Постанова
від 20.11.2009 по справі 2-а-1107/09
ЖОВТНЕВИЙ РАЙОННИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 2-а-1107/09

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М  У К Р А Ї Н И

20 листопада 2009 року                               Жовтневий районний суд Миколаївської області у складі: головуючого - судді Самчишиной Н.В.,

при секретарі – Торжинській М.В.,

за участю: представника відповідача - Управління праці та соціального захисту населення Жовтневої районної державної адміністрації Миколаївської області – ОСОБА_1,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Миколаєві адміністративну справу за позовом ОСОБА_2 до Управління праці та соціального захисту населення Жовтневої районної державної адміністрації Миколаївської області про стягнення недоотриманих сум щорічної допомоги на оздоровлення,

У С Т А Н О В И В:

    09 жовтня 2009 року позивачка звернулася до суду з позовом про стягнення з відповідача недоотримані суми щорічної грошової допомоги на оздоровлення в розмірі 17 400 грн. В обґрунтування заявлених вимог позивач посилається на те, що вона має статус громадянина, який потерпів від Чорнобильської катастрофи 1 категорії.  Оскільки їй виплачена допомога на оздоровлення в значно нижчому рівні, ніж це передбачено ст.48 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", а саме  не в розмірі 60 мінімальних заробітних плат відповідно до розміру часу встановлення інвалідності, тому вона вимушена була звернутися до суду та просить її позов задовольнити.

    В судове засідання позивач не з’явилася, згідно її заяви в позові просила справу розглядати без її участі.

Представник відповідача - Управління праці та соціального захисту населення Жовтневої районної державної адміністрації Миколаївської області (далі - Управління праці) ОСОБА_1 позов не визнала та пояснила, що позивач до 2009 року перебувала на обліку в іншому Управлінні праці - Овруцькому Управлінні  і в 2008 році включно отримала у останнього суму щорічної допомоги. На облік до відповідача позивач  поставлена 30 квітня 2009 року. Позивачу у вересні 2009 року виплачена сума щорічної допомоги на оздоровлення у розмірі 120 грн., відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України № 562 від 12.07.2005 року, яка постраждалій внаслідок ЧАЄС і інваліду  2 групи.  Крім того, рішення Конституційного Суду України на що посилається позивач з приводу ст. 48 Закону України “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильській катастрофи” не передбачає механізму реалізації вказаної норми, тому у задоволенні позову просила відмовити.

    Відповідно до посвідчення серії А № 442332 від 05.07.2005 року ОСОБА_2 є громадянкою, яка постраждала внаслідок Чорнобильської катастрофи, категорії 1 (а.с.10). Змістом довідки до акта огляду МСЕК серії ЖИА № 034381 встановлено, що ОСОБА_2 є інвалідом 2 групи безстроково хвороба якої  пов’язана з наслідками на ЧАЕС  (а.с.6). Експертним висновком Обласної онкологічної спеціалізованої лікарсько-консультативної комісії від 26.03.2005 року № 151 встановлено, що хвороба позивача має причинний зв’язок з дією іонізуючого випромінення внаслідок  Чорнобильської катастрофи (а.с. 20).

Згідно дослідженої у судовому засіданні особової справи позивача, остання перебуває на обліку позивача з 03.04.2009 року. До вказаного часу згідно довідки Управління праці Овруцької райдержадміністрації позивач по 2008 рік включно отримала у зазначеному Управлінні праці щорічну допомогу на оздоровлення (а.с.18).

За 2009 рік позивач згідно пояснень представника відповідача отримала щорічну допомогу на оздоровлення у вересні  в розмірі 120 грн.

Оскільки позивач перебуває на обліку у відповідача з квітня 2009 року і не оспорює дії іншого Управління праці щодо виплати спірної суми, де вона перебувала на обліку, тому суд вирішуючи правомірність дій відповідача по справі за 2009 рік щодо виплати відповідної суми щорічної допомоги виходить з наступного.

    Відповідно до вимог ст.48 Закону України від 28.02.1991 року №796-XII "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" особам, які стали інвалідами внаслідок Чорнобильської катастрофи, щорічна допомога на оздоровлення повинна виплачуватися в розмірі трьох мінімальних заробітних плат. Розмір мінімальної заробітної плати визначається на момент виплати.

Згідно рішення  Конституційного Суду України № 6-рп/2007  від 9 липня 2007 року   положення Закону України “Про Державний бюджет України на 2007 рік” (справа про соціальні гарантії громадян) щодо зупинення дії ст. 48 вищезазначеного Закону визнані такими, що не  відповідають Конституції України, тобто є неконституційними.  Рішення Конституційного Суду України є обов'язковим для виконання  на території України, остаточним і не може бути оскаржене. Ст. 22  Конституції України передбачено, що права і свободи людини і громадянина, закріплені Конституцією, не є вичерпними. Конституційні права і свободи гарантуються і не можуть бути скасовані. При прийняті нових законів або внесені змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод.

 Оскільки судом встановлено, що позивач стала інвалідом внаслідок Чорнобильської катастрофи, тому підлягають задоволенню вимоги позивачки щодо  виплати відповідачем  щорічної допомоги на оздоровлення грошової суми відповідно до ст. 48 Закону України від 28.02.1991 року №796-XII "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” як особі, яка стала інвалідом внаслідок Чорнобильської катастрофи за 2009 рік.

Оскільки управлінням праці фактично в 2009 році нарахована і  виплачена допомога у вересні в розмірі 120 грн., а мінімальний розмір заробітної плати склав на час виплати 630 грн., то розмір недоплати в зазначений період часу склав за 2009 рік - 1770 грн. (630* 3-120грн.).

Разом з цим, доводи позивача про виплату щорічної допомоги на оздоровлення у розмірі 60 мінімальних заробітних плат суд вважає необґрунтованими, оскільки такий розмір передбачений ст. 48 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” стосується одноразової компенсації, а не щорічної допомоги на оздоровлення.

За таких обставин, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають частковому задоволенню.

    Ствердження представника відповідача про те, що виплата щорічної допомоги на оздоровлення позивачці повинна здійснюватись за 2009 рік на підставі постанови КМУ "Про щорічну допомогу на оздоровлення громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" від 12.07.2005 року №562 у розмірі 120 грн. є необґрунтованими, виходячи з наступного.

    Згідно ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

П.1 ч.1 ст.92 Конституції України встановлено, що виключно законами України визначаються права і свободи людини і громадянина, гарантії цих прав і свобод, основні обов'язки громадянина.

Тому, виходячи із загальних засад пріоритетності законів України над нормативно-правовими актами, при вирішенні даного спору застосуванню підлягає саме ст.48 Закону України від 28.02.1991 р. №796-XII, а не постанова Кабінету Міністрів України від 12.07.2005 р. №562, яка має меншу юридичну силу.  Відсутність механізму реалізації Закону, на думку суд, не є підставою для відмови у задоволенні позову.

Відповідно до ст.94 КАС України з Управління праці підлягає стягненню на користь держави судовий збір у сумі 51 грн.

    Керуючись ст.ст.161-163 КАС України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

Позов ОСОБА_2 задовольнити частково.

Визнати дії Управління праці та соціального захисту населення Жовтневої районної державної адміністрації Миколаївської області  щодо невиплати в повному обсязі щорічної допомоги ОСОБА_2 за 2009 рік неправомірними.

Стягнути з Управління праці та соціального захисту населення Жовтневої районної державної адміністрації Миколаївської області на користь ОСОБА_2 недоотримані суми щорічної допомоги на оздоровлення за 2009 рік в сумі 1 770 (однієї тисячі сімсот сімдесяти) грн..

Стягнути з Управління праці та соціального захисту населення Жовтневої районної державної адміністрації Миколаївської області на користь держави судовий збір у сумі 51 грн.

Повний текст постанови виготовлений 23 листопада 2009 року.

            На постанову може бути подано до Одеського апеляційного адміністративного суду через Жовтневий районний суд Миколаївської області заяву про апеляційне оскарження протягом десяти днів з дня складання в повному обсязі постанови й апеляційну скаргу протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

                     

                    Суддя                                                 Н.В.Самчишина

СудЖовтневий районний суд Миколаївської області
Дата ухвалення рішення20.11.2009
Оприлюднено08.02.2010
Номер документу7750407
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-1107/09

Постанова від 19.05.2009

Адміністративне

Малиновський районний суд м.Одеси

Погрібний C.O.

Ухвала від 30.11.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мельничук В.П.

Ухвала від 30.11.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мельничук В.П.

Ухвала від 07.10.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Коротких А. Ю.

Постанова від 29.12.2009

Адміністративне

Перевальський районний суд Луганської області

Сініцин Едуард Миколайович

Ухвала від 31.03.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Малашкевич С.А.

Постанова від 19.06.2009

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

ХАРЧЕНКО С.

Постанова від 16.06.2009

Адміністративне

Лубенський міськрайонний суд Полтавської області

Чередникова Валентина Семенівна

Постанова від 20.11.2009

Адміністративне

Жовтневий районний суд Миколаївської області

Самчишина Ніна Василівна

Постанова від 11.10.2009

Адміністративне

Каховський міськрайонний суд Херсонської області

Подіновська Галина Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні