Рішення
від 18.06.2008 по справі 32/279
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

32/279

 

ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД  міста КИЄВА01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б     тел.230-31-34

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

справа №  32/279

18.06.08

За позовом       Товариства з обмеженою відповідальністю «Євро-буд-Сервіс»

До                      Товариства з обмеженою відповідальністю «Портал»Державної Закупівлі України»

Про                        стягнення 25 000,00 грн.

                                                                                                        Суддя  Хрипун О.О.

Представники:

Від позивача              Уліганинець П.П.–предст.

Від відповідача                    не з'явився,           

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Євро-буд-Сервіс»звернулось до Господарського суду міста Києва з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Портал»Державні Закупівлі України»про стягнення оплаченого завдатку у розмірі 25 000,00 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що позивач брав участь в тендерній процедурі на закупівлю робіт по будівництву загальноосвітньої школи с. Наліпимо, але  тендерною комісією його тендерна пропозиція була відхилена, як така, що не відповідає тендерній документації. Грошові кошти у розмірі 25 000,00 грн., перераховані відповідачу, як консультанту торгів, у вигляді завдатку з витрат, пов'язаних з укладанням договору, позивачу не повернуті. Письмове звернення позивача з цього питання відповідачем залишено без уваги.

Відповідач відзив на позов  не  надав,  вимог суду, викладених в ухвалі від 05.06.2008 про порушення провадження у справі, не виконав, представника в судове засідання не направив.

Відповідно до ст. 75 Господарського процесуального кодексу України спір розглядається за наявними у справі матеріалами.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача,  Господарський суд міста Києва  -

ВСТАНОВИВ:

Законом України «Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти»№ 1490-ІІІ від 22.02.2000, який був чинним на час участі позивача у тендерній процедурі, встановлені правові та економічні засади здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за рахунок  державних коштів.

Відповідно до ч. 1 ст. 2 вказаного Закону, цей Закон застосовується до всіх закупівель товарів, робіт і послуг, що повністю або частково здійснюються за рахунок державних коштів, за умови, що вартість предмета закупівлі для товару (товарів), послуги (послуг) становить або перевищує 20 тисяч гривень, а для робіт - 50 тисяч гривень.

Для організації та проведення процедур закупівлі товарів, робіт та послуг за державні кошти  створюються тендерні комітети на засадах колегіальності у прийнятті рішень, відсутності конфлікту інтересів членів тендерного комітету та їх неупередженості (ст. 12 Закону).

В порядку, передбаченому Законом України «Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти», всім учасникам торгів надається  (надсилається) тендерна документація.

Статтею 1 вказаного Закону визначено, що тендерна документація - документація, яка готується замовником та передається учасникам для підготовки ними тендерних пропозицій щодо предмету закупівлі, визначеного замовником відповідно до цього  Закону.

Відповідно до ч. 1 ст. 21 Закону України «Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти»тендерна документація повинна містити:

- інструкцію щодо підготовки тендерних пропозицій;

- перелік критеріїв, які висуваються тендерним комітетом з метою оцінки відповідності учасників встановленим кваліфікаційним вимогам;

- інформацію про необхідність документального підтвердження відповідності учасників встановленим кваліфікаційним вимогам;

- інформацію про характер і необхідні технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі:

- відповідну технічну специфікацію, плани, креслення, малюнки, підготовлені відповідно до частин другої та третьої цієї статті;

- кількість товару;

- місце, де мають бути виконані роботи чи надані послуги;

- додаткові послуги, які мають бути надані;

- строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг;

- перелік критеріїв та методику їх оцінки для визначення найкращої тендерної пропозиції;

- зазначення основних умов, які обов'язково будуть включені до договору  про закупівлю;

- опис окремої частини або частин предмета закупівлі, щодо яких можуть бути подані тендерні пропозиції у разі, якщо учасникам дозволяється подати тендерні пропозиції тільки стосовно частини товарів, робіт чи послуг, що закуповуються;

- спосіб оцінки і порівняння альтернативних тендерних пропозицій;

- методику розрахунку ціни тендерної пропозиції із зазначенням того,  чи повинна вона включати інші елементи, крім вартості самих товарів,  робіт чи послуг,  наприклад, витрати на транспортування, страхування,  навантаження,  розвантаження, сплату митних тарифів, податків тощо;

- інформацію про валюту (валюти), у якій (яких) має бути розрахована і зазначена ціна тендерної пропозиції;

- зазначення мови (мов), якою (якими) мають бути складені тендерні пропозиції;

- вимоги замовника щодо надання тендерного забезпечення та забезпечення виконання договору про закупівлю;

- умови повернення чи неповернення тендерного забезпечення;

- зазначення способу, місця та кінцевого строку подання тендерних пропозицій;

- виклад процедури надання роз'яснень щодо тендерної документації, а також повідомлення про намір замовника провести збори учасників;

- зазначення строку, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними;

- зазначення місця, дати та часу розкриття тендерних пропозицій;

- зазначення прізвища, посади та адреси однієї чи кількох посадових осіб або інших працівників замовника, уповноважених здійснювати зв'язок із учасниками;

- інформацію про додаткові умови, необхідні для акцепту тендерної пропозиції;

- іншу інформацію, яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації; шкалу розрахунку кроку торгів чи редукціону.

З матеріалів справи вбачається, що позивач взяв участь в тендерній процедурі на закупівлю робіт по будівництву загальноосвітньої школи с. Наліпимо, організованою Управлінням капітального будівництва Закарпатської обласної державної адміністрації.

Відповідно до п. 31 «Додаткові умови»Тендерної документації торгів (тендеру) на закупівлю робіт - будівництво загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів (Ужгород 2006)  на Учасника-переможця торгів, відповідно до ст. 527, 528, 623, 903, 904 ЦК України, ст. 12, 26, 29, 34 Закону України «Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти»покладаються всі витрати, пов'язані з укладанням договору у сумі 25 000,00 грн.  Зазначена сума на підставі ст. 546, 570 ЦК України сплачується кожним учасником торгів на рахунок Консультантів торгів, як завдаток, у строк не пізніше ніж 2 робочі доби до фактичної дати розкриття тендерної пропозиції. У разі обрання Учасника торгів переможцем, що підтверджується акцептом тендерної пропозиції, завдаток зараховується, як оплата витрат, пов'язаних з укладанням договору, що мають бути сплачені Консультанту відповідно до укладеної між Замовником та Консультантом угоди (договір на користь третьої особи). Завдаток повертається Учаснику торгів, якого не було обрано переможцем, впродовж 15 робочих днів з моменту укладання договору.

У відповідності до ч. 1 ст. 546 Цивільного кодексу України виконання зобов'язання може забезпечуватися неустойкою, порукою, гарантією, заставою, притриманням, завдатком.

Завдатком є грошова сума або рухоме майно, що видається кредиторові боржником у рахунок належних з нього за договором платежів, на підтвердження зобов'язання і на забезпечення його виконання (ч. 1 ст. 570 ЦК України).

Матеріалами справи встановлено, що 24.11.2006 ТОВ «Портал»Державні закупівлі України»виставлений рахунок–фактура № 3-480104806 щодо оплати витрат, пов'язаних з укладанням договору (завдаток) з Управлінням капітального будівництва Закарпатської ОДА, на суму 25 000,00 грн., в тому числі ПДВ 4 166,67грн., який був оплачений позивачем 23.01.2007 платіжним дорученням № 48.

18.05.2007 Тендерним комітетом Управління капітального будівництва Закарпатської області на адресу позивача направлено Повідомлення про відміну торгів (вих. № 01-15/121), яким  товариству повідомили про відхилення його тендерної пропозиції, як такої, такої, що не відповідає умовам тендерної документації. На підставі п. 1 ст. 28 Закону України «Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти»тендерний комітет Управління капітального будівництва прийняв рішення про відміну торгів.

Листом від 08.01.2008 у зв'язку з відміною торгів позивач звернувся до відповідача з вимогою про повернення завдатку у розмірі 25 000,00 грн., сплаченого згідно з рахунком –фактурою № 3-480104806 від 24.11.2006.

Відповідно до ч. 3 ст. 571 ЦК України у разі припинення зобов'язання до початку його виконання або  внаслідок неможливості його виконання завдаток підлягає поверненню.

Відповідач відповіді на лист від 08.01.2008 позивачу не надав, грошові кошти у розмірі 25 000,00 грн., перераховані позивачем у вигляді завдатку з оплати витрат, пов'язаних з укладанням договору, не повернув.

Відповідно до ст. 33 ГПК України кожна сторона повинна довести обставини, на які вона посилається, як на підставу своїх вимог чи заперечень.

Враховуючи викладене, вимоги позивача визнаються судом обґрунтованими  та підлягають задоволенню.

Витрати по оплаті державного мита та інформаційно-технічного забезпечення судового процесу відповідно до ст. 49 ГПК України покладаються на відповідача

Керуючись ст. ст. 33, 49, 82-85 ГПК України, Господарський суд міста Києва, -

В И Р І Ш И В :

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Портал»Державні Закупівлі України»(02217, м. Київ, вул. Закревського, 22, код 32913703, рахунок 2600114100 в «Райфайзенбанк Аваль»м. Київ, МФО 380805, або з іншого виявленого державним виконавцем рахунку) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Євро-буд-Сервіс»(89300,            м. Свалява, вул. Мукачівська, 1/8, код ЗКПО 32787090, рахунок 26006608106001 в ЗФ АБ «Брокбізнес банк», МФО 312668) 25 000 (двадцять п'ять тисяч) 00 грн., 250 (двісті п'ятдесят) грн. державного мита та 118 (сто вісімнадцять) грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

Рішення набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня підписання рішення, оформленого відповідно до ст. 84 ГПК України.

Видати наказ після набрання рішення законної сили.

Суддя                                    О.О.Хрипун

                                                                                                                Дата підписання рішення: 16.07.2008

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення18.06.2008
Оприлюднено26.11.2008
Номер документу2365624
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —32/279

Ухвала від 14.10.2010

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Васильєв Олег Юрійович

Ухвала від 14.03.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Хрипун О.О.

Ухвала від 19.06.2012

Господарське

Вищий господарський суд України

Божок В.С.

Ухвала від 16.05.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Хрипун О.О.

Ухвала від 06.04.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Хрипун О.О.

Ухвала від 06.04.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Хрипун О.О.

Ухвала від 09.04.2012

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Суховий В.Г.

Ухвала від 14.03.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Хрипун О.О.

Рішення від 21.02.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Підченко Ю.О.

Ухвала від 01.02.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Підченко Ю.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні