Постанова
від 30.09.2008 по справі 2-а-303/08
БОГУСЛАВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 2-а-303/08

ПОСТАНОВА

 ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 вересня 2008 року     Богуславського районний суд Київської області    в

складі:      головуючого судді Якутюка B.C., при секретарі Ткаченко Н.А.,

з участю позивача ОСОБА_1І, представника відповідача ОСОБА_2, розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Богуславі адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління праці та соціального захисту населення Богуславської районної державної адміністрації Київської області про стягнення недоотриманих сум одноразової грошової компенсації особам, які стали інвалідами внаслідок Чорнобильської катастрофи, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач, звернувшись до суду з даним позовом, просить поновити йому строк на подання заяви до суду та стягнути з Управління праці та соціального захисту населення Богуславської районної державної адміністрації на його користь недоотриману суму одноразової грошової компенсації особам, які стали інвалідами внаслідок Чорнобильської катастрофи в розмірі 15465 грн.60 коп., посилаючись на те, що він являється ліквідатором аварії на Чорнобильській АЕС 1 категорії та інвалідом 2 групи з 221 листопада 2005 року. Відповідно до ст.48 Закону України "Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" йому повинна виплачуватися одноразова грошова компенсації в зв'язку з інвалідністю, пов'язаною з ліквідацією наслідків аварії на Чорнобильській АЕС у розмірі сорока п'яти мінімальних заробітних плат, як ліквідатору і ця допомога виплачується за місцем проживання органами соціального захисту населення. Розмір мінімальної заробітної плати визначається на момент виплати вказаної грошової допомоги. Він отримав вказану одноразову грошову компенсацію значно меншу, ніж це передбачено ст.48 вказаного Закону. По питанню виплати недоотриманих сум на оздоровлення він звертався з відповідною заявою до відповідача, коли дізнався про порушення його прав, але йому було відмовлено, в зв'язку з чим він змушений звернутися з відповідним позовом до суду.

В судовому засіданні позивач ОСОБА_1 свої позовні вимоги підтримав, посилаючись на вищенаведені обставини і просив суд позов задовольнити.

Представник відповідача ОСОБА_2 в судовому засіданні позов не визнала і просила суд відмовити позивачу в задоволенні його вимог, посилаючись на те, що ОСОБА_1 виплачувалась одноразова грошова компенсація в зв'язку з інвалідністю як ліквідатору 1 категорії та інваліду 2 групи в розмірах, що були встановлені постановою Кабінету Міністрів України від 26.07.1996 року №836 «Про компенсаційні виплати особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» і крім того, позивачем пропущено річний строк звернення з позовом до адміністративного суду, який визначено ст.99 КАС України.

Суд, вислухавши пояснення позивача, представника відповідача та дослідивши письмові матеріали справи, вважає за необхідне відмовити в задоволенні заявленого позову, виходячи із слідуючих підстав.

В судовому засіданні встановлено, що дійсно позивач ОСОБА_1 являється ліквідатором (1 категорія) наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, що підтверджується копією посвідчення серії А №425496, виданим Київською обласною державною адміністрацією 14 грудня 2005 року.

Із письмової інформації від 24 квітня 2008 року Управління праці та соціального захисту населення Богуславської РДА вбачається, що ОСОБА_1 була виплачена одноразова грошова компенсація як інваліду 2 групи - 26 травня 2006 року в сумі 284 грн.40 коп.

Відповідно до ст.48 Закону України "Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" було встановлено, що одноразова грошова компенсація особам, які стали інвалідами внаслідок Чорнобильської катастрофи виплачується -інвалідам 2 групи у розмірі сорока п'яти мінімальних заробітних плат. Розмір мінімальної заробітної плати визначається на момент виплати.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на під л-аві, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Постанови Кабінету Міністрів України від 26.07.1996 року №836 «Про компенсаційні виплати особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» та від 12.07.2005 року №562 «Про щорічну допомогу на оздоровлення громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», на які посилається відповідач, суперечать іншим нормам законів.

Рішенням Конституційного Суду України за справою № 1-29 /2007 року від 09 липня 2007 року визнано такими, що не відповідають Конституції України (є неконституційними) положення Закону України "Про державний бюджет України на 2007 рік", яким зупинено на 2007 рік дію в частині виплати компенсацій і допомог у розмірах відповідно до мінімальної заробітної плати абзаців другого, третього, четвертого, п'ятого, шостого та сьомого частини першої, частини третьої, абзаців другого, третього, четвертого, п'ятого, шостого та сьомого частини четвертої та частини сьомої ст.48 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи".

В даному випадку, суд вважає, що поскільки позивач ОСОБА_1 дізнався про порушення його прав при отриманні одноразової грошової компенсації в зв'язку з інвалідністю в сумі 284 грн.40 коп., яку він отримав 26 травня 2006 року, а на той час, з 01.09.2005 року вступив в дію Кодекс адміністративного судочинства України, який передбачає річний строк для звернення до суду з адміністративним позовом за захистом своїх прав ( ст.99 КАСУ ), а тому на момент звернення до суду (01.08.2008 року) пройшов вказаний строк позовної давності.

Суд вважає, незважаючи на те, що дія ст.48 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" неодноразово зупинялась, а останній раз законом України "Про державний бюджет України на 2007 рік" і лише рішенням Конституційного Суду України за №6-рп від 09 липня 2007 року було визнано такою, що не відповідає Конституції України, яке вступило в силу з моменту винесення і тому позивач мав можливість звернутися до суду з адміністративним позовом, але поскільки пройшов річний строк звернення до суду (09.07.2008 року), то немає підстав для задоволення заявленого позову.

Позивач ОСОБА_1 в судовому засіданні не надав суду доказів того, що вказаний строк (з 07.2007 року по 07.2008 року) був пропущений ним з поважних причин, а тому немає підстав для поновлення йому строку для подачі адміністративного позову до суду. На підставі ст.19 Конституції України, ст.ст.48, 70 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", Рішенням Конституційного Суду України за справою №1-29/2007 від 9 липня 2007 року, керуючись ст.ст. 17, 18, 99, 100, 159-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Відмовити ОСОБА_1 в задоволенні адміністративного позову до Управління праці та соціального захисту населення Богуславської районної державної адміністрації Київської області про стягнення на його користь недоотриманої суми одноразової грошової компенсації особам, які стали інвалідами внаслідок Чорнобильської катастрофи, в зв'язку з пропуском строку звернення до суду.

Звільнити Управління праці та соціального захисту населення Богуславської районної державної адміністрації Київської області від сплати судовий збір (державне мито) на підставі рішення двадцять восьмої сесії п'ятого скликання Богуславської міської ради від 29 січня 2008 року "Про надання пільг по сплаті державного мита".

Постанова суду може бути оскаржена в апеляційному порядку до Київського апеляційного адміністративного суду через Богуславський районний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня його проголошення заяви про апеляційне оскарження і поданням після цього протягом 20 днів апеляційної скарги або в порядку ч.5 ст.186 КАС України.

СудБогуславський районний суд Київської області
Дата ухвалення рішення30.09.2008
Оприлюднено18.05.2010
Номер документу8870879
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-303/08

Постанова від 27.08.2008

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Шкляр Т.О.

Ухвала від 14.06.2011

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мельничук В.П.

Постанова від 23.12.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Літвіна Н. М.

Постанова від 30.09.2008

Адміністративне

Богуславський районний суд Київської області

Якутюк B.C.

Ухвала від 10.11.2008

Адміністративне

Тетіївський районний суд Київської області

Волошко Т.П.

Постанова від 15.09.2008

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Флоренко О.Ю.

Постанова від 24.04.2008

Адміністративне

Жовтневий районний суд м.Дніпропетровська

Чорнобук В.І.

Постанова від 23.12.2008

Адміністративне

Новозаводський районний суд м.Чернігова

Артюх К.В.

Постанова від 29.10.2008

Адміністративне

Голопристанський районний суд Херсонської області

Циганій С.І.

Постанова від 19.12.2008

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Димарчук Т.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні