Постанова
від 01.04.2010 по справі 2-а-23/09
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 2-а-23/09 Головуючий у 1-й інстанції: Ковалюх В.М.

Суддя-доповідач: Хрімлі О.Г.

ПОСТАНОВА

Іменем України

"01" квітня 2010 р.

Колегія суддів Київського апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого суддів при секретаріО.Г. Хрімлі, Н.М. Літвіної, О.Ф. Ситникова, К. В. Черняк,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за апеляційною скаргою заступника директора виконавчої дирекції Чернігівського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності Бахмацької В.І. на постанову Бахмацького районного суду Чернігівської області від 10 лютого 2009 року по справі за позовом ОСОБА_6 до заступника директора виконавчої дирекції Чернігівського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності Бахмацької В.І. про скасування постанови, -

ВСТАНОВИЛА:

ОСОБА_6 звернулась до Бахмацького районного суду Чернігівської області із позовом до заступника директора виконавчої дирекції Чернігівського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності Бахмацької В.І. про скасування постанови № 3 від 08 січня 2009 року про закриття справи про адміністративне правопорушення.

Постановою Бахмацького районного суду Чернігівської області від 10 лютого 2009 року у задоволенні адміністративного позову відмовлено.

Не погоджуючись з прийнятою постановою, заступник директора виконавчої дирекції Чернігівського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності Бахмацька В.І. звернулась з апеляційною скаргою, в якій просить її змінити в частині підстав відмови у задоволенні позову.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню, а постанова суду зміні з таких підстав.

Відмовляючи у задоволенні адміністративного позову, суд першої інстанції посилався на те, що ОСОБА_6 не було допущено порушення порядку використання коштів із соціального страхування. Однак, виявлена несвоєчасна сплата страхових внесків до Фонду, у зв'язку з чим постанова № 3 від 08 січня 2009 року про закриття справи про адміністративне правопорушення не може бути скасована.

Однак, з таким висновком суду першої інстанції колегія суддів частково не може погодитись, вважає його необґрунтованим, у зв'язку з чим мотивувальна частина судового рішення підлягає зміні.

Колегією суддів встановлено, що відносно ОСОБА_6 головним спеціалістом контрольно-ревізійного відділу виконавчої дирекції Чернігівського обласного відділення складений протокол про адміністративне правопорушення від 25 грудня 2008 року, яким встановлено порушення п. 7, п. 14 Порядку обчислення середньої заробітної плати (доходу) для розрахунку виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 26.09.2001 року № 1266, ст. 23 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування з тимчасової втрати працездатності та витратами, зумовленими похованням»від 18.01.2001 року № 2240-ІІІ, за що передбачена відповідальність згідно ч. 1 ст. 165-5 КУпАП.

З протоколу про адміністративне правопорушення від 25 грудня 2008 року вбачається, що розрахунок допомоги по вагітності та пологах проведений з урахуванням премії, не вказаної в трудовому договорі, і як наслідок була невірно розрахована середньоденна допомога по л/н № 662405 з 07.03.2008 року по 10.07.2008 року сума переплати - 37267 грн., л/н № 858772 з 18.09.2008 року по 21.01.2009 сума переплати 36840,32 грн. З 31 січня 2008 року по 28 березня 2008 року виявлена прострочена заборгованість по внесках в сумі 9,62 грн., страхові внески за цей період не перераховувались. Всього переплати 74107,32 грн.

У відповідності до ч. 2 ст. 28 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування з тимчасової втрати працездатності та витратами, зумовленими похованням»страховик зобов'язаний, зокрема, здійснювати контроль за правильним нарахуванням, своєчасною сплатою страхувальником страхових внесків, а також обґрунтованістю проведених ним витрат страхових коштів; здійснювати контроль за достовірністю поданих страхувальниками та застрахованими особами відомостей, визначених статтями 27 і 51 цього Закону.

Правила обчислення середньої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) для розрахунку виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням на випадок безробіття, у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням і від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності (далі - страхові виплати) у разі настання страхового випадку, а також оплати перших п'яти днів тимчасової непрацездатності за рахунок коштів підприємства, установи, організації чи фізичної особи, яка використовує працю найманих працівників, визначає Порядок обчислення середньої заробітної плати (доходу) для розрахунку виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 26.09.2001 року № 1266.

З трудових договорів, зареєстрованих Бахмацьким центром зайнятості, з найманими працівниками ОСОБА_7 та ОСОБА_8 вбачається, що пунктом 3 встановлений розмір заробітної плати щомісяця без зазначення будь-яких умов преміювання.

При проведенні позапланової перевірки позивача відповідачем була виявлена розбіжність між трудовими договорами, а саме пункт 3 передбачав преміювання найманих працівників, внаслідок чого при розрахунку допомоги по вагітності та пологах по листках непрацездатності № 662405 за період з 07.03.2008 року по 10.07.2008 року, № 858772 за період 18.09.2008 року по 21.01.2009 року до виплат, з яких обчислюється середня заробітна плата, була включена премія, яка не передбачена умовами трудового договору, а тому невірно обчислений розмір допомоги по вагітності та пологах.

Відповідальність за ухилення від реєстрації як платника страхових внесків до Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, несвоєчасна або неповна сплата страхових внесків, а також порушення порядку використання страхових коштів передбачена ст. 165-5 КУпАП.

Строки накладення адміністративного стягнення передбачені ст. 38 КУпАП, відповідно до якої адміністративне стягнення може бути накладено не пізніш як через два місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - два місяці з дня його виявлення, за винятком випадків, коли справи про адміністративні правопорушення відповідно до цього Кодексу підвідомчі суду (судді).

Таким чином, колегія суддів приходить до висновку про правомірність прийнятої відповідачем постанови № 3 від 08 січня 2009 року про закриття справи про адміністративне правопорушення у відношенні ОСОБА_6 у зв'язку із закінченням строків, передбачених ст. 38 КУпАП.

Згідно зі ст.ст. 198 ч. 1 п. 2, 201 ч. 1 п. 1 КАС України, за наслідками розгляду апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право змінити постанову суду, якщо суд першої інстанції правильно по суті вирішив справу, але з помилковим застосуванням норм матеріального чи процесуального права.

За таких обставин, колегія суддів вважає, що рішення суду першої інстанції підлягає частковій зміні в частині підстав задоволення позову.

Керуючись ст.ст. 160, 195, 196, 198, 201, 205, 207, 212, 254 КАС України, колегія суддів, -

ПОСТАНОВИЛА:

Апеляційну скаргу заступника директора виконавчої дирекції Чернігівського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності Бахмацької В.І. -задовольнити .

Постанову Бахмацького районного суду Чернігівської області від 10 лютого 2009 року змінити в частині підстав відмови у задоволенні позовних вимог.

Повний текст постанови буде виготовлений 06 квітня 2010 року.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом одного місяця з дня набрання законної сили шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до адміністративного суду касаційної інстанції.

Головуючий суддя О.Г. Хрімлі

Судді Н.М. Літвіна

О.Ф. Ситников

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.04.2010
Оприлюднено21.08.2015
Номер документу48656172
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-23/09

Постанова від 01.04.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Хрімлі О.Г.

Постанова від 10.09.2009

Адміністративне

Баришівський районний суд Київської області

Єременко В. М.

Ухвала від 31.05.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Онишкевич Т.В.

Постанова від 12.01.2009

Адміністративне

Добропільський міськрайонний суд Донецької області

Мавроді Р. Ф.

Постанова від 24.06.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Усенко В.Г.

Постанова від 17.06.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Швед Е. Ю.

Ухвала від 08.06.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Зайцев М. П.

Постанова від 01.06.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Романчук О.М

Постанова від 17.02.2009

Адміністративне

Борзнянський районний суд Чернігівської області

Страшний Олександр Миколайович

Ухвала від 08.04.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Коротких А.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні