Постанова
від 05.03.2009 по справі 2-а-2638/09
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2-а-2638/09

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 березня 2009 року м. Полтава

Полтавський окружний ад міністративний суд у складі:

головуючого - судді Чесно кової А.О.

при секретарі - Гришко Т.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Полта ві справу за адміністративни м позовом ОСОБА_1 до Голов ного управління Пенсійного ф онду України в Полтавській о бласті, Управління Пенсі йного фонду України Ленінськ ого району в м. Полтаві про нар ахування щомісячної державн ої соціальної допомоги дитин и війни, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач ОСОБА_1 звер нувся до Полтавського окружн ого адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління Пенсій ного фонду України в Полтавс ькій області про нарахування щомісячної державної соціал ьної допомоги дитини війни, я ким просив зобов' язати відп овідачів нарахувати та випла тити йому, як дитині війни, нед осплачену щомісячну державн у соціальну допомогу в сумі 2 733 грн. 30 коп. за період з 2006 по 2007 ро ки.

В обґрунтування своїх позо вних вимог позивач посилався на те, що він належить до соці альної категорії «Дитина вій ни» і відповідно до ст. 6 Закон у України «Про соціальний за хист дітей війни» з 01 січня 2006 р оку по 31 грудня 2007 року має прав о на отримання соціальної до помоги в розмірі 30% від мініма льного розміру пенсії за вік ом.

Відповідачі всупереч Ріше ння Конституційного Суду Укр аїни № 6-рп/2007 від 09 липня 2007 року, я ким були визнані неконституц ійними окремі положення Зако ну України «Про Державний бю джет України на 2007 рік», в тому числі й щодо зупинення ст. 6 За кону України «Про соціальний захист дітей війни», не здійс нили нарахування та виплату відповідного підвищення до п енсії.

Відповідачі надали запере чення на позов, в яких просять суд в задоволенні позову від мовити. В обґрунтування свої х доводів зазначили, що Рішен ня Конституційного Суду Укра їни № 6-рп/2007 від 09 липня 2007 року ст осувалось лише Закону Україн и «Про Державний бюджет Укра їни на 2007 рік», рішень щодо неко нституційності Закону Украї ни «Про Державний бюджет Укр аїни на 2006 рік» Конституційни м Судом України не приймалос ь. Таким чином, на думку відпов ідачів Рішення Конституційн ого Суду України № 6-рп/2007 від 09 л ипня 2007 року зворотної дії в ча сі не має, а тому на період до 09 липня 2007 року не поширюється.

Крім того, відповідачі вваж ають свої дії щодо невиплати позивачу доплати до пенсії, п ередбаченої ст. 6 Закону Украї ни «Про соціальний захист ді тей війни» правомірними чере з невизначеність на законода вчому рівні органу на який по кладено обов' язок здійснен ня таких виплат особам, які ма ють статус дитини війни, за ра хунок яких коштів повинні зд ійснюватися ці виплати та як ий розмір мінімальної пенсії за віком необхідно застосов увати при обчисленні таких д оплат. При цьому відповідачі зазначили про необґрунтован ість доводів позову щодо зас тосування до спірних правові дносин ст.. 28 Закону України «П ро загальнообов' язкове дер жавне пенсійне страхування» , оскільки розмір мінімально ї пенсії за віком, встановлен ий абзацом 1 ч.1 цієї статті зас тосовується виключно для виз начення розмірів пенсії, при значених за цим Законом.

Ухвалою Полтавського окру жного адміністративного суд у від 22 серпня 2008 року залучено до участі у справі в якості др угого відповідача Управлі ння Пенсійного фонду Украї ни Ленінського району в м. Пол таві.

В судове засідання позив ач не з' явився, про час та міс це слухання справи повідомля вся належним чином, надав до с уду клопотання про розгляд с прави у його відсутність.

В судове засідання відпові дач Управління Пенсійно го фонду України Ленінського району в м. Полтаві не з' яви вся, про час та місце слухання справи повідомлявся належни м чином, про що свідчить розпи ска, яка знаходиться в матері алах справи, надав до суду кло потання про розгляд справи б ез участі представника Упр авління.

Суд вважає можливим розгля нути справу у відсутність ст орін на підставі наявних в ні й доказів.

Суд, вивчивши та дослідивши матеріали справи, приходить до висновку, що позов підляга є частковому задоволенню з н аступних підстав.

Судом встановлено, що по зивач є дитиною війни в розум інні ст. 1 Закону України «Про соціальний захист дітей війн и.

Відповідно до ст. 6 Закону України «Про соціальний зах ист дітей війни», дітям війни пенсії або щомісячне довічн е грошове утримання чи держа вна соціальна допомога, що ви плачується замість пенсії, п ідвищуються на 30 відсотків мі німальної пенсії за віком.

Законом України «Про Дер жавний бюджет України на 2006 рі к» від 20 грудня 2005 року дія стат ті 6 Закону України «Про соціа льний захист дітей війни» бу ла призупинена на 2006 рік.

Відповідно до Закону Укр аїни «Про внесення змін до За кону України «Про Державний бюджет України на 2006 рік» від 19 січня 2006 року до статті 110 Закон у України «Про Державний бюд жет України на 2006 рік» було вне сено зміни, якими установлен о, що пільги дітям війни, перед бачені абзацом сьомим статті 5 Закону України «Про соціаль ний захист дітей війни» запр оваджуються з 01 січня 2006 року, а статтею 6, - у 2006 році поетапно, з а результатами виконання бюд жету у першому півріччі, у пор ядку, визначеному Кабінетом Міністрів України за погодже нням з Комітетом Верховної Р ади України з питань бюджету .

Проте, у 2006 році пільги, вст ановлені ст.. 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» запроваджені не були .

Закони України «Про Держ авний бюджет на 2006 рік» від 20 гр удня 2005 року та «Про внесення з мін до Закону України «Про Де ржавний бюджет на 2006 рік» від 19 січня 2006 року неконституційн ими не визнані та діяли протя гом 2006 року.

Таким чином, відповідно до вищезазначених Законів у відповідачів не було підстав нараховувати та сплачувати позивачеві доплату до пенсії , передбачену ст. 6 Закону Укра їни «Про соціальний захист д ітей війни», оскільки до 15 бер езня 2006 року дію зазначеної но рми було зупинено, а потім пер едбачені нею виплати не запр оваджені.

Крім того, надаючи перев агу Законам України „ Про Дер жавний бюджет на 2006 рік ” від 20 г рудня 2005 року та „ Про внесення змін до Закону України „ Про Д ержавний бюджет на 2006 рік ” від 19 січня 2006 року, суд виходить з т ого, що закони є актами єдиног о органу законодавчої влади - Верховної Ради України. Ко нституція України не встанов лює пріоритету в застосуванн і того чи іншого закону, в тому числі залежно від предмета п равового регулювання. Немає такого закону України, який б и регулював питання подоланн я колізії норм законів, що маю ть однакову юридичну силу.

Конституційний Суд Укра їни у п.3 мотивувальної частин и рішення від 03 жовтня 1997 року № 4-зп (справа про набуття чинно сті Конституцією) зазначив: ?о нкретна сфера суспільних від носин не може бути водночас в регульована однопредметним и нормативними правовими акт ами однакової сили, які за змі стом суперечать один одному. Звичайною є практика, коли на ступний у часі акт містить пр яме застереження щодо повног о або часткового скасування попереднього. Загальновизна ним є те, що з прийняттям новог о акта, якщо інше не передбаче но самим цим актом, автоматич но скасовується однопредмет ний акт, який діяв у часі раніш е”.

Виходячи із системного а налізу наведених норм законо давства, суд не знаходить під став для задоволення позовни х вимог позивача, які стосуют ься виплат доплати до пенсії за 2006 рік. Відповідачі по справ і протягом 2006 року діяли у відп овідності з діючим законодав ством та не мали підстав здій снювати позивачу щомісячні д оплати до пенсії, оскільки до 15 березня 2006 року дія ст.6 Закону України «Про соціальний зах ист дітей війни» була зупине на, а з 15 березня 2006 року здійсне ння доплат, визначено у інший спосіб, тобто поставлено в за лежність від виконання у дру гому півріччі 2006 року Закону У країни «Про Державний бюджет на 2006 рік».

Стосовно позовних вимог щодо здійснення позивачу до плати до пенсії за 2007 рік, суд в важає їх частково підлягаючи ми задоволенню, з таких підст ав .

Відповідно до п. 12 ст. 71 Зак ону України «Про Державний б юджет на 2007 рік», дію статті 6 За кону України «Про соціальний захист дітей війни», з урахув анням ст. 111 цього Закону, було з упинено.

Рішенням Конституційно го Суду України від 09.07.2007 року у справі за поданням 46 народних депутатів України щодо відп овідності Конституції Украї ни (конституційності) положе нь статей 29, 36 ч. 2 ст. 56, ч. 2 ст. 62, ч. 1 ст . 66, пп. 7, 9, 12, 13,14, 23, 29, 30, 39, 41, 43, 44, 45, 46, ст. 71, ст. ст . 98, 101, 103, 111 Закону України «Про Дер жавний бюджет України на 2007 рі к» (справа про соціальні гара нтії громадян), визнано таким , що не відповідає Конституці ї України (є неконституційни м) положення п. 12 ст. 71 Закону Укр аїни «Про Державний бюджет н а 2007 рік», яким зупинено дію ст. 6 Закону України «Про соціаль ний захист дітей війни», з ура хуванням ст. 111 цього Закону.

Рішення Конституційног о Суду України у цій справі ма є преюдиціальне значення для судів загальної юрисдикції при розгляді ними позовів у з в'язку з правовідносинами, як і виникли внаслідок дії поло жень статей зазначеного зако ну, що визнані неконституцій ними. Рішення Конституційног о Суду України є обов'язковим до виконання на території Ук раїни, остаточним і не може бу ти оскаржене.

Згідно з ч. 2 ст. 152 Конститу ції України закони, інші прав ові акти або їх окремі положе ння, що визначені неконститу ційними, втрачають чинність з дня ухвалення Конституційн им Судом України рішення про їх неконституційність.

Оскільки рішення Консти туційного Суду України від 09 л ипня 2007 року зворотньої дії в ч асі не має, таким чином задово ленню підлягають вимоги пози вача лише за період з 09 липня 200 7 року по 31 грудня 2007 року.

Статтею 64 Конституції Ук раїни встановлено, що консти туційні права і свободи люди ни і громадянина не можуть бу ти обмежені, крім випадків, пе редбачених Конституцією Укр аїни. При прийнятті нових зак онів або внесенні змін до чин них законів не допускається звуження змісту та обсягу іс нуючих прав і свобод.

Згідно ч.ч.3 та 4 ст.8 Кодексу адміністративного судочинс тва України звернення до адм іністративного суду для захи сту прав і свобод людини і гро мадянина безпосередньо на пі дставі Конституції України г арантується. Забороняється в ідмова в розгляді та вирішен ні адміністративної справи з мотивів неповноти, неясност і, суперечливості чи відсутн ості законодавства, яке регу лює спірні правовідносини.

Відповідно до ч. 2 ст. 3 Зако ну України «Про соціальний з ахист дітей війни», державні гарантії дітям війни, встано влені цим Законом, не можуть б ути обмежені або скасовані і ншими нормативно-правовими а ктами.

Таким чином, доводи відп овідачів в частині неврегуль ованості на законодавчому рі вні порядку здійснення допла т особам, які мають статус діт ей війни не може бути підстав ою для їх не здійснення або ві дмови в задоволенні позову.

Щодо доводів відповідач ів стосовно відсутності підс тав для застосування до спір них правовідносин ст.28 Закону України ?ро загальнообов' я зкове державне пенсійне стра хування”, суд зазначає насту пне.

Сторонами по справі не запе речується, що позивач, відпов ідно до ст.6 Закону України ?ро соціальний захист дітей вій ни” має право на отримання до плати до пенсії у розмірі 30% мі німальної пенсії за віком.

За чинним законодавством р озмір мінімальної пенсії за віком визначається лише за п равилами, передбаченими ст.28 З акону України ?ро загальнооб ов' язкове державне пенсійн е страхування”, іншого норма тивно-правового акта, який би визначав цей розмір або вста новлював інший розмір, немає .

З огляду на викладене, суд в важає необґрунтованими дово ди відповідачів щодо застосу вання положення ч.3 ст. 28 зазнач еного Закону, з якої випливає , що мінімальний розмір пенсі ї за віком, встановлений абза цом 1 частини 1 цієї статті, зас тосовується виключно для виз начення розмірів пенсії, при значених згідно з цим Законо м, оскільки наявність такої н орми та відсутність іншого м інімального розміру пенсії з а віком не є підставою для від мови в реалізації позивачем конституційної гарантії, вст ановленої ст. 46 Конституції Ук раїни та права на отримання д оплати до пенсії, передбачен ої ст. 6 Закону України ?ро соці альний захист дітей війни”.

Крім того, безпідставним є посилання відповідачів на відсутність коштів щодо заб езпечення виплати зазначено ї доплати до пенсії, оскільки органи державної влади не мо жуть посилатися на відсутніс ть коштів, як на підставу неви конання своїх зобов' язань, які встановлені ст. 46 Конститу ції України та зазначеною но рмою Закону.

Суд також вважає, що не за слуговують на увагу доводи в ідповідачів щодо не визначен ості на законодавчому рівні питання відносно органу на я кий покладено обов' язок зді йснення виплат підвищення до пенсії особам, які мають стат ус дитини війни.

Пенсійний фонд України діє на підставі Положення «П ро Пенсійний фонд України», з дійснює свої повноваження на підставі пункту 15 даного Поло ження через створені в устан овленому порядку його терито ріальні управління. Відповід но до Закону України «Про заг альнообов' язкове державне пенсійне страхування» рішен ня про призначення та перера хунок пенсії приймається рай онними управліннями Пенсійн ого фонду України за місцем п роживання пенсіонерів. Терит оріальним управлінням Пенсі йного фонду України за місце м проживання позивача є Упр авління Пенсійного фонду У країни Ленінського району в м. Полтаві. Враховуючи вищеви кладене, суд вважає Управлі ння Пенсійного фонду Украї ни Ленінського району в м. Пол таві належним відповідачем по даній справі.

За таких обставин, суд пр иходить до висновку про необ хідність зобов' язати Упр авління Пенсійного фонду У країни Ленінського району в м. Полтаві здійснити перерах унок пенсії позивачу за пері од з 09 липня 2007 року по 31 грудня 200 7 року з підвищенням пенсії на 30% мінімальної пенсії за віко м та провести відповідні вип лати.

Із змісту позовної заяви та заперечень відповідачів вба чається, що в даному спорі фак тично оскаржуються бездіяль ність територіального управ ління Пенсійного фонду Украї ни щодо відмови в нарахуванн і зазначеного підвищення до пенсії.

Згідно ч. 2 ст. 11 Кодексу адм іністративного судочинства України, з метою повного захи сту прав та інтересів позива ча суд вважає необхідним вий ти за межі позовних вимог та, з адовольняючи позов в цій час тині, визнати бездіяльність даного управління протиправ ною.

Позовні вимоги позивача що до зобов' язання відповідне управління Пенсійного фонду України нарахувати недоплач ену щомісячну державну соціа льну допомогу дитині війни у визначеній позивачем грошов ій сумі, не підлягають задово ленню, оскільки суд не може пе ребирати на себе функцію орг ану, на якого законодавством покладено такі повноваження .

Відповідно до ч.3 ст. 94 Коде ксу адміністративного судоч инства України, якщо адмініс тративний позов задоволено ч астково, судові витрати, здій снені позивачем, присуджують ся йому відповідно до задово лених вимог.

На підставі викладеного, ке руючись ст. ст.. 64, 124, 152 Конституц ії України, ст.ст. 3, 6 Закону Укр аїни «Про соціальний захист дітей війни», ст.ст. 6-14, 71, 159-163, 167, 186 Ко дексу адміністративного суд очинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Позовні вимоги ОСОБА_1 до Головного управління Пенс ійного фонду України в Полта вській області, Управління Пенсійного фонду України Л енінського району в м. Полтав і про нарахування щомісячної державної соціальної допомо ги дитини війни - задовольнит и частково.

Визнати бездіяльність Управління Пенсійного фон ду України Ленінського район у в м. Полтаві протиправною в ч астині не нарахування підвищ ення до пенсії передбаченої ст. 6 Закону України «Про соціа льний захист дітей війни», в р озмірі встановленому ст. 28 Зак ону України «Про загальнообо в' язкове державне пенсійне страхування» за період з 09 ли пня 2007 року по 31 грудня 2007 року.

Зобов' язати Управлі ння Пенсійного фонду Украї ни Ленінського району в м. Пол таві здійснити перерахунок п енсії ОСОБА_1 з підвищення м її на 30% мінімальної пенсії з а віком з розміру, встановлен ого ч. 1 ст. 28 Закону України «Пр о загальнообов' язкове держ авне пенсійне страхування» т а провести відповідні виплат и за період з 09 липня 2007 року по 3 1 грудня 2007 року.

В іншій частині позовних вимог відмовити.

Стягнути з Державного бю джету України на користь ОС ОБА_1 витрати зі сплати судо вого збору у розмірі 1 грн. 70 коп .

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Харківського апеляційного адміністративному суду чере з Полтавський окружний адмін істративний суд шляхом подач і заяви про апеляційне оскар ження протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повном у обсязі відповідно до ст.. 160 Ко дексу адміністративного суд очинства України - з дня скл адення в повному обсязі, і под анням після цього протягом 20 д нів апеляційної скарги, з под ачею її копії до апеляційної інстанції або без попереднь ого подання заяви про апеляц ійне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановле ний для подання заяви про апе ляційне оскарження.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ків для подачі заяви про апел яційне оскарження чи апеляці йної скарги відповідно до ви мог ст.. 254 Кодексу адміністрат ивного судочинства України.

Суддя (підпис) А.О. Чеснокова

З оригіналом згідно:

Суддя А.О. Чесн окова

Повний текст постанови в иготовлений 10 березня 2009 року.

Постанова не набрала закон ної сили

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ А ДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

вул. С.Кондратенка, 6, м. Полта ва, 36009, тел./факс 8(05322) 2-78-69

E-mail: inbox@adm.pl.court.gov.ua код ЄДРП ОУ 35521510

10 березня 2009 року

№ 4/2-а-2638/09

копія: ОСОБА_1

АДРЕСА_1, 36000

Головне управління Пенс ійного фонду України в Полта вській області

м. Полтава, вул. Жовтнева, 66, 36029

Управління Пенсійного фонду України Ленінського ра йону в м. Полтаві

вул. Пролетарська, 39, м. Полта ва, 36022

Полтавський окружний а дміністративний суд відпові дно до вимог ч. 3 ст. 167 Кодексу ад міністративного судочинств а України направляє копію по станови від 05 березня 2009 року - для відома.

Додаток: копія постанови в ід 05 березня 2009 року на 2-х арк. - кожному адресатові.

Суддя

Полтавського окружного

адміністративного суду А.О. Чеснокова

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

вул. С.Кондратенка, 6, м. Полта ва, 36009, тел./факс 8(05322) 2-78-69

E-mail: inbox@adm.pl.court.gov.ua код ЄДРП ОУ 35521510

10 березня 2009 року

№ 4/2-а-2638/09

копія: ОСОБА_1

АДРЕСА_1, 36000

Головне управління Пенс ійного фонду України в Полта вській області

м. Полтава, вул. Жовтнева, 66, 36029

Управління Пенсійного фонду України Ленінського ра йону в м. Полтаві

вул. Пролетарська, 39, м. Полта ва, 36022

Полтавський окружний а дміністративний суд відпові дно до вимог ч. 3 ст. 167 Кодексу ад міністративного судочинств а України направляє копію по станови від 05 березня 2009 року - для відома.

Додаток: копія постанови в ід 05 березня 2009 року на 2-х арк. - кожному адресатові.

Суддя

Полтавського окружного

адміністративного суду А.О. Чеснокова

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.03.2009
Оприлюднено18.05.2010
Номер документу6625828
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-2638/09

Постанова від 30.04.2009

Адміністративне

Виноградівський районний суд Закарпатської області

Рішко Г.І.

Постанова від 11.08.2009

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Харченко С.В.

Постанова від 14.12.2009

Адміністративне

Микитівський районний суд м.Горлівки

Наумик Олена Олександрівна

Постанова від 22.12.2009

Адміністративне

Кам'янець-Подільський міськрайонний суд Хмельницької області

Швець Олена Дмитрівна

Постанова від 09.12.2009

Адміністративне

Жовтневий районний суд м.Харкова

Кириченко Олександр Дмитрович

Постанова від 05.03.2009

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Чеснокова Анна Олександрівна

Постанова від 29.10.2009

Адміністративне

Балаклійський районний суд Харківської області

Гуцал Лілія Вікторівна

Постанова від 25.06.2009

Адміністративне

Суворовський районний суд м.Одеси

Гудіна Н.І.

Постанова від 29.05.2009

Адміністративне

Зарічний районний суд м.Сум

Шелєхова Г.В.

Постанова від 28.05.2009

Адміністративне

Лисичанський міський суд Луганської області

Міщенко А.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні