № 175 ( 4175) від 27.09.2007 року, у якому, серед іншого, зазначено про те, що претензії кредиторів приймаються протягом місяця з моменту опублікування оголошення ( а с. 79 Т.1).

Окрім того, в газеті "Голос України" № 210 (4210) від 15.11.2007 року було опубліковано оголошення про запрошення інвесторів прийняти участь у санації підприємства ( а с. 123 Т.2).

Ухвалою господарського суду від 21.12.2007 року за наслідками попереднього засідання суду затверджено реєстр вимог кредиторів ЗАТ "Будсервіс" ( а. с. 113-114 Т.2).

Все вище викладене доводить, що справу про банкрутство ЗАТ "Будсервіс" порушено господарським судом за загальною процедурою, а посилання на статтю 51 Закону № 2343 у вступній частині ухвали суду від 28.08.07 р. є помилковим.

Постановою господарського суду від 22.04.2008 року боржника ЗАТ "Будсервіс" визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру, призначено у справі ліквідатором арбітражного керуючого ОСОБА_7 ( а с.134-135 Т.2).

Оголошення про визнання підприємства банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури було опубліковане в газеті "Голос України" № 94 ( 4344) від 20.05.2008р. ( а. с. 37 Т.4).

14 липня 2009р. до господарського суду Житомирської області надійшла заява Державної податкової інспекції у м. Житомирі № 51296/9/20 від 10.07.2009 року з грошовими вимогами до банкрута на суму 70 992, 43 грн.

Як свідчать наявні в матеріалах справи докази, на підставі Акту про несвоєчасні розрахунки з бюджетом від 07.06.2007 року № 3258/15-2 ( а с. 19-22 Т. 4) кредитором були складені: податкове повідомлення-рішення від 20.06.2007 року № 0002561601/0 про зобов'язання сплатити штраф у розмірі 54320,23 коп. за порушення граничного строку сплати узгодженого податкового зобов'язання з податку на додану вартість; податкове повідомлення-рішення від 20.06.2007 року за № 0002571601/0 про зобов'язання сплатити штраф у розмірі 3691,71 грн. за порушення граничного строку сплати узгодженого податкового зобов'язання з податку на додану вартість; податкове повідомлення-рішення від 20.06.2007 року за № 0002581601/0 про зобов'язання сплатити штраф у розмірі 309,78 грн. за порушення граничного строку сплати узгодженого податкового зобов'язання з податку на додану вартість.

Повідомлення - рішення надіслано боржнику рекомендованою з повідомленням кореспонденцією та отримано останнім 26.06.2007 року ( а. с. 16, 17 Т. 5, а. с. 172, 209-211 Т.6).

У матеріалах справи відсутні докази адміністративного чи судового оскарження боржником вище зазначених повідомлень - рішень у період після 26.06.2007 року та до 31.08.2007 року ( дата порушення провадження у справі про банкрутство), а також у період з 27.09.2007 року по 27.10.2007 року, тобто, протягом перебігу тридцятиденного строку на звернення кредиторів з вимогами до боржника в порядку статті 14 Закону № 2343.

Натомість, матеріалами справи підтверджується, що боржник звернувся до Житомирського окружного адміністративного суду з позовом про визнання їх недійсними лише 10.12.2007 року, перебуваючи у процедурі розпорядження майном ( а с. 207-115 Т.6)

Окрім того, Закрите акціонерне товариство "Будсервіс" як платник відповідних податків знаходиться на обліку в ДПІ у Житомирі ( а. с. 13 Т. 4 ) та з врахуванням приписів ст. 14 Закону України "Про плату за землю", самостійно обчислив суму орендної плати на наступний 2007 рік в сумі 51045,87 грн. з розбивкою на суми щомісячних платежів та у формі податкової декларації орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2007 рік подав її кредитору 31.01.07р. разом із відомостями із договору оренди землі ( а с. 24-25 Т.4 ).

Дослідивши матеріали справи та надавши їм правову оцінку, господарський суд приходить до висновку, що заявлені ДПІ у м. Житомирі вимоги до боржника є конкурсними, а не поточними, а відтак вважаються погашеними відповідно до Закону № 2343 з огляду на таке.

Відповідно до статті 1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" кредитором боржника, зокрема, є органи державної податкової служби та інші державні органи, які здійснюють контроль за правильністю та своєчасністю справляння податків і зборів (обов'язкових платежів) та які можуть набувати статусу поточних кредиторів за вимогами, які виникли після порушення провадження у справі про банкрутство.

Як вже зазначалось в описовій частині ухвали суду, ДПІ у м. Житомирі звернулась з вимогами до боржника 14 липня 2009р., тобто, після визнання його банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури.

Згідно із ч.1 ст.14 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" конкурсні кредитори за вимогами, які виникли до дня порушення провадження у справі про банкрутство, протягом тридцяти днів від дня опублікування в офіційному друкованому органі оголошення про порушення провадження у справі про банкрутство зобов'язані подати до господарського суду письмові заяви з вимогами до боржника, а також документи, що їх підтверджують.

За змістом пункту 5.1 статті 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" ( втратив чинність 04.12.10 р.) податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації.

Період виникнення податкового боргу зі сплати земельного податку визначається господарським судом за приписами ст. 14 Закону України "Про плату за землю", відповідно до якої платники земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності (крім громадян) самостійно обчислюють суму земельного податку та орендної плати щороку за станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою центральним податковим органом, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій.

В свою чергу, відповідно до ст. 17 Закону України "Про плату за землю" податкове зобов'язання по земельному податку, а також по орендній платі за землі державної та комунальної власності, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, щорічно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Відповідно, обов'язок боржника сплатити податкове зобов'язання по земельному податку за січень 2007р. виникає протягом лютого 2007р., за лютий 2007р., відповідно, протягом березня 2007р. і так далі.

З врахуванням вище викладеного, слід розрізняти дату виникнення податкового зобов'язання боржника зі сплати земельного податку та дату (дати) його сплати боржником.

Податкове зобов'язання у боржника зі сплати земельного податку на весь поточний рік виникло 31.07.2007 року ( дата отримання кредитором податкової декларації). Однак з дати порушення провадження у справі 31.08.2007 року, боржнику заборонено здійснювати розрахунки зі сплати податків та зборів за умовами податкового законодавства, зокрема, у визначені ним строки, у зв'язку з введеним судом мораторієм на задоволення вимог конкурсних кредиторів.

Більше того, у ст. 7.8 Закону № 2181-III було прямо зазначено про те, з моменту прийняття ухвали судом про порушення провадження у справі про банкрутство платника податків порядок сплати податкового зобов'язання або погашення податкового боргу такого платника податків, зазначених у заяві, яка подається до суду, визначається згідно з нормами Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", без застосування норм цього Закону.

Зазначені обставини вказують на те, що ДПІ у м. Житомирі, як і всі конкурсні кредитори боржника, зобов'язана була звернулися до господарського суду із заявою про визнання кредиторських вимог в межах строку на їх заявлення за правилами ст. 14 Закону № 2343 у тому складі та розмірі, що був відомий кредитору станом на дату порушення провадження у справі 31.08.2007 року за даними податкової декларації боржника зі сплати земельного податку.

Враховуючи викладене, господарський суд прийшов до висновку, що вимоги кредитора ДПІ у м. Житомирі до боржника ЗАТ "Будсервіс" на суму 12754,64 грн. податкового боргу зі сплати земельного податку ( орендної плати за землю) за жовтень - грудень 2007 року є конкурсними, а відтак вважаються погашеними в силу Закону № 2343. Наслідком їх заявлення в ліквідаційній процедурі банкрута є відмова суду у їх визнанні.

Не підлягають визнанню господарським судом вимоги кредитора в частині нарахованої пені за несвоєчасну сплату орендних платежів за користування земельною ділянкою на суму 24, 57 грн., оскільки, по-перше, припинення основного зобов'язання припиняє дію забезпечувальних зобов'язань, якими слід вважати штрафні санкції та, по-друге, останні під час дію мораторію не нараховуються взагалі, незалежно від дії основного зобов'язання.

Конкурсний характер носять вимоги кредитора, що заявлені до боржника в ліквідаційній процедурі в загальній сумі 58213,22 грн. штрафних санкцій за порушення боржником граничного строку сплати узгодженого податкового зобов'язання з податку на додану вартість, оскільки відповідно до п.п. 4.2 та 4.3 статті 4 Закону № 2181-III станом на дату порушення провадження у справі про банкрутство 31.08.2007 року податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом, вважалось узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення 26.06.07р.

Більше того, судового чи адміністративного спору щодо правомірності складення кредитором податкових повідомлень - рішень від 20.06.2007 року не існувало також у період з 27.09.2007 року по 27.10.2007 року, тобто, протягом перебігу тридцятиденного строку на звернення кредиторів з вимогами до боржника в порядку статті 14 Закону № 2343.

Підсумовуючи вище викладене та керуючись ст. ст. 1, 14, 23,25 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", а також ст. 86 ГПК України, господарський суд, -

УХВАЛИВ:

1. Відмовити ДПІ у м. Житомирі у задоволенні заяви № 51296/9/20 від 10.07.2009 року про визнання грошових вимог до банкрута ЗАТ "Будсервіс" (м. Житомир) на суму 70 992, 43 грн.

Ухвалу господарського суду про відмову у визнанні грошових вимог до боржника може бути оскаржено через господарський суд Житомирської області до Рівненського апеляційного господарського суду.

Суддя Машевська О.П.

Віддрукувати:

1 - у справу, 2 - ДПІ у м .Житомирі , 3 - ліквідатору ОСОБА_7

СудГосподарський суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення24.01.2011
Оприлюднено02.10.2015
Номер документу51416095
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —7/119-б

Ухвала від 24.01.2011

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Машевська О.П.

Ухвала від 30.03.2011

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Машевська О.П.

Ухвала від 22.06.2010

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Машевська О.П.

Ухвала від 04.03.2011

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Бригінець Л.М.

Ухвала від 25.01.2013

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Макаревич В.А.

Ухвала від 29.12.2012

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Макаревич В.А.

Ухвала від 14.08.2012

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Макаревич В.А.

Ухвала від 17.05.2012

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Макаревич В.А.

Постанова від 18.04.2011

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Бригінець Л.М.

Ухвала від 04.04.2011

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Бригінець Л.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні