УКРАЇНА
Апеляційний суд міста К иєва
П О С Т А Н О В А
Іменем України
Суддя Судової палати у кр имінальних справах Апеляцій ного суду м. Києва Британчук В .В.,
з участю:
особи, яку притягнуто до адм іністративної відповідальн ості, ОСОБА_1,
розглянувши 11 березня 2010 р оку апеляційну скаргу ОСОБ А_1 на постанову судді Десня нського районного суду м. Киє ва від 26 січня 2010 року, якою на
ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ _1, заступника директора ТОВ «Моноліт», проживаючого за а дресою: АДРЕСА_1
накладено адміністрат ивне стягнення в розмірі два дцяти неоподатковуваних мін імумів доходів громадян за в чинення правопорушення, пере дбаченого ст. 124 КпАП,
У с т а н о в и в:
Постановою судді Десня нського районного суду м. Киє ва від 26 січня 2010 року на ОСОБ А_1 накладено адміністратив не стягнення в розмірі двадц яти неоподатковуваних мінім умів доходів громадян за вчи нення правопорушення, передб аченого ст. 124 КпАП.
У постанові судді зазначен о, що 29 грудня 2009 року, біля 10 год. 45 хв., ОСОБА_1, керуючи автом обілем марки «Лексус» по вул . Братиславській, 9-А в м. Києві, на порушення п. п. 2.3б, 10.1, 13.3 Правил
Справа № 33-457 Постанова винесена с уддею Котовичем О.Л.
Категорія : ст. 124 КпАП
дорожнього руху не врахува в дорожню обстановку, не дотр имався безпечного бокового і нтервалу з автомобілем марки «Шкода», під керуванням ОС ОБА_2, який рухався у попутно му напрямку, в результаті чог о здійснив з ним зіткнення, що спричинило пошкодження тран спортних засобів.
В апеляційній скарзі ОСОБА_1 просить постанову с удді місцевого суду скасуват и та провадження в справі зак рити за відсутністю у його ді ях складу адміністративного правопорушення, передбачено го ст. 124 КпАП. При цьому він пос илається на те, що Правил доро жнього руху не порушував і у Д ТП, що сталася є невинним. Вваж ає винним у цьому водія ОСО БА_2 Крім того він стверджує , що не був повідомлений місце вим судом про час і місце розг ляду справи, і це позбавило йо го права доводити свою невин уватість в суді.
Переглянувши справу за а пеляційною скаргою ОСОБА_1 , заслухавши його пояснення вважаю, що скарга підлягає за доволенню з таких підстав.
У відповідності з вимога ми, викладеними у ст. ст. 245, 252, 280, 283 К пАП, в справі про адміністрат ивне правопорушення обстави ни правопорушення повинні бу ти з' ясовані всебічно, повн о й об' єктивно в їх сукупнос ті.
Цих вимог закону суддя мі сцевого суду, розглядаючи сп раву, не дотримав.
Так, уважаючи, що винність ОСОБА_1 доведена, суддя не повно з' ясував обставини сп рави, залишивши поза своєї ув аги дані, зафіксовані у прото колах про адміністративне пр авопорушення щодо ОСОБА_1 і ОСОБА_2, схемі ДТП, викла дені у поясненнях учасників ДТП, зміст яких у постанові не наведений.
Між тим, ці докази належал о співставити між собою, проа налізувати їх у сукупності, в икласти результати цього ана лізу у постанові і лише після цього вирішувати питання до веденості вини ОСОБА_1 і н аявності у його діях складу а дміністративного правопору шення, передбаченого ст. 124 КпА П.
Зокрема, суддею не було уз ято до уваги те, що орган ДАІ с клав протокол про адміністра тивне правопорушення як на ОСОБА_1, так і на ОСОБА_2 з а порушення одних і тих же пун ктів Правил дорожнього руху (п. п. 2.3б, 10.1, 13.3), у якому зазначив од накові обставини про не врах ування водіями дорожньої обс тановки і про не дотримання н ими безпечного бокового інте рвалу під час керування тран спортним засобом (а. с. 2, 3).
Тобто, ці протоколи про адмі ністративне правопорушення є фактично взаємовиключаючи ми.
Учасники ДТП у пояснення х стверджували, що на момент з іткнення транспортних засоб ів їхали у крайньому правому ряду проїзної частини (а. с. 5, 6).
Між тим, лише доводи ОСО БА_1 про цю обставину об' єк тивно підтверджуються наявн ими доказами.
Зі схеми ДТП (а. с. 4) убачаєт ься, що зіткнення транспортн их засобів відбулося у крайн ьому правому ряду проїзної ч астини на відстані 3,6 м від пра вого краю проїзної частини з а твердження ОСОБА_1, 3,2 м. - за твердженням ОСОБА_2, пр и ширині цього ряду 4,6 м.
Отже, до середнього ряду п роїзної частини від місця зі ткнення транспортних засобі в залишалось у першому випад ку 1 м (4,6 - 3,6), у другому - 1,4 м (4,6 - 3,2).
Між тим, за даними офіційн их ділерів «Шкода» і заводу - виробника автомобілів марки «Шкода СуперБ» першого поко ління, яким керував водій О СОБА_2, ширина цього автомоб іля більше 1,7 м.
Таким чином, враховуючи, щ о за наявними пошкодженнями (а. с. 4) цей автомобіль отримав ї х з правої сторони, він на моме нт зіткнення з автомобілем ОСОБА_1 частково перебував у середньому ряду проїзної ч астини, на відміну від автомо біля останнього, який у цей мо мент повністю перебував у кр айньому правому ряду проїзно ї частини.
Такий висновок випливає і з розташування транспортних з асобів на дорозі вже після зі ткнення, адже за схемою ДТП ав томобіль марки «Лексус» зафі ксований працівниками ДАІ пр авіше автомобіля марки «Шкод а».
З доповнення до протокол у про адміністративне правоп орушення (а. с. 4 зв.) і наданих ап еляційному суду фотографій з місця ДТП убачається, що авто мобіль під керуванням ОСОБ А_2 пошкодив лише правий пер едній бампер, переднє праве к рило, праву передню блок-фару , ковпак правого переднього к олеса, а автомобіль під керув анням ОСОБА_1 - усю ліву с торону, а саме: обидві двері, о бидва крила і обидва бампера .
Зазначені фактичні дані свідчать, що на момент зіткне ння автомобіль під керування м ОСОБА_1 рухався у крайнь ому правому ряду прямо, а авто мобіль під керуванням ОСОБ А_2 - під кутом і частково у середньому ряду, з повернути м управо передніми колесами.
Враховуючи сукупність т аких даних, які узгоджуються між собою, належить визнати о бґрунтованими доводи ОСОБ А_1 про те, що водій ОСОБА_2 , керуючи автомобілем, перест роювався з середнього ряду у крайній правий ряд проїзної частини дороги, не переконав шись, що це буде безпечним і не створить перешкод або небез пеки іншим учасникам руху, у д аному випадку автомобілю під керуванням ОСОБА_1
Отже, за таких обставин не можна вважати обґрунтованим рішення судді місцевого суд у про накладення на ОСОБА_1 адміністративного стягненн я за ст. 124 КпАП, адже п. 10.1 Правил д орожнього руху порушив водій ОСОБА_2 і саме це порушенн я знаходиться у причинному з в' язку з ДТП, що сталася, а не дії водія ОСОБА_1
За таких обставин у діях в одія ОСОБА_1 не убачається складу адміністративного пр авопорушення, передбаченого 124 КпАП, що є безумовною підста вою для скасування постанови судді з закриттям проваджен ня в справі у зв' язку з непра вильним застосуванням норм м атеріального права.
Крім того, постанова судд і має бути скасована і у зв' я зку з порушенням норм процес уального права, оскільки на п орушення вимог ст. 268 КпАП спра ва розглянута без участі ОС ОБА_1 за відсутності даних п ро своєчасне його сповіщення про місце і час розгляду спра ви.
Керуючись ст. 294 КпАП,
П О С Т А Н О В И В :
Апеляційну скаргу ОС ОБА_1 задовольнити.
Постанову судді Деснянс ького районного суду м. Києва від 26 січня 2010 року, якою на ОС ОБА_1 накладено адміністрат ивне стягнення в розмірі два дцяти неоподатковуваних мін імумів доходів громадян за в чинення правопорушення, пере дбаченого ст. 124 КпАП, скасуват и і провадження у справі закр ити за відсутністю у його дія х складу цього адміністратив ного правопорушення.
Постанова є остаточною і оскарженню не підлягає.
Суддя В. Британчук
Суд | Апеляційний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 11.03.2010 |
Оприлюднено | 14.04.2010 |
Номер документу | 8813405 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адміністративне
Апеляційний суд Житомирської області
Заліщук Микола Сергійович
Адмінправопорушення
Апеляційний суд міста Києва
Британчук Володимир Васильович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні