11/158-06
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,
тел. приймальня (057) 705-14-50, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"05" червня 2006 р. Справа № 11/158-06
вх. № 4844/4-11
Суддя господарського суду Черленяк М.І.
при секретарі судового засідання Дикань Н.І.
за участю представників сторін:
позивача - Козуб О.І., довіреність від 21.03.06 року; відповідача - Чудна М.М., довіреність від 18.05.06 року № 815 (першого відповідача); Тойка С.С. (другого відповідача);
розглянувши справу за позовом ВАТ "Автотранс" м. Балаклія
до 1. Управліня праці та соц захисту населення Балаклійської РДА, м. Балаклія;
2. ВДК у Балаклійському р-ні, м. Харків;
про стягнення 382968,03 грн.
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду з позовом, в якому просить стягнути з 1-го відповідача кредиторську заборгованість з рахунків відкритих у ВДК Балаклійського району у розмірі 382968,03 грн. В обгрунтування позовних вимог посилається на те, позивач здійснював перевезення пільгового контингенту за власний рахунок та відповідно поніс витрати у вказаній сумі, які підлягають відшкодування згідно з Постановою Кабінету Мінстрів України від 04.03.2002 року від 04.03.2002 року № 256.
Представник позивача підтримав заявлені позовні вимоги у повному обсязі.
Представники першого та другого відповідача заперечують проти задоволення позову, обгрунтовуючи свої заперечення у відзиві на позов, зокрема посилаючись на те, що відсутнє відповідне фінансування та сплинув термін позовної давності.
Суд, дослідивши матеріали справи, заслухавши представників сторін, встановив наступне.
12 квітня 2005 року постановою господарського суду Харківської області по справі № Б-31/59-05 позивача було визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру та призначено ліквідатором боржника арбітражного керуючого Трєскунова Олега Володимировича, на якого покладено обов'язок по виявленню майна позивача з метою його продажу та стягненню дебіторської заборгованості.
В результаті виконання покладених на ліквідатора обов'язків ним було виявлено, що основною господарською діяльністю позивача були пасажирські перевезення, у тому числі послуги по перевезенню окремих категорій громадян за пільговим проїздом. Таким чином, позивач здійснював перевезення пільгового контингенту за власний рахунок.
У відповідності з Порядком фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення за рахунок субвенцій з державного бюджету, затвердженим Постановою КМУ від 04.03.2002р. № 256 /надалі – Порядок/, зазначені видатки позивача підлягають відшкодуванню за рахунок місцевих бюджетів на підставі актів звіряння розрахунків за надані послуги з підприємствами - постачальниками відповідних послуг.
У зв'язку з відсутністю зазначених актів звіряння на підприємстві ліквідатором було зроблено відповідний запит до першого відповідача, на який отримав відповідь від 11.01.2006 року за № 3 з доданими до неї копіями актів звіряння за станом на 01.10.2004 року.
Зазначені акти було складено між позивачем та першим відповідачем, як головним розпорядником коштів місцевого бюджету, за двома категоріями населення, яким надаються пільги: ветерани та громадяни, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.
У відповідності з актом звіряння заборгованість першого відповідача перед позивачем по компенсаційних виплатах за пільговий проїзд ветеранів на 01.10.2004 року склала 238 391,60 грн.
У відповідності з актом звіряння заборгованість першого відповідача перед позивачем по компенсаційних виплатах за пільговий проїзд громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, на 01.10.2004 року склала 144 576,43 грн.
Таким чином, на цей час загальна кредиторська заборгованість першого відповідача перед позивачем складає 382 968,03 грн.
У відповідності з п. 2 Порядку фінансування видатків місцевих бюджетів за державними програмами соціального захисту населення провадиться за рахунок субвенцій, передбачених державним бюджетом на відповідний рік, у межах обсягів, затверджених у районному бюджеті на зазначені цілі.
Перший відповідач, як головний розпорядник коштів місцевого бюджету на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення, повинен щомісяця готувати дані про нараховані суми компенсаційних виплат за пільговий проїзд окремих категорій громадян та акти звіряння розрахунків за надані послуги з підприємствами - постачальниками відповідних послуг і направляти їх до фінансових органів районних держадміністрацій.
Перший відповідач підтверджує, що у нього на цей час обліковується кредиторська заборгованість перед позивачем в сумі 382 968,03 грн., яка за його твердженням виникла у зв'язку з недостатнім фінансуванням для покриття витрат, пов"язаних з перевезенням пільгового контингенту.
Як вбачається з актів звіряння розрахунків зазначена кредиторська заборгованість виникла за послуги, надані позивачем у 2003 та 2004 роках. Таким чином, вищезазначена заборгованість на цей час є заборгованістю минулих років. Однак, перший відповідач зазначає, що в кошторисних призначеннях місцевого бюджету Балаклійського району Харківської області не передбачалось коштів на покриття заборгованості минулих років, у зв'язку з чим перший відповідач не взмозі був повністю відшкодувати позивачу збитки за минулі роки.
Згідно ч. 2 п. 12 Порядку погашення кредиторської заборгованості за державними програмами соціального захисту населення, яка утворилася станом на початок року, провадиться першочергово.
У відзиві на позов перший відповідач зазначає, що були направлені листи-запити до головного фінансового управління Харківської облдержадміністрації та фінансового управління Балаклійської райдержадміністрації про вирішення питання щодо відшкодування збитків за минулі роки по компенсаційним виплатам за пільгове перевезення окремих категорій громадян. Згідно відповіді фінансового управління Балаклійської райдержадміністрації , кредиторська заборгованість за минулі роки по компенсаційним виплатам за пільгове перевезення окремих категорій громадян є небюджетною та відшкодування не підлягає.
Вищезазначене твердження суперечить тому, що перший відповідач є бюджетною установою та фінансується з Державного бюджету згідно з розподілом коштів Державного бюджету у відповідності із бюджетними призначеннями, про що також вказано у відзиві першого відповідача на позов.
Обгрунтовуючи свою позицію тим, що спірна заборгованість є небюджетною, перший відповідач застосував до неї норми цивільного законодавства, а саме загальну позовну давність тривалістю у три роки, у зв'язку з чим надав до суду документи про списання кредиторської заборгованості, термін позовної давності якої минув, в сумі 180 300,00 грн. При цьому, перший відповідач попередив, що залишкова заборгованість в подальшому також буде списана, як заборгованість, термін позовної давності якої минув.
Таким чином, перший відповідач не здійснює заходів щодо погашення спірної заборгованості перед позивачем та суд вважає, що надані пояснення першим відповідачем у відзиві є безпідставними і не грунтуються на нормах матеріального права, що регулюють спірні відносини, оскільки: виплати, які є предметом спору по цій справі, фінансуються згідно Постанови КМУ від 04.03.2002р. № 256 за рахунок субвенцій з Державного бюджету, тобто зазначається саме про бюджетні відносини між позивачем та відповідачами; у відповідності з пунктами 25 та 37 ст.2 Бюджетного Кодексу України субвенція – це міжбюджетний трансферт для використання на певну мету, тобто це кошти, які безоплатно і безповоротно передаються з одного Державного бюджету України до місцевого бюджету, у зв'язку з чим заборгованість по цій справі має статус державного боргу – заборгованості держави в результаті зобов'язань, що виникли на підставі законодавства; згідно із ч. 2 ст.1 Цивільного Кодексу України цивільне законодавство не застосовується до бюджетних відносин і до спірної заборгованості не може застосовуватись загальна позовна давність у три роки, на підставі чого перший відповідач провів та має намір у подальшому проводити безпідставне списання спірної заборгованості в звязку з спливом позовної давності. Посилання першого відповідача на Наказ Держказначейства України від 08.05.2001 року № 73, як на підставу вищезазначеного списання кредиторської заборгованості, є, на думку суду, помилковим, оскільки він стосується кредиторської заборгованості бюджетних установ, яка виникає у них, як у юридичних осіб, виключно на підставі цивільного законодавства і обліковується на наступних субрахунках: а) № 675 "Розрахунки з іншими кредиторами" – облік зобов'язань установи, що виникають протягом звичайної її діяльності, тобто при виконанні кошторису доходів та видатків; б) № 431 "Результат виконання кошторису за загальним фондом" і № 432 "Результат виконання кошторису за спеціальним фондом" – визначення результату установи від надання державних послуг, реалізації продукції, надання інших послуг відповідно до кошторису установи.
Таким чином, враховуючи вищенаведене, вимоги позивача щодо стягнення з першого відповідача кредиторської заборгованості у сумі 382968, 03 грн. обґрунтовані, підтверджуються доданими до матеріалів справи доказами, не спростовані відповідачем, та суд вважає їх такими, що підлягають задоволенню.
Відповідно до статті 44 та статті 49 Господарського процесуального кодексу України витрати по сплаті державного мита та витрати на інформаційне-технічне забезпечення судового процесу, у разі задоволення позовних вимог, покладається на першого відповідача, оскільки спір виник з винних дій першого відповідача.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 1, 4, 12, 22, 33, 43, 47-49, 75, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, -
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити.
Стягнути з рахунку № 35319037000534 КФК 170102, код 03196357, МФО 851001 Управління праці та соціального захисту населення Балаклійської районної державної адміністрації Харківської області (64200, Харківська область, м. Балаклія, пл. Ростовцева, 4) в УДК Харківської області на користь Відкритого акціонерного товариства "Автотранс" (64200, Харківська область, м. Балаклія, вул. Загородня, 1, п/р 26006031410000 в ХФ АКІБ "УкрСиббанк" ХРУ, МФО 351641, код ЄДРПОУ 30428462) - 382968,03 грн. кредиторської заборгованості, 3829, 68 витрат по сплаті державного мита, 118, 00 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.
Видати наказ після набрання рішенням законної сили.
Повний текст рішення підписаний 09.06.06 року.
Суддя Черленяк М.І.
Суд | Господарський суд Харківської області |
Дата ухвалення рішення | 05.06.2006 |
Оприлюднено | 28.08.2007 |
Номер документу | 5421 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні