Справа № 2-а-198/09
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 липня 2009 року Жовтоводсь кий міський суд у складі:
головуючого судді: Чепурно ва Д.В.,
при секретарі: Андрусенко А .Л.,
з участю представника пози вача: ОСОБА_1,
та представника відповіда ча: ОСОБА_2,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні у м. Жовті В оди адміністративну позовну заяву ОСОБА_3 до управлін ня пенсійного фонду України в м. Жовті Води про оскарження дій суб' єкта владних повно важень,
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_3 звернувся до с уду з адміністративним позов ом до управління пенсійного фонду України в м. Жовті Води в якому просить визнати дії ві дповідача неправомірними. Зо бов' язати відповідача зроб ити перерахунок та виплатити йому пенсію відповідно до пі дпункту 3 пункту 11 Постанови К МУ від 28 травня 2008 року № 530 із зас тосуванням показника середн ьої заробітної плати працівн иків у середньому на одну зас траховану особу в цілому по У країни, з якої сплачено страх ові внески та яка відповідно до Закону України «Про загал ьнообов' язкове державне пе нсійне страхування» врахову ється для обчислення пенсії за 2008 рік.
В обгрунтування своїх вимо г позивач посилається на те, щ о він вийшов на пенсію у 1997 році і має загальний стаж роботи 55 років 1 місяць і чотири дні, із них 10 років та 7 місяців після д осягнення пенсійного віку. П еребуваючи на пенсії позивач продовжував працювати до 30 че рвня 2008 року. 02 січня позивач зв ернувся до відповідача з зая вою про перерахунок пенсії в ідповідно до пп. 3 п. 11 Постанови КМУ від 28 травня 2008 року № 530, а са ме із застосуванням показник ів середньої заробітної плат и працівників у середньому н а одну застраховану особу в ц ілому по України, з якої сплач ено страхові внески та яка вр аховується за календарний рі к, що передує року перерахунк у пенсії, а саме за 2008 рік. Відпо відач відмовив позивачу у ць ому перерахунку і виплачує п енсію із застосуванням показ ника заробітної плати з якої сплачено страхові внески за 2007 рік.
У відкритому судовому засі данні позивач підтримав позо вні вимоги просив задовольни ти їх в повному обсязі.
Представник відповідача у відкритому судовому засідан ні заперечував проти позовни х вимог позивача, просив відм овити у задоволенні позову в повному обсязі. В своїх запер еченнях представник відпові дача пояснила, що позивачу ви плачується пенсія виходячи і з показників заробітної плат и (доходу) в середньому на одну особу в цілому по Україні, з я кої сплачено страхові внески при призначенні пенсій та їх перерахунку у 2009 році з урахув анням стажу та заробітку, наб утого після призначення пенс ії, відповідно до роз' яснен ь спільного листа Міністерст ва праці та соціальної політ ики України та Пенсійного фо нду України № 120/0/18-09/039 та № 4096/02-01 від 11 березня 2009 року, тобто врахов увався показник заробітної п лати для обчислення пенсії з а 2007 рік у розмірі 1197 грн. 91 коп. Ч. 4 ст. 42 Закону України «Про зага льнообов' язкове державне п енсійне страхування» (із змі нами, внесеними Законом Укра їни «Про державний бюджет на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів Ук раїни») було передбачено про ведення перерахунків пенсій з урахуванням страхового ст ажу, набутого після її призна чення та із застосуванням по казника заробітної плати (до ходу) в середньому на одну осо бу в цілому по Україні, з якої сплачено страхові внески та яка відповідно Закону врахов ується для обчислення пенсії за календарний рік, що переду є року перерахунку пенсії, що визначався згідно зі ст. 40 Зак ону. Рішенням КСУ від 22 травня 2008 року зміни, що були внесені до ст. ст. 40, 42 Закону України «Пр о загальнообов' язкове держ авне пенсійне страхування» в частині визначення зазначен ого вище показника заробітно ї плати та порядку проведенн я перерахунку пенсій були ви знані неконституційними, а р ішення щодо відновлення дії зазначеної норми в попередні й редакції не приймалось. У зв ' язку із цим, перерахунок пе нсій проводився відповідно д о підпункту З пункту 11 постано ви Кабінету Міністрів Україн и «Деякі питання соціального захисту окремих категорій г ромадян» № 530 від 28 травня 2008 рок у із застосуванням показника заробітної плати (доходу) в се редньому на одну особу в ціло му по Україні, з якої сплачено страхові внески та яка відпо відно до Закону враховується для обчислення пенсії за 2007 рі к (1197 грн. 91 коп.).
Суд, заслухавши пояснення с торін, перевіривши письмові матеріали справи, вважає, що а дміністративний позов підля гає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлені наступн і факти, та відповідні їм прав овідносини.
Судом встановлено, що позив ачу була призначена пенсія з а віком з 28 вересня 1997 року, що пі дтверджується пенсійним пос відченням серії АА № НОМЕР_ 1 (а.с. 5).
Перебуваючи на пенсії пози вач продовжував працювати до 03 липня 2007 року, що підтверджує ться записом у його трудовій книжці (а.с. 6-8).
Позивач 02 січня 2009 року зверн увся до відповідача з письмо вою заявою про перерахунок й ому пенсії відповідно до під пункту 3 пункту 11 постанови Ка бінету Міністрів України «Де які питання соціального захи сту окремих категорій громад ян» № 530 від 28 травня 2008 року із за стосуванням показника серед ньої заробітної плати праців ників у середньому на одну за страховану особу в цілому по України, з якої сплачено стра хові внески та яка відповідн о до ст. ст. 40, 42 Закону України «П ро загальнообов' язкове дер жавне пенсійне страхування» враховується для обчислення пенсії за 2008 рік, але відповіда ч листом від 14 квітня 2009року ві дмовив йому у перерахунку за значеної пенсії з огляду на в ідсутність підстав та правом ірності здійснення такого пе рерахунку (а.с. 12, 13).
Згідно з частиною 2 ст. 19 Конс титуції України органи держа вної влади та органи місцево го самоврядування, їх посадо ві особи зобов' язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закона ми України.
З 1 січня 2004 року набрав чинно сті Закон України «Про загал ьнообов' язкове державне пе нсійне страхування» від 9 лип ня 2003 року № 1058-4, який відповідно до його преамбули визначає п ринципи, засади і механізм фу нкціонування системи загаль нообов' язкового державног о пенсійного страхування, пр изначення, перерахунку і вип лати пенсій.
Абзацом другим преамбули ц ього Закону передбачено, що з міна умов і норм загальнообо в' язкового державного пенс ійного страхування здійснює ться виключно шляхом внесенн я змін до цього Закону. Частин ою 3 статті 4 даного Закону пер едбачено, що умови, норми та по рядок пенсійного забезпечен ня визначається виключно зак онами про пенсійне забезпече ння.
Право громадян України на о тримання пенсійних виплат та соціальних послуг визначене статтею 8 Закону України «Про загальнообов' язкове держа вне пенсійне страхування».
Пунктом 2 частини 1 статті 8 за значеного Закону таке право закріплене за особами, яким д о дня набрання чинності цим З аконом була призначена пенсі я відповідно до Закону Украї ни «Про пенсійне забезпеченн я» (крім соціальних пенсій) аб о була призначена пенсія (щом ісячне довічне утримання) за іншими законодавчими актами , але вони мали право на призна чення пенсії за Законом Укра їни «Про пенсійне забезпечен ня» - за умови, якщо вони не отр имують пенсію (щомісячне дов ічне грошове утримання з інш их джерел.
Частиною 4 ст. 42 Закону Україн и «Про загальнообов' язкове державне пенсійне страхуван ня» визначено, що у разі якщо з астрахована особа після приз начення пенсії продовжувала працювати, проводиться пере рахунок пенсії з урахуванням страхового стажу після приз начення пенсії.
Пунктом 26 ст. 71 Закону Україн и «Про державний бюджет на 2007 р ік» було зупинено на 2007 рік дію ч.4 ст. 42 Закону України «Про за гальнообов' язкове державн е пенсійне страхування».
Законом України «Про Держа вний бюджет України на 2008 рік т а про внесення змін до деяких законодавчих актів України» від 28 грудня 2007 року № І07-УІ (нада лі - Закон 107) були внесені зміни , в тому числі й до Закону Укра їни «Про загальнообов' язко ве державне пенсійне страхув ання».
Частина 4 статті 42 Закону Укр аїни «Про загальнообов' язк ове державне пенсійне страху вання» (в редакції Закону № 107) п ередбачала проведення перер ахунків пенсії з урахуванням страхового стажу, набутого п ісля її призначення та із зас тосуванням показника заробі тної плати (доходу) в середньо му на одну особу в цілому по Ук раїни, з якої сплачено страхо ві внески та яка відповідно д о Закону враховується для об числення пенсії за календарн ий рік, що передує року перера хунку пенсії, що визнався згі дно статті 40 Закону.
Рішенням Конституційного Суду України від 22 травня 2008 ро ку № 10-рп/2008 визнані неконститу ційними, серед іншого, і полож ення підпункту 10 пункту 35 розд ілу II «Внесення змін до деяких законодавчих актів України» Закону України «Про Державн ий бюджет України на 2008 рік та п ро внесення змін до деяких за конодавчих актів України», я кими з 1 січня 2008 року були внес ені зміни до Закону України « Про загальнообов' язкове де ржавне пенсійне страхування », зокрема до частини 4 статті 42.
Конституційний Суд Україн и дійшов висновку, що законом про Держбюджет не можна внос ити зміни до інших законів, зу пиняти їх дію чи скасовувати їх, оскільки з об' єктивних п ричин це створює протиріччя у законодавстві, і як наслідо к - скасування та обмеження пр ав і свобод людини і громадян ина.
У пункті 6 рішення КСУ, зазна чено, що рішення у цій справі м ає преюдиціальне значення дл я судів загальної юрисдикції при розгляді ними позовів у з в' язку із правовідносинами , які виникли внаслідок дії по ложень Закону України «Про Д ержавний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до де яких законодавчих актів Укра їни», визнаних неконституцій ними.
Враховуючи вищевикладене, суд при розгляді і вирішенні даного спору застосовує нор ми Закону України «Про загал ьнообов' язкове державне пе нсійне страхування» в редакц ії, які були чинними до внесен ня змін Законом № 107.
Крім того відповідно до під пункту 3 пункту 11 постанови Ка бінету Міністрів України «Де які питання соціального захи сту окремих категорій громад ян» № 530 від 28 травня 2008 року у раз і коли застрахована особа пі сля призначення пенсії відпо відно до Закону України «Про загальнообов' язкове держа вне пенсійне страхування» пр одовжувала працювати, провод иться перерахунок пенсії з у рахуванням не менш як 24 місяці в страхового стажу після при значення (попереднього перер ахунку) пенсії незалежно від перерв у роботі. Перерахунок пенсії проводиться із зароб ітної плати (доходу) з якої бул а обчислена пенсія. За бажанн ям пенсіонера перерахунок пе нсії проводиться із заробітн ої плати за періоди страхово го стажу, зазначені в частині першій ст. 40 Закону «Про загал ьнообов' язкове державне пе нсійне страхування», із заст осуванням показника середнь ої заробітної плати працівни ків у середньому на одну заст раховану особу в цілому по Ук раїни, з якої сплачено страхо ві внески та яка відповідно д о цього Закону враховується для обчислення пенсії, за кал ендарний рік, що передує року перерахунку пенсії.
Відповідно до листів Пенсі йного фонду України показник и заробітної плати (доходу) в с ередньому на одну застрахова ну особу в цілому по Україні, з якої сплачено страхові внес ки та яка відповідно до Закон у України «Про загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування» враховується для о бчислення пенсії за 2007 рік ста новить - 1197 грн. 97 коп., за 2008 рік - 1573 г рн. 99 коп. (а.с. 36, 37)
Позиція Управління в части ні безпідставності вимог поз ивача грунтується виключно н а відсутності законодавчого регулювання питання щодо ви значення заробітної плати (д оходу) в середньому на одну за страховану особу в цілому по Україні, з якої сплачено стра хові внески, що з огляду на вищ евказані норми закону є поми лковою та такою що не грунтує ться на вимогах закону.
Крім того проведений управ лінням перерахунок пенсії по зивачу у 2009 році виходячи із по казників заробітної плати (д оходу) в середньому на одну ос обу в цілому по Україні, з якої сплачено страхові внески пр и призначенні пенсій та їх пе рерахунку з урахуванням стаж у та заробітку, набутого післ я призначення пенсії, відпов ідно до роз' яснень спільног о листа Міністерства праці т а соціальної політики Україн и та Пенсійного фонду Україн и № 120/0/18-09/039 та № 4096/02-01 від 11 березня 2009 року, тобто врахування показ ника заробітної плати для об числення пенсії за 2007 рік у роз мірі 1197 грн. 91 коп. є безпідставн им, як з огляду на недоведеніс ть приписів зазначених листі в вимогам Указу Президента У країни «Про державну реєстра цію нормативно-правових акті в міністерств та інших орган ів виконавчої влади», так і з о гляду на положення принципу законності, визначених пункт ами 2-4 статті 9 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни.
Таким чином суд приходить д о висновку, що дії відповідач а щодо відмови у перерахунку позивачу пенсії відповідно до підпункту 3 пункту 11 постан ови Кабінету Міністрів Украї ни «Деякі питання соціальног о захисту окремих категорій громадян» № 530 від 28 травня 2008 ро ку із застосуванням показник а середньої заробітної плати працівників у середньому на одну застраховану особу в ці лому по України, з якої сплаче но страхові внески та яка від повідно до ст. ст. 40, 42 Закону Укр аїни «Про загальнообов' язк ове державне пенсійне страху вання» враховується для обчи слення пенсії за 2008 рік, є проти правними, оскільки не відпов ідають вищевказаним вимогам закону, а тому позовні вимоги позивача грунтуються на вим огах закону і підлягають зад оволенню в повному обсязі.
На підставі викладеного, ке руючись ст. 19 Конституції Укра їни, ст. ст. 40, 42 Закону України «П ро загальнообов' язкове дер жавне пенсійне страхування» , ст. ст. 9-12, 70, 71, 86, 99, 100, 158-163 КАС України с уд -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов ОСОБА_3 до управління пен сійного фонду України в м. Жов ті Води про оскарження дій су б' єкта владних повноважень -задовольнити.
Визнати протиправними дії управління пенсійного фонду України в м. Жовті Води Дніпро петровської області щодо від мови ОСОБА_3 у перерахунку пенсії відповідно до підпун кту 3 пункту 11 постанови Кабін ету Міністрів України «Деякі питання соціального захисту окремих категорій громадян» № 530 від 28 травня 2008 року із засто суванням показника середньо ї заробітної плати працівник ів у середньому на одну застр аховану особу в цілому по Укр аїни, з якої сплачено страхов і внески та яка відповідно до ст. ст. 40, 42 Закону України «Про з агальнообов' язкове держав не пенсійне страхування» вра ховується для обчислення пен сії за 2008 рік.
Зобов' язати управління п енсійного фонду України в м. Ж овті Води Дніпропетровської області перерахувати ОСОБ А_3 пенсію відповідно до під пункту З пункту 11 постанови Ка бінету Міністрів України «Де які питання соціального захи сту окремих категорій громад ян» № 530 від 28 травня 2008 року із за стосуванням показника серед ньої заробітної плати праців ників у середньому на одну за страховану особу в цілому по України, з якої сплачено стра хові внески та яка відповідн о до ст. ст. 40, 42 Закону України «П ро загальнообов' язкове дер жавне пенсійне страхування» враховується для обчислення пенсії за 2008 рік та забезпечит и виплату.
Повний текст постанови скл адений 23 липня 2009 року.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Дніпропетровського апеляц ійного адміністративного су ду шляхом подачі до Жовтовод ського міського суду у 10-денни й строк з дня проголошення по станови заяви про намір оска ржити постанову і поданням п ісля цього протягом 20 днів апе ляційної скарги, з подачею її копії до апеляційної інстан ції, або в порядку ч.5 ст. 186 КАС Ук раїни.
Суд | Жовтоводський міський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 22.07.2009 |
Оприлюднено | 22.02.2011 |
Номер документу | 12300398 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Жовтоводський міський суд Дніпропетровської області
Чепурнов Д.В.
Адміністративне
Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області
Берегуляк Ф.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні