Ухвала
від 03.08.2010 по справі 2-а-198/09
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 2-А-198/09 Головуючий у 1-й інстанції: Смаль І.А.

Суддя-доповідач: Федоро ва Г. Г.

У Х В А Л А

Іменем України

"03" серпня 2010 р. м. Київ

Київський апеляційни й адміністративний суд у скл аді колегії суддів:

Головуючого судді

суддів Федорової Г.Г.,

Глущенко Я.Б., Коротких А .Ю.

розглянувши в порядку п исьмового провадження адмін істративну справу за апеляці йною скаргою Управління Пенс ійного фонду України в Сосни цькому районі Чернігівської області на постанову Сосниц ького районного суду Чернігі вської області від 18 березня 2 009 року по справі за позовом ОСОБА_4 до Управління Пенсі йного фонду України в Сосниц ькому районі Чернігівської о бласті про зобов' язання нар ахувати недоотримане щоміся чне державне 30 відсоткове під вищення до пенсії як дитині в ійни за 2006-2008 роки, -

ВСТАНОВИВ:

Постановою Сосницького районного суду Чернігівсько ї області від 18 березня 2009 року позов ОСОБА_4 до УПФУ в Сос ницькому районі Чернігівськ ої області про зобов' язання нарахувати недоотримане щом ісячне державне 30 відсоткове підвищення до пенсії як дити ні війни за 2006-2008 роки, задоволен о частково.

Визнано відмову УПФУ в Сосн ицькому районі Чернігівсько ї області щодо виплати щоміс ячної соціальної допомоги як дитині війни з 22 травня 2008 року протиправною.

Зобов' язано УПФУ в Сосниц ькому районі Чернігівської о бласті перерахувати ОСОБА _4 пенсію з 22.05.2008 року по 31.12.2008 рок у з урахуванням її підвищенн я на 30% мінімальної пенсії за в іком, відповідно до вимог ст. 6 Закону України «Про соціаль ний захист дітей війни»та за безпечити її виплату.

В задоволенні інших позовн их вимог відмовлено.

Не погоджуючись з прийнято ю постановою, УПФУ в Сосницьк ому районі Чернігівської обл асті подало апеляційну скарг у, в якій просить скасувати по станову суду першої інстанці ї та прийняти нове рішення, як им у задоволенні позовних ви мог відмовити.

Заслухавши суддю-доповіда ча, перевіривши матеріали сп рави та доводи апеляційної с карги, колегія суддів вважає за необхідне апеляційну с каргу залишити без задоволен ня, а постанову суду - без змі н, виходячи з наступного.

Відповідно до ч. 1 ст. 200 КАС Укр аїни суд апеляційної інстанц ії залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, як що визнає, що суд першої інста нції правильно встановив обс тавини справи та ухвалив суд ове рішення з додержанням но рм матеріального та процесуа льного права.

Відповідно до положень п. 2 ч . 1 ст. 197 КАС України, колегія суд дів вважає за можливе дану сп раву в зв' язку з неприбуття м, належно повідомлених про д ату, час і місце судового засі дання, жодної з осіб, які берут ь участь у справі, в судове зас ідання, розглядати в порядку письмового провадження за н аявними у справі матеріалами та на основі наявних в ній док азів.

Як вбачається з матеріалі в справи та встановлено судо м першої інстанції, позивач - ОСОБА_4, є дитиною війни, що підтверджується наявним у н еї пенсійним посвідченням з відміткою про присвоєння їй статусу «Дитина війни»(а.с.5).

Статтею 6 Закону України «Пр о соціальний захист дітей ві йни»(в редакції до 28.12.2007 року ) передбачено, що дітям вій ни пенсії або щомісячне дові чне грошове утримання чи дер жавна соціальна допомога, що виплачується замість пенсії , підвищуються на 30 відсотків мінімальної пенсії за віком.

Що стосується питання прав омірності проведення нараху вань та виплат позивачу щомі сячного підвищення до пенсії як дитині війни за 2006, 2007 роки, ко легія суддів зважає на насту пне.

Згідно ч. 2 ст. 99 КАС України дл я звернення до адміністратив ного суду за захистом прав, св обод та інтересів особи вста новлюється річний строк, яки й, якщо не встановлено інше, об числюється з дня, коли особа д ізналася або повинна була ді знатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Частиною 1 ст. 100 КАС України п ередбачено, що пропущення ст року звернення до адміністра тивного суду є підставою для відмови у задоволенні адмін істративного позову за умови , якщо на цьому наполягає одна із сторін.

З матеріалів справи вбачає ться, що з даним позовом ОСО БА_4 звернулася 13 лютого 2009 ро ку, про що свідчить відбиток п оштового штемпеля на конверт і в якому позивач надіслав до суду адміністративний позов разом із додатками (а.с.6).

Як вбачається з письмових заперечень, які містяться в м атеріалах справи, відповідач наполягав на застосуванні д о спірних правовідносин поло ження ч. 1 ст. 100 КАС України, зокр ема в частині зобов' язання проведення перерахунку та ви плати недоотриманої позивач ем суми щомісячного підвищен ня до її пенсії як дитині війн и за 2006, 2007 роки.

Суд першої інстанції не пон овив строку звернення до суд у і позивач постанову суду в ц ій частині не оскаржив.

Враховуючи, що інших строкі в для звернення до адміністр ативного суду з таким позово м ані Кодексом адміністратив ного судочинства України, ан і іншими законами України не передбачено, судова колегія приходить до висновку, що про пущення позивачем без поважн их причин річного строку для звернення до адміністративн ого суду за захистом своїх пр ав, свобод та інтересів, перед баченого ч. 2 ст. 99 КАС України, є підставою для відмови йому у задоволенні позову в частин і зобов' язання проведення п ерерахунку та виплати недоот риманої суми щомісячного під вищення до пенсії як дитині в ійни за 2006, 2007 роки.

Що стосується позовних вим ог за 2008 рік, колегія суддів зва жає на наступне.

Підпунктом 2 пункту 41 розді лу II Закону України «Про Держа вний бюджет України на 2008 рік т а про внесення змін до деяких законодавчих актів України» до статті 6 Закону України «Пр о соціальний захист дітей ві йни»були внесені зміни, а сам е: «Дітям війни (крім тих, на як их поширюється дія Закону Ук раїни «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціально го захисту») до пенсії або щом ісячного довічного грошовог о утримання чи державної соц іальної допомоги, що виплачу ється замість пенсії, виплач ується підвищення у розмірі надбавок, встановленої для у часників війни.

Проте Конституційний Суд У країни у своєму рішенні від 22 травня 2008 року № 10-рп/2008 (справа пр о соціальні гарантії громадя н) сформулював правову позиц ію, згідно з якою законом про Д ержавний бюджет України, яки й має особливий предмет регу лювання, не можуть вноситися зміни, зупинятися дія чинних законів України, а також вста новлюватися інше (додаткове) правове регулювання відноси н, що є предметом інших законі в України.

Оскільки предмет закону пр о Державний бюджет України ч ітко визначений у Конституці ї України, Бюджетному кодекс і України, Конституційний Су д України зауважив, що цей зак он не може скасовувати чи змі нювати обсяг прав і обов'язкі в, пільг, компенсацій і гарант ій, передбачених іншими зако нами України.

Отже, з моменту набрання ч инності рішенням Конституці йний Суд України від 22 травня 2008 року № 10-рп/2008, положення підпу нкту 2 пункту 41 розділу II Закону України «Про Державний бюдж ет України на 2008 рік та про внес ення змін до деяких законода вчих актів України»в частині внесення змін до ст. 6 Закону У країни «Про соціальний захис т дітей війни», втратило свою чинність з підстав визнання його неконституційним.

Згідно ст. 152 Конституції Укр аїни закони, інші правові акт и або їх окремі положення, що визнані неконституційними, втрачають чинність з дня ухв алення Конституційним Судом України рішення про їх некон ституційність.

Відповідно до ст. 150 Конститу ції України рішення Конститу ційного Суду України є обов' язковим на території України , остаточним і не може бути оск аржене.

Рішення Конституційного С уду України у цій справі має п реюдиціальне значення для су дів загальної юрисдикції при розгляді ними позовів у зв'яз ку з правовідносинами, які ви никли внаслідок дії положень статей зазначених законів, щ о визнані неконституційними .

Згідно ст. 73 Закону України « Про Конституційний Суд Украї ни», якщо акти або їх окремі по ложення визнаються такими, щ о не відповідають Конституці ї України (є неконституційни ми), вони оголошуються нечинн ими і втрачають чинність від дня прийняття Конституційни м Судом України рішення про ї х неконституційність.

Визначаючи розрахункову в еличину, з якої має проводити ся нарахування позивачу підв ищення до пенсії, відповідач у слід врахувати, що Законом У країни «Про соціальний захис т дітей війни»передбачено, щ о підвищення до пенсії має об раховуватися у відсотковому відношенні до розміру мінім альної пенсії за віком.

Відповідно до ст. 17 Закону Ук раїни «Про державні соціальн і стандарти та державні соці альні гарантії», основні дер жавні соціальні гарантії вст ановлюються законами з метою забезпечення конституційно го права громадян на достатн ій життєвий рівень. До числа о сновних державних соціальни х гарантій включається мінім альний розмір пенсії за віко м.

При цьому, статтею 19 вказано го Закону передбачено, що вик лючно законами України визначається мінімальний ро змір пенсії за віком.

Оскільки будь-яким іншим за коном, крім Закону України «П ро загальнообов' язкове дер жавне пенсійне страхування» , мінімальний розмір пенсії н е встановлений, судова колег ія дійшла висновку про відсу тність правових підстав для застосування будь-якої іншої величини, ніж встановлена на званим законом, для розрахун ку підвищення до пенсії пози вачу як дитині війни.

За таких обставин, з урахува нням законодавчо визначеног о розміру щомісячного підви щення до пенсії як дитині вій ни, визначеного ст. 6 Закону Ук раїни «Про соціальний захис т дітей війни», судова колегі я приходить до висновку, що за явлені позивачем вимоги в ча стині зобов' язання проведе ння перерахунку та виплати в казаного підвищення до пенсі ї за 2008 рік, підлягають задовол енню за період з 22.05.2008 року по 31.12.2 008 року.

Таким чином, суд першої інст анції правомірно прийшов до висновку, що позивач має прав о на перерахунок та виплату щ омісячного підвищення до пен сії як дитині війни та правил ьно визначив дату, з якої і по яку необхідно провести перер ахунок та виплату вказаного підвищення за 2008 рік.

Згідно зі ст. 159 КАС України с удове рішення повинно бути з аконним і обґрунтованим. Зак онним є рішення, ухвалене суд ом відповідно до норм матері ального права при дотриманні норм процесуального права.

З підстав вищенаведеного, колегія суддів дійшла висно вку, що суд першої інстанції в ірно встановив фактичні обст авини справи, дослідив наявн і докази, надав їм належну оці нку та прийняв законне і обґр унтоване рішення, з дотриман ням норм матеріального і про цесуального права, а тому під став для його скасування не в бачається.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.198 КАС У країни за наслідками розгляд у апеляційної скарги на пост анову суду першої інстанції суд апеляційної інстанції ма є право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а пос танову суду без змін.

З огляду на зазначене, апеля ційну скаргу Управління Пенс ійного фонду України в Сосни цькому районі Чернігівської області слід залишити без за доволення, а постанову Сосни цького районного суду Черніг івської області від 18 березня 2009 року - без змін.

Керуючись ст. ст. 195, 197, 198, 200, 205, 206, 254 К АС України, суд, -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Управ ління Пенсійного фонду Украї ни в Сосницькому районі Черн ігівської області - залиш ити без задоволення, а пост анову Сосницького районного суду Чернігівської області від 18 березня 2009 року - без з мін.

Ухвала набирає законної с или з моменту постановлення та може бути оскаржена за пра вилами цивільного судочинст ва протягом двадцяти днів шл яхом подання касаційної скар ги безпосередньо до Верховно го Суду України.

Головуючий суддя

суддя

суддя Г.Г. Федорова

Я.Б. Глущенко

А.Ю. Коротких

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.08.2010
Оприлюднено18.08.2010
Номер документу10772454
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-198/09

Ухвала від 16.09.2009

Цивільне

Кіровський районний суд м.Макіївки

Ситенко А. І.

Ухвала від 22.03.2011

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Собків Я.М.

Постанова від 22.07.2009

Адміністративне

Жовтоводський міський суд Дніпропетровської області

Чепурнов Д.В.

Постанова від 17.02.2009

Адміністративне

Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області

Берегуляк Ф.Г.

Ухвала від 05.08.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Коротких А. Ю.

Ухвала від 03.08.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Федорова Г. Г.

Постанова від 24.06.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Заяць В.С.

Постанова від 17.06.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Бєлова Л.В.

Ухвала від 29.06.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мамчур Я.С

Ухвала від 15.06.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Василенко Я.М

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні