Постанова
від 05.05.2009 по справі 2-а-151/09
ТЕТІЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 2-а-151/09

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

5 травня 2009 року Тетіївськ ий районний суд Київської об ласті в складі: головуючого с удді: Волошко Т.П.

при секретарі: Козуб І.С.

за участю адвоката: ОСОБА _1

розглянувши в відкритому с удовому засіданні в м. Тетієв і адміністративну справу за адміністративним позовом: ОСОБА_2

до Управління праці та соц іального захисту населення Т етіївської районної державн ої адміністрації

про визнання відмови Управ ління праці та соціального з ахисту населення Тетіївсько ї районної державної адмініс трації щодо перерахунку сум державної соціальної допомо ги по догляду за дитиною до до сягнення нею трьохрічного ві ку неправомірною та стягненн я недоотриманих сум державно ї соціальної допомоги по дог ляду за дитиною до досягненн я нею трирічного віку за пері од 2007-2008 років, -

ВСТАНОВИВ:

Позивачка ОСОБА_2. зве рнулася до суду з даним позов ом, посилаючись на те, що вона є матір»ю дитини, ІНФОРМАЦІ Я_1, перебуває на обліку в Упр авлінні праці та соціального захисту Тетіївської райдерж адміністрації та отримує доп омогу по догляду за дитиною д о досягнення нею трирічного віку. В позові зазначила, що ві дповідно до ст. 15 Закону Украї ни «Про державну допомогу сі м»ям з дітьми» від 21.11.1992 року да на допомога повинна їй випла чуватися в розмірі прожитков ого мінімуму, встановлено дл я дітей віком до шести років. О днак, в порушення вимог зазна ченого Закону, з січня 2007 року д ана допомога їй виплачувалас я у значно нижчому розмірі, в з в»язку з чим позивачка зверн улася до Управління праці та соціального захисту Тетіївс ької районної державної адмі ністрації з вимогою про пров едення перерахунку, на що їй б уло відмовлено. Просить визн ати відмову управління праці та соціального захисту насе лення Тетіївської райдержад міністрації щодо перерахунк у позивачці сум зазначеної д опомоги неправомірною та стя гнути заборгованість з випла ти цієї допомоги за період 2007-20 08 років в сумі 5 186, 98 грн. та понесе ні судові витрати.

В судовому засіданні предс тавник позивача адвокат ОС ОБА_1 позовні вимоги підтри мав в повному обсязі. Пояснив , що позивачка зверталась до в ідповідача по питанню провед ення їй виплат у передбачено му законом розмірі, але їй бул о відмовлено.

Представник Управління пр аці та соціального захисту н аселення Тетіївської райдер жадміністрації Дзюбан К.В. пр оти позовних вимог заперечує з тих підстав, що належні до в иплати позивачці кошти випла чені в повному обсязі, постіл ьки ст. 15 Закону України „Про д ержавну допомогу сім"ям з діт ьми" вказує що допомога повин на призначатись не в розмірі прожиткового мінімуму, а в ро змірі, що дорівнює різниці мі ж прожитковим мінімумом, вст ановлених для працездатних о сіб, та середньомісячним сук упним доходом сім' ї. Постіл ьки позивачка не надала в Упр авління довідок про доходи ч ленів сім' ї, то їй допомога б ула нарахована, виходячи з мі німального розміру. Вказує, щ о при призначенні та здійсне нні виплат даної допомоги по зивачці Управління керувало ся постановою Кабінету Мініс трів України від 27 грудня 2001 ро ку № 1751, якою встановлено поряд ок призначення і виплати дер жавної допомоги сім»ям з діт ьми і зазначає, що дана постан ова є обов»язковою до викона ння Управлінням., в зв»язку з ч им

вважає, що УПСЗН Тетіївсько ї РДА діяло відповідно до вим ог закону та просить відмови ти в задоволенні позовних ви мог. Крім того, наполягає на за стосуванні ст. 99 КАС України, я кою передбачено, що для зверн ення до адміністративного су ду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюєт ься річний строк, який обчисл юється з дня, коли особа дізна лася або повинна була дізнат ися про порушення своїх прав , свобод чи інтересів.

Розглянувши матеріали спр ави, заслухавши пояснення пр едставника позивачки, предст авника відповідача суд вважа є, що позовні вимоги підлягаю ть частковому задоволенню ви ходячи з наступних підстав.

Із матеріалів справи вбача ється, що позивачка є матір' ю малолітньої дитини ОСОБА _6, ІНФОРМАЦІЯ_1, що підтве рджується свідоцтвом про нар одження дитини серії І-ОК № НОМЕР_1, виданого 9 жовтня 2006 р оку виконавчим комітетом Мар муліївської сільської ради В олодарського району, Київськ ої області і перебуває на обл іку в Управлінні праці та соц іального захисту населення Т етіївської районної державн ої адміністрації та отримує допомогу по догляду за дитин ою до досягнення нею трирічн ого віку.

Із довідки УПСЗН Тетіївськ ої райдержадміністрації № 67 в ід 9 лютого 2009 року встановлено , що позивачка отримала щоміс ячну грошову допомогу в таки х розмірах: з січня 2007 року по б ерезень 2007 року по - 122, 44 грн. щомі сячно, із квітня 2007 року по липе нь 2007 року по 129, 03 грн. щомісячно, за серпень 2007 року - 132, 64 грн., за ве ресень 2007 року - 134, 45 грн., за жовте нь 2007 року - 136, 13 грн., за листопад 20 07 року -140, 05 грн., із грудня 2007 року по грудень 2008 року по 144, 10 грн. щом ісячно, з урахуванням обмеже нь встановлених Законом Укра їни „Про Державний бюджет Ук раїни на 2007 рік" та аналогічним Законом України „Про держав ний бюджет України на 2008 рік".

ст. 1 Закону України « Про де ржавну допомогу сім»ям з діт ьми» передбачає, що громадян и України, в сім»ях яких вихов уються та проживають неповно літні діти, що мають право на д ержавну допомогу у випадках та на умовах, передбачених ци м Законом та іншими законами України. Порядок призначенн я і виплати державної допомо ги сім»ям з дітьми та перелік документів, необхідних для п ризначення допомоги за цим З аконом, встановлюються Кабін етом Міністрів України.

Відповідно до ст. 5 Закону Ук раїни « Про державну допомог у сім»ям з дітьми» зазначени й вид державної допомоги вип лачується органами соціальн ого захисту населення за міс цем проживання батьків.

Відповідно до ст. 15 Закону Ук раїни « Про державну допомог у сім»ям з дітьми» допомога п о догляду за дитиною до досяг нення нею трирічного віку на дається у розмірі встановлен ого законом прожиткового мін імуму для дітей віком до 6 рокі в. Допомога надається на кожн у дитину незалежно від кільк ості народжених (усиновлених , взятих під опіку) дітей у сім »ї, по догляду за якими призна чається допомога.

Крім того, судом встановлен о, що при призначенні та випла ті позивачці допомоги по дог ляду за дитиною до досягненн я нею трирічного віку відпов ідач керувався постановою Ка бінету Міністрів України від 27 грудня 2001 року № 1751 та новою ред акцію ст. 15 Закону України « Пр о державну допомогу сім»ям з дітьми», якою визначено, що до помога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічног о віку виплачується у розмір і, що дорівнює різниці між: з 1 с ічня 2008 року - 50 % прожиткового мі німуму, встановленого для пр ацездатних осіб та середньом ісячним сукупним доходом сім »ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців, а ле не менше як 130 гривень.

Суд не може погодитися з так ими діями відповідача по нар ахуванню та виплаті допомоги по догляду за дитиною до дося гнення нею трирічного віку з наступних підстав.

Відповідно до ч.2 ст. 19 Консти туції України органи державн ої влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов»язані діяти лиш е на підставі в межах повнова жень та у спосіб, що передбаче ні Конституцією та законами України.

Згідно ст. 46 Конституції Укр аїни соціальні виплати та до помоги, що є основним джерело м існування, мають забезпечу вати рівень життя, не нижчий в ід прожиткового мінімуму, вс тановленого законом.

Згідно ч. 1 ст. 9 КАС України су д при вирішенні справи керує ться принципом законності, в ідповідно до якого органи де ржавної влади, органи місцев ого самоврядування, їхні пос адові і службові особи, зобов »язані діяти лише на підстав і, в межах повноважень та у спо сіб, що визначені Конституці єю та законами України.

Розмір допомоги по догляду за дитиною, визначений вищев казаною постановою Кабінету Міністрів України, якою затв ерджено Порядок призначення цієї допомоги суперечить ви могам ст. 15 Закону України «Пр о державну допомогу сім»ям з дітьми» та іншим нормам Зако нів.

Оскільки закони України ма ють вищу юридичну силу над ур ядовими нормативними актами , суд вважає, що при вирішенні даного спору підлягають заст осуванню саме положення ст. 15 Закону України «Про державну допомогу сім»ям з дітьми», а н е постанови Кабінету Міністр ів України.

Так, в разі колізії між норм ативно-правовими актами Кабі нету Міністрів України та За конами України застосуванню підлягають саме положення з аконів України, які є актами в ищої юридичної сили

Згідно з ч.4 ст. 9 КАС України у разі невідповідності нормат ивно-правового акта Конститу ції країни, закону України, мі жнародному договору, згода н а обов»язковість якого надан а Верховною Радою України аб о іншому правовому акту суд з астосовує правовий акт, який має вищу юридичну силу.

Відповідно до п. 2 ст. 99 КАС Укр аїни передбачено річний стро к для звернення до суду за зах истом прав, свобод та інтерес ів, відповідачі наполягають на застосуванні даної статті , тому позовні вимоги розгляд аються з урахуванням вимог д аної статті, а саме за період 2 008 року.

Відповідно до ст. 22 Конститу ції України при прийнятті но вих законів або внесенні змі н до чинних законів не допуск ається звуження змісту та об сягу існуючих прав і свобод.

Рішенням Конституційного Суду України від 22.05.2008 року № 10/ р п було визначено, що зупиненн я законом про Державний бюдж ет України дії інших законів України щодо надання пільг, к омпенсацій і гарантій, внесе ння змін до інших законів Укр аїни, встановлення іншого(до даткового) правового регулюв ання відносин, ніж передбаче но законами України не відпо відають Конституції України . Конституційний Суд дійшов в исновку, що законом про Держа вний бюджет не можна вносити зміни до інших законів, зупин яти їх дію чи скасовувати їх, о скільки з об»єктивних причин , це створює протиріччя у зако нодавстві і як наслідок - скас ування та обмеження прав, сво бод людини і громадянина, у ра зі необхідності зупинення ді ї законів, внесення змін до ни х і доповнень, визнання їх неч инними мають використовуват ися окремі закони. Тому, полож ення п. 24 розділу П „Внесення з мін до деяких законодавчих а ктів України" Закону України „Про державний бюджет Украї ни на 2008 рік" та про внесення зм ін до деяких законодавчих ак тів України з 22.05.2008 року визнано неконституційними.

Рішення Конституційного С уду є обов»язковми до викона ння на території України є ос таточним і не може бути оскар женим, крім того дане рішення у цій справі має преюдиціаль не значення для сужів загаль ної юрисдикції при розгляді ними позовів у зв»язку з прав овідносинами, які виникли вн аслідок дії положень статей зазначених законів, що визна ні неконституційними.

Визнано неконституційними положення Закону України „П ро державний бюджет України на 2008 рік", який втратив чинніст ь з дня ухвалення Конституці йним Судом рішення, тому позо в підлягає частковому задово ленню за період з 1 червня 2008 ро ку по 31 грудня 2008 року.

Відповідно до ст. 73 Закону Ук раїни „Про Конституційний Су д України", якщо акти (закони т а інші правові акти Верховно ї Ради України, акти Президен та України, акти

Кабінету Міністрів Україн и, праві акти Верховної Ради А втономної Республіки Крим) а бо їх окремі положення визна ються такими, що не відповіда ють Конституції України, вон и оголошуються не чинними і в трачають чинність від дня пр ийняття Конституційним Судо м України рішення про їх неко нституційність.

Відповідно до ст. 58 Закону Ук раїни „Про державний бюджет на 2008 рік" та про внесення змін до деяких законодавчих актів України з 1 квітня 2008 року прож итковий мінімум на одну дити ну віком до 6 років встановлен ий 538 гривень, з 1 липня 2008 року -540 г ривень і з 1 жовтня 2008 року - 557 гри вень.

Таким чином, суд вважає за м ожливе визнати відмову відпо відача щодо перерахунку допо моги протиправною та стягнут и на користь позивача з відпо відача недоотриману суму доп омоги по догляду за дитиною д о досягнення трирічного віку з 1 червня 2008 року по 31 грудня 2008 р оку, виходячи із слідуючого р озрахунку

З урахуванням розміру прож иткового мінімуму на одну ос обу в розрахунку на місяць дл я дітей віком до 6 років в цей п еріод, сума заборгованості с тановить з 1 червня 2008 року по 1 л ипня 2008 року - 538 гр., з 1 липня 2008 рок у по 1 жовтня 2008 року 540 гр. х 3 = 1620 гр. , з 1 жовтня 2008 року по 31 грудня 2008 р оку 557 гр. х 3 = 1671 гр. Постільки поз ивачці відповідачем за цей п еріод було виплачено по 144, 10 гр . х 7 = 1008, 70 гр., то з врахуванням про веденої виплати на її корист ь необхідно стягнути 538 гр. + 1620 г р. + 1671 гр.= 3 829 - 1008, 70 гр. - 2820, 30 гр.

Відповідно до ст. 94 ч.3 КАС Укр аїни в разі, якщо адміністрат ивний позов задоволено частк ово, судові витрати, здійснен і позивачем, присуджуються й ому відповідно до задоволени х вимог.

Позивачка просила стягнут и з відповідача 5186 грн. 98 коп., по зов же задоволено на суму 2 820, 30 г р., що становить 54 % від заявлено ї суми. Судові витрати вона по несла в розмірі 201, 86 грн. (51, 86 грн. с удового збору + 150 грн. витрат на правову допомогу), тому з відп овідача на її користь необхі дно стягнути 110 гривен, а всьог о на користь позивачки підля гає стягненню 2930, 3 грн (2 820, 3 + 110).

Керуючись Законом України „Про державну соціальну доп омогу сім' ям з дітьми", Рішен ням Конституційного Суду Укр аїни від 22.05.2008 року № 10 / рп, ст. ст. 89 , 94, 99, 100, 158-163 КСА України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити част ково.

Визнати неправомірними ді ї Управління праці та соціал ьного захисту населення Теті ївської райдержадміністрац ії щодо виплати ОСОБА_2 ко штів в меншому розмірі ніж пе редбачено законом за період з 1 червня 2008 року по 31 грудня 2008 р оку.

Стягнути з управління прац і та соціального захисту нас елення Тетіївської райдержа дміністрації р/р 35417002000684 код 03193666, М ФО 821018 ГУ ДКУ в Київській облас ті та м. Києві на користь ОСО БА_2 1986 року народження, жител ьки АДРЕСА_1 2 820 (дві тисячі в ісімсот двадцять) гривень за боргованості по недоплачені й щомісячній грошовій допомо зі по догляду за дитиною до до сягнення нею трирічного віку за період з 1 червня 2008 року по 31 грудня 2008 року та 110 (сто десять) гривні судових витрат, а всьо го 2 930, 30 (дві тисячі дев»ятсот тр идцять) гривень 30 коп.

Постанова може бути оскарж ена до Київського апеляційно го адміністративного суду че рез Тетіївський районний суд протягом двадцяти днів післ я подання заяви про апеляцій не оскарження, яка може бути п одана до суду протягом десят и днів з дня проголошення пос танови.

СудТетіївський районний суд Київської області
Дата ухвалення рішення05.05.2009
Оприлюднено30.03.2011
Номер документу14414960
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-151/09

Ухвала від 22.12.2014

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Довга О.І.

Ухвала від 06.05.2014

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Довга О.І.

Постанова від 05.05.2009

Адміністративне

Тетіївський районний суд Київської області

Волошко Т.П.

Постанова від 08.05.2009

Адміністративне

Володарський районний суд Київської області

Ткаченко О.В.

Ухвала від 14.12.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Беспалов О.О.

Ухвала від 31.08.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Вівдиченко Т.Р.

Ухвала від 07.09.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Бистрик Г.М.

Постанова від 25.11.2009

Адміністративне

Пустомитівський районний суд Львівської області

Мусієвський Володимир Євгенович

Постанова від 27.07.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Глущенко Я.Б.

Постанова від 07.06.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Заяць В.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні