Постанова
від 29.12.2009 по справі 2-а-1107/09
ПЕРЕВАЛЬСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 2-а-1107/09

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

«29» грудня 2009 року Пер евальський районний суд Луга нської області

у складі:

головуючог о-судді: Сініцина Е.М.

при секр етарі: Нарижній К.С.,

розглянувши у відкрит ому судовому засіданні, у зал і суду у м. Перевальську Луган ської області

адміністративну справ у за позовом ОСОБА_1 до Упр авління Пенсійного Фонду Укр аїни в Перевальському районі Луганської області про відн овлення пропущеного строку д ля звернення до суду, про зобо в' язання прийняти рішення п ро підвищення до пенсії згід но Закону України «Про соціа льний захист дітей війни», -

В С Т А Н О В И В :

Позивач, ОСОБА_1, з вернувся до суду з позовом до Управлі ння Пенсійного Фонду України в Перевальському районі Луг анської області про відновле ння пропущеного строку для з вернення до суду, про зобов' язання прийняти рішення про підвищення до пенсії згідно Закону України «Про соціальн ий захист дітей війни», посил аючись на наступне.

Він народився ІНФОРМ АЦІЯ_1 року та перебуває на о бліку в Управлінні Пенсійног о Фонду України в Перевальсь кому районі Луганської облас ті. Відповідно до Закону Укра їни «Про соціальний захист д ітей війни» він є дитиною вій ни, в зв' язку з чим має право на підвищення пенсії на 30% мін імальної пенсії за віком. Одн ак, відповідач своєчасно не з дійснював йому підвищення пе нсії, передбачену ст. 6 зазначе ного Закону, а також відмовив ся самостійно здійснити дона рахування до пенсії, посилаю чись на ст. 71 Закону України «П ро Державний бюджет України на 2007 рік», якою ст. 6 Закону Укра їни «Про соціальний захист д ітей війни» була зупинена. Ві н вважає, що дії відповідача є незаконними, тому що рішення м Конституційного Суду Украї ни від 09 липня 2007 року у справі № 6-рп/2007 р. положення ст.71 Закону У країни «Про соціальний захис т дітей війни» визнані некон ституційними. Законом Україн и «Про Державний бюджет Укра їни на 2008 рік та про внесення зм ін до деяких законодавчих ак тів України від 28 грудня 2007 рок у внесено зміни до Закону Укр аїни «Про соціальний захист дітей війни», зокрема ст. 6 вка заного Закону після внесення змін передбачалось, що дітям війни до пенсії або щомісячн ого довічного грошового утри мання чи державної соціально ї допомоги, що виплачується з амість пенсії, виплачується підвищення у розмірі надбавк и, встановленої для учасникі в війни. Саме у вказаному розм ірі йому було підвищено пенс ію з 01 січня 2008 року. Однак рішен ням Конституційного Суду Укр аїни від 22 травня 2008 року у спра ві 10-рп/2008 р. положення п. 28 розділ у ІІ «Внесення змін до деяких законодавчих актів України» Закону України «Про Державн ий бюджет України на 2008 рік та п ро внесення змін до деяких за конодавчих актів України» ві д 28 грудня 2007 року щодо внесенн я змін до Закону України «Про соціальний захист дітей вій ни» визнані такими, що не відп овідають Конституції Україн и. Ст. 152 Конституції України пе редбачено, що закони, інші пра вові акти або їх окремі полож ення, що визнані неконституц ійними, втрачають чинність з дня ухвалення Конституційни м Судом України рішення про ї х неконституційність. Тому в ін просить суд відновити про пущений строк звернення до с уду за захистом порушених пр ав, свобод та інтересів, у зв' язку з поважністю обставин й ого пропуску, зобов' язати в ідповідача здійснити та випл атити підвищення до пенсії в ідповідно до ст. 6 Закону Украї ни «Про соціальний захист ді тей війни» за період з 09 липня 2007 року до 31 грудня 2007 року та з 22 т равня 2008 року по 01 червня 2009 року .

В судове засі дання позивач не з' явився, п росив суд розглянути справу за його відсутністю.

Представник відповіда ча в судове засідання не з' я вився, надавши письмове запе речення проти позову, де зазн ачив, що бездіяльності Управ лінням Пенсійного Фонду Укра їни в Перевальському районі Луганської області допущено не було, всі передбачені підв ищення позивачу проведені вч асно і в повному обсязі, як осо бі, що має статус дитини війни . На законодавчому рівні, супе речливість ст. 6 Закону Україн и «Про соціальний захист діт ей війни» і Законів України « Про державний бюджет України на 2007 рік», «Про державний бюдж ет України на 2008 рік та про внес ення змін до деяких законода вчих актів України», не приве дені до виконання, тому вважа ють позов необґрунтованим і в позові повинно відмовити.

Суд, дослідивши матеріа ли справи, дійшов висновку, що позовні вимоги обґрунтовані і підлягають задоволенню - повністю.

Позивач народився ІН ФОРМАЦІЯ_1 року та перебува є на обліку в Управлінні Пенс ійного Фонду України в Перев альському районі Луганської області і має статус дитини в ійни, що підтверджується пос відченням за № НОМЕР_1 (а.с.3 ), в зв' язку з чим має право на підвищення до пенсії. Данні о бставини, жодна зі сторін не з аперечувала.

Ч. 2 ст. 11 КАС України пе редбачено, що суд може вийти з а межі позовних вимог, якщо це необхідно для повного захис ту прав, свобод та інтересів с торін чи третіх осіб, про захи ст яких вони просять.

Відповідно до ст. 87 Закон у України «Про пенсійне забе зпечення» нараховані суми пе нсії, не затребувані пенсіон ером своєчасно, виплачуються за минулий час не більше як за три роки перед зверненням за одержанням пенсії; суми пенс ії, не одержані своєчасно з ви ни органу, що призначає або ви плачує пенсію, виплачується за минулий час без обмежень б удь-яким строком. Таким чином , суд не вважає, що позивачем п ропущений строк для зверненн я до суду за захистом порушен их прав.

Згідно до ст. 6 Закону Укр аїни «Про соціальний захист дітей війни» № 2195-ІV від 18 листоп ада 2004 року, що набрав чинності 01 січня 2006 року, д ітям війн и пенсії або щомісячне довіч не грошове утримання чи держ авна соціальна допомога, що в иплачується замість пенсії, підвищуються на 30 відсотків м інімальної пенсії за віком.

Статтями 71, 111 Закону Укра їни «Про державний бюджет Ук раїни на 2007 рік», дія ст. 6 Закону України «Про соціальний зах ист дітей війни», була зупине на, але Рішенням Конституцій ного Суду України від 09 липня 2007 року у справі №6-рп/2007 р., зазнач ені зміни були визнані некон ституційними. В Розділі ІІ пу нкті 41 Закону України «Про дер жавний бюджет України на 2008 рі к та про внесення змін до деяк их законодавчих актів Україн и», стаття 6 Закону України «Пр о соціальний захист дітей ві йни», була змінена, але Рішенн ям Конституційного Суду Укра їни від 22 травня 2008 року у справ і 10-рп/2008, зазначені зміни також визнані неконституційними . Рішення Конституці йного Суду України має преюд иціальне значення для судів загальної юрисдикції при роз гляді ними позовів у зв' язк у з правовідносинами, які вин икли внаслідок дії положень статей зазначених законів, щ о визнані неконституційними .

Відповідно до ч. 2 ст. 152 Ко нституції України, закони та інші правові акти або їх окре мі положення, що визнані не ко нституційними, втрачають чин ність з дня ухвалення Консти туційним Судом України рішен ня про їх не конституційніст ь.

На підставі вищезазнач еного, суд дійшов висновку пр о обґрунтованість вимог пози вача, оскільки дія статті 6 Зак ону України «Про соціальний захист дітей війни», в 2007 році б ула зупинена та у 2008 році була з мінена, але з ухваленням Ріше нь Конституційним Судом Укра їни, зазначені зміни були виз нані неконституційними, відп овідач - Управління Пенсійно го Фонду України в Перевальс ькому районі Луганської обла сті, з часу ухвалення зазначе них рішень, не перерахувало т а не виплатило позивачу щомі сячне підвищення до пенсії, т ому суд вважає можливим визн ати протиправною бездіяльні сть відповідача щодо невипла ти підвищення до пенсії як ди тині війни. Крім того, оскільк и Рішення Конституційного Су ду України від 09 липня 2007 року т а від 22 травня 2008 року, набрали ч инності з дня їх ухвалення, то суд вважає за необхідне зобо в' язати відповідача - Управ ління Пенсійного Фонду Украї ни в Перевальському районі Л уганської області нарахуват и та виплатити, за період часу - з 09 липня 2007 року по 31 гру дня 2007 року і з 22 травня 2008 року по 31 грудня 2008 року , відповідн о до ст. 6 Закону України «Про с оціальний захист дітей війни » щомісячне підвищення д о пенсії, у розмірі 30 відсоткі в мінімальної пенсії за віко м, з вирахуванням сум, отр иманих позивачем за цей пері од.

Відповідно до ст. 71 За кону України «Про Державний бюджет України на 2009 рік» Кабі нету Міністрів України надан о право у 2009 році встановлюват и розміри соціальних виплат, які відповідно до законодав ства визначаються залежно ві д розміру мінімальної заробі тної плати, в абсолютних сума х у межах асигнувань, передба чених за відповідними бюджет ними програмами.

Названа норма передб ачає встановлення в абсолютн их сумах розмірів лише тих ви плат, вихідним критерієм роз рахунку яких є розмір мініма льної заробітної плати. Відп овідно її дія не поширюється на спірні відносини, оскільк и розмір зазначених соціальн их виплат згідно із Законом У країни «Про соціальний захис т дітей війни» залежить від р озміру мінімальної пенсії за віком.

Згідно ч. 3 ст. 22 Констит уції України при прийнятті н ових законів або внесенні зм ін до чинних законів не допус кається звуження змісту та о бсягу існуючих прав і свобод .

Відповідно до Рішен ь Конституційного Суду Украї ни № 6-рп/2007 від 09 липня 2007 року, № 10-р п/2008 від 22 травня 2008 року, № 26-рп/2008 в ід 27 листопада 2008 року закон пр о Державний бюджет України я к правовий акт, чітко зумовле ний поняттям бюджету як план у формування та використання фінансових ресурсів, має осо бливий предмет регулювання, відмінний від інших законів України - він стосується ви ключно встановлення доходів та видатків держави на загал ьносуспільні потреби, зокрем а і видатків на соціальний за хист і соціальне забезпеченн я, тому цим законом не можуть в носитися зміни, зупинятися д ія чинних законів України, а т акож встановлюватися інше (д одаткове) правове регулюванн я відносин, що є предметом інш их законів України. Законом п ро Держбюджет не можна вноси ти зміни до інших законів, зуп иняти їх дію чи скасовувати ї х, оскільки з об' єктивних пр ичин це створює протиріччя у законодавстві, і як наслідок - скасування та обмеження п рав і свобод людини і громадя нина. У разі необхідності зуп инення дії законів, внесення до них змін і доповнень, визна ння їх нечинними мають викор истовуватися окремі закони.

Отже, нарахування та в иплата у 2009 році позивачу підв ищення до пенсії як дитині ві йни повинна здійснюватися ві дповідно до норм Закону Укра їни «Про соціальний захист д ітей війни».

Таким чином, зважаюч и на вищевикладені обставини , суд вважає за необхідне задо вольнити позовні вимоги в ча стині підвищення до пенсії в розмірі 30% за період часу з 01 сі чня 2009 року по 01 червня 2009 року, ос кільки зазначені виплати є щ омісячні та норми закону не с касовувались та не змінювали сь.

Мінімальний розмі р пенсії за віком за наявност і у чоловіків 25, а у жінок - 20 ро ків страхового стажу, встано влюється у розмірі прожитков ого мінімуму для осіб, які втр атили працездатність, визнач еного законом, зазначені нор ми закріплені у ст.28 Закону Ук раїни «Про загальнообов' яз кове державне пенсійне страх ування».

Статтею 62 Закону Україн и «Про державний бюджет Укра їни на 2007 рік» із змінами від 15 б ерезня 2007 року, був затверджен ий прожитковий мінімум на од ну особу, що втратила працезд атність з 01 січня - 380 гривень, з 01 квітня - 406 гривень, з 01 жовт ня - 411 гривень. А статтею 58 Закон ом України «Про державний бю джет України на 2008 рік та про вн есення змін до деяких законо давчих актів України», прожи тковий мінімум на одну особу , що втратила працездатність з 01 січня - 470 гривень, з 01 квітн я - 481 гривень, з 01 липня 2007 року - 482 гривень, з 01 жовтня - 498 гривень .

Таким чином, відповідач - Управління Пенсійного Фонд у України в Перевальському р айоні Луганської області пов инно нарахувати та виплатити 30 відсотків мінімальної пенсії за віком позивачу - ОСОБА_1, виходячи з розміру: з 09 липня 2007 року - 406 гр ивень, з 01 жовтня 2007 року - 411 гриве нь до 31 грудня 2007 року, з 22 травня 2008 року по 481 гривня , з 01 липн я 2008 року - 482 гривні, з 01 жовтня 2008 р оку - 498 гривень.

На підставі ст.ст.21,22,46 Кон ституції України, ст.6 Закону У країни «Про соціальний захис т дітей війни», керуючись ст.с т.10, 11,71,72,159,161-163 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

позов ОСОБА_1 до У правління Пенсійного Фонду У країни в Перевальському райо ні Луганської області про ві дновлення пропущеного строк у для звернення до суду, про зо бов' язання прийняти рішенн я про підвищення до пенсії зг ідно Закону України «Про соц іальний захист дітей війни» - задовольнити повністю.

Визнати протиправною б ездіяльність Управління Пен сійного Фонду України в Пере вальському районі Лугансько ї області щодо невиплати під вищення до пенсії ОСОБА_1, за період часу з 09 липня 2007 року по 31 грудня 2007 року та з 22 травня 2008 року по 01 червня 2009 року.

Зобов' язати У правління Пенсійного Фонду У країни в Перевальському райо ні Луганської області здійсн ити перерахунок та виплатити підвищення до пенсії ОСОБА _1 згідно до ст. 6 Закону Украї ни «Про соціальний захист ді тей війни», тобто у розмі рі 30 відсотків мінімальної пе нсії за віком , як дитині в ійни, з 09 липня 2007 року по 31 грудн я 2007 року та з 22 травня 2008 року по 01 червня 2009 року, та з вирахуван ням сум, отриманих ОСОБА_1 за цей період.

Постанова може бути оск аржена в апеляційному порядк у до Донецького апеляційного адміністративного суду чере з Перевальський районний суд шляхом подачі в 10-денний стро к з дня складення постанови у повному обсязі заяви про апе ляційне оскарження і подання м після цього протягом 20-ти дн ів апеляційної скарги, з пода чею її копії до суду апеляцій ної інстанції, або в порядку ч . 5 ст. 186 КАС України.

Головуючий - суддя: /під пис/

Постанова чиннос ті не набрала.

Згідно з оригінало м: Суддя:

Секретар:

СудПеревальський районний суд Луганської області
Дата ухвалення рішення29.12.2009
Оприлюднено02.03.2011
Номер документу9938726
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-1107/09

Постанова від 19.05.2009

Адміністративне

Малиновський районний суд м.Одеси

Погрібний C.O.

Ухвала від 30.11.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мельничук В.П.

Ухвала від 30.11.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мельничук В.П.

Ухвала від 07.10.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Коротких А. Ю.

Постанова від 29.12.2009

Адміністративне

Перевальський районний суд Луганської області

Сініцин Едуард Миколайович

Ухвала від 31.03.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Малашкевич С.А.

Постанова від 19.06.2009

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

ХАРЧЕНКО С.

Постанова від 16.06.2009

Адміністративне

Лубенський міськрайонний суд Полтавської області

Чередникова Валентина Семенівна

Постанова від 20.11.2009

Адміністративне

Жовтневий районний суд Миколаївської області

Самчишина Ніна Василівна

Постанова від 11.10.2009

Адміністративне

Каховський міськрайонний суд Херсонської області

Подіновська Галина Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні