Постанова
від 05.11.2009 по справі 2-а-2010/09
КРОЛЕВЕЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Копія

Справа № 2-а-2010/09

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

05 листопада 2009 року Кролевецький районний суд Сумської області

в особі судді Бєгунової О.В.,

розглянувши в порядку пис ьмового провадження в місті Кролевці справу за адміністр ативним позовом ОСОБА_1 до управління Пенсійного фонду України в Кролевецькому рай оні про зобов' язання уп равління Пенсійного фонду Ук раїни в Кролевецькому районі нарахувати та виплатити нед оплачену щомісячну державну соціальну допомогу як дитин і війни за 2007-2008 роки та за січен ь-вересень 2009 року в сумі 3629 грив ень 90 копійок,

в с т а н о в и в:

позивачка звернулася до суду з зазначеним позовом, мо тивуючи свої вимоги тим, що ві дповідно до ст.1 Закону Україн и "Про соціальний захист діте й війни" №2195-ІV від 18.11.2004 року вона є дитиною війни і згідно зі ст .6 зазначеного Закону з 01.01.2006 рок у їй повинна виплачуватись щ омісячна соціальна допомога у розмірі 30% мінімальної пенс ії за віком. У 2006-2007 роках така до помога їй не виплачувалась.

З січня 2008 року щомісячну соц іальну допомогу почали випла чувати, але лише у розмірі 10% ві д мінімальної пенсії за віко м замість 30%, встановлених зак оном України "Про соціальний захист дітей війни".

Розмір соціальної допомог и відповідно до ст.6 Закону Укр аїни "Про соціальний захист д ітей війни" становить 30% мінім альної пенсії за віком. Мінім альна пенсія за віком відпов ідно до ст.28 Закону України "Пр о загальнообов' язкове держ авне пенсійне страхування" в становлюється у розмірі прож иткового мінімуму для осіб, я кі втратили працездатність.

Відповідно до розрахунку, з азначеного у позові, виходяч и з мінімальної пенсії за вік ом, встановленої ст.28 Закону У країни "Про загальнообов' яз кове державне пенсійне страх ування", сума невиплаченої со ціальної допомоги за 2007 рік ст ановить 1442 грн. 70 коп., за 2008 рік - 1211 грн. 00 коп., за січень-вересен ь 2009 року - 976 грн. 20 коп.

При цьому позивачка зазнач ила, що про факт порушення її п рава вона дізналась тільки у вересні 2008 року після висвітл ення зазначених подій у засо бах масової інформації, коли в сюжетах теленовин почали р озповідати про масові зверне ння дітей війни до суду з позо вами про доплату соціальної допомоги.

Рішенням Конституційного Суду України №6рп/2007 від 09 липня 2007 року визнано неконституці йними положення п.12 ст.71 Закону України "Про Державний бюдже т України на 2007 рік" від 19 грудня 2006 р., якими зупинялась дія ст.6 З акону України "Про соціальни й захист дітей війни".

Тому, на підставі викладено го, враховуючи преюдиціальне значення вказаного рішення Конституційного Суду Україн и, відповідно до ч.2 ст.3, ст.6 Зако ну України "Про соціальний за хист дітей війни", ст.ст. 8, 22, 55, 95 Ко нституції України, керуючись ст.ст. 6, 17, 18, 19, 104-108 КАС України, пози вачка просить відн овити пропущений строк для з вернення до суду та зобов' я зати управління Пенсійного ф онду України в Кролевецькому районі нарахувати та виплат ити на її користь недоплачен е їй як дитині війни підвищен ня до пенсії за 2007-2008 роки та за січень-вересень 2009 року в су мі 3629 гривень 90 копійок.

Сторони були належним чино м повідомлені про час і місце розгляду справи.

Позивачка в судове засідан ня не з' явилась, надала суду заяву про розгляд справи за ї ї відсутності, позовні вимог и підтримала.

Відповідач - управління Пен сійного фонду України в Крол евецькому районі Сумської об ласті (далі - УПФУ в Кролевецьк ому районі) свого представни ка в суд не направив, надавши п исьмове клопотання, в якому п росить розглядати справу без свого представника.

Частина 3 статті 122 КАС Україн и передбачає, що судовий розг ляд справи здійснюється в по рядку письмового провадженн я, якщо всі особи, які беруть у часть у справі, заявили клопо тання про розгляд справи за ї х відсутності.

З урахуванням зазначеного положення КАС України та кло потань сторін судовий розгля д справи здійснюється в поря дку письмового провадження.

Відповідач позову не визна в, свою позицію в письмових за переченнях обґрунтував тим , що:

Законом України «Про соціа льний захист дітей війни» (да лі - Закон №2195) не передбачено , яким саме органом, за рахунок яких коштів і джерел, в якому порядку здійснюється призна чення і виплата підвищення п енсії.

Ст.7 Закону №2195 передбачає, що фінансове забезпечення соці альних гарантій здійснюєтьс я за рахунок коштів Державно го бюджету України.

У зв' язку з прийняттям ріш ення Конституційним Судом Ук раїни 6рп/2007 від 09.07.2007 року про виз нання такими, що не відповіда ють Конституції норм ст.ст.71, 111 Закону України "Про Державни й бюджет України на 2007 рік", ці н орми втратили чинність від д ня прийняття рішення, тому ви моги щодо виплати зазначеног о підвищення за період з 01.01.2007 р . по 09.07.07 р. є такими, що суперечат ь чинному на той час законода вству.

Щодо виплати вказаного під вищення з 09.07.2007 р. по 01.01.2008 р., то відп овідно до ч. 3 ст. 28 Закону Украї ни "Про загальнообов' язкове державне пенсійне страхуван ня" №1058 від 09.07.2003 року (далі - Зако н №1058) розмір мінімальної пенс ії за віком, встановлений ч.1 с т.28 цього Закону, застосовуєть ся виключно для визначення р озмірів пенсій, призначених згідно з цим законом. Крім тог о, розмір мінімальної пенсії встановлений також постанов ою Кабінету Міністрів Україн и „Про підвищення розмірів т рудових пенсій” від 15.04.2003 року № 544, відповідно до якої мінімал ьний розмір пенсії, передбач ений для обчислення трудових пенсій за віком, встановлени й у розмірі 50 грн.

На підставі ст.6 Конституції України органи виконавчої в лади здійснюють свої повнова ження у встановлених Констит уцією межах і відповідно до З аконів України.

Пункт 9 Положення "Про Пенсі йний фонд України" передбача є вичерпний перелік напрямкі в використання коштів ПФУ, як і використовуються виключно за призначенням і вилученню не підлягають. Крім того, відп овідач посилається на те, що у 2007-2008 роках реалізовані бюджет ні програми по виплаті підви щень до пенсій, призначених з а різними пенсійними програм ами, в тому числі і дітям війн и.

Пунктом 1 розділу ІІ Закону України «Про Державний бюдже т України на 2008 рік та про внесе ння змін до деяких законодав чих актів України» внесено з міни до статті 6 Закону Україн и "Про соціальний захист діте й війни", відповідно до якої ді тям війни (крім тих, на які пош ирюється дія Закону України "Про статус ветеранів війни, г арантії їх соціального захис ту") до пенсії або щомісячного грошового утримання чи держ авної допомоги, що виплачуєт ься замість пенсії, виплачує ться підвищення у розмірі на дбавки, встановленої для уча сників війни, що становить 10% п рожиткового мінімуму для осі б, які втратили працездатніс ть. Таким чином, виплати у 2008 ро ці (до прийняття Конституцій ним Судом рішення) проводили сь відповідно до вимог чинно го законодавства).

У 2009 році дітям війни відпові дно до вимог ч.1 ст.6 Закону Укра їни «Про соціальний захист д ітей війни» до пенсії або щом ісячного довічного грошовог о утримання чи державної соц іальної допомоги, що виплачу ється замість пенсії, виплач ується підвищення у розмірі надбавки, встановленої для у часників війни, - 10% прожитково го мінімуму для осіб, які втра тили працездатність.

Про розмір пенсії позивачц і було відомо з 01.01.2006 р., а відпові дно до ч.1 ст.100 КАС України проп ущення строку звернення до а дміністративного суду є підс тавою для відмови у задоволе нні адміністративного позов у.

З урахуванням зазначеного , а також посилаючись на те, що жодним із законів про пенсій не забезпечення не встановле ний відповідний механізм та умови призначення, порядок ф інансування таких підвищень , питання підвищення дітям ві йни пенсії або щомісячного г рошового утримання чи держав ної соціальної допомоги, яка виплачується замість пенсії , на 30 відсотків мінімальної п енсії за віком законодавчо з алишається не вирішеним, а от же неможливим є і виконання в ідповідачем задекларованої норми Закону України „Про со ціальний захист дітей війни” , тому відповідач вважає, що йо го дії відповідають чинному законодавству України, а зая влені позовні вимоги є безпі дставними.

Вивчивши матеріали справи та дослідивши зібрані у спра ві докази, суд прийшов до висн овку, що позов підлягає частк овому задоволенню.

У справі встановлено, що поз ивачка ОСОБА_1, ІНФОРМ АЦІЯ_1 року народження, відповідно до ст.1 Закону Укра їни №2195-ІV від 18 листопада 2004 року "Про соціальний захист дітей війни" (далі - Закон №2195-ІV) є дити ною війни, що вбачається з ксе рокопій пенсійного посвідче ння та паспорта позивачки (а.с .6-7) і не заперечується відпові дачем.

Згідно зі ст.6 Закону №2195-ІV діт ям війни пенсії або щомісячн е довічне грошове утримання чи державна соціальна допомо га, що виплачується замість п енсії, підвищується на 30 відсо тків мінімальної пенсії за в іком.

Із заперечень та довідки ві дповідача вбачається, що у 2007 р оці позивачка взагалі не отр имувала підвищення до пенсії як дитина війни, а у 2008-2009 роках о тримувала таке підвищення ті льки в розмірі 10% мінімальної пенсії за віком (а.с.13-15).

Протягом періоду, за який пр ед' явлено позовні вимоги, д іяло таке законодавство:

- на 2007 рік дію ст.6 зазначеного Закону України "Про соціальн ий захист дітей війни" було зу пинено пунктом 12 ст.71 Закону Ук раїни "Про Державний бюджет У країни на 2007 рік", а статтею 111 бу ло встановлено, що у 2007 році під вищення до пенсії або щоміся чного довічного грошового ут римання чи державної соціаль ної допомоги, яка виплачуєть ся замість пенсії, відповідн о до ст.6 Закону України "Про со ціальний захист дітей війни" виплачується особам, які є ін валідами, крім тих, на яких пош ирюється дія Закону України "Про статус ветеранів війни, г арантії їх соціального захис ту", у розмірі 50 відсотків від р озміру надбавки, встановлено ї для учасників війни;

- рішенням Конституційного Суду України №6-рп/2007 від 09.07.2007 рок у (справа про соціальні гаран тії громадян) визнано такими , що не відповідають Конститу ції України (є неконституцій ними) положення пункту 12 ст.71, с т.111 Закону України "Про Держав ний бюджет України на 2007 рік";

- пунктом 41 розділу ІІ Закону України "Про Державний бюдже т України на 2008 рік та про внесе ння змін до деяких законодав чих актів України" статтю 6 Зак ону України "Про соціальний з ахист дітей війни" викладено у новій редакції, відповідно до якої дітям війни (крім тих, на яких поширюється дія Зако ну України "Про статус ветера нів війни, гарантії їх соціал ьного захисту") до пенсії або щ омісячного довічного грошов ого утримання чи державної с оціальної допомоги, що випла чується замість пенсії, випл ачується підвищення у розмір і надбавки, встановленої для учасників війни;

- рішенням Конституційного Суду України №10-рп/2008 року від 22 .05.2008 р. (справа щодо предмета та змісту закону про Державний бюджет) визнано такими, що не в ідповідають Конституції Укр аїни (є неконституційними), по ложення пункту 41 розділу ІІ За кону України «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких зако нодавчих актів України»;

- Законом України „Про Держа вний бюджет України на 2009 рік” від 25.12.2008 року № 835-VI не передбачен о зупинення на 2009 рік дії полож ень ст.6 Закону України "Про со ціальний захист дітей війни" .

Відповідно до положень ст.15 2 Конституції України і ст.73 За кону України "Про Конституці йний Суд України" закони, інші правові акти або їх окремі по ложення, що визнані неконсти туційними, втрачають чинніст ь з дня ухвалення Конституці йним Судом України рішення п ро їх неконституційність і з воротної дії у часі не мають.

Аналізуючи наведені вище н орми, з урахуванням положень ч.3 ст.152 Конституції України, с уд прийшов до висновку про те , що саме з 09 липня 2007 року по 31 гру дня 2007 року та з 22 травня 2008 року п о 31 грудня 2008 року УПФУ в Кролев ецькому районі повинно було проводити нарахування та вип лачувати позивачці підвищен ня до пенсії відповідно до ст .6 Закону України "Про соціальн ий захист дітей війни" (в редак ції Закону №2195-ІV від 18.11.2004 р.), а поз овні вимоги в частині нараху вання такого підвищення до з азначених дат є безпідставни ми, оскільки дії суб' єкта вл адних повноважень, відповіда ча у справі, відповідали чинн ому на той час законодавству . При цьому відповідач повине н був також проводити нараху вання та виплату зазначеного підвищення до пенсії в розмі рі 30 відсотків мінімальної пе нсії за віком і в січні - вере сні 2009 року, оскільки на 2009 рік д ія положень ст.6 Закону Україн и "Про соціальний захист діте й війни" не зупинялась, і сам в ідповідач не надав належного обґрунтування підстав, вихо дячи з яких ним проводилось ч асткове нарахування та випла та вказаного підвищення до п енсії позивачці за цей періо д. Крім того, висновок суду щод о вимог позивачки за 2009 рік не с уперечить положенням ч.2 ст.54 З У «Про Державний бюджет Укра їни на 2009 рік», оскільки розмір підвищення до пенсії дітям в ійни безпосередньо зазначен ий в ст.6 ЗУ "Про соціальний зах ист дітей війни".

Щодо розмірів підвищення, я кі встановлені в п.8 постанови Кабінету Міністрів України №530 від 28 травня 2008 року, то вони с уперечать ст.6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни", і тому не можуть бути з астосовані, виходячи з норми ч.4 ст.9 КАС України, якою визнач ено, що у разі невідповідност і нормативно-правового акта Конституції України, закону України, міжнародному догово ру, згода на обов' язковість якого надана Верховною Радо ю України, або іншому правово му акту суд застосовує право вий акт, який має вищу юридичн у силу.

При цьому слід враховувати , що п.6 ч.1 ст.92 Конституції Украї ни передбачено, що виключно з аконами визначаються, зокрем а, основи соціального захист у, а ст.75 Конституції України в становлено, що єдиним органо м законодавчої влади в Украї ні є парламент - Верховна Ра да України. Конституція Укра їни не надає права парламент у делегувати свої повноважен ня іншим державним органам, а останнім - своїми норматив но-правовими актами змінюват и положення законів.

При вирішенні цієї справи с уд також бере до уваги положе ння п.4 рішення Конституційно го Суду України №6-рп/2007 від 09 лип ня 2007 року, відповідно до якого вимоги щодо змісту закону пр о Державний бюджет України м істяться в ч.2 ст.95 Конституції України, положення якої конк ретизовано у ст.38 Бюджетного к одексу України. Встановлений даними нормативними актами перелік правовідносин, які р егулюються законом про Держа вний бюджет України, є вичерп ним, у зв' язку з чим Законом У країни "Про Державний бюджет України" не можуть вноситись зміни, не може зупинятися дія чинних законів України, а так ож встановлюватися інше (дод аткове) правове регулювання відносин, що є предметом інши х законів України. Таке полож ення закріплено і в ч.3 ст.27 Бюдж етного кодексу України.

Таким чином, оскільки предм ет закону про Державний бюдж ет України чітко визначений у Конституції України, Бюдже тному кодексі України, то цей закон не може скасовувати чи змінювати обсяг прав і обов' язків, пільг, компенсацій і га рантій, передбачених іншими законами, з чого є достатні пі дстави зробити висновок про те, що законом "Про Державний б юджет України» не може встан овлюватись розмір гарантій, визначений відповідними зак онами.

Аналізуючи позиції УПФУ в К ролевецькому районі про те, щ о:

- Законом України "Про соціа льний захист дітей війни" не п ередбачено, яким саме органо м, за рахунок яких коштів і дже рел, в якому порядку здійснює ться призначення і виплата п ідвищення до пенсії;

- ст.7 Закону №2195 передбачає, що фінансові забезпечення соці альних гарантій здійснюєтьс я за рахунок коштів Державно го бюджету України;

- розмір мінімальної пенсії за віком, встановлений ч.1 ст.28 Закону №1058, застосовується ви ключно для визначення розмір ів пенсій, призначених згідн о з цим законом;

- п.9 Положення "Про Пенсійний фонд України" передбачає вич ерпний перелік напрямків вик ористання коштів ПФУ, суд при йшов до висновку, що такі твер дження відповідача не можуть бути підставою для відмови у задоволенні позовних вимог за період, визначений судом, а саме з 09 липня 2007 року по 31 грудн я 2007 року, з 22 травня 2008 року по 31 гр удня 2008 року та з 1 січня 2009 року п о 30 вересня 2009 року, оскільки ві дсутність фінансового забез печення державних соціальни х гарантій, передбачених Зак оном України "Про соціальний захист дітей війни", яке здійс нюється за рахунок коштів Де ржавного бюджету України, а н е Пенсійного фонду України, н е може бути підставою для пор ушення права громадянина на отримання соціальної допомо ги, в тому числі підвищення до пенсії, яке є предметом судов ого розгляду.

Зазначені права позивачки гарантуються ст.8 Конституці ї України, якою визначено, що в Україні визнається і діє при нцип верховенства права, Кон ституція має найвищу юридичн у силу, закони та інші нормати вно-правові акти приймаються на основі Конституції і пови нні відповідати їй.

Згідно з ч.2 ст.3 Закону Україн и "Про соціальний захист діте й війни" державні гарантії, вс тановлені дітям війни, не мож уть бути обмежені або скасов ані іншими нормативно-правов ими актами.

Законодавча невизначеніст ь порядку обчислення розміру мінімальної пенсії за віком з метою реалізації положень ст.6 Закону України "Про соціа льний захист дітей війни" не м оже бути підставою для відмо ви у задоволенні позовних ви мог, оскільки відповідно до ч .4 ст.8 КАС України забороняєть ся відмова в розгляді та вирі шенні адміністративної спра ви з мотивів неповноти, неясн ості, суперечливості чи відс утності законодавства, яке р егулює спірні відносини. Від повідно до ч.7 ст.9 КАС України у разі відсутності закону, що р егулює відповідні правовідн осини, суд застосовує закон, щ о регулює подібні правовідно сини (аналогія закону).

Тому, з урахуванням зазначе ного, при такому обчисленні н еобхідно застосовувати зага льні норми, які в даному випад ку містяться у ч.1 ст.28 Закону Ук раїни "Про загальнообов' язк ове державне пенсійне страху вання", якою визначено, що міні мальний розмір пенсії встано влюється у розмірі прожитков ого мінімуму для осіб, які втр атили працездатність.

При цьому посилання відпов ідача на те, що розмір мінімал ьної пенсії встановлений так ож пунктом 1 постанови Кабіне ту Міністрів України "Про під твердження розмірів трудови х пенсій" від 15.04.03р. №544, відповідн о до якого мінімальний розмі р пенсії, передбачений для об числення трудових пенсій за віком, встановлений у розмір і 50 грн., суд не може взяти до ув аги, оскільки відповідно до п .1 зазначеної постанови збіль шення розміру пенсій, передб ачених цим пунктом, не застос овується для визначення розм ірів соціальних пенсій, надб авок, підвищень та інших допл ат до пенсій, у той час, як пред метом даного позову є саме со ціальна допомога у вигляді п ідвищення в розмірі 30% мінімал ьної пенсії за віком.

З урахуванням вищезазначе них положень ч.4 ст.8 та ч.7 ст.9 КАС України посилання відповіда ча на те, що не визначено орган , який повинен здійснювати пр изначення і виплати підвищен ня до пенсії, суд не може взяти до уваги, оскільки відповідн о до діючого законодавства н а виконання положень ст.6 Зако ну України №2195-ІV саме УПФУ в Кр олевецькому районі проводил о з 01 січня 2008 року нарахування та виплату допомоги дітям ві йни у розмірі надбавки, встан овленої для учасників війни (що складало 10% від прожитково го мінімуму для осіб, що втрат или працездатність).

Крім того, Пенсійний фонд Ук раїни діє відповідно до Поло ження „Про Пенсійний фонд Ук раїни ” і здійснює свої повно важення на підставі п.15 зазнач еного положення через створе ні в установленому порядку й ого територіальні управлінн я. Відповідно до Закону Украї ни „Про загальнообов' язков е державне пенсійне страхува ння” рішення про призначення та перерахунок пенсій прийм аються районним управлінням Пенсійного фонду України за місцем проживання пенсіонер ів.

Таким чином, обов' язок по н арахуванню та виплаті доплат и до пенсії позивачки, передб аченої ст.6 Закону України „Пр о соціальний захист дітей ві йни”, покладено на УПФУ в Крол евецькому районі - за місцем п роживання позивачки.

Крім того, відповідач у пору шення ч.2 ст.71 КАС України не дов ів та не надав доказів щодо вч инення будь-яких дій для забе зпечення виконання покладен ого на нього обов' язку щодо нарахування та виплати підв ищення до пенсії у розмірі 30% в ід мінімальної пенсії за вік ом. Отже, відсутність коштів у відповідача, який не вчинив ж одної дії щодо їх отримання д ля забезпечення виконання св оїх зобов' язань, або невико нання іншим органом виконавч ої влади свого обов' язку що до виділення коштів на здійс нення виплат, гарантованих К онституцією України, не є під ставою для відмови в задовол енні позову та визнання прав омірними дій або бездіяльнос ті УПФУ.

Суд також відхиляє посилан ня відповідача про наявність підстав для відмови в задово ленні позову через пропущенн я позивачкою строку зверненн я з позовом до адміністратив ного суду, оскільки відповід но до частини 2 статті 87 Закону України «Про пенсійне забез печення» суми пенсії, не одер жані своєчасно з вини органу , що призначає або виплачує пе нсію, виплачуються за минули й час без обмеження будь-яким строком.

Таким чином, суд не вбачає п ропущення позивачкою строку звернення до суду за захисто м свого права щодо отримання підвищення до пенсії, передб аченого ст.6 Закону України «П ро соціальний захист дітей в ійни».

Згідно зі ст.62 Закону Україн и "Про Державний бюджет Украї ни на 2007 рік", з урахуванням пол ожень ст.28 Закону України "Про загальнообов' язкове держа вне пенсійне страхування", та згідно зі ст.58 Закону України „Про Державний бюджет Украї ни на 2008 рік та про внесення змі н до деяких законодавчих акт ів України”, ст.54 Закону Украї ни „Про Державний бюджет Укр аїни на 2009 рік” прожитковий мі німум для осіб, що втратили пр ацездатність, встановлено в таких розмірах:

з 01.04.2007 р. - 406 грн. + 1%= 410,06 грн.,

з 01.10.2007 р. - 411 грн. + 1%= 415,11 грн.,

з 01.01.2008 р. - 470 грн.,

з 01.04.2008 р. - 481 грн.,

з 01.07.2008 р. - 482 грн.,

з 01.10.2008 р. - 498 грн.,

з 01.01.2009 р. - 498 грн.

Беручи до уваги вищезазнач ене, суд прийшов до висновку п ро те, що позивачці у 2007 році за період з 09.07.2007 року по 31.12.2007 року н еобхідно було нарахувати та виплатити підвищення до пенс ії як дитині війни в сумі 742 грн . 65 коп., зокрема за:

- липень 2007 року (4,06+406) х 30% = 410,06 х 30% = 123,02 грн.

- серпень 2007 року (4,06+406) х 30% = 410,06 х 30% = 123,02 грн.

- вересень 2007 року (4,06+406) х 30% = 410,06 х 3 0% = 123,02 грн.

- жовтень 2007 року (4,11+411) х 30% = 415,11 х 30% = 124,53 грн.

- листопад 2007 року (4,11+411) х 30% = 415,11 х 3 0%= 124,53 грн.

- грудень 2007 року (4,11+411) х 30% = 415,11 х 30% = 124,53 грн.

Як убачається з довідки, вид аної УПФУ в Кролевецькому ра йоні (а.с.15), за період з травня 200 8 року по вересень 2009 року позив ачці було нараховано та випл ачено підвищення до пенсії з а:

- травень 2008 року - 48 грн. 10 коп.

- червень 2008 року - 48 грн. 10 коп.

- липень 2008 року - 48 грн.20 коп.

- серпень 2008 року - 48 грн.20 коп.

- вересень 2008 року - 48 грн.20 коп .

- жовтень 2008 року - 49 грн. 80 коп.

- листопад 2008 року -49 грн. 80 коп.

- грудень 2008 року -49 грн. 80 коп.

- січень 2009 року - 49 грн. 80 коп.

- лютий 2009 року - 49 грн. 80 коп.

- березень 2009 року - 49 грн. 80 коп.

- квітень 2009 року - 49 грн. 80 коп .

- травень 2009 року - 49 грн. 80 коп.

- червень 2009 року - 49 грн. 80 коп.

- липень 2009 року - 49 грн. 80 коп.

- серпень 2009 року - 49 грн. 80 коп.

- вересень 2009 року - 49 грн. 80 коп .

За період з 22.05.2008 року по 31.12.2008 ро ку необхідно було нарахувати та виплатити за:

- травень 2008 року 481 х 30% = 144 грн. 30 ко п.

- червень 2008 року 481 х 30% = 144 грн. 30 ко п.

- липень 2008 року 482 х 30% = 144 грн. 60 ко п.

- серпень 2008 року 482 х 30% = 144 грн. 60 к оп.

- вересень 2008 року 482 х 30% = 144 грн. 60 коп.

- жовтень 2008 року 498 х 30% = 149 грн. 40 к оп.

- листопад 2008 року 498 х 30% = 149 грн. 40 коп.

- грудень 2008 року 498 х 30% = 149 грн. 40 ко п.

Таким чином, з урахуванням в ищезазначених фактичних вип лат, проведених відповідачем , позивачці за період з травня 2008 року по грудень 2008 року недон араховано та невиплачено за:

- травень 2008 року - 96 грн. 20 коп. (1 44 грн. 30 коп. - 48 грн. 10 коп.)

- червень 2008 року - 96 грн. 20 коп. (14 4 грн. 30 коп. - 48 грн. 10 коп.)

- липень 2008 року - 96 грн. 40 коп. (144 г рн. 60 коп. - 48 грн. 20 коп.)

- серпень 2008 року - 96 грн. 40 коп. (14 4 грн. 60 коп. - 48 грн. 20 коп.)

- вересень 2008 року - 96 грн. 40 коп. ( 144 грн. 60 коп. - 48 грн. 20 коп.)

- жовтень 2008 року - 99 грн. 60 коп. ( 149 грн. 40 коп. - 49 грн. 80 коп.)

- листопад 2008 року - 99 грн. 60 коп. ( 149 грн. 40 коп. - 49 грн. 80 коп.)

- грудень 2008 року - 99 грн. 60 коп. ( 1 49 грн. 40 коп. - 49 грн. 80 коп.)

За період з 1 січня 2009 року до 3 0 вересня 2009 року необхідно бул о нарахувати та виплатити по зивачці підвищення до пенсії за:

- січень 2009 року (498 х 30%) - 149 грн. 40 ко п.

- лютий 2009 року (498 х 30%) - 149 грн. 40 коп .

- березень 2009 року (498 х 30%) - 149 грн. 40 коп.

- квітень 2009 року (498 х 30%) - 149 грн. 40 к оп.

- травень 2009 року (498 х 30%) - 149 грн. 40 к оп.

- червень 2009 року (498 х 30%) - 149 грн. 40 к оп.

- липень 2009 року (498 х 30%) - 149 грн. 40 ко п.

- серпень 2009 року (498 х 30%) - 149 грн. 40 к оп.

- вересень 2009 року (498 х 30%) - 149 грн. 40 коп.

Отже, за січень-вересень 2009 р оку, з урахуванням фактичних виплат, було недонараховано та невиплачено підвищення д о пенсії як дитині війни в сум і 896 грн. 40 коп. (99 грн. 60 коп. х 9), зокр ема, за:

- січень 2009 року - 99 грн. 60 коп. (149 г рн. 40 коп. - 49 грн. 80 коп.)

- лютий 2009 року - 99 грн. 60 коп. (149 гр н. 40 коп. - 49 грн. 80 коп.)

- березень 2009 року - 99 грн. 60 коп. (149 грн. 40 коп. - 49 грн. 80 коп.)

- квітень 2009 року - 99 грн. 60 коп . (149 грн. 40 коп. - 49 грн. 80 коп.)

- травень 2009 року - 99 грн. 60 коп . (149 грн. 40 коп. - 49 грн. 80 коп.)

- червень 2009 року - 99 грн. 60 коп . (149 грн. 40 коп. - 49 грн. 80 коп.)

- липень 2009 року - 99 грн. 60 коп. (1 49 грн. 40 коп. - 49 грн. 80 коп.)

- серпень 2009 року - 99 грн. 60 коп . (149 грн. 40 коп. - 49 грн. 80 коп.)

- вересень 2009 року - 99 грн. 60 ко п. (149 грн. 40 коп. - 49 грн. 80 коп.).

Тому є достатні підстави дл я задоволення позовних вимог саме в частині зобов' язанн я відповідача провести відпо відні нарахування та виплати підвищення до пенсії відпов ідно до ст.6 Закону України "Пр о соціальний захист дітей ві йни" в розмірі 30% мінімальної п енсії за віком, встановленом у ч.1 ст.28 Закону України "Про за гальнообов' язкове державн е пенсійне страхування":

за 2007 рік - з 09 липня 2007 р. по 31 груд ня 2007 р. - в сумі 742 гривні 65 копійо к;

за 2008 рік - з 22 травня 2008р. по 31 гру дня 2008 р. (з урахуванням отриман их позивачкою сум) - в сумі 780 гр ивень 40 копійок;

за 2009 рік - з 1 січня 2009 р. по 30 вере сня 2009 р. (з урахуванням отриман их позивачкою сум) - в сумі 896 гривень 40 копійок .

В іншій частині позовних ви мог необхідно відмовити за б езпідставністю вимог.

Між тим, виходячи зі змісту позову та для повного захист у прав позивачки, за захистом яких вона звернулася до суду , суд вважає за необхідне на пі дставі ч.2 ст.11 КАС України вийт и за межі позовних вимог та ви знати протиправною бездіяль ність УПФУ в Кролевецькому р айоні Сумської області по не виконанню з 09 липня 2007 року по 31 грудня 2007 року, з 22 травня 2008 року по 31 грудня 2008 року та з 1 січня 200 9 року по 30 вересня 2009 року включ но положень ст.6 Закону Україн и „Про соціальний захист діт ей війни”, що призвело до пору шень прав позивачки на своєч асне нарахування та виплату їй указаного підвищення до п енсії.

Судові витрати у справі під лягають розподілу відповідн о до ч.3 ст.94 КАС України.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст.19, 22, 75, 92, 152 Консти туції України, ст.73 Закону Укр аїни "Про Конституційний Суд України", Законом України «Пр о Державний бюджет України н а 2007 рік» (зі змінами від 15.03.2007р.), З аконом України "Про Державни й бюджет України на 2008 рік та пр о внесення змін до деяких зак онодавчих актів України", Зак оном України „Про Державний бюджет України на 2009 рік”, ч.1 ст .28 Закону України "Про загальн ообов' язкове державне пенс ійне страхування", ст.ст. 3, 6 Зак ону України "Про соціальний з ахист дітей війни", п.10 ст.3, ст.ст .8, 11, 94, 99-100, ч.3 ст.122, ст.ст.160-163 КАС Украї ни,

п о с т а н о в и в:

1. Позов ОСОБА_1 задовол ьнити частково.

2. Визнати протиправною безд іяльність управління Пенсій ного фонду України в Кролеве цькому районі Сумської облас ті щодо ненарахування та нев иплати підвищення до пенсії дитині війни ОСОБА_1 в роз мірі, встановленому ст.6 Закон у України «Про соціальний за хист дітей війни», за періоди : з 9 липня 2007 року по 31 грудня 2007 ро ку, з 22 травня 2008 року по 31 грудня 2008 року, з 1 січня 2009 року по 30 вере сня 2009 року.

3. Зобов' язати управління П енсійного фонду України в Кр олевецькому районі Сумської області здійснити нарахуван ня ОСОБА_1 підвищення до п енсії в розмірі 30% мінімальної пенсії за віком відповідно д о ст.6 Закону України "Про соці альний захист дітей війни", ви ходячи з розміру мінімальної пенсії за віком, встановлено го ч.1 ст.28 Закону України "Про з агальнообов' язкове держав не пенсійне страхування", та п ровести відповідні виплати:

за 2007 рік - з 9 липня 2007 року по 31 г рудня 2007 року - в розмірі 742 гривн і 65 копійок,

за 2008 рік - з 22 травня 2008 року по 3 1 грудня 2008 року - в розмірі 780 гри вень 40 копійок, з урахуванням виплаченого за вказаний пері од підвищення до пенсії,

за 2009 рік - з 1 січня 2009 року по 30 в ересня 2009 року - в розмірі 896 грив ень 40 копійок, з урахуванням в иплаченого за вказаний періо д підвищення до пенсії.

4. Стягнути з Державного бюд жету України на користь ОСО БА_1 витрати зі сплати судов ого збору в розмірі 2 гривні 27 к опійок.

У задоволенні іншої частин и позовних вимог відмовити.

Постанова може бути оскарж ена до Харківського апеляцій ного адміністративного суду через Кролевецький районний суд Сумської області шляхом подання в 10-денний строк з дня отримання копії постанови з аяви про апеляційне оскаржен ня і подання після цього прот ягом 20 днів апеляційної скарг и, з поданням її копії до Харкі вського апеляційного адміні стративного суду, або в поряд ку ч.5 ст.186 КАС України.

Суддя

СудКролевецький районний суд Сумської області
Дата ухвалення рішення05.11.2009
Оприлюднено15.09.2010
Номер документу6630054
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-2010/09

Постанова від 25.06.2009

Адміністративне

Солом'янський районний суд міста Києва

Українець В. В.

Постанова від 05.10.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Василенко Я.М

Постанова від 21.09.2009

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Харченко С.В.

Постанова від 02.11.2009

Адміністративне

Сєвєродонецький міський суд Луганської області

Александрова Наталія Валентинівна

Постанова від 07.12.2009

Адміністративне

Голованівський районний суд Кіровоградської області

Рудь Неоніла Володимирівна

Постанова від 21.12.2009

Адміністративне

Костянтинівський міськрайонний суд Донецької області

Чернецький Володимир Анатолійович

Постанова від 21.12.2009

Адміністративне

Нововолинський міський суд Волинської області

Свередюк Анатолій Володимирович

Постанова від 13.11.2009

Адміністративне

Лебединський районний суд Сумської області

Бакланов Роман Володимирович

Постанова від 05.11.2009

Адміністративне

Кролевецький районний суд Сумської області

Бєгунова О.В.

Постанова від 04.03.2009

Адміністративне

Зарічний районний суд м.Сум

Шелєхова Г.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні