Постанова
від 17.12.2008 по справі 2-а-101/2008
ДОБРОПІЛЬСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

2-a-101/2008

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ    УКРАЇНИ

17 грудня  2008 року       Добропільський міськрайонний суд Донецької області в

складі:     головуючого-судді ТітовоїТ.А

При секретарі Михайловській Т.П За участю позивача ОСОБА_1О Представника позивача ОСОБА_2В Представника управління праці та соціального захисту населення Добропільської міської ради ОСОБА_3А

Розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Добропілля адміністративну справу за позовом ОСОБА_1    до ОСОБА_4 праці та соціального захисту населення Добропільської міської ради про визнання неправомірною відмову у виплаті недоотриманих сум та стягнення заборгованості з виплати допомоги  на оздоровлення,

встановив:

В листопаді  2008 року ОСОБА_1 звернувся в суд із позовом про визнання неправомірною відмову ОСОБА_4 праці та соціального захисту населення Добропільської міської ради( УПСЗН) виплатити недоотримані суми на оздоровлення за 2003-2008 роки і стягнення на його користь 5868 грн. 50 коп. грошових коштів недоотриманих сум на оздоровлення .

В обгрунтування своїх вимог зазначив, що є учасником ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС  і інвалідом 3 групи, перебуває на обліку в УПСЗН і відповідно до ст.. 48 Закону України « Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» має право на щорічну допомогу на оздоровлення   у розмірі чотирьох мінімальних заробітних плат. Виплати мають бути в таких розмірах: 2004 рік- 1160 грн.( 290 х4), 2005 рік -1400 грн.( 350x4), 2006 рік -1500 грн. (375x4), 2008 рік - 2100 грн. (525 х4).

УПСЗН проведені виплати, але у невідповідних до вимог Закону розмірах, а саме: в 2004 році - 21, 50 грн., 2005-2006 роках , 2008 році - 90 грн. Визначає заборгованість як різницю між встановленим розміром та фактично сплаченим , що складає в 2004 році -1138, 50 грн., в 2005 році -1310 грн., в 2006 році-1410 грн. в 2008 році-2010 грн. На його звернення до ОСОБА_4 провести перерахунок він отримав відмову, з якою не погоджується.

В судовому засіданні позивач ОСОБА_1О позов підтримав  і просить його задовольнити в повному обсязі і стягнути заборгованість 5868, 50 грн  з виплати допомоги на оздоровлення за 2004, 2005, 2006 і 2008 роки.

Представник відповідача ОСОБА_4 праці та соціального захисту населення Добропільської міської ради ОСОБА_3А позов не визнала і пояснила, що виплати на оздоровлення проводились у розмірах, встановлених постановою КМУ від 26 липня 1996 року №836 «Про компенсаційні виплати особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» інвалідам 3 групи 21, 50 грн. , і постановою КМУ від 12 липня 2005 року № 562 « Про щорічну допомогу на оздоровлення громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» - 90 грн., виходячи з того, що Законом України « Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» від 28 лютого 1991 року № 796-Х11 в ст.. 62 зазначено, що роз»яснення порядку застосування цього Закону провадиться у порядку, визначеному

Кабінетом Міністрів України. Також посилається на пропущення позивачем річного строку на звернення до адміністративного суду, на підставі чого згідно ст.100 КАС України наполягає на відмові в задоволенні позову.

Вислухавши пояснення, дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що позов підлягає частковому задоволенню з таких підстав.

Встановлено, що ОСОБА_1О є учасником ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС   1 категорії, що підтверджується посвідченням серії А № 008828. Він визнаний інвалідом 3 групи внаслідок виконання обов»язків по ліквідації аварії, що підтверджується довідкою повторного огляду уМСЕК №090609.

ОСОБА_1О перебуває на обліку в УПСЗН Добропільської міської ради, і за період 2000-2007 роки йому виплачена щорічна допомога на оздоровлення згідно довідки відповідача: у 2004 році   в розмірі 21, 50 грн., у 2005-2006 і 2008 роках-90 грн. щорічно.

Між тим, відповідно до ст.. 48 Закону України № 796-Х11 щорічна допомога на оздоровлення інвалідам 3 групи  передбачена у розмірі  чотирьох мінімальних заробітних плат. Розмір мінімальної заробітної плати визначається на момент виплати.

При вирішенні даного спору, виходячи із засад пріоритетності законів суд застосовує норму ст.. 48 Закону України « Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» та Закони України про встановлення розміру мінімальної заробітної плати.

Вважає, що підлягають перерахуванню і стягненню з відповідача на користь позивача відповідно до заявлених вимог недоотримані ним суми на оздоровлення за 2004, 2005, 2008 роки, виходячи з наступного.

Відповідно до Порядку фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення за рахунок субвенцій з державного бюджету, затвердженого постановою КМУ від 4 березня 2002 року № 256 органи соціального захисту населення здійснюють виплату щорічної допомоги за оздоровлення починаючи з 29 жовтня 2003 року. Це означає, що вимоги позивача про стягнення з відповідача недоплати, проведеної в 2004 року, відповідає даному Порядку.

Законом України від 20 грудня 2005 року « Про Державний бюджет України на 2006 рік» ст.. 77 п. 37 , дія абз. 2. та 3 частини 4 ст. 48 Закону України № 796-Х11 в частині виплати компенсації і допомоги у розмірах відповідно до мінімальної заробітної плати на 2006 рік зупинена, який неконституційним не визнано, тому підстав для перерахування суми допомоги в 2006 році не існує.

Також підлягає перерахуванню розмір допомоги на оздоровлення в 2008 році, приймаючи до уваги, що рішенням Конституційного Суду України від 22 травня 2008 року № 10 -рп визнано такими, що не відповідають Конституції України (є неконституційними) положення п. 28 розділу 11 « Внесення змін до деяких законодавчих актів України» Закону України « Про Державний бюджет України на 2008 рік», відповідно до якого текст ст.. 48 Закону України « Про статус і соціальний статус громадян, які постраждали в наслідок Чорнобильської катастрофи» було викладено в новій редакції.

Враховуючи зазначене, суд вважає, що з відповідача   на користь позивача необхідно стягнути недоотримані суми допомоги на оздоровлення, виходячи з мінімального розміру заробітної плати на момент виплати:    в 2004 році -1026 грн. 50 коп. (262 грн. х 4 - 21 грн. 50 коп.), в 2005 році - 1238 грн. (332 грн. х4 - 90 грн.), в 2008 році 2010 грн. ( (525 грн. х4-90 грн.) А всього загальною сумою  4274 грн. 50 коп.

Відмову відповідача УПСЗН Добропільської міської ради здійснити виплати недоотриманих позивачем сум на оздоровлення у 2004, 2005 , 2008 роках слід визнати протиправною.

В іншій частині позову ОСОБА_1О суд відмовляє, посилаючись на зазначені в постанові підстави.

Суд не погоджується з доводами відповідача УПСЗН щодо пропущення позивачем строку звернення до суду. Оскільки вимоги ОСОБА_1О  пов»язані з виплатами внаслідок ушкодження здоров»я, то згідно ст.. 268 ЦК України на ці вимоги позовна давність не поширюється.

Відповідно до ст. 48 Закону України « Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», ст.. ст.. 160-163 КАС України, суд

постановив:

Визнати протиправною  відмову ОСОБА_4 праці та соціального захисту населення Добропільської міської ради у виплаті ОСОБА_1 недоотриманої суми на оздоровлення у 2004, 2005, 2008 роках.

Стягнути з ОСОБА_4 праці та соціального захисту населення Добропільської міської ради   на користь ОСОБА_1    4274 грн. 50 коп. недоотриманої суми щорічної допомоги на оздоровлення у 2004, 2005 , 2008 роках.

В іншій частині позову відмовити.

На постанову може бути подана апеляція в Донецький апеляційний адміністративний суд через даний суд протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження протягом 10 днів у зазначеному порядку.

СудДобропільський міськрайонний суд Донецької області
Дата ухвалення рішення17.12.2008
Оприлюднено13.05.2010
Номер документу8780671
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-101/2008

Ухвала від 04.12.2008

Адміністративне

Тернівський міський суд Дніпропетровської області

Жмайло Н.В.

Постанова від 05.12.2008

Адміністративне

Очаківський міськрайонний суд Миколаївської області

Єнтіна А.П.

Постанова від 22.12.2008

Адміністративне

Володарський районний суд Київської області

Юзвик М.М.

Постанова від 29.12.2008

Адміністративне

Березанський районний суд Миколаївської області

Гапоненко Н.О.

Постанова від 17.12.2008

Адміністративне

Добропільський міськрайонний суд Донецької області

Тітова Т.А.

Ухвала від 20.08.2008

Адміністративне

Вільнянський районний суд Запорізької області

Надворна О.С.

Постанова від 05.05.2008

Адміністративне

Тетіївський районний суд Київської області

Волошко Т.П.

Постанова від 10.11.2008

Адміністративне

Тростянецький районний суд Сумської області

Линник О.С.

Постанова від 28.02.2008

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Басай О.В.

Постанова від 05.12.2008

Адміністративне

Якимівський районний суд Запорізької області

Куценко О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні