КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТ РАТИВНИЙ СУД
ПОСТАН ОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
4 березня 2009 року 16.30 справа № 2-а-11 7/09 Київський окружний адміністрати вний суд у складі головуючо го - су дді Панченко Н. Д. при секретарі судового засідання Горбач А.М., розглянув ши у відкритому судовому засіданні адміністративну справ у
за поз овом комунального підприємства теплових мереж «Миронівкатепломережа» до Державної податкової і нспекції у Миронівському районі Київської області про визнання нечиним податкових повідомлень - рішень п редставники
від позивача: Бойко О.П., Литвин І.О. (за довіреністю);
від відповідача: Заріцький В.В. (за довіреністю),
ВСТАНО ВИВ:
Комунальне підприємство теплових мереж «Миронів катепломережа» (надалі - позивач) звернулось до Киї вського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом д о Державної податкової інспекції у Миронівськом у районі Київської області (надалі - відповідач або ДПІ у Миронівськ ому районі ) про визнання нечинним здійсненого відп овідачем розрахунку податкових зобов' язань на суму 82 944,00 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач вказу є на неправомірність нарахування йому податкових зобов' язань по спла ті до бюджету частини чистого прибутку (доходу) у ро змірі 15 відсотків, у зв' язку з тим, що рішенням Миронівської район ної ради Київської області встановлено ставку відрахування позивачем частини прибутку на 2007 рік у розмірі 0,5 відсотків.
В ході судового розгляду справи позивач уточн ив позовні вимоги та проси в суд визнати нечинними податкові повідомлення-рішення № 0008871501/0 та № 0008 88 1501/0 від 7 жовтня 2008 року (надалі - по даткові повідомлення - рішення).
Відповідач позов не визнає, позовні вимоги вважає безпідставними та таким и, що не підлягають задоволенню . П роси в суд відмовити в задоволенні позову з тих підстав, щ о податковий орган дія в на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені законами України.
Розглянувши подан і сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін , всебічно і повно з'ясував ши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивш и докази, що мають юридичне знач ення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов до наступн ого.
Як вбачається з матеріа лів справи, позивач, з гідно свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи серія А00 № 107125 , зареєстрований Миронівською ра йонною державною а дміністрацією Київської області 27.01.1999 року, про що зроблено запис за №13411200000000017.
На обліку в органах державної податкової служби позивач перебуває з 01.07.1990 р. за № 17 та з гідно свідоцтва про реєстра цію платника податку на додану вартість НВ № 508782 від 26.07.1999 р. є платником податку на додану вартість.
29 вересня 2008 року Державною по датковою інспекцією у Миронівському районі Київської області була про ведена камеральна перевірка податкової звітності позивача з податку н а прибуток з питання виявлення а рифметичних або методологічних помилок у поданій платником податку на прибуток податковій декларації за 1 квартал 2007 року про що складено акт перевірки № 513/1501 від 29 вересня 2008 року (надалі - Акт перевірки).
Актом перевірки встановлено порушення позивачем в имог статті 63 Закону України від 19 грудня 2006 року № 489 «Про Державний бюджет У країни на 2007 рік», відповідно до якої суб' єкти господарювання здійснюют ь нарахування та сплату до бюджету частину прибутку в розмірі 15 відсоткі в від чистого прибутку за відповідний період , а тако ж пп.7.8.2 п.7.8 ст. 7 Закону України «Про оподаткування приб утку підприємств» від 28.12.1994 р. №334/94 , в ча стині нарахування та сплати авансовог о внеску з податк у на прибуток .
На підставі Акта перевірки ДПІ у Миронівському районі 07.10.2008 р. прийнято податкове повідомлення - рішення № 0008871501/0 , згідно якого позивачу визначе но податкове зобов' язання у розмірі 34560 ,00 грн. ( за основним платежем - 11520 ,00 грн., штрафні санкції - 23040 ,00 грн. ) та податкове повідомлення - рішенн я № 0008881501/0 , згідно якого позивачу визначено податкове зобов' язання у розмірі 48384 ,00 грн . ( за основним платежем - 46080 ,00 грн., штрафні санкції - 2304 ,00 грн. ).
Так, абзацом 2 с татт і 63 Закону України «Про Державний бюджет на 2007 рік» від 19 грудня 2006 року N 489-V (надалі - Закон України № 489- V ) в становлено, що го сподарські організації - державні, в тому числі казенні підприємства та їх об'єднання і дочірні підп риємства, сплачують до Державного б юджету України частину прибутку (доходу) у розмірі 15 відсотків.
Порядок відрахування частини прибутку (доходу), виз наченої ст. 63 Закону України № 489-V, вст ановлюється Кабінетом Міністрів України (крім порядку і нормативу відр ахування частини прибутку (доходу) господарських організацій, які належ ать до комунальної власності або у статутних фондах яких є частка комуна льної власності, які встановлюються відповідними радами).
В ідп овідно пункту 1.1. С татуту комунального підприємства теплових мереж «Миронівкат епломережа» , затвердженого рішенн ям Миронівської районної ради за № 104-10-XXIV від 28.11.03, позива ч є комунальним підприємством, я ке засноване на спільній власності територіальн их громад міст, сіл, селищ Миронівського району відпов ідно до р ішенн я Київської обласної ради скликання від 18 вересня 2003 року № 116-09-XXIV та рішення Миронівської районної ради № 104-10-ХХ від 28 листопада 2003 р оку . Позивач перебуває в управлі нні Миронівської районної ради.
Враховуючи, що позивач є к омунальним, а не державним підприємством, суд вважа є необґрунтованим твердження відповідача, щодо о бов' язку позивача здійснювати сплат у до бюджету частини чистого прибутку (доходу) у розм ірі 15 відсотків, оскільки , приписи абзацу 2 статті 63 Закону України № 489- V поширюють свою дію на господарські організації - державні, в то му числі казенні підпр иємства, їх об'єднання і дочірні підп риємства,
Водночас, згідно з абзацо м 5 статті 63 Закону України № 489-V , г осподарські організації, які належать до комунальн ої власності або у статутних фондах яких є частка комунальної власності , сплачують до загального фонду місцевих бюджетів частину прибутку (доходу) відповідн о до розміру комунальної частки (акцій, паїв) у їх статутних фондах.
Право сільських , селищних , місь ких рад встановл ювати для підприємств, установ та організацій, що належат ь до комунальної власності відповідних територіальних громад, розміру частки прибутку, яка підлягає з арахуванню до місцевого бюджету, передбачено пункт ом 29 статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядуванн я в Україні » від 21.05. 1997 року N 280/97- ВР .
У 2006 році, в ідповідно до рішення Миронівської ради Київської області від 16 червня 2006 року № 32-02-У, позивач а було звільне но від сп лати процентів на дивіденди.
Однак, відповідно до ріше ння Миронівської ради Київської області № 104 - ІІ - V від 27 липня 2007 року, на 2007 рік позивачу встановлено ставку по сплаті частини приб утку в розмірі 0,5 відсотків , тобто , визначено норматив відрахування частини прибутку (доходу) .
Як встановлено судом та не заперечуєть ся сторонами, чистий прибуток (доход) позивача у пер шому кварталі 2007 року складав 307200 ,00 грн.
Відповідно до п. п. 7.8.2 п. 7.8 ст.7 Закону Ук раїни «Про оподаткування прибутку підприємств» від 28.12.1994 р. № 334/94 (надалі - Закон України № 334/94) , крім ви падків, передбачених підпунктом 7.8.5 цього пункту, емітент корпоративних прав, який приймає рішення про виплату дивідендів своїм акціонерам (влас никам) нараховує та вносить до бюджету авансовий внесок з податку на пр ибуток у розмірі ставки, встановленої пунктом 10.1 статті 10 цього Закону, нар ахованої на суму дивідендів, призначених для виплати, без зменшення суми такої виплати на суму такого податку. Зазначений авансовий внесок вноси ться до бюджету до/або одночасно із виплатою дивідендів. Це правило поши рюється також на державні не корпоратизовані, казенні або комунальні підприємства, які зарах овують суми дивідендів у розмірі, встановленому відповідно державним а бо місцевим виконавчим органом, в управлінні якого знаходяться такі під приємства, відповідно до державного або місцевого бюджету.
Прибуток платників податку, включаючи підприємств а, засновані на власності окремої фізичної особи, оподатковується за ста вкою 25 відсотків від об' єкта оподаткування (п.10.1 ст. 10 Закону України № 334/94 ).
Судом встановлено, що на дату розгляду спору позивачем не сплачено до бюджету авансов ого внеск у з пода тку на прибуток та частини прибутк у у встановленому розмірі .
Таким чином, суд вважає обґру нтова ним твердження відповідача щодо обов' язку позивача по сплаті до бюджету част ини прибутку у строки, п ередбачені Законом України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюд жетами та державними цільовими фондами" від 21 грудн я 2000 року № 2181-III (надал і - Закону України № 2181) з урахуванням строків, встановлених для сплати по датку на прибуток Закон ом України № 334/94 .
У судовому засіданні позивачем надано уточнюючий розрахунок податкових зобов' язань у зв' язку з виправленням самості йно виявлених у звітності помилок, виходячи із отриман ня позивачем чист ого прибут ку (дохо д у) у першому кварталі 2007 року у розм ірі 307200 грн. (а.с. 9 3 ) .
Відповідач не заперечував щодо достовірності, повноти та обґрунтованості поданого уточнюючого розрахунку .
На підставі наявних даних, судом здійснено власни й розрахунок суми податковог о зобов' язання , пов' язаного із сплатою позивачем ча стини чистого прибутку (доходу) за результатами діяльності у першому ква рталі 2007 року за ставкою 0,5 % від чистого прибутку (доходу) позивача.
Так, ч астин а прибутку позивача, що підлягає с платі до місцевого бюджету за результатами діяльності у першому кварта лі 2007 року становить: 307 200,00 грн. * 0,5 % = 1536,00 грн.
У разі коли контролюючий орган самостійно донара ховує суму податкового зобов'язання платника податків за підставами, ви значеними у підпункті "в" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4 Закону України № 2181 , такий платник податків зобов'язаний (крім випадкі в, коли податкова декларація не приймається всупереч нормам цього Закон у) сплатити штраф у розмірі п'яти відсотків суми донарахованого податков ого зобов'язання, але не менше одного неоподатковуваного мінімуму доход ів громадян сукупно за весь строк недоплати, незалежно від кількості под аткових періодів, що минули.
Таким чином, сума штрафу , що підлягає сплат і позивачем , згідно пі дпункту 1 7.1.4. пункту 17.1. статті 17 Закону України № 2181 , становить: 1536,00*5% = 76,80 грн.
За таких обставин , ч астин а при бутку позивача, що підлягає сплаті до місцевого бюджет у за результатами діяльності у першому кварталі 2007 року становить 1536,00 грн., розмір штраф у - 76,80 грн. Р азом до сплати - 1612,80 грн.
Авансовий внесок з податку на прибуток , що підлягає сплаті згідно п.п.7.8.2 п. 7.8. ст. 7 Закону України № 334/94 за визначеною пунктом 10.1 статті 10 цього Закону ставкою становить: 1536,00*25% = 384,00 грн.
У разі коли платник податків здійснює продаж (відчу ження) товарів (продукції) або здійснює грошові виплати без попереднього нарахування та сплати податку, збору (обов'язкового платежу), якщо відпов ідно до законодавства таке нарахування та сплата є обов'язковою передум овою такого продажу (відчуження) або виплати, такий платник податків спл ачує штраф у подвійному розмірі від суми зобов'язання з такого податку , збору (обов'язкового платежу) (підпункт 17.1.9 пункту 17.1. с татті 17 Закону України № 2181).
Таким чином, розмір ш траф у , що належить до сплати позивачем , згідно п ідпункту 17.1.9 пункту 17.1. статті 17 Закону України № 2181 , становить: 384,00 грн.*2 = 768,00грн.
Тобто , по зивачем підлягає сплаті авансовий внесок у розмірі 384,00 грн. та штра ф - 768, 00 грн . Р азом до сплати - 1152,00 грн.
Враховуючи наведене, суд дійшов висновку, що у пода т ковому повідомленні - рішенні № 0008881501/0 від 07 жовтня 2008 року відповідачем необґрунтовано з ав ищено суму податкового зобов' язання позивача на суму 46 771,2 грн. (48384,00 грн. - 1612,80 грн. = 46 771,2 грн.), а у подат ковому повідомленні - рішенні № 0008871501/0 від 07 жовтня 2008 року відповідачем необґрунтовано з авищено суму податкового зобов' язання позивача на суму 33408 грн . ( 34560 грн. - 1152 грн. = 33408 грн.).
За т аких обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналі зу положень законодавства України та доказів, наявних в матеріалах спра ви, суд дійшов висновку , що позовні вимоги позивача підлягають частко вому задоволенню.
Зважаючи на викладе не та керуючись ст. ст. 69 - 71, 94, 160 - 16 3 , 167, 254 Код ексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністра тивний позов задовольнити частково.
Визнати нечинним податкове п овідомлення - рішення Державної податкової інспекції у Миронівському районі Київської області від 07.10.2008 року № 0008871501/0 в частині нарахування суми п одаткового зобов' язання з урахуванням штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 33408 (тридцять три тисячі чотириста вісім) грн. 00 коп.
Визнати нечинним податкове повідомлення - рішення Державної податко вої інспекції у Миронівському районі Київської області від 07.10.2008 року № 0008881501/0 в частині нарахування суми податкового зобов' язання з урахування м штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 46771 (сорок шість тисяч сімсот сімд есят одна) грн., 20 коп.
В позові про визнання нечинним податкового повідомлення рішення Держа вної податкової інспекції у Миронівському районі Київської області ві д 07.10.2008 року № 0008871501/0 в частині нарахування податкового зобов' язання з ураху ванням штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 1152 (одна тисяча сто п' ятде сят дві) грн. 00 коп. відмовити.
В позові про визнання нечинним податкового повідомлення - рішення Держа вної податкової інспекції у Миронівському районі Київської області ві д 07.10.2008 року № 0008881501/0 в частині нарахування податкового зобов' язання з ураху ванням штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 1612 (одна тисяча шістсот два надцять) грн. 80 коп. відмовити.
Постанова відповідно до частини 1 статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України набирає закон ної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскаржен ня, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом д есяти днів з дня її складення в повному обсязі за правилами, встановлени ми статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом п одання через суд першої інстанції заяви про апеляційне оскарження з нас тупним поданням протягом двадцяти днів апеляційної скарги. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Суддя Н. Д. Панченко
п останову виготовлено у повному обсязі 10.03.09
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.03.2009 |
Оприлюднено | 02.08.2010 |
Номер документу | 10531320 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Білогірський районний суд Автономної Республіки Крим
Лущеко Людмила Григорівна
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Панченко Н.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні