Рішення
від 26.09.2006 по справі 32/279
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

32/279

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

26.09.06р.

Справа № 32/279

За позовом: Відкритого акціонерного товариства «Ул'янівське хлібоприймальне підприємство» с.м.т. Васильківка   

До: Виконавчого комітету Васильківської селищної ради , с.м.т. Васильківка   

Третя особа-1 без самостійних вимог на стороні позивача: Регіональне відділення ФДМУ по Дніпропетровській області ,м. Дніпропетровськ  

Третя особа-2 без самостійних вимог на стороні позивача: Комунальне підприємство «Синельниківське міжміське бюро технічної інвентаризації », м. Синельникове

Про: спонукання виконати дії                                                                                

                    Суддя  Васильєв О.Ю.             

ПРЕДСТАВНИКИ:

Від позивача :  Зибін А.О. (арбітражний керуючий );

Від відповідача : не з'явився ;

Від третьої особи -1 : Кривцова Є.І. ( дов. № 57 від 22.08.05 р.) , Зуєва Н.В.  ( дов. № 12 від 20.03.06 р. ),  Зелена А.Г. ( дов. № 83 від 09.12.05 р. );

Від третьої особи -2 : не з'явився

                                                               

СУТЬ СПОРУ:

             Позивач ( ВАТ «Ул'янівське хлібоприймальне підприємство»  ) звернувся з позовом до  Виконавчого комітету Васильківської селищної ради про спонукання прийняти до комунальної власності об'єкти державного житлового фонду ,які не увійшли до ліквідаційної маси підприємства –банкрута .В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те , що відповідач безпідставно ( в порушення вимог ст.26 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом») відмовив йому в прийманні спірних об'єктів до комунальної власності територіальних громад без додаткових умов.

 Відповідач ( Виконавчий комітет Васильківської селищної ради ) відзиву на позов та витребуваних судом матеріалів не надав , до судових засідань не з'явився , незважаючи на ту обставину , що про час та місце судових засідань був своєчасно повідомлений судом ( про що свідчить наявне в матеріалах справи повідомлення про вручення 20.07.06 р. копії ухвали суду про порушення провадження у справі ) .

 Регіональне відділення ФДМУ по Дніпропетровській області ( третя особа-1 ) підтвердило , що державний житловий фонд не увійшов до статутного фонду Відкритого акціонерного товариства «Ул'янівське хлібоприймальне підприємство» , а був лише переданий йому на баланс ; та у зв'язку із банкрутством товариства підлягає передачі у комунальну власність.

   Комунальне підприємство «Синельниківське міжміське бюро технічної інвентаризації »                     ( третя особа-2 ) , залучено до участі у справі за власною ініціативою суду , явку повноважного представника до судових засідань не забезпечила ; в письмових поясненнях  щодо позову зазначила , що житловий будинок по вул.Будьоного,127а приватизований ; а в житловому будинку по вул.Будьоного,127  неприватизована лише квартира № 10 .При цьому  витребуваних судом матеріалів –право встановлювальних документів на спірні об'єкти нерухомості  не надала .

  За клопотанням сторін строк вирішення спору у справі ухвалою суду від 12.09.06 р. було продовжено до 01.10.06 р.

                    Заслухавши пояснення  наявних представників  сторін , дослідивши матеріали справи, господарський суд, -

ВСТАНОВИВ:

    Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 21.12.04 р. у справі                            № Б 24/126/04  ВАТ «Ул'янівське хлібоприймальне підприємство» було визнане банкрутом ,відкрита ліквідаційна процедура. Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 28.03.06 р. у справі № Б 24/126/04 задоволено клопотання ліквідатора Зибіна А.О. та строк ліквідаційної процедури продовжено до 03.07.06 р. у зв'язку із  не вирішенням питання про передачу державного житлового фонду , що не увійшло до статутного фонду ВАТ «Ул'янівське хлібоприймальне підприємство»під час його приватизації , до комунальної власності .

 У ході проведення ліквідаційної процедури ліквідатором було встановлено , що у процесі приватизації ВАТ «Ул'янівське хлібоприймальне підприємство»на баланс підприємства  був переданий , але не увійшов до статутного фонду , державний житловий фонд : багатоквартирні будинки по вул. Будьоного,127; по вул. Будьоного ,127а; по вул. Озерній , 6 та по                           вул. Озерній , 8 в с.м.т. Васильківка .

  Ліквідатор листом від 24.06.05 р. № 69/1 звернувся до Виконкому Васильківської селищної ради про прийняття наступних об'єктів державного житлового фонду до комунальної              власності ( серед яких ) і багатоквартирні будинки по вул. Будьоного,127; по                                    вул. Будьоного ,127а; по вул. Озерній , 6  в с.м.т. Васильківка .

 Як вбачається із змісту відповіді Васильківського селищного голови на адресу арбітражного керуючого Зибіна А.О. ( вих.. № № 459 від 07.09.05 р. ) , орган місцевого самоврядування готовий взяти на баланс житловий будинок по вул. Будьонного ,127 в селищі Васильківка за умови , якщо ВАТ «Ул'янівське хлібоприймальне підприємство» ліквідує всі недоліки , які накопичилися за час існування будинку ,  а саме : проведе ремонт каналізаційної мережі  та здійснить ремонт каналізаційного колодязя біля вищезгаданого будинку. Стосовно будинку                № 127а по вул. Будьонного та будинку № 6 по вул. Озерна , відповідач повідомив позивача , що вони приватизовані у 2001 році громадянами , які мають свідоцтва на право власності на вищезгадані будівлі , тому відсутні підстави у процедурі передачі.

   Як вбачається із змісту письмових пояснень КП «Синельниківське міжміське бюро технічної інвентаризації »   від 21.09.06 р. № 170 , що надійшли на адресу суду 26.09.06 р. :   житловий будинок по вул.Будьоного,127а приватизований ; а в житловому будинку по вул.Будьоного,127  неприватизована лише квартира № 10 .                

      

 Згідно з вимогами ст.26 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» , усі   види  майнових  активів  (майно  та  майнові  права) банкрута,  які  належать  йому  на  праві  власності  або  повного господарського  відання  на дату відкриття ліквідаційної процедури та виявлені в ході ліквідаційної процедури,  включаються до складу ліквідаційної  маси,  за  винятком  об'єктів  державного житлового фонду,  в тому числі гуртожитків,  дитячих дошкільних закладів  та об'єктів   комунальної  інфраструктури,  які  в  разі  банкрутства підприємства передаються в порядку,  встановленому законодавством,до  комунальної  власності  відповідних  територіальних громад без додаткових умов і фінансуються в установленому порядку.

      Порядок  передачі  в   комунальну власність  загальнодержавного  житлового  фонду,  що  перебував  у повному  господарському  віданні  або  в  оперативному  управлінні підприємств,  установ  та  організацій  (далі  - відомчий житловий фонд), у разі банкрутства,  зміни форми власності  або  ліквідації цих підприємств, установ та організацій визначений у «Положенні            про порядок передачі в комунальну власність загальнодержавного житлового фонду, що перебував  у повному господарському віданні або в оперативному управлінні підприємств, установ та організацій »( затвердженому Постановою КМУ від 06.11.1995 р. № 891 ).

 Згідно з п.2 якого , передачі в комунальну власність підлягають житлові будинки відомчого житлового фонду .Відомчий житловий фонд передається у власність відповідних міст, селищ і сіл безплатно .Разом з  відомчим  житловим  фондом  передаються  відповідним комунальним підприємствам зовнішні мережі електро-, тепло-, газо-, водопостачання і водовідведення,  а також будівлі,  призначені для обслуговування цього фонду (бойлерні, котельні,   каналізаційні та водопровідні споруди,   вбудовані    і   прибудовані   приміщення, обладнання тощо). ( п.3)  

  Відповідно до вимог Закону України  «Про приватизацію державного житлового                             фонду»: приватизація  державного    житлового    фонду    (далі     - приватизація) - це відчуження квартир (будинків), кімнат у квартирах та одноквартирних будинках, де мешкають два і більше наймачів, та належних до них господарських споруд і приміщень (підвалів, сараїв і т. ін.) державного житлового фонду на користь громадян України.   Державний житловий фонд - це житловий фонд місцевих Рад народних депутатів та житловий фонд, який знаходиться у повному господарському віданні чи оперативному управлінні державних підприємств,  організацій,  установ ( ст.1 ) . Приватизація  державного  житлового  фонду   здійснюється уповноваженими на це органами, створеними місцевою державною адміністрацією, та органами місцевого самоврядування, державними підприємствами, організаціями, установами, у повному господарському віданні або оперативному управлінні яких знаходиться державний житловий фонд. Передача займаних квартир (будинків) здійснюється в спільну сумісну або часткову власність за письмовою згодою всіх повнолітніх членів сім'ї, які постійно мешкають в даній квартирі (будинку), в тому числі тимчасово відсутніх, за якими зберігається право на житло, з обов'язковим визначенням уповноваженого власника квартири  (будинку). Передача квартир (будинків) у власність громадян здійснюється на підставі рішень відповідних органів приватизації, що  приймаються не пізніше місяця з дня одержання заяви громадянина.  Підготовку та оформлення документів про передачу у власність громадян квартир (будинків) може бути покладено на спеціально створювані органи приватизації (агентства, бюро, інші підприємства). Передача квартир (будинків) у власність громадян з доплатою, безоплатно чи з компенсацією відповідно до статті 5 цього Закону оформляється свідоцтвом про право власності на квартиру (будинок), яке реєструється в органах приватизації і не потребує нотаріального посвідчення. Державний житловий фонд, який знаходиться у повному господарському віданні або оперативному управлінні державних підприємств, організацій та установ, за їх бажанням може передаватись у комунальну власність за місцем розташування будинків з наступним здійсненням їх приватизації органами місцевої державної адміністрації та місцевого самоврядування згідно з вимогами цього Закону.  В разі банкрутства підприємств, зміни форми власності або ліквідації підприємств, установ, організацій, у повному господарському віданні яких перебуває державний житловий фонд, останній (у тому числі гуртожитки) одночасно передається у комунальну власність відповідних міських, селищних, сільських Рад народних депутатів. (стаття 8 цього Закону ) .

   Відповідно до ст.10 цього Закону : утримання приватизованих квартир  (будинків)  здійснюється за рахунок коштів їх власників згідно з Правилами користування приміщеннями жилих будинків та прибудинкових територій, які затверджуються Кабінетом Міністрів України, незалежно від форм власності на них. Власники квартир багатоквартирних будинків є співвласниками допоміжних приміщень будинку, технічного обладнання, елементів зовнішнього благоустрою і зобов'язані брати участь у загальних витратах, пов'язаних з утриманням будинку і прибудинкової території відповідно до своєї частки у майні будинку. Допоміжні приміщення (кладовки, сараї і т. ін.) передаються у власність квартиронаймачів безоплатно і окремо приватизації не підлягають. (  Офіційне тлумачення положень пункту 2 статті 10 див. в Рішенні Конституційного Суду N 4-рп/2004 ( v004p710-04 ) від 02.03.2004 ) . Для забезпечення ефективного використання приватизованих квартир та управління ними власники квартир (будинків) можуть створювати товариства або об'єднання індивідуальних власників квартир і будинків. У багатоквартирному будинку, квартири якого не повністю приватизовані, між товариством (об'єднанням) індивідуальних власників квартир і власниками неприватизованих квартир укладається угода про спільне володіння будинком та дольову  участь  у  витратах  на  його  утримання.  Державні комунальні підприємства по обслуговуванню та ремонту житла зобов'язані здійснювати обслуговування та ремонт приватизованого житла, надавати мешканцям комунальні та інші послуги за державними розцінками і тарифами. Контроль за додержанням розцінок і тарифів здійснюють фінансові органи. Колишні  власники  (їх  правонаступники),  які   володіли багатоквартирними будинками до моменту приватизації, зобов'язані брати участь у фінансуванні їх ремонту та сприяти організації його проведення у порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України. Спори,  що виникають з цього питання, вирішуються судом.

          

  З урахуванням вищезазначеного , суд дійшов висновку про те , що з часу приватизації громадянами всіх квартир у житловому будинку по вул.Будьоного,127а ; та в житловому будинку по вул.Будьоного,127  ( за виключенням квартири № 10 ) ; форма власності зазначених квартир змінилася із державної на приватну власність їх мешканців ( що скористалися своїм правом на приватизацію цих квартир ) ; а тому до комунальної власності   відповідно до вимог вищезазначених нормативних актів може бути передана лише квартира  № 10 в будинку  по вул.Будьоного,127  в с.м.т. Васильківка.            

На підставі вищезазначенрого , керуючись вимогами ст. 26 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» ; «Положення  про порядок передачі в комунальну власність загальнодержавного житлового фонду, що перебував  у повному господарському віданні або в оперативному управлінні підприємств, установ та організацій »( затвердженому Постановою КМУ від 06.11.1995 р. № 891 ) ; Закону України «Про приватизацію державного житлового фонду» ; ст.ст.49,82-85 ГПК України , суд ,-

            

ВИРІШИВ :

  1. Відповідачу –Виконавчому комітету Васильківської селищної ради  Дніпропетровської області  ( 52600, Дніпропетровська область , с.м.т. Васильківка, вул. Першотравнева,140 , код ЄДРПОУ 04338285 )  на протязі 20 днів з часу набрання рішенням законної сили прийняти у комунальну власність без додаткових умов від позивача - Відкритого акціонерного товариства «Ул'янівське хлібоприймальне підприємство»( 52600, Дніпропетровська область , с.м.т. Васильківка , вул. Будьонного,129 ,код ЄДРПОУ 00953711) , квартиру № 10 в багатоквартирному будинку по вул. Будьоного,127  в с.м.т. Васильківка .

Видати відповідний наказ після набрання рішенням чинності .

2. В іншій частині позовних вимог відмовити.

Суддя                                                                                                      Васильєв О.Ю.

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення26.09.2006
Оприлюднено22.08.2007
Номер документу151660
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —32/279

Ухвала від 14.10.2010

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Васильєв Олег Юрійович

Ухвала від 14.03.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Хрипун О.О.

Ухвала від 19.06.2012

Господарське

Вищий господарський суд України

Божок В.С.

Ухвала від 16.05.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Хрипун О.О.

Ухвала від 06.04.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Хрипун О.О.

Ухвала від 06.04.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Хрипун О.О.

Ухвала від 09.04.2012

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Суховий В.Г.

Ухвала від 14.03.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Хрипун О.О.

Рішення від 21.02.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Підченко Ю.О.

Ухвала від 01.02.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Підченко Ю.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні