Постанова
від 08.05.2009 по справі 2-а-151/09
ВОЛОДАРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 2-а-151/09

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 травня 2009 року, Володарсь кий районний суд Київської о бласті, в складі:

головуючого судді Ткаченк а О.В.,

при секретарі Бондаренко Л .С.,

розглянувши відкритому су довому засіданні, в смт Волод арка, справу за адміністрати вним

позовом ОСОБА_1

до Управління праці та соці ального захисту населення Во лодарської районної державн ої адміністрації про визнанн я незаконною відмову суб' єк та владних повноважень вчини ти певні дії та стягнення нед оотриманої допомоги на оздор овлення,

ВСТАНОВИВ:

Позивач в квітні 2009 року з вернулася до суду з вказаним позовом мотивуючи його тим, щ о вона є учасником ліквідаці ї наслідків аварії на ЧАЕС 2 ка тегорії і згідно законодавст ва має право на щорічну грошо ву допомогу на оздоровлення в розмірі 5 мінімальних зароб ітних плат, розмір якої визна чається на момент виплати, ал е відповідачем виплачено вка зану допомогу у 2008 році у значн о нижчому розмірі. Оскільки в ідповідач відмовляється про вести доплату вказаної грошо вої допомоги, то позивач прос ить суд визнати незаконною в ідмову Управління праці та с оціального захисту населенн я Володарської районної держ авної адміністрації щодо вип лати недоотриманої суми одно разової допомоги на оздоровл ення та стягнути з відповіда ча на її користь 2525 грн. недоотр иманої допомоги на оздоровле ння за 2008 рік.

В судовому засіданні позив ач підтримала свої вимоги у п овному обсязі.

Представник відповідача в имоги позивача не визнала, по силаючись на заперечення.

Заслухавши пояснення пози вача, представника відповіда ча, оглянувши матеріали спра ви, суд приходить до висновку , що позов підлягає до задовол ення.

Так, по справі встановлено, що позивач є учасником лікві дації наслідків аварії на ЧА ЕС 2 категорії, що стверджуєть ся копією посвідчення НОМЕ Р_1 (ас. 6).

Відповідно до ст. 48 Закону Ук раїни "Про статус і соціальни й захист громадян, які постра ждали внаслідок Чорнобильсь кої катастрофи" передбачена щорічна допомога на оздоровл ення учасникам ліквідації на слідків аварії на ЧАЕС - п"ять мінімальних заробітних плат . Розмір мінімальної заробіт ної плати визначається на мо мент виплати. Щорічна допомо га на оздоровлення виплачуєт ься громадянам за місцем їх п роживання органами соціальн ого захисту населення.

Судом встановлено, що відпо відачем виплата щорічної доп омоги на оздоровлення позива чу проведена в травні 2008 року з а 2008 рік в розмірі - 100 грн. Ці обст авини підтверджуються довід кою управління праці та соці ального захисту населення (а .с. 9-10) та не оспорюються відпов ідачем.

Зазначена допомога на оздо ровлення виплачується управ лінням праці та соціального захисту населення в тих розм ірах, які встановлені постан овою KM України від 26.07.1996 року за № 836 "Про компенсаційні виплати особам, які постраждали внас лідок Чорнобильської катаст рофи" за період до 2005 року, та по становою KM України від 12.07.2005 рок у за № 562 "Про щорічну допомогу н а оздоровлення громадянам, я кі постраждали внаслідок Чор нобильської катастрофи" за п еріод з 2005 року.

Позивач просить суд стягну ти з відповідача на її корист ь недоплачену суму одноразов ої допомоги на оздоровлення виходячи з розміру мінімальн ої заробітної плати на момен т виплати.

В своїх письмових заперече ннях проти позову відповідач посилається на те, що компенс аційні виплати відповідно до Закону України „ Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Ч орнобильської катастрофи ви плачуються в порядку та розм ірах встановлених Кабінетом Міністрів України. В ст. 62 Зако ну України „ Про статус і соці альний захист громадян які п остраждали внаслідок Чорноб ильської катастрофи" зазначе но, що роз' яснення порядку з астосування цього Закону про водиться в порядку, визначен ому Кабінетом Міністрів Укра їни, рішення якого є обов' яз ковим для виконання міністер ствами та іншими центральним и органами державної виконав чої влади, всіма суб' єктами господарювання незалежно ві д їх відомчої підпорядковано сті та форми власності. ст. 63 За кону України „ Про статус і со ціальний захист громадян які постраждали внаслідок Чорно бильської катастрофи" закріп лює норму, якщо встановлюєть ся, що фінансування витрат, по в' язаних з реалізацією цьог о Закону залежить від фінанс ових ресурсів доходної части ни Державного бюджету Україн и. Згідно з частиною другою ст атті 95 Конституції України ви ключно Законами України про державний бюджет на відповід ні роки визначаються будь-як і видатки держави на загальн осуспільні потреби, розмір і цільове спрямування цих вид атків. Відповідно до пункту 5 с татті 51 Бюджетного Кодексу Ук раїни, розпорядники бюджетни х коштів беруть бюджетні зоб ов' язання та провадять вида тки тільки в межах бюджетних асигнувань. Згідно із статте ю 87 Бюджетного Кодексу Україн и видатки на державні програ ми з ліквідації наслідків Чо рнобильської катастрофи, зді йснюються у встановленому по рядку за рахунок наявних над ходжень до загального фонду державного бюджету в межах о бсягів призначень, передбаче них у Державному Бюджеті Укр аїни. Кабінет Міністрів Укра їни, виконуючи Закони Україн и про Державний Бюджет на від повідний рік, здійснює видат ки на реалізацію положень За кону України „ Про статус і со ціальний захист громадян, як і постраждали внаслідок Чорн обильської катастрофи" в меж ах асигнувань, затверджених Верховною Радою України. Виз нання Рішення Конституційно го суду України від 22.05.2008 № 10-рп н орм Закону України „ Про Держ авний бюджет на 2008 рік та про вн есення змін до деяких законо давчих актів", якими призупин ено норми Закону України „ Пр о статус і соціальний захист громадян, які постраждали вн аслідок Чорнобильської ката строфи", в частині виплат комп енсацій і допомог у розмірах відповідно до мінімальної з аробітної плати неконституц ійними, не надає законодавчо го права для застосування по казника мінімальної заробіт ної плати, визначеного відпо відно до ст. 3 Закону України „ Про оплату праці" у розмірах в ідповідно до ст. 76 Закону Укра їни „ Про Державний Бюджет Ук раїни на 2007 рік" та ст. 73 Закону У країни „ Про Державний бюдже т на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих акті в" розрахунковою величиною д ля визначення розмірів компе нсацій і допомог, передбачен их Законом України „ Про стат ус і соціальний захист грома дян, які постраждали внаслід ок Чорнобильської катастроф и", оскільки Кабінету Міністр ів України надано право вста новлювати розміри соціальни х виплат, які відповідно до за конодавства визначаються не залежно від розміру мінімаль ної заробітної плати, абсолю тних сумах у межах асигнуван ь, передбачених за відповідн ими бюджетними програмами.

Але з цими запереченнями ві дповідача суд не може погоди тися з наступних підстав.

Відповідно до ч.2 ст. 19 Консти туції України органи державн ої влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов' язані діяти ли ше на підставі, в межах повнов ажень та у спосіб, що передбач ені Конституцією та законами України.

За ст. 113 Конституції України KM України у своїй діяльності керується Конституцією і зак онами України, актами Презид ента України.

Згідно ч. 1 ст. 9 КАС України су д при вирішенні справи керує ться принципом законності, в ідповідно до якого органи де ржавної влади, органи місцев ого самоврядування, їхні пос адові і службові особи зобов ' язані діяти лише на підста ві, в межах повноважень та у сп осіб, що передбачені Констит уцією та законами України. Ро змір допомоги на оздоровленн я, визначений вказаними вище постановами KM України, супере чить вимогам ст. 48 Закону та ін шим нормам Законів.

Так, стаття 59 Закону України „ Про державний бюджет на 2008 рі к" визначає розмір мінімальн ої заробітної плати з 1 січня 2 008 року 515 грн., з 1 квітня 2008 року 525 г рн., з 1 жовтня 2008 року - 545 грн. та з 1 грудня 2008 року 605 гривень на міс яць.

В Законі України „ Про Держа вний бюджет на 2008 рік та про вне сення змін до деяких законод авчих актів України" розділ II пун. 28 підпункт 11 текст статті 4 8 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чо рнобильської катастрофи" вик ладено в такій редакції: „ Одн оразова компенсація учасник ам ліквідації наслідків авар ії на Чорнобильській АЕС, які стали інвалідами внаслідок Чорнобильської катастрофи, т а сім' ям, які втратили годув альника із числа осіб, віднес ених до учасників ліквідації наслідків аварії на Чорноби льській АЕС та смерть яких по в' язана з Чорнобильською ка тастрофою, щорічна допомога на оздоровлення виплачуєтьс я в порядку та розмірах, встан овлених Кабінетом Міністрів України". Викладена редакція ст. 48 Закону України "Про стату с і соціальний захист громад ян, які постраждали внаслідо к Чорнобильської катастрофи " рішенням Конституційного С уду України від 22 травня 2008 рок у № 10-рп /2008 визнано такою, що не в ідповідає Конституції Украї ни (є неконституційною).

ст. 95 Конституції України, н а яку посилається представни к відповідача, передбачено, щ о виключно законом про Держа вний бюджет України визначаю ться будь-які видатки держав и на загальносуспільні потре би, розмір, і цільове спрямува ння цих видатків.

Крім того, ст. 62 Закону Україн и "Про статус і соціальний зах ист громадян, які постраждал и внаслідок Чорнобильської к атастрофи", на яку також посил ається відповідач заперечую чи проти позову, надає Кабіне т Міністрів України право ви значати порядок застосуванн я цього Закону, але не делегує йому повноважень щодо визна чення розміру допомоги на оз доровлення, встановленої цим Законом.

Відповідно до ст. 71 Закону Ук раїни "Про статус і соціальни й захист громадян, які постра ждали внаслідок Чорнобильсь кої катастрофи" дія положень цього Закону не може призупи нятися іншими законами, крім законів про внесення змін до цього Закону.

Між тим, визначені постанов ою KM № 836 розміри щорічної допом оги на оздоровлення залишали ся тривалий час незмінними, х оча розмір мінімальної зароб ітної плати неодноразово змі нювався, а з 2005 року постановою KM № 562 розмір цієї допомоги був змінений, але всупереч ст. 48 За кону він також визначений у т вердій грошовій сумі.

Отже, оскільки закони Украї ни мають вишу юридичну силу н ад урядовими нормативними ак тами, то суд вважає, що при вир ішенні даного спору підлягаю ть застосуванню саме положен ня ст. 48 Закону "Про статус і соц іальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорно бильської катастрофи" та пол оження зазначених вище Закон ів про встановлення розміру мінімальної заробітної плат и, а не постанови KM України № 836 т а № 562.

Згідно ч.4 ст. 9 КАС України у р азі невідповідності нормати вно-правового акта Конституц ії України, закону України, мі жнародному договору, згода н а обов' язковість якого нада на Верховною Радою України, а бо іншому правовому акту суд застосовує правовий акт, яки й має вищу юридичну силу.

Отже, враховуючи наведене, у правління соцзахисту населе ння повинно було виплачувати позивачу щорічну допомогу н а оздоровлення виходячи із р озміру мінімальної заробітн ої плати на момент виплати.

На письмову заяву позивача від 22 квітня 2009 р. (а.с. 7) було нада но управлінням праці та соці ального захисту населення Во лодарської районної державн ої адміністрації офіційне пи сьмове роз' яснення щодо вип лати вказаної допомоги на оз доровлення та відмовлено в п роведенні перерахунку цієї д опомоги з тих же підстав що за значені у запереченні проти позову, що стверджується коп іями листів за № № 560, 558 від 27.04.2009 ро ку (ас. 8-10).

Таким чином, суд вважає за м ожливе визнати відмову відпо відача щодо перерахунку вказ аної грошової допомоги непра вомірною та стягнути на кори сть позивача з відповідача н едоотриману суму допомоги на оздоровлення із врахуванням мінімальної заробітної плат и на момент виплати допомоги за мінусом виплаченої допом оги, відповідно слідуючим ро зрахункам

рік виплат фактично виплачено підлягає сплаті згідно зак ону (грн.) розмір недоотриманої суми (грн.) 2008 рік 100грн. 525 X 5 2625 грн.-100 грн. Всього 226255 грн. 2525 грн.

На підставі ст. 4 Декрету КМ "Про державне мито" позивач звільнений від сплати судов ого збору на користь держави .

Відповідно до рішення двад цять шостої сесії п' ятого с кликання від 27 січня 2009 року Во лодарської селищної ради від повідач звільнений від сплат и державного мита.

Керуючись ст. ст. 19, 113 Конститу ції України, ст. 48, 62, 71 Закону Укр аїни "Про статус і соціальний захист громадян, які постраж дали внаслідок Чорнобильськ ої катастрофи", ст. 59 Закону Укр аїни „ Про Державний бюджет н а 2008 рік", ст. 55 Закону України „П ро Державний бюджет на 2009 рік", рішенням Конституційного Су ду України від 22 травня 2008 року № 10-рп /2008 ст. ст. 6, 9, 17, 89, 158-163, 185, 186 КАС Укр аїни, суд -

ПОСТАНОВИВ

Позов ОСОБА_1 про визн ання незаконною відмову суб' єкта владних повноважень вчи нити певні дії та стягнення н едоотриманої допомоги на озд оровлення - задовольнити.

Визнати відмову управлінн я праці та соціального захис ту населення Володарської ра йонної державної адміністра ції щодо перерахунку однораз ової грошової допомоги на оз доровлення за 2008 рік ОСОБА_1 виходячи з розміру мінімаль ної заробітної плати - неправ омірною.

Стягнути з управління прац і та соціального захисту нас елення Володарської районно ї державної адміністрації (К иївська область смт Володарк а, вул. Коцюбинського, 13) на кори сть ОСОБА_1 - 2525 грн. недоотри маної суми одноразової грошо вої допомоги за 2008 рік.

Постанова може бути оскарж ена до Київського апеляційно го адміністративного суду че рез Володарський районний су д протягом двадцяти днів піс ля подання заяви про апеляці йне оскарження, яка може бути подана до суду протягом деся ти днів з дня проголошення по станови.

СудВолодарський районний суд Київської області
Дата ухвалення рішення08.05.2009
Оприлюднено12.01.2011
Номер документу13404895
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-151/09

Ухвала від 22.12.2014

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Довга О.І.

Ухвала від 06.05.2014

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Довга О.І.

Постанова від 05.05.2009

Адміністративне

Тетіївський районний суд Київської області

Волошко Т.П.

Постанова від 08.05.2009

Адміністративне

Володарський районний суд Київської області

Ткаченко О.В.

Ухвала від 14.12.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Беспалов О.О.

Ухвала від 31.08.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Вівдиченко Т.Р.

Ухвала від 07.09.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Бистрик Г.М.

Постанова від 25.11.2009

Адміністративне

Пустомитівський районний суд Львівської області

Мусієвський Володимир Євгенович

Постанова від 27.07.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Глущенко Я.Б.

Постанова від 07.06.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Заяць В.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні